Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.11.2007, 15:38 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Pytanie z serii technicznych.
Porsche 944 turbo workshop manual informuje ze w 944 turbo rocznik 89 znajduje sie "height-adiustable koni suspension", zatem pytanie - jak dziala obnizanie/podwyzszanie samochodu? Zarowno przod jak i tyl.
Drugie pytanie - przod ma sprezynki, wiec generalnie mozna zmienic sprezyny, wlozyc krotsze, co powinno samochod dodatkowo obnizyc i utwardzic. A co z tylem? Tam z tego co wyczytalem nie ma sprezyn...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 15:41 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Myslalem ze masz takie zawieszenie..przednie jest na gwincie wiec wysokosc bez zmiany sprezyn a z tylu tradycyjnie- na wahaczu..Bylem pewien ze masz Koni :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 15:47 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Z przodu półka z gwintem i sprężyna - tu jasne. Chyba, że to nie jest M030. Tył normalnie, regulowany amortyzator (tłumienie). Wysokość tylko na wahaczu albo reindeksacja drążków skrętnych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 15:47 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Mam koni, i wlasnie o to koni pytam ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 15:50 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Dzieki.
Chce auto doprowadzic do najlepszego ustawienia zawieszenia na jakie pozwala seria, stad te pytania, bo obecnie nie mam pojecia jak jest ustawiony - poza tym ze przod moge sobie pod maska normalnie regulowac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 15:50 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
To, że masz Koni nie oznacza, że masz regulację wysokości. Sprawdź co masz na aucie. Może gwinty były....kiedyś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
koni a koni...to nie to samo :dontknow:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 15:53 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Akurat nie bardzo mam teraz jak to sprawdzic, dlatego sie posluguje manualem.
Spokojnie, sprawdzimy przy okazji przygotowan do sezonu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 15:54 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
rychu napisał(a):
koni a koni...to nie to samo :dontknow:


Fakt, slyszalem opinie ze koni nie produkuje juz gwintow :shock: Nie sprawdzalem w praktyce. I fakt, moze sie okazac ze mialem w serii gwint, a pozniej przy wymianie zostaly zalozone zwykle zolte koni, bez gwintu. No coz, okaze sie :dontknow:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 16:15 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
miałem juz 3 zestawy konii yellow orginałow mo30 i wszystkie były padniete,regenerowałem tez kiedys tył ale po tym juz regulacja twrdosci (skrecanie amortyzatora tylko na wyjety) nie działala,dodatkowo czesto gwint po tylu latach poprostu jest nie do ruszenia,z tyłu stabilizator warto tez ustawic na najtwardszy czyli pierwsza dziorka od wewnatrz,ale to jak masz 19mm z 91-95 ,mysłe ze wiecej daje odpowiednie dobranie geometrii zawieszeni ado swoich preferencji niz zabawa pokretłem pod maska i ta wysokosc to było ok ale 20 lat temu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
Piotr generalnie, dziurka nie dziurka, skracamy ramie stabilizatora. Wtedy masz sztywno. Przedluzajac zmiekczasz- wieksze wychylenia.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 16:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
No powinieneś coś podziałać bo inaczej te 1,55.xx w Poznaniu, będzie i pozostanie w sferze marzeń!
Moim zdaniem tylko jeśli by Turbo S było prosto z fabryki (czyli nówka) i w dodatku miało zawieszenie M030 + hamulce M030 ,można by myśleć o takim wyniku.
Zawieszenie M030 jak każdy wie (ale napiszę) to grubsze stabilizatory,30 mm i 19 mm tył (lub większy) + sprężyny niższe z przodu o 2 cm ? (tej samej ogólnej twardości) + regulowane koni(twardość,dobicie) + z przodu regulowana wysokość + z tyłu dołożone sprężyny(helper spring bodaj 50lb/in).

Najważniejsze zobacz co masz.....czy gwinty z przodu ,czy dodtakowe sprężyny z tyłu,grubość stabilizatorów...potem poradzimy co dalej....




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 16:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Dokladnie tak zamierzam. Pytanie bylo czysto teoretyczne - czyli jak to dzialalo gdy wyjechalo z fabryki. Jak zobacze co siedzi dokladnie i w jakim jest stanie to bede sie zastanawial co dalej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 16:46 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
ale problem w tym ze turbo s lub turbo 88,5-91 z mo30 nie miało regulacji na stabilizatorze te otwory dopiero wpowadzili w mo30 968 podobnie ze sprzynami z tyłu ,hamulce kazde turbo 88+-91 miało z 928s4 czyli duze ale na poznan i tak sa za słabe no chyba ze pozostajemy przy seryjnej mocy :lol: ,ja po tylu przerobkach licze ,co bys nie robił na serji zapomnij o 1.55


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 16:47 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
jurek968 napisał(a):
+ z tyłu dołożone sprężyny(helper spring bodaj 50lb/in)


Jurku, helper w M030 tylko w 968 :lol: W 944 Turbo S nie było.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 16:56 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
porscheee napisał(a):
ale problem w tym ze turbo s lub turbo 88,5-91 z mo30 nie miało regulacji na stabilizatorze te otwory dopiero wpowadzili w mo30 968 podobnie ze sprzynami z tyłu ,hamulce kazde turbo 88+-91 miało z 928s4 czyli duze ale na poznan i tak sa za słabe no chyba ze pozostajemy przy seryjnej mocy :lol: ,ja po tylu przerobkach licze ,co bys nie robił na serji zapomnij o 1.55


Co do hamulcow... Nie bede sie wypowiadal. Im wiecej jezdze po torze tym mniej ich uzywam...
Jesli chodzi o czas, to wykrecilem wysokie 2.04 i czulem ze to auto moze jeszcze szybciej (duzo bledow w kilku miejscach - chociazby pierwszy zakret i dosjcie do 1 lewego - na samym tym kawalku stracilem conajmniej 1 sek). Na obecnych nastawach, z obecnymi oponami, hamulcami i nie ruszaniu zawiechy na 100% idzie zejsc do 2.02 a nawet moznaby sie pokusic o 2.00 (patrz marcin werno - 2.7 pojechalo 2.04 chyba a 968cs 2.00). Przy dobrych oponach i dojsciu do ladu z zawieszeniem oraz geometria i katami mysle ze idzie bez problemu przelamac granice 2.00. Czy da rade pojechac 1.55? Mysle ze da, nawet na serii, ale tu juz trzeba niezle podkrecic umiejetnosc jazdy po torze. 964 moze to 951 nie pojedzie? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 17:04 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
no jak załozysz slicki i bedziesz miał doswidczenie takie jak kopczyk to napewno,to ze zrobic mozna 2.00 ok ale granice potem sa nie do przejscia prawie ze to tak jak w 1/4 złamac 14 łatwo 13 juz mało czym nie mowiac o kazdej sec w dół dokładasz mocy a tu nic...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 18:55 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Ale to nie 1/4.
Zobacz jakie czasy marcin powykrecal na praktycznie seryjnych autach...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 19:23 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
zawsze łatwiej zrobic 2.2 i poprawic na 2.1 ,reasumujac wydaje mi sie niełatwym zadaniem 1.55 seryjnym 944 20 letnim ,czas pokaze ...
a byłes na hamowni bo to ze myslisz ze auto ma 250 to juz historia naprawde nie mozesz zakładac czasu jak nie byłes na wadze i hamowni ,ja załozyłem swoim 1.57 i znam te parametry na jakich chce to osiagnac przy załozeniu ze nie popelnie błedu na okrazeniu i pojade optymalnie ,marcin był swoim i ma moc wysoka i doswiadczenie wieksze od nas sporo tez napwno,oczywiscie zycze ci takiego czasu bo wtedy powinienem pojechac jeszcze lepiej :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 19:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Ja zrobiłem 1.58.xx i z całą pewnością mogłem urwać 1 sekundę ale raczej niewięcej.
Miałem wtedy moc 218 KM ,270 NM, wagę nieco mniejszą niżw 968 CS czyli ok .1320 kg ,idealną perfekcyjną geometrię :) , aczkolwiek typu ulica/tor a nie typowa tor, twardośc zawieszenia też fajną dla mnie aczkolwiek bez ekstremów ,wysokośc auta minus 2 cm, od serii. Hamulce "prawie " seria.
Reasumując zawieszenie (+ geometria) lepsza niż M030 , ale uważam ,że mając o te 32 KM więcej( czyli tyle co Turbo S lub 964 vide.rezultat Kopczyk) niejestem pewien czy dałbym radę zrobić niskie 1.55... seria Turbo S będzie dodatkowo cięższa.

Wniosek moc 250 KM ,będzie ok dla 1,55,xx pod warunkiem istotnych ingerencji w zawiechę lub mniej istotnych przy zbiciu wagi i poprawie hamulców.
Trzeba pamiętać ,że te auta z regułu mają pod 200 000 km więc niema co się oszukiwać,że jeżdżą jak je konstruktor zaprojektował.
To tak poglądowo sobie gdybam :wink:




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum