Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.02.2016, 17:56 

Dołączył: 30.01.2016
Posty: 20
Witam!
W najbliższym czasie chciałbym zakupić caymana ,najlepiej caymana s jednak mój budżet nie jest nieograniczony. Na samochód mam około 85-90k. Czy w tej cenie można coś dostać sensownego? zależy mi na tym żeby był w manualu, oczywiście skłaniamu się ku caymanowi s.
Na co patrzeć przy zakupie?
jakie jest realne spalanie w mieście?
Czy są jakieś elementy które przy przebiegu 100k wymagają większych napraw?

pozdrawiam
Kuba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2016, 19:07 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
Sprawdz gladzie cylindrow boroskopem. Dopytaj o zuzycie oleju. Jesli auto jezdzilo po torach, dopytaj czy cos robiono w temacie oil starvation.

Co do napraw przy 100km - wg tego co wiem najgorsza rzecza, ktora moze sie przydarzyc jest pekniecie korbowodu lub mocno podrapane gladzie. W tych silnikach ims nie jest juz tak czesty. Istnieja teorie, ze korbowody pekaja z powodu zniszczenia panewki spowodowanego chwilowymi spadkami cisnienia oleju podczas duzych przeciazen bocznych. Mam pewne fakty na poparcie tej tezy jakby co.

Moje auto (CS 2006) w dynamicznej jezdzie bez korkow w Warszawie spala ok 15.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2016, 19:13 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
To jeszcze ja zapytam bardziej obeznanych - ile jest zabawy zeby sprawdzic stan panewek korbowodowych? Da sie tam jakos od miski zajrzec?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2016, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5081
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Na pewno nie da się wymienić panewek korbowodowych, bo nie dojdziemy
do wszystkich cylindrów. Dlatego nigdy nie zastanawiałem się oglądając
wnętrze silnika od strony miski czy da się zdjąć stopkę korbowodu i zerknąć
na panewkę. Korbowody widać, jest "po drodze" jeszcze plastik który kieruje
olej do miski. Może być ciężko dobrze ustawić korbowód żeby dojść kluczem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2016, 22:10 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Bez rozebrania silnika na części nie ma szans...

Tunix - a ty przypadkiem nie myślałeś o sprzedaży swojego Caymana?
Może upgrade na polifta?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2016, 22:19 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1016
Myslalem i wciaz mysle ale jest jeden problem. Mimo wielu prob przekonania sie chcialbym manuala. Wiem ze pdk szybsze, lepsze itp. Na codzien mam teraz inne auto z lopatkami i jest super. Ale Caymana chcialbym manualnego zeby calkiem nie zardzewiec :) A takich poliftow nie ma u nas.

Bede sie do Ciebie odzywal w temacie miski ale jeszcze czytam jakie bede mial opcje gdyby sie jednak pech przytrafil. Najgorsze byloby teraz zrobic sporo rzeczy i zabrnac w slepa uliczke. Zwlaszcza ze chcialbym jeszcze szpere. Dodalem ostatnio do bmw i bardzo zmienila auto.


michal928 napisał(a):
Bez rozebrania silnika na części nie ma szans...

Tunix - a ty przypadkiem nie myślałeś o sprzedaży swojego Caymana?
Może upgrade na polifta?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum