Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.11.2011, 2:42 

Dołączył: 12.11.2011
Posty: 8
Witam, przymierzam się do zakupu Cayenna S z roku 2003/4. Byłem na przeglądzie przed zakupem, wprawdzie nie w Aso, ale w warsztacie zajmującym się Porsche. Stwierdzono między innymi poniższe usterki:
- regulacja rozrządu,
- lekki luz na maglownicy strona lewa,
- nagrzewnica do regulacji,
- kilka błędów niskiego zasilenia - prawdopodobnie akumulator do wymiany,
- poziomowanie reflektorów - prawdopodobnie czujnik,
- nie działające zamykanie auta z przycisków w klamkach.

Czy możecie się wypowiedzieć na temat tych usterek, czy to poważne, czy można kupować. Jeżeli ktoś z forumowiczów prowadzi warsztat w okolicach Warszawy chętnie mógłbym podjechać na bardziej szczegółowe oględziny i ewentualnie dalszą obsługę auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2011, 22:01 

Dołączył: 14.12.2007
Posty: 466
Przede wszystkim kosztowne. Jak sprawdzałem ostatnio koszt regulacji rozrządu to ok. 2000 PLN i dwa dni w warsztacie.
Czujnik poziomowania też Cie szarpnie na parę złotych, podobnie czujniki klamek i maglownica. Reszta to drobnica. Możesz albo próbować ugrać z ceny ( nie wiem jaką masz propozycję, więc przemyśl) albo odpuścić i szukać innej sztuki. Poza tym sprawdź jeszcze magistralę wodną - plastik czy aluminium. Bo jeśli plastik to dolicz kolejne pieniążki (koło 2000) na wymianę w bliższej lub dalszej przyszłości (zależy jakiego masz farta;) ) generalnie jeśli urwiesz z ceny jakieś 6-8 tys to możesz pomyśleć. I to o ile cena jest też w miarę atrakcyjna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2011, 22:54 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Darek, jakbyś potrzebował regenerować maglownicę, to masz sprawdzonego fachmena pod bokiem (w Niegowici bodajże) ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2011, 23:10 

Dołączył: 14.12.2007
Posty: 466
Na szczęście na razie nie ma potrzeby. Czeka mnie wprawdzie w przyszłości ( odległej mam nadzieję) wymiana magistrali wodnej i (tu just bliższej) tarcz i klocków, ale reszta na razie (odpukać) się nie nosi z zamiarem rozsypania się. Oczywiscie Pewnie muszę się liczyć z regulacją rozrządu,ale to raczej standart ( choć kosztowny). No i zamierzam zadać kłam twierdzeniu, że w manualu równie często będę wypowiadał słowo "sprzęgło" co "tankowanie";) choć z pewnym wstydem przyznaję się, że z pierwszym sprzęgłem poradziłem sobie w niecałe dwa tygodnie;) ale szybko się uczę;) I nadal NIE żałuję:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2011, 23:32 

Dołączył: 12.11.2011
Posty: 8
Dzięki za poradę, popytałem i posprawdzałem ceny, nie ma tragedii, rozrząd wyregulują mi za 1700, czujnik naprawiłem sam, resztę powoli będę robić. Tak więc kupiłem owego cayenna i jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem Porsche :)
Niestety przy zakupie używanego auta zawsze trzeba się liczyć z wydatkami...
pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2011, 4:15 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1109
elektrobudmax napisał(a):
....Tak więc kupiłem owego cayenna i jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem Porsche :)
Niestety przy zakupie używanego auta zawsze trzeba się liczyć z wydatkami...
pozdrawiam serdecznie


Gratulacje :D !!!
Będziesz zadowolony i zdziwiony jak "zwykły" dupowóz może długo cieszyć... mnie, po trzech latach cieszy nadal... :crazy:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2011, 4:18 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1109
elektrobudmax napisał(a):
....Tak więc kupiłem owego cayenna i jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem Porsche :)
Niestety przy zakupie używanego auta zawsze trzeba się liczyć z wydatkami...
pozdrawiam serdecznie


Gratulacje :D !!!
Będziesz zadowolony i zdziwiony jak "zwykły" dupowóz może długo cieszyć... mnie, po trzech latach cieszy nadal... :crazy:

No i w końcu rozsądne podejście do tematu używanych samochodów...
Zapraszamy na spotkania... Klasa Cayenne rośnie w siłę :D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2011, 11:33 

Dołączył: 14.12.2007
Posty: 466
elektrobudmax napisał(a):
Dzięki za poradę, popytałem i posprawdzałem ceny, nie ma tragedii, rozrząd wyregulują mi za 1700, czujnik naprawiłem sam, resztę powoli będę robić. Tak więc kupiłem owego cayenna i jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem Porsche :)
Niestety przy zakupie używanego auta zawsze trzeba się liczyć z wydatkami...
pozdrawiam serdecznie


Bałem się troszkę, że Cię spłoszę cenami:) Ale lepiej podejść do sprawy wiedząc jakie koszty Cię czekają:) Sam najpierw pogadałem z mechanikiem, sprawdziłem co i ile mnie będzie kosztować i czemu tak drogo;) i kupiłem:) Mimo, że , jeśli przejrzysz historię forum to zobaczysz - większość odradzała mi S-kę w manualu:D A najlepsze w tym wszystkim jest to, że mimo, że udało mi się w dwa tygodnie dorżnąć sprzęgło, moje maleństwo nadal mnie cieszy jak cholera:D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2011, 13:38 

Dołączył: 12.11.2011
Posty: 8
Ceny jak ceny, drugie auto jakie posiadam to S merca i tam ceny sa większe zarówno za robotę jak i części.
Mam nadzieję że również przez następne 3 labo i 6 lat nowy dupowóz będzie cieszył jak teraz :)

Koledzy mam jeszcze jedną sprawę, mianowicie kiedyś ktoś przerabiał kostkę przy czujniku poziomowania lamp przednim. Wydaje mi się że zamienił kolejność podłączenia przewodów (w wiązce są 4 różno-kolorowe, na wtyczce 4 żółte). Czy byłby ktoś taki dobry i wyciągnął pomocną rękę z aparatem lub telefonem i cyknął zdjęcie owej kostki tak aby było widać jaki kolor wchodzi do którego pina? Nie trzeba zdejmować koła, czujnik jest na wahaczu przy amortyzatorze.
Z góry bardzo dziękuję, w miarę możliwości się odwdzięczę. :):)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 14:31 

Dołączył: 2.01.2012
Posty: 5
Podepnę się pod ten temat.
Szukam dla siebie Porsche Cayenne Turbo lub Turbo S przed liftem, ale z racji iż nie znam za bardzo tego modelu to nie bardzo wiem jeszcze na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie tych samochodów.
Doszukałem się na forum powtarzającej się usterki w wersjach Cayenne do około 2005r układu chłodzenia, ale jak na razie to jedyna cenna podpowiedź.

Chciałbym Was prosić o ocenę tego samochodu. Być może ktoś już miał okazję oglądać lub jeździć tym samochodem.
http://otomoto.pl/porsche-cayenne-turbo ... 44251.html

Może podpowiedzieliście mi ile realnie trzeba wyłożyć na zadbany egzemplarz. Czy do 90tPLN to można coś znaleźć czy nawet szkoda jechać i oglądać.

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 15:04 

Dołączył: 2.03.2011
Posty: 38
Zapoznać się najpierw z tym tematem http://porscheclub.home.pl/forum/viewto ... 7227#77227


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2012, 15:08 

Dołączył: 2.01.2012
Posty: 5
Dzięki kolego. Już miałem okazję przeczytać i skomentować.
Dlatego najchętniej pojechałbym (jak po wszystkie moje samochody) do CH, bo tam jednak nie kombinuje się aż tak jak w PL. Szkoda tylko, że kurs taki kiepski.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 1:04 

Dołączył: 12.11.2011
Posty: 8
Kolego, na pewno musisz dokładnie sprawdzić auto przed zakupem. Z tego co się orientuję na terenie wawki możesz to zrobić w Auto Reducie albo w ASO na Połczyńskiej. W reducie kosztuje ok. 500zł, w aso ok.800. ale, ale... w Reducie raczej będzie się to mijało z celem, bo jak mają sprawdzić swoje auto :D pozostaje aso (tylko ta cena....) albo jakiś inny warsztat, lecz nie wypowiem się bo po prostu go nie znam.
Co do cen, w reducie za regulację rozrządu krzyknęli 3500, w aso zrobiłem poniżej 2000. Nie takie aso straszne....
Generalnie jak kupowałem auto starałem się zwrócić uwagę na wszystko, pamiętaj że drobne naprawy lakiernicze są do przyjęcia, jest to Porsche i czasami może wymknąć się z drogi :wink: , oczywiście nie chodzi mi o egzemplarze które wymknęły się na drzewo.
Koniecznie sprawdź elektronikę, czujniki, akumulator. Układ wodny to częsta przypadłość w tych autach, nie ma możliwości sprawdzenia czy był wymieniany na aluminiowy bez zdejmowania kolektora, więc bierz z przymrużeniem oka ewentualne zapewnienia o jego wymianie, chyba że będziesz miał 100% pewność. Wymiana na alu to też spory koszt, jeżeli plastik pęknie w czasie jazdy woda wypływa i ... stop.
Zawieszenie to kolejna sprawa, jeżeli pneumatyk musisz dokładnie sprawdzić, bo może Ci klapnąć i koniec jazdy.
Pojeździj fotelem kierowcy do przodu i do tyłu kilka razy, czasami zdarza się problem z wtyczką lub przewodem od poduchy.
Tyle mogłem pomóc swoim doświadczeniem zdobytym podczas miesięcznego użytkowania autka :)
Nie wiem jak jeździ Turbo, ale ze swojego S jestem baaardzo zadowolony i mimo serwisu, tak jak zapewniali Forumowicze za każdym razem kiedy do niego wsiadam mam uśmiech od ucha do ucha.
:D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2016, 14:25 

Dołączył: 24.01.2016
Posty: 1
witam,
Na czym polega regulacja ZAWORÓW w cayene 4,5 turbo. Z tego co widziałem przez wlew oleju to tam łańcuszek, zawory nie są na samoregulatorach ? płytki ?

wracając do tych zaworów prosze o info bo jest zdjęty kolektor i łatwiej do tych zaworów zajrzeć/
:D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2016, 14:38 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Zaworów się nie reguluje. Popychacze są hydrauliczne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2016, 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Reguluje się "tylko" rozrząd.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 12:54 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Qbak napisał(a):
Reguluje się "tylko" rozrząd.


Kolego Qbak, wiesz może na czym polega regulacja rozrządu w Cayenne i jakie są objawy wskazujące na konieczność takiej operacji? Czy zawsze w takim przypadku pojawi się błąd wałków?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Pojawia się błąd ustawienia rozrządu, który ma opis dotyczący wałków
rozrządu. Nie pamiętam konkretnie, ale jest napisane wtedy "camshaft
adjustment bank 1" lub 2. Regulacja polega na ustawieniu silnika w GMP,
zluzowaniu śrub wałków, założeniu blokad i dokręceniu śrub wałków.
Oczywiście dobrze sprawdzić poprawność ustawienia. Czasem trzeba kilka
razy sprawdzać i poprawiać.

To sama regulacja, bo czasem warto też spojrzeć na ślizgi i łańcuch.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum