Autor |
Wiadomość |
vako
|
Napisane: 17.12.2012, 0:10 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Witam,
Przymierzam się do zmiany auta na wiosnę i założenia były takie: szybkie, całoroczne i w miarę wygodne do 300 tys. Wytypowałem nowe S5 + program, 911 4s z PDK , M3. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które mają 911 i M3 i wszyscy doradzali mi M3 jako auto bardziej uniwersalne, które daje sporo radości z jazdy. Sprawa była już prawie przesądzona i mam kilka dobrych ofert na M3 z 2012 na gwarancji z oferty BMW AG z minimalnym przebiegiem i super ceną, ale pojawiła się oferta na 911 TURBO 997 a ten model to moje motoryzacyjne marzenie więc wszystkie założenia w łeb wzięły
Mam możliwość kupna 997 Turbo w manualu od pierwszego właściciela z przebiegiem 32 tys rocznik 07/2007 od nowości serwisowane w Porsche.
Wersja EU nie żadne USA. Cena 260-270 tys. To nie jest oferta z PL ale mam możliwość jazdy na obcych blachach bez konieczności rejestracji auta w PL. Nigdy nie miałem Porsche więc nie wiem czy jest to dobra oferta i czy z wersją w manualu nie będzie później problemu z odprzedażą. Osobiście chyba nawet wolałbym manual niż tiptronic, który pewnie przez swoje 5 biegów nie sprawdza się na dłuższych trasach. Oczywiście PDK to byłaby bajka ale ceny zaczynają się powyżej 400 tys
Co sądzicie o tej ofercie i jak oceniacie 997 turbo jako auto całoroczne ? Można tym jeździć zimą , czy też przez niski prześwit jedynie na gładkie odśnieżone drogi ?
Mam również możliwość kupna od kolegi Panamery 4s z PL dystrybucji w cenie 330 tys 2011r ale przebieg 90 tys i jakoś Panamera nie łapie mnie za serce. Zbyt mało zadziorna jest dla mnie a 911 turbo jest piękne
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 17.12.2012, 0:14 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
Oferta 997 turbo jest ok, auto bardzo wszechstronne, daje radę w każdych warunkach i nie zastanawiaj się, reszta bez sensu...
Staszek
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 17.12.2012, 0:23 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
ma ceramikę, pakiet sport chrono, i jeszcze coś co nie bardzo rozumie tzn w ogłoszeniu jest info że drugi bieg jest skrócony ,overboost 680 N.m
Co to oznacza ?
Jakie są koszty serwisowania w Polsce i na co powinienem w szczególności zwrócić uwagę ? Manual sprzedaje się w PL ?
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 17.12.2012, 0:26 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Pewnie M3 dla wielu było by wygodniejsze, bardziej wszechstronne i wielosezonowe ..... ale jak sądzę wiele osób z tego forum ma też takie "lepsze" autka w swoich garażach , a i tak jeżdżą prosiakiem kiedy tylko mają okazję
Jak lubisz, "czujesz" i prosiak to Twoje motoryzacyjne marzenie, to wszystko inne będzie zamiast, na chwilę, itp.itd ..... jak napisał Stach kupuj 11'tkę , a reszta bez sensu.....
|
|
Góra |
|
alexdr
|
Napisane: 17.12.2012, 0:27 |
|
Dołączył: 3.10.2007 Posty: 876
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 17.12.2012, 0:36 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Jak kupisz M3, to za 3 lata znow tu wrocisz z pytaniami o prosie. A jak kupisz 997tt, to jest szansa, ze nie pomyslisz juz o innym aucie w przyszlosci, niz 911. Wzialbym prosiaka, chyba, ze potrzebujesz wozic naraz wiecej, niz 2 dorosle osoby i/lub bagaze.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 17.12.2012, 0:58 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Chciałbym mieć taki dylemat
Bo z przyjemnością bym go rozwiazywał!
Według mnie to jazdy na codzień lepszy jest tiptronic ale z taka historia i przebiegiem - chyba bym wziął manual.
Tyle ze nie wierze ze da sie znaleźć TT z takim małym przebiegiem z automatyczna skrzynia.
Z opisu, auto które masz na oku: perełka.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 17.12.2012, 0:59 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
BT napisał(a): Jak kupisz M3, to za 3 lata znow tu wrocisz z pytaniami o prosie.
Za pól roku.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
jakinton
|
Napisane: 17.12.2012, 1:17 |
|
Dołączył: 26.03.2012 Posty: 186
|
Jaśmin proszę ....
"powiedz" mu prawdę
do pierwszego zaparkowanego prosiaka obok
Jasmin napisał(a): BT napisał(a): Jak kupisz M3, to za 3 lata znow tu wrocisz z pytaniami o prosie. Za pól roku.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 17.12.2012, 1:31 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
kupuj to auto , to jest to co własnie kiedys nabede , zdrowy 997tt manual europa , zaraz ktos Ci napisze ze mozna taki kupic w Pl za 220tys zł
Tak z ciekawosci jaki kolor ? moim faworytem jest biały czerwony żółty i czarny w tym modelu
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 17.12.2012, 10:48 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
jakinton napisał(a): Jaśmin proszę .... "powiedz" mu prawdę do pierwszego zaparkowanego prosiaka obok Jasmin napisał(a): BT napisał(a): Jak kupisz M3, to za 3 lata znow tu wrocisz z pytaniami o prosie. Za pól roku.
Macie racje. Od kiedy jezdze prosiakiem, to coraz mniej interesuja mnie nowinki stylistyczno-techniczne innych marek, w tym mojego ulubionego dotychczas BMW. Pewnie M3 objechalaby niejedno 911 na torze, ale mimo wszystko wybralbym prosie. A gdybym kupic M3, to zaraz po zakupie zastanawialbym sie, jaka 911 sobie kupic...
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 17.12.2012, 16:29 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
jesli masz zamiar tym autem troche poszalec po torze i na imprezach Porsche Clubu to bierz manuala, tiptronic moze jest ok na codzien, ale mnie za kazdym razem wkurza ta skrzynia na torze, grzeje sie szybko, itp.
a w manualu wymienisz sprzeglo na mocniejsze Sachsa i smigasz
w tej cenie bralbym manuala bez pytan....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Bartek1987
|
Napisane: 17.12.2012, 16:39 |
|
Dołączył: 28.07.2012 Posty: 335
|
też miałem kiedyś podobny dylemat podobało mi się M3 e46, ale tylko w Porsche jest ta magia, ta aura, ten czar, którego nie ma w ŻADNYM innym aucie i wiem, że jak już dostane wymarzonego boxstera w łapy, to nawet siedzenie na parkingu i słuchanie seryjnego radia da niesamowitą radość
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 17.12.2012, 19:54 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
porscheee napisał(a): kupuj to auto , to jest to co własnie kiedys nabede , zdrowy 997tt manual europa , zaraz ktos Ci napisze ze mozna taki kupic w Pl za 220tys zł Tak z ciekawosci jaki kolor ? moim faworytem jest biały czerwony żółty i czarny w tym modelu
Czarna i jest piękna Już poprosiłem kolegę z pracy aby skontaktował się z właścicielem i do lokalnego serwisu Porsche poleciała wiadomość z prośbą o sprawdzenie historii tego auta.
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 17.12.2012, 20:01 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Matschke napisał(a): jesli masz zamiar tym autem troche poszalec po torze i na imprezach Porsche Clubu to bierz manuala, tiptronic moze jest ok na codzien, ale mnie za kazdym razem wkurza ta skrzynia na torze, grzeje sie szybko, itp. a w manualu wymienisz sprzeglo na mocniejsze Sachsa i smigasz w tej cenie bralbym manuala bez pytan....
Czy kolega mógłby napisać jakie są koszty serwisowania w PL ? Rocznie robię ok 20 tys więc pewnie hamulce idą na pierwszy ogień, tylko tu jest ceramika więc wielka zagadka dla mnie jak to się sprawuje Przy manualu na trasie 14-16l spalanie jest realne ?
A te skrócone 2 przełożenie to jest jakaś popularna przeróbka ? powinienem się tego obawiać ? Stan turbin są w stanie dokładnie sprawdzić w serwisie ? Czy ktoś użytkuje Turbo zimą ?
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 17.12.2012, 21:18 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Jeśli rocznie robisz około 20 tys, to niezbyt często będziesz bywał w serwisie: średnio raz w roku. Koszty niewielkie.
Klocki hamulcowe: jak będziesz jeździł 'normalnie' to też będziesz rzadko wymieniał. Do ceramiki zestaw około 5000 PLN. Nawet mam takie nowe w garażu bo zamówiłem zanim zmieniłem na stalowe.
Hamulce do codziennej jazdy są OK ale trzeba uważać podczas mokrych dni. Mają drobne opóźnienie więc trzeba uważać. A to tylko przy szybkiej jeździe jest to odczuwalne. Na zimnych i mokrych tarczach zostawiaj sobie więcej miejsca przed sobą.
Spalanie: 14-16 jak będziesz delikatnie jeździł. Ale w turbo to nie jest łatwe .
Na trasie można zejść podobno niżej - moim nawet raz miałem 11 litrów na autostradzie... Srednio w mieście 18-21. Podejrzewam jednak że moje auto trochę więcej pali... Tak samo z siebie!
Ten skrócony 2 bieg to trochę enigma dla mnie. Napisz dokładnie jak to nazywa właściciel. Chyba że ktoś z forum wie o co chodzi.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 17.12.2012, 21:48 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Jasmin napisał(a): Jeśli rocznie robisz około 20 tys, to niezbyt często będziesz bywał w serwisie: średnio raz w roku. Koszty niewielkie. Klocki hamulcowe: jak będziesz jeździł 'normalnie' to też będziesz rzadko wymieniał. Do ceramiki zestaw około 5000 PLN. Nawet mam takie nowe w garażu bo zamówiłem zanim zmieniłem na stalowe. Hamulce do codziennej jazdy są OK ale trzeba uważać podczas mokrych dni. Mają drobne opóźnienie więc trzeba uważać. A to tylko przy szybkiej jeździe jest to odczuwalne. Na zimnych i mokrych tarczach zostawiaj sobie więcej miejsca przed sobą. Spalanie: 14-16 jak będziesz delikatnie jeździł. Ale w turbo to nie jest łatwe . Na trasie można zejść podobno niżej - moim nawet raz miałem 11 litrów na autostradzie... Srednio w mieście 18-21. Podejrzewam jednak że moje auto trochę więcej pali... Tak samo z siebie! Ten skrócony 2 bieg to trochę enigma dla mnie. Napisz dokładnie jak to nazywa właściciel. Chyba że ktoś z forum wie o co chodzi.
Dzięki za cenne informacje Czyli do normalnego przemieszczania się lepsze byłyby stalowe tarcze ? Olej co ile się wymienia ? Z tym skróconym drugim biegiem powinienem jutro coś więcej wiedzieć. Na razie czekamy na odp z serwisu żeby poznać historię tego auta
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 17.12.2012, 22:29 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Z takim przebiegiem olej raz na rok.
Jak zaczniesz szaleć z nami na torze to może dwa razy w roku. A klocki trochę częściej
Z ceramiką proponuję tak: zostaw sobie ją w garażu a zmień sobie hamulce na stalowe. Koszt w sumie ci wyjdzie kilka tysięcy.
A przy ewentualnej odsprzedaży ceramika będzie dużym plusem, szczególnie niezniszczona . Bo na torze leci!...
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 17.12.2012, 22:35 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
A czy przypadkiem nie chodzi o tzw 'skrócony skok lewarka - short shifter'?
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
pawel20vt4
|
Napisane: 17.12.2012, 23:08 |
|
Dołączył: 15.11.2007 Posty: 565 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
|
Jasmin napisał(a): Z takim przebiegiem olej raz na rok. Jak zaczniesz szaleć z nami na torze to może dwa razy w roku. A klocki trochę częściej Z ceramiką proponuję tak: zostaw sobie ją w garażu a zmień sobie hamulce na stalowe. Koszt w sumie ci wyjdzie kilka tysięcy. A przy ewentualnej odsprzedaży ceramika będzie dużym plusem, szczególnie niezniszczona . Bo na torze leci!...
Ja tutaj z Jurkiem sie nie zgodzę ponieważ z ceramiki jestem mega zadowlony , jak lubisz mocniej pocinąc to siła z jaką hamuje ceramika i powtarzalność hamowania nap na atostradzie jest porażająca i bym nigdy nie zamienił na stal. Co innego jeżeli zabawy na torze to wtedy koszta ceramiki są dużo większe od stalowych ( to moja opinia )
Paweł
_________________ Pozdrawiam Paweł 911 997 TURBO 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014 911 964 TURBO Macan III GTS http://www.willa911.pl
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|