Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.08.2022, 14:00 

Dołączył: 12.05.2021
Posty: 58
Cześć,

przymierzam się do sprzedaży swojego Boxstera. Silnik 2.5 o mocy 204 KM, połączony z 5-biegową, manualną skrzynią biegów. Auto pochodzi z 1999 roku i przejechało około 116 tysięcy kilometrów.

Boxster w kolorze Ocean Blue Metallic połączony z wnętrzem Savanna Beige. Wyposażony w m.in. skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele, klimatyzację automatyczną, tempomat, komputer pokładowy, elektryczne szyby/lusterka, centralny zamek. Dla dokładnego rozkodowania wklejam zdjęcie spod przedniej pokrywy bagażnika.

Porsche w 2008 roku, przy przebiegu około 80 tysięcy km, zostało sprowadzone z USA do Polski. Wg mojej najlepszej wiedzy i wszelkich raportów auto nie było uszkodzone. Brak informacji o jakichkolwiek szkodach w raportach (historia pojazdu/cepik, carfax, autodna, carvertical). Grubość powłoki lakierniczej na aucie w granicach 90-110 mikronów, za wyjątkiem przedniego prawego błotnika, który ma w okolicy lampy grubość rzędu 200-400 mikronów. Przednia wanna nie nosi żadnych śladów napraw - po ściągnięciu wykładzin z obu stron znajdziemy fabryczne naklejki. Oryginalne naklejki są również pod przednią i tylną pokrywą bagażnika. Auto przystosowane do rynku europejskiego, poza wkładami lusterek nie zdradza swojego pochodzenia.

Boxster aktualnie jest po obszernym serwisie. Wymieniony komplet chłodnic z przodu (klimatyzacji i wody), uszczelniony silnik, wymienione sprzęgło, świece, cewki, odma, napinacze i ślizgi rozrządu, sonda lambda, rezystor wentylatora, łączniki drążka stabilizatora, tarcze, klocki, szczęki z tyłu, linki hamulca ręcznego, wahacz z przodu, łożyska kół. Przy okazji sprawdzony IMS, gładzie cylindrów. Do tego wszystkiego oczywiście wszystkie filtry, płyny (silnik, skrzynia, chłodzący, hamulcowy), uszczelnienie, dezynfekcja oraz nabicie klimatyzacji, geometria. Cały serwis został wykonany u Pana Marcina Werno w Rawiczu. Wszystko udokumentowane, faktury do wglądu. Dodatkowo, przednie reflektory są po renowacji - wymienione odbłyśniki, całość wypolerowana. Wymieniony lewarek zmiany biegów na poprawioną wersję z 997. Przy okazji obszyty drążek zmiany biegów, mieszek, dźwignia ręcznego i jeszcze pewnie kilka innych drobiazgów, o których teraz nie pamiętam.

Auto w pełni sprawne - pali, jeździ, skręca, hamuje. Klimatyzacja, podgrzewane fotele, tempomat, radio - wszystko sprawne.

Do ogarnięcia jest mechanizm elektrycznego dachu. Boxstera kupiłem z niesprawnym dachem (brak reakcji, niedomknięta pokrywa dachu z prawej strony). Wymieniłem jeden z zawiasów pokrywy, dzięki czemu pokrywa zamknęła się idealnie i tyle. Rozpiąłem mechanizm po bokach żeby móc składać/rozkładać go ręcznie i od pół roku czekam na termin w serwisie cabrio w Żórwinie koło Wrocławia. :( Samo poszycie jest w bardzo dobrym stanie, nic nigdzie nie cieknie. Przy naprawie mechanizmu warto pochylić się nad szybą z pleksy - jest zmatowiona i posiada małe pęknięcie w jednym miejscu. Na koniec wypadałoby zrobić detailing i odnowić felgi (aktualnie zamontowane turbo twist o średnicy 18 cali, które pochodzą z Carrery 993/996).

Boxster oczywiście zarejestrowany i opłacony - ważne ubezpieczenie OC i badanie techniczne.

Za auto chciałbym otrzymać finalnie 60000 PLN. Jak ktoś bardzo lubi negocjacje to możemy zacząć od 69k i skończyć na 60k. ;) Do auta dorzucam drugim komplet oryginalnych felg 17” oraz wydech z wersji S. Sprzedaż na umowę kupna-sprzedaży.

Zgadzam się na wszelkie weryfikacje auta, na koszt kupującego mogę auto podstawić do dowolnego wskazanego serwisu na terenie Wrocławia lub po prostu do Rawicza, gdzie auto było serwisowane w ostatnim czasie.

To nie jest sprzedaż „awaryjna”. Zachorowałem na MX-5 ND. Abstrakcją jest zamieniać Porsche na Mazdę, ale cóż… tak już jest, życie bywa przewrotne. :angel4: Mogę również zamienić na MX-5 z dopłatą z mojej strony.

Więcej zdjęć prześlę zainteresowanym.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.09.2022, 11:05 

Dołączył: 5.12.2017
Posty: 5
Cześć!

Czy mógłbyś rozwinąć kwestie czemu chcesz zamienić na mx5? Sam stoję przed podobnym wyborem i jeśli podzieliłbyś się swoją opinia byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.09.2022, 12:44 

Dołączył: 12.05.2021
Posty: 58
pit3k napisał(a):
Cześć!

Czy mógłbyś rozwinąć kwestie czemu chcesz zamienić na mx5? Sam stoję przed podobnym wyborem i jeśli podzieliłbyś się swoją opinia byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam
Piotrek


Porównujemy MX-5 ND do 986 czy którąś ze starszych generacji Mazdy?

Wszystko zależy czego oczekujesz od tego typu auta. Technologicznie dzieli je blisko 20 lat. Oprócz tego, że mają cztery koła, kierownice, dwa fotele i miękki dach to są kompletnie różne auta. Nie można jednoznacznie stwierdzić, który jest lepszy. Są po prostu inne i wszystko zależy od aktualnych preferencji.

Moim zdaniem Miata jest bardziej uniwersalna. Bez żadnych wyrzeczeń można nią jeździć codziennie. Bardzo zwrotna, zwinna, wyraźnie czuć mniejszą masę i rozmiar. Ma świetną skrzynie biegów, mam tutaj na myśli pracę i precyzję drążka (kwestie awaryjności tutaj pomijam). MX-5 na papierze jest słabsze, ale charakterystyka jej silnika bardziej mi odpowiada. 2.0 160KM jedzie od 2000 obrotów, ma bardzo dobrą elastyczność praktycznie z każdego biegu przy każdej prędkości. Dzięki wysokiej elastyczność na dole wcale nie wydaje się słabsza od 986 2.5. Skutkiem tej elastyczności jest niestety "szybszy" koniec zabawy na końcu skali obrotomierza. Generalnie MX-5 to zabawka do tańca i do różańca. Przyjazna na co dzień, angażująca wtedy kiedy tego chcesz.

Boxster jest cięższy, bardziej toporny i to czuć od razu. Twardsze sprzęgło o dłuższym skoku, układ kierowniczy o znacznie mniejszym wspomaganiu ale też o większym przełożeniu. Praca drążka zmiany biegów taka sobie - nawet z poprawionym mechanizmem z 997. Można to jeszcze poprawić montując shortshifter, ale u siebie tego nie montowałem, ani nie jeździłem autem z tym wynalazkiem. Boxster ma lepsze hamulce, no i oczywiście większą moc. Tam gdzie w MX-5 kończy się zabawa, Boxster dopiero zaczyna żyć. Ciężko żyć z nim w mieście. Jest po prostu toporny, mało zwrotny - czuć, że męczy siebie oraz kierowcę. Odpowiednio angażujący na zakrętach. Bardziej charyzmatyczny ze względu na dźwięk 6-cylindrowego silnika. Bardziej pojemny na weekendowe wyjazdy. :lol:

Tutaj nie ma żadnego zwycięzcy, lepszego i gorszego auta. Są zupełnie inne. Dla mnie Boxster to wyłącznie weekendowa zabawka poza miasto, a Miata bardziej uniwersalna zabawka dla pary nie męcząca na co dzień.

Musisz spróbować każdego z tych aut, żeby móc jednoznacznie wybrać co jest dla Ciebie lepsze.

Miałem sporo Miat (NA/NAfl 1.6 i 1.8, NB/NBfl 1.6 i 1.8, NC PRHT 2.0, NC soft top 2.0; ND 2.0 z Bilsteinem, rozpórkami i Recaro), Boxstera 986 2.5 5mt i 987 2.7 5mt. Podsumowując zebrane doświadczenia najlepsze w tej chwili dla mnie jest ND 2.0. Ale muszę jeszcze spróbować jakiegoś fajnego BMW Z4, żeby mieć jeszcze szerszy obraz w temacie roadsterów. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.10.2022, 14:04 

Dołączył: 12.05.2021
Posty: 58
Do usunięcia :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum