
|

|
|
|
|
|
29–31.08.2008 - International Porsche Festival - IX Zlot PCP
|
Poznań.
|

|
International Porsche Festival – IX Zlot Porsche Club Polska już za nami. Tegoroczna impreza była wyjątkowa, ponieważ została zorganizowania wraz z Akademią Sportowej Jazdy Porsche Automobilklubu Wielkopolski. Już na miesiąc przed, w Poznaniu i okolicach o wydarzeniu było głośno, liczne konkursy i audycje w Radiu RMI FM, „mrugające światłami” z billboardów samochody Porsche, obszerne informacje na wiatach przystankowych, plakaty w całym mieście spoty w Wielkopolskiej Telewizji Kablowej oraz kampania internetowa (epoznan.pl, otomoto.pl, motoallegro.pl, auto.bydgoszcz.pl....) dawały przedsmak, jakich emocji możemy się spodziewać. A działo się...
|


|


|
Mimo iż oficjalne rozpoczęcie zaplanowane było w piątek 29 sierpnia na godzinę 17:00 to pierwsze symptomy „poznańskiej inwazji Porsche” były widoczne w Polsce już dużo wcześniej. Trzy zorganizowane grupy z południowej, wschodniej oraz północnej Polski ściągały do Strykowa by stamtąd, w samo południe wyruszyć II Ogólnopolską Kolumną Porsche Club Poland Autostradą A2. Imponująco wyglądała kolumna około 30 samochodów Porsche gdy majestatycznie sunęły autostradą oraz gdy korzystały z udostępnionych przez Autostradę Wielkopolską bramek „For Porsche Only”.
|

|

|
Po dotarciu do Poznania uczestników czekała jeszcze rejestracja i przygotowanie samochodów na malowniczym dziedzińcu Urzędu Miejskiego w Poznaniu. Wjeżdżające na Rynek Starego Miasta na ceremonię rozpoczęcia oraz uroczysty start samochody Porsche były witanie przez licznych widzów, a po kilku minutach auta wypełniły dostępną uczestnikom powierzchnię rynku.
|


|


|
O 17:00 nastąpiło uroczyste rozpoczęcie International Porsche Festival – IX Zlot Porsche Club Polska w obecności zaproszonych honorowych gości: Macieja Frankiewicza - Wiceprezydenta Miasta Poznania, Roberta Werle – Prezesa Automobilklubu Wielkopolski, Waldemara Witkowskiego - Radnego Sejmiku Wojewódzkiego, Wiceprzewodniczącego Komisja Kultury Fizycznej i Turystyki, kierownictwa zlotu Ryszarda Kopczyka - Dyrektora Głównego oraz Dariusza Krupa – Dyrektora Wykonawczego a także przedstawicieli Partnerów Imprezy, Głównego firmy Michelin oraz BP Polska, Link4.
|

|

|
Jako pierwsza z rampy startowej, w otoczeniu lasu flag i balonów partnerów startowała załoga z nr. 125 Dariusz Krupa, Filip Sobczak w Porsche 911 mod. 964 Carrera 4. Kolejne startujące załogi na rampę startową wprowadzały modelki w skromnych mundurach „ochrony” a następnie po krótkim pokazie mody w zwiewnych kreacjach wieczorowych.
|

|

|
Po krótkiej prezentacji zawodnicy wyruszali na miejsce pierwszej próby sprawnościowej, która odbywała się na parkingu pod siedzibą Automobilklubu Wielkopolski - budynek „DELTA”. Na startujące załogi czekała tutaj niespotykana wcześniej próba polegająca na szybkim i precyzyjnym podjechaniu do półmetka, który stanowiły dwie tyczki ustawione w odległości około 10 cm, pierwszą z nich trzeba było przewrócić nie dojeżdżając do drugiej, a następnie na biegu wstecznym powrócić na metę. Całość zadania trwała około 20 sekund ale próba pokazała, że nie tylko duża moc liczy się w rywalizacji.
|

|

|
Na kolejnej próbie, zlokalizowanej przy Centrum Handlowym AUCHAN w Swadzimiu na uczestników czekali na trybunie honorowej kolejni goście, przedstawiciele gminy Tarnowo Podgórne, Dyrekcja CH Auchan, Dyrekcja Bazy Zlotu Hotelu 500***. Próba była dłuższa i dużo bardziej widowiskowa niż wcześniejszy test techniczny, polegała na szybkich driftach wokół latarni iprzejechaniu długiego slalomu. Licznie zgromadzeni goście Centrum Handlowego podziwiała gromadzące się na parkingu w coraz większej ilości „Prosiaczki” od wiekowych 911 poprzez zwinne 924, 944 aż do najnowszych Caymanów i 911 GT3 oraz Turbo. Szczególnie spektakularne były wyczyny zwinnych Boxsterów obydwóch generacji, które z Mirosławem Skwarkiem i Karolem Matyskiem za sterami uzyskały odpowiednio pierwszą i drugą lokatę w Pucharze Dyrektora Auchan,trzecie miejsce w 911 Carrera 4S zdobył Marek Rzepecki.
|

|

|
Mimo, iż zapadły ciemności to uczestnicy mieli do pokonania jeszcze jedną próbę w centrum Tarnowa Podgórnego, która po zmroku nabrała dodatkowego wymiaru. Brawurowym pokonaniem podwójnego nawrotu popisał się tutaj Maciej Hodura w 911 mod. 964 Carrera 2, który przybył na zlot aż z wysp brytyjskich. Po „pracowitym” popołudniu i wieczorze wszyscy zawodnicy udali się na spoczynek do Bazy Zlotu Hotelu 500*** - następnego dnia czekały ich sportowe emocje na Torze Poznań.
Tor Poznań „bladym świtem” (około 8:30) przywitał ponad setkę wspaniałych sportowych wozów pięknym słońcem oraz...... badaniem głośności wydechów, następnie po krótkim powitaniu zawodnicy rozjechali się na miejsca swoich prób sprawnościowych gdzie wg. harmonogramu mieli jeździć przez 2 godziny. Mimo, że próby na „Klombach”, „Kartingu” i „Ciężarówkach” były spektakularne to najbardziej emocjonujące były jednak przejazdy poszczególnych grup po „Torze Poznań” gdzie uczestnicy po odbyciu krótkiego szkolenia z bezpieczeństwa i techniki jazdy pod okiem instruktorów-utytułowanych mistrzów kierownicy wytrwale ćwiczyli zawiłe tajniki sportowej jazdy, a następnie sami doskonalili swoje umiejętności.
|

|

|
Efekty sportowych zmagań na nitce Toru Widzowie mogli śledzić na rozstawionych na terenie depo monitorach, a zaproszeni goście oraz VIP w specjalnym namiocie PORSCHE (250m2), gdzie w miłym towarzystwie, przy przekąskach i szklaneczce złocistego Peroni komentowano sportowe wyczyny uczestników.
|

|
Szczególną sympatią i zainteresowaniem cieszyły się przejazdy niepełnosprawnego klubowicza, poruszającego się na jedynie wózku, który w swojej 911 Carrera S przystosowanej do jazdy bez wykorzystania nóg osiągał wspaniałe rezultaty zarówno na próbach sprawnościowych jak i na Torze Poznań. Poza sportowymi atrakcjami widzowie i goście w Depo mieli możliwość podziwiania wielu modeli Porsche a także uczestniczenia w rozgrywkach wirtualnego turnieju PORSCHE 2000 zorganizowanego przez firmę WINMAR Komputery. Na najmłodszych czekały atrakcje w postaci trampolin i dmuchanego zamku pierwsza nauka jazdy dla dzieci - autochodzik LINK4 oraz obowiązkowe lody, gofry i wata cukrowa.
|

|

|
Specjalnymi Gośćmi imprezy były dzieciaki z zaprzyjaźnionego Domu Dziecka w Kórniku-Bninie, który nieformalnym patronatem objęła Akademia Sportowej Jazdy Porsche Automobilklubu Wielkopolski - podczas specjalnej edycji ASJP powiązanej z obchodami Dnia Dziecka zebrano ponad 11 tysięcy złotych, za które zakupiono koło garncarskie oraz piec do wypalania ceramiki. Nie po raz pierwszy więc na Torze Poznań pojawia się autokar z tymi małymi gośćmi, ale tym razem nie przybyli oni z pustymi rękoma - wspaniałe dzieła młodych artystów przywiezione przez nich stały się trofeami dla startujących w licznych konkurencjach sportowych
|

|

|
O godzinie 15:00 muzykę z głośników zagłuszył ryk wyczynowego PORSCHE 911 GT3 CUP należącego do pięciokrotnego Mistrza Polski Macieja Stańco – był to znak, że rozpoczęły się jego przejazdy pokazowe Co-driving dla laureatów konkursów, uczestników zlotu i zaproszonych gości. Chętnych na przejażdżkę było wielu, niestety ograniczony czas nie pozwolił wielu doznać wrażeń mega szybkiej rundki po torze.
|

|

|
Po chwili Tor wróciły równie emocjonujące przejazdy ostatniej najsilniejszej grupy uczestników, których można było podziwiać za kierownicami potężnych 911 Turbo, 911 GT3 MK2, 911 Carrera S itp. W tej właśnie grupie swoją całkowitą dominację na torze potwierdził Mariusz Bartnik w 911 (996) Turbo regularnie uzyskując doskonałe czasy przejazdów na poziomie 1:44: ....Na zakończenie zmagań na torze organizatorzy przewidzieli pokazowe przejazdy ze startu zatrzymanego na światła startowe.
|

|
Do zmagań stanęło około 30 uczestników podzielonych na trzy grupy wg. czasów uzyskanych w przejazdach kwalifikacyjnych. Podczas startu liczyła się zimna krew i opanowanie, a emocje były niemniejsze niż w czasie wyścigów Formuły 1. W przejazdach I grupy najlepsi okazali się Mariusz Bartnik, Radek Kordecki oraz Sławomir Kubzdyl, rewelacyjny podczas startu Mirek Skwarek w Boxsterze S niestety musiał ustąpić w dalszej części przejazdu pola szybszym „turbinom”. Przejazdy grupy II rozpoczęły się od sporej niespodzianki – ustawiony na ostatniej linii Dariusz Krupa na 911 (964) Carrera 4 brawurowym startem przebił się na trzecią pozycję i odpierając ataki rywali dowiózł to miejsce do mety ustępując jedynie zwycięzcom Piotrowi Pawelcowi w 911 (996) Turbo oraz Krzysztofowi Grudzińskiemu w 911 (997) Carrera S. Równie emocjonujący był trzeci start kiedy to startujący z trzeciej pozycji Ryszard Majewski w 911 (964) Carrera 2 szybko przebił się na prowadzenie i minął linię mety przed Wojciechem Radwańskim (968) i Bartoszem Banaszakiem (944S2). Tego dnia na uczestników czekał jeszcze bankiet zakończeniowy i dekoracja laureatów pucharami.
Niedziela była ostatnim dniem International Porsche Festival – IX Zlot Porsche Club Polska, w planie była uroczysta parada z Tarnowa Podgórnego – Hotel 500*** na Rynek Starego Miasta w Poznaniu. W paradzie wzięło udział około 40 samochodów pilotowanych przez Safety Car Toru „Poznań”.
|

|

|
Przejazd takiej ilości budził duże zainteresowanie obserwatorów zaś „Porsche Parking” na płycie Rynku stał się tłem wielu sesji fotograficznych. Uczestnicy Zlotu pożegnali się ze sobą oraz gościnnym Poznaniem, tradycyjną „kawą i słodkim” w stałym miejscu spotkań Porsche Club Polska - Restauracji „Dom Vikingów”
|

|
Wyniki i klasyfikacja generalna:
|
|
|