logoPCP

imprezy

 

 

 

29–31.08.2008 - International Porsche Festival - IX Zlot PCP

Poznań.


logo_org

International Porsche Festival – IX Zlot Porsche Club Polska już za nami. Tegoroczna impreza była
wyjątkowa, ponieważ została zorganizowania wraz z Akademią Sportowej Jazdy Porsche Automobilklubu
Wielkopolski. Już na miesiąc przed, w Poznaniu i okolicach o wydarzeniu było głośno, liczne konkursy i
audycje w Radiu RMI FM, „mrugające światłami” z billboardów samochody Porsche, obszerne informacje
na wiatach przystankowych, plakaty w całym mieście spoty w Wielkopolskiej Telewizji Kablowej oraz
kampania internetowa (epoznan.pl, otomoto.pl, motoallegro.pl, auto.bydgoszcz.pl....) dawały przedsmak,
jakich emocji możemy się spodziewać. A działo się...

p1

3

p3

p5

Mimo iż oficjalne rozpoczęcie zaplanowane było w piątek 29 sierpnia na godzinę 17:00 to pierwsze symptomy
„poznańskiej inwazji Porsche” były widoczne w Polsce już dużo wcześniej. Trzy zorganizowane grupy z
południowej, wschodniej oraz północnej Polski ściągały do Strykowa by stamtąd, w samo południe wyruszyć
II Ogólnopolską Kolumną Porsche Club Poland Autostradą A2. Imponująco wyglądała kolumna około 30
samochodów Porsche gdy majestatycznie sunęły autostradą oraz gdy korzystały z udostępnionych przez
Autostradę Wielkopolską bramek „For Porsche Only”.

5

p6

Po dotarciu do Poznania uczestników czekała jeszcze rejestracja i przygotowanie samochodów na
malowniczym dziedzińcu Urzędu Miejskiego w Poznaniu. Wjeżdżające na Rynek Starego Miasta na
ceremonię rozpoczęcia oraz uroczysty start samochody Porsche były witanie przez licznych widzów, a po kilku
minutach auta wypełniły dostępną uczestnikom powierzchnię rynku.

pz7

p9

p8

p10

O 17:00 nastąpiło uroczyste rozpoczęcie International Porsche Festival – IX Zlot Porsche Club Polska w
obecności zaproszonych honorowych gości: Macieja Frankiewicza - Wiceprezydenta Miasta Poznania,
Roberta Werle – Prezesa Automobilklubu Wielkopolski, Waldemara Witkowskiego - Radnego Sejmiku
Wojewódzkiego, Wiceprzewodniczącego Komisja Kultury Fizycznej i Turystyki, kierownictwa zlotu Ryszarda
Kopczyka - Dyrektora Głównego oraz Dariusza Krupa – Dyrektora Wykonawczego a także przedstawicieli
Partnerów Imprezy, Głównego firmy Michelin oraz BP Polska, Link4.

p11

p12

Jako pierwsza z rampy startowej, w otoczeniu lasu flag i balonów partnerów startowała załoga z nr. 125
Dariusz Krupa, Filip Sobczak w Porsche 911 mod. 964 Carrera 4. Kolejne startujące załogi na rampę
startową wprowadzały modelki w skromnych mundurach „ochrony” a następnie po krótkim pokazie mody w
zwiewnych kreacjach wieczorowych.

p13

p14

Po krótkiej prezentacji zawodnicy wyruszali na miejsce pierwszej próby sprawnościowej, która odbywała się
na parkingu pod siedzibą Automobilklubu Wielkopolski - budynek „DELTA”. Na startujące załogi czekała
tutaj niespotykana wcześniej próba polegająca na szybkim i precyzyjnym podjechaniu do półmetka, który
stanowiły dwie tyczki ustawione w odległości około 10 cm, pierwszą z nich trzeba było przewrócić nie
dojeżdżając do drugiej, a następnie na biegu wstecznym powrócić na metę. Całość zadania trwała około
20 sekund ale próba pokazała, że nie tylko duża moc liczy się w rywalizacji.

p15

p16

Na kolejnej próbie, zlokalizowanej przy Centrum Handlowym AUCHAN w Swadzimiu na uczestników czekali
na trybunie honorowej kolejni goście, przedstawiciele gminy Tarnowo Podgórne, Dyrekcja CH Auchan,
Dyrekcja Bazy Zlotu Hotelu 500***. Próba była dłuższa i dużo bardziej widowiskowa niż wcześniejszy test
techniczny, polegała na szybkich driftach wokół latarni iprzejechaniu długiego slalomu. Licznie zgromadzeni
goście Centrum Handlowego podziwiała gromadzące się na parkingu w coraz większej ilości „Prosiaczki”
od wiekowych 911 poprzez zwinne 924, 944 aż do najnowszych Caymanów i 911 GT3 oraz Turbo.
Szczególnie spektakularne były wyczyny zwinnych Boxsterów obydwóch generacji, które z Mirosławem
Skwarkiem i Karolem Matyskiem za sterami uzyskały odpowiednio pierwszą i drugą lokatę w Pucharze
Dyrektora Auchan,trzecie miejsce w 911 Carrera 4S zdobył Marek Rzepecki.

p17

p18

Mimo, iż zapadły ciemności to uczestnicy mieli do pokonania jeszcze jedną próbę w centrum Tarnowa
Podgórnego, która po zmroku nabrała dodatkowego wymiaru. Brawurowym pokonaniem podwójnego
nawrotu popisał się tutaj Maciej Hodura w 911 mod. 964 Carrera 2, który przybył na zlot aż z wysp brytyjskich.
Po „pracowitym” popołudniu i wieczorze wszyscy zawodnicy udali się na spoczynek do Bazy Zlotu Hotelu
500*** - następnego dnia czekały ich sportowe emocje na Torze Poznań.

Tor Poznań „bladym świtem” (około 8:30) przywitał ponad setkę wspaniałych sportowych wozów pięknym
słońcem oraz...... badaniem głośności wydechów, następnie po krótkim powitaniu zawodnicy rozjechali się
na miejsca swoich prób sprawnościowych gdzie wg. harmonogramu mieli jeździć przez 2 godziny. Mimo, że
próby na „Klombach”, „Kartingu” i „Ciężarówkach” były spektakularne to najbardziej emocjonujące były
jednak przejazdy poszczególnych grup po „Torze Poznań” gdzie uczestnicy po odbyciu krótkiego szkolenia z
bezpieczeństwa i techniki jazdy pod okiem instruktorów-utytułowanych mistrzów kierownicy wytrwale ćwiczyli
zawiłe tajniki sportowej jazdy, a następnie sami doskonalili swoje umiejętności.

p19

p20

Efekty sportowych zmagań na nitce Toru Widzowie mogli śledzić na rozstawionych na terenie depo
monitorach, a zaproszeni goście oraz VIP w specjalnym namiocie PORSCHE (250m2), gdzie w miłym
towarzystwie, przy przekąskach i szklaneczce złocistego Peroni komentowano sportowe wyczyny
uczestników.

depo

Szczególną sympatią i zainteresowaniem cieszyły się przejazdy niepełnosprawnego klubowicza,
poruszającego się na jedynie wózku, który w swojej 911 Carrera S przystosowanej do jazdy bez
wykorzystania nóg osiągał wspaniałe rezultaty zarówno na próbach sprawnościowych jak i na Torze Poznań.
Poza sportowymi atrakcjami widzowie i goście w Depo mieli możliwość podziwiania wielu modeli Porsche
a także uczestniczenia w rozgrywkach wirtualnego turnieju PORSCHE 2000 zorganizowanego przez firmę
WINMAR Komputery. Na najmłodszych czekały atrakcje w postaci trampolin i dmuchanego zamku pierwsza
nauka jazdy dla dzieci - autochodzik LINK4 oraz obowiązkowe lody, gofry i wata cukrowa.

p21

p22

Specjalnymi Gośćmi imprezy były dzieciaki z zaprzyjaźnionego Domu Dziecka w Kórniku-Bninie, który
nieformalnym patronatem objęła Akademia Sportowej Jazdy Porsche Automobilklubu Wielkopolski - podczas
specjalnej edycji ASJP powiązanej z obchodami Dnia Dziecka zebrano ponad 11 tysięcy złotych, za które
zakupiono koło garncarskie oraz piec do wypalania ceramiki. Nie po raz pierwszy więc na Torze Poznań
pojawia się autokar z tymi małymi gośćmi, ale tym razem nie przybyli oni z pustymi rękoma - wspaniałe dzieła
młodych artystów przywiezione przez nich stały się trofeami dla startujących w licznych konkurencjach
sportowych

p23

p24

O godzinie 15:00 muzykę z głośników zagłuszył ryk wyczynowego PORSCHE 911 GT3 CUP należącego do
pięciokrotnego Mistrza Polski Macieja Stańco – był to znak, że rozpoczęły się jego przejazdy pokazowe
Co-driving dla laureatów konkursów, uczestników zlotu i zaproszonych gości. Chętnych na przejażdżkę było
wielu, niestety ograniczony czas nie pozwolił wielu doznać wrażeń mega szybkiej rundki po torze.

p25

p26

Po chwili Tor wróciły równie emocjonujące przejazdy ostatniej najsilniejszej grupy uczestników, których
można było podziwiać za kierownicami potężnych 911 Turbo, 911 GT3 MK2, 911 Carrera S itp. W tej właśnie
grupie swoją całkowitą dominację na torze potwierdził Mariusz Bartnik w 911 (996) Turbo regularnie
uzyskując doskonałe czasy przejazdów na poziomie 1:44: ....Na zakończenie zmagań na torze organizatorzy
przewidzieli pokazowe przejazdy ze startu zatrzymanego na światła startowe.

finish

Do zmagań stanęło około 30 uczestników podzielonych na trzy grupy wg. czasów uzyskanych w przejazdach
kwalifikacyjnych. Podczas startu liczyła się zimna krew i opanowanie, a emocje były niemniejsze niż w czasie
wyścigów Formuły 1. W przejazdach I grupy najlepsi okazali się Mariusz Bartnik, Radek Kordecki oraz
Sławomir Kubzdyl, rewelacyjny podczas startu Mirek Skwarek w Boxsterze S niestety musiał ustąpić w dalszej
części przejazdu pola szybszym „turbinom”. Przejazdy grupy II rozpoczęły się od sporej niespodzianki –
ustawiony na ostatniej linii Dariusz Krupa na 911 (964) Carrera 4 brawurowym startem przebił się na trzecią
pozycję i odpierając ataki rywali dowiózł to miejsce do mety ustępując jedynie zwycięzcom Piotrowi
Pawelcowi w 911 (996) Turbo oraz Krzysztofowi Grudzińskiemu w 911 (997) Carrera S. Równie emocjonujący
był trzeci start kiedy to startujący z trzeciej pozycji Ryszard Majewski w 911 (964) Carrera 2 szybko przebił się
na prowadzenie i minął linię mety przed Wojciechem Radwańskim (968) i Bartoszem Banaszakiem (944S2).
Tego dnia na uczestników czekał jeszcze bankiet zakończeniowy i dekoracja laureatów pucharami.

Niedziela była ostatnim dniem International Porsche Festival – IX Zlot Porsche Club Polska, w planie była
uroczysta parada z Tarnowa Podgórnego – Hotel 500*** na Rynek Starego Miasta w Poznaniu. W paradzie
wzięło udział około 40 samochodów pilotowanych przez Safety Car Toru „Poznań”.

p27

p28

Przejazd takiej ilości budził duże zainteresowanie obserwatorów zaś „Porsche Parking” na płycie Rynku stał
się tłem wielu sesji fotograficznych. Uczestnicy Zlotu pożegnali się ze sobą oraz gościnnym Poznaniem,
tradycyjną „kawą i słodkim” w stałym miejscu spotkań Porsche Club Polska - Restauracji „Dom Vikingów”
 

rynek

 

Wyniki i klasyfikacja generalna:

Mapa serwisu | Kontakt

© 2008 Porsche Club Poland | Zastrzeżenia prawne | porsche.com