Autor |
Wiadomość |
wampir
|
Napisane: 30.11.2007, 15:38 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Pytanie z serii technicznych.
Porsche 944 turbo workshop manual informuje ze w 944 turbo rocznik 89 znajduje sie "height-adiustable koni suspension", zatem pytanie - jak dziala obnizanie/podwyzszanie samochodu? Zarowno przod jak i tyl.
Drugie pytanie - przod ma sprezynki, wiec generalnie mozna zmienic sprezyny, wlozyc krotsze, co powinno samochod dodatkowo obnizyc i utwardzic. A co z tylem? Tam z tego co wyczytalem nie ma sprezyn...
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 30.11.2007, 15:41 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Myslalem ze masz takie zawieszenie..przednie jest na gwincie wiec wysokosc bez zmiany sprezyn a z tylu tradycyjnie- na wahaczu..Bylem pewien ze masz Koni
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.11.2007, 15:47 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Z przodu półka z gwintem i sprężyna - tu jasne. Chyba, że to nie jest M030. Tył normalnie, regulowany amortyzator (tłumienie). Wysokość tylko na wahaczu albo reindeksacja drążków skrętnych.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.11.2007, 15:47 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Mam koni, i wlasnie o to koni pytam
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.11.2007, 15:50 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Dzieki.
Chce auto doprowadzic do najlepszego ustawienia zawieszenia na jakie pozwala seria, stad te pytania, bo obecnie nie mam pojecia jak jest ustawiony - poza tym ze przod moge sobie pod maska normalnie regulowac.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.11.2007, 15:50 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
To, że masz Koni nie oznacza, że masz regulację wysokości. Sprawdź co masz na aucie. Może gwinty były....kiedyś.
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 30.11.2007, 15:52 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
koni a koni...to nie to samo
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.11.2007, 15:53 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Akurat nie bardzo mam teraz jak to sprawdzic, dlatego sie posluguje manualem.
Spokojnie, sprawdzimy przy okazji przygotowan do sezonu
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.11.2007, 15:54 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
rychu napisał(a): koni a koni...to nie to samo
Fakt, slyszalem opinie ze koni nie produkuje juz gwintow Nie sprawdzalem w praktyce. I fakt, moze sie okazac ze mialem w serii gwint, a pozniej przy wymianie zostaly zalozone zwykle zolte koni, bez gwintu. No coz, okaze sie
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 30.11.2007, 16:15 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
miałem juz 3 zestawy konii yellow orginałow mo30 i wszystkie były padniete,regenerowałem tez kiedys tył ale po tym juz regulacja twrdosci (skrecanie amortyzatora tylko na wyjety) nie działala,dodatkowo czesto gwint po tylu latach poprostu jest nie do ruszenia,z tyłu stabilizator warto tez ustawic na najtwardszy czyli pierwsza dziorka od wewnatrz,ale to jak masz 19mm z 91-95 ,mysłe ze wiecej daje odpowiednie dobranie geometrii zawieszeni ado swoich preferencji niz zabawa pokretłem pod maska i ta wysokosc to było ok ale 20 lat temu
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 30.11.2007, 16:25 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Piotr generalnie, dziurka nie dziurka, skracamy ramie stabilizatora. Wtedy masz sztywno. Przedluzajac zmiekczasz- wieksze wychylenia.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 30.11.2007, 16:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
No powinieneś coś podziałać bo inaczej te 1,55.xx w Poznaniu, będzie i pozostanie w sferze marzeń!
Moim zdaniem tylko jeśli by Turbo S było prosto z fabryki (czyli nówka) i w dodatku miało zawieszenie M030 + hamulce M030 ,można by myśleć o takim wyniku.
Zawieszenie M030 jak każdy wie (ale napiszę) to grubsze stabilizatory,30 mm i 19 mm tył (lub większy) + sprężyny niższe z przodu o 2 cm ? (tej samej ogólnej twardości) + regulowane koni(twardość,dobicie) + z przodu regulowana wysokość + z tyłu dołożone sprężyny(helper spring bodaj 50lb/in).
Najważniejsze zobacz co masz.....czy gwinty z przodu ,czy dodtakowe sprężyny z tyłu,grubość stabilizatorów...potem poradzimy co dalej....
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.11.2007, 16:33 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Dokladnie tak zamierzam. Pytanie bylo czysto teoretyczne - czyli jak to dzialalo gdy wyjechalo z fabryki. Jak zobacze co siedzi dokladnie i w jakim jest stanie to bede sie zastanawial co dalej
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 30.11.2007, 16:46 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
ale problem w tym ze turbo s lub turbo 88,5-91 z mo30 nie miało regulacji na stabilizatorze te otwory dopiero wpowadzili w mo30 968 podobnie ze sprzynami z tyłu ,hamulce kazde turbo 88+-91 miało z 928s4 czyli duze ale na poznan i tak sa za słabe no chyba ze pozostajemy przy seryjnej mocy ,ja po tylu przerobkach licze ,co bys nie robił na serji zapomnij o 1.55
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.11.2007, 16:47 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
jurek968 napisał(a): + z tyłu dołożone sprężyny(helper spring bodaj 50lb/in)
Jurku, helper w M030 tylko w 968 W 944 Turbo S nie było.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.11.2007, 16:56 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
porscheee napisał(a): ale problem w tym ze turbo s lub turbo 88,5-91 z mo30 nie miało regulacji na stabilizatorze te otwory dopiero wpowadzili w mo30 968 podobnie ze sprzynami z tyłu ,hamulce kazde turbo 88+-91 miało z 928s4 czyli duze ale na poznan i tak sa za słabe no chyba ze pozostajemy przy seryjnej mocy ,ja po tylu przerobkach licze ,co bys nie robił na serji zapomnij o 1.55
Co do hamulcow... Nie bede sie wypowiadal. Im wiecej jezdze po torze tym mniej ich uzywam...
Jesli chodzi o czas, to wykrecilem wysokie 2.04 i czulem ze to auto moze jeszcze szybciej (duzo bledow w kilku miejscach - chociazby pierwszy zakret i dosjcie do 1 lewego - na samym tym kawalku stracilem conajmniej 1 sek). Na obecnych nastawach, z obecnymi oponami, hamulcami i nie ruszaniu zawiechy na 100% idzie zejsc do 2.02 a nawet moznaby sie pokusic o 2.00 (patrz marcin werno - 2.7 pojechalo 2.04 chyba a 968cs 2.00). Przy dobrych oponach i dojsciu do ladu z zawieszeniem oraz geometria i katami mysle ze idzie bez problemu przelamac granice 2.00. Czy da rade pojechac 1.55? Mysle ze da, nawet na serii, ale tu juz trzeba niezle podkrecic umiejetnosc jazdy po torze. 964 moze to 951 nie pojedzie?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 30.11.2007, 17:04 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
no jak załozysz slicki i bedziesz miał doswidczenie takie jak kopczyk to napewno,to ze zrobic mozna 2.00 ok ale granice potem sa nie do przejscia prawie ze to tak jak w 1/4 złamac 14 łatwo 13 juz mało czym nie mowiac o kazdej sec w dół dokładasz mocy a tu nic...
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 30.11.2007, 18:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Ale to nie 1/4.
Zobacz jakie czasy marcin powykrecal na praktycznie seryjnych autach...
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 30.11.2007, 19:23 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
zawsze łatwiej zrobic 2.2 i poprawic na 2.1 ,reasumujac wydaje mi sie niełatwym zadaniem 1.55 seryjnym 944 20 letnim ,czas pokaze ...
a byłes na hamowni bo to ze myslisz ze auto ma 250 to juz historia naprawde nie mozesz zakładac czasu jak nie byłes na wadze i hamowni ,ja załozyłem swoim 1.57 i znam te parametry na jakich chce to osiagnac przy załozeniu ze nie popelnie błedu na okrazeniu i pojade optymalnie ,marcin był swoim i ma moc wysoka i doswiadczenie wieksze od nas sporo tez napwno,oczywiscie zycze ci takiego czasu bo wtedy powinienem pojechac jeszcze lepiej
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 30.11.2007, 19:33 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Ja zrobiłem 1.58.xx i z całą pewnością mogłem urwać 1 sekundę ale raczej niewięcej.
Miałem wtedy moc 218 KM ,270 NM, wagę nieco mniejszą niżw 968 CS czyli ok .1320 kg ,idealną perfekcyjną geometrię , aczkolwiek typu ulica/tor a nie typowa tor, twardośc zawieszenia też fajną dla mnie aczkolwiek bez ekstremów ,wysokośc auta minus 2 cm, od serii. Hamulce "prawie " seria.
Reasumując zawieszenie (+ geometria) lepsza niż M030 , ale uważam ,że mając o te 32 KM więcej( czyli tyle co Turbo S lub 964 vide.rezultat Kopczyk) niejestem pewien czy dałbym radę zrobić niskie 1.55... seria Turbo S będzie dodatkowo cięższa.
Wniosek moc 250 KM ,będzie ok dla 1,55,xx pod warunkiem istotnych ingerencji w zawiechę lub mniej istotnych przy zbiciu wagi i poprawie hamulców.
Trzeba pamiętać ,że te auta z regułu mają pod 200 000 km więc niema co się oszukiwać,że jeżdżą jak je konstruktor zaprojektował.
To tak poglądowo sobie gdybam
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|