Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.12.2012, 0:10 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Witam,

Przymierzam się do zmiany auta na wiosnę i założenia były takie: szybkie, całoroczne i w miarę wygodne do 300 tys. Wytypowałem nowe S5 + program, 911 4s z PDK , M3. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które mają 911 i M3 i wszyscy doradzali mi M3 jako auto bardziej uniwersalne, które daje sporo radości z jazdy. Sprawa była już prawie przesądzona i mam kilka dobrych ofert na M3 z 2012 na gwarancji z oferty BMW AG z minimalnym przebiegiem i super ceną, ale pojawiła się oferta na 911 TURBO 997 a ten model to moje motoryzacyjne marzenie więc wszystkie założenia w łeb wzięły :)

Mam możliwość kupna 997 Turbo w manualu od pierwszego właściciela z przebiegiem 32 tys rocznik 07/2007 od nowości serwisowane w Porsche.
Wersja EU nie żadne USA. Cena 260-270 tys. To nie jest oferta z PL ale mam możliwość jazdy na obcych blachach bez konieczności rejestracji auta w PL. Nigdy nie miałem Porsche więc nie wiem czy jest to dobra oferta i czy z wersją w manualu nie będzie później problemu z odprzedażą. Osobiście chyba nawet wolałbym manual niż tiptronic, który pewnie przez swoje 5 biegów nie sprawdza się na dłuższych trasach. Oczywiście PDK to byłaby bajka ale ceny zaczynają się powyżej 400 tys :(
Co sądzicie o tej ofercie i jak oceniacie 997 turbo jako auto całoroczne ? Można tym jeździć zimą , czy też przez niski prześwit jedynie na gładkie odśnieżone drogi ?

Mam również możliwość kupna od kolegi Panamery 4s z PL dystrybucji w cenie 330 tys 2011r ale przebieg 90 tys i jakoś Panamera nie łapie mnie za serce. Zbyt mało zadziorna jest dla mnie a 911 turbo jest piękne :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 0:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Oferta 997 turbo jest ok, auto bardzo wszechstronne, daje radę w każdych warunkach i nie zastanawiaj się, reszta bez sensu...
Staszek




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 0:23 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
ma ceramikę, pakiet sport chrono, i jeszcze coś co nie bardzo rozumie tzn w ogłoszeniu jest info że drugi bieg jest skrócony ,overboost 680 N.m
Co to oznacza ?

Jakie są koszty serwisowania w Polsce i na co powinienem w szczególności zwrócić uwagę ? Manual sprzedaje się w PL ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 0:26 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Pewnie M3 dla wielu było by wygodniejsze, bardziej wszechstronne i wielosezonowe ..... ale jak sądzę wiele osób z tego forum ma też takie "lepsze" autka w swoich garażach , a i tak jeżdżą prosiakiem kiedy tylko mają okazję
Jak lubisz, "czujesz" i prosiak to Twoje motoryzacyjne marzenie, to wszystko inne będzie zamiast, na chwilę, itp.itd ..... jak napisał Stach kupuj 11'tkę , a reszta bez sensu.....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 0:27 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
+1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 0:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Jak kupisz M3, to za 3 lata znow tu wrocisz z pytaniami o prosie. A jak kupisz 997tt, to jest szansa, ze nie pomyslisz juz o innym aucie w przyszlosci, niz 911. Wzialbym prosiaka, chyba, ze potrzebujesz wozic naraz wiecej, niz 2 dorosle osoby i/lub bagaze.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 0:58 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Chciałbym mieć taki dylemat :-)

Bo z przyjemnością bym go rozwiazywał!
Według mnie to jazdy na codzień lepszy jest tiptronic ale z taka historia i przebiegiem - chyba bym wziął manual.
Tyle ze nie wierze ze da sie znaleźć TT z takim małym przebiegiem z automatyczna skrzynia.
Z opisu, auto które masz na oku: perełka.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 0:59 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
BT napisał(a):
Jak kupisz M3, to za 3 lata znow tu wrocisz z pytaniami o prosie.

Za pól roku.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 1:17 

Dołączył: 26.03.2012
Posty: 186
Jaśmin proszę ....

"powiedz" mu prawdę :-)

do pierwszego zaparkowanego prosiaka obok :-)

Jasmin napisał(a):
BT napisał(a):
Jak kupisz M3, to za 3 lata znow tu wrocisz z pytaniami o prosie.

Za pól roku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 1:31 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
kupuj to auto , to jest to co własnie kiedys nabede , zdrowy 997tt manual europa , zaraz ktos Ci napisze ze mozna taki kupic w Pl za 220tys zł :lol:
Tak z ciekawosci jaki kolor ? moim faworytem jest biały czerwony żółty i czarny w tym modelu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 10:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
jakinton napisał(a):
Jaśmin proszę ....

"powiedz" mu prawdę :-)

do pierwszego zaparkowanego prosiaka obok :-)

Jasmin napisał(a):
BT napisał(a):
Jak kupisz M3, to za 3 lata znow tu wrocisz z pytaniami o prosie.

Za pól roku.


Macie racje. Od kiedy jezdze prosiakiem, to coraz mniej interesuja mnie nowinki stylistyczno-techniczne innych marek, w tym mojego ulubionego dotychczas BMW. Pewnie M3 objechalaby niejedno 911 na torze, ale mimo wszystko wybralbym prosie. A gdybym kupic M3, to zaraz po zakupie zastanawialbym sie, jaka 911 sobie kupic...




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 16:29 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
jesli masz zamiar tym autem troche poszalec po torze i na imprezach Porsche Clubu to bierz manuala, tiptronic moze jest ok na codzien, ale mnie za kazdym razem wkurza ta skrzynia na torze, grzeje sie szybko, itp.
a w manualu wymienisz sprzeglo na mocniejsze Sachsa i smigasz ;)
w tej cenie bralbym manuala bez pytan....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 16:39 

Dołączył: 28.07.2012
Posty: 335
też miałem kiedyś podobny dylemat podobało mi się M3 e46, ale tylko w Porsche jest ta magia, ta aura, ten czar, którego nie ma w ŻADNYM innym aucie i wiem, że jak już dostane wymarzonego boxstera w łapy, to nawet siedzenie na parkingu i słuchanie seryjnego radia da niesamowitą radość :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 19:54 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
porscheee napisał(a):
kupuj to auto , to jest to co własnie kiedys nabede , zdrowy 997tt manual europa , zaraz ktos Ci napisze ze mozna taki kupic w Pl za 220tys zł :lol:
Tak z ciekawosci jaki kolor ? moim faworytem jest biały czerwony żółty i czarny w tym modelu


Czarna i jest piękna :) Już poprosiłem kolegę z pracy aby skontaktował się z właścicielem i do lokalnego serwisu Porsche poleciała wiadomość z prośbą o sprawdzenie historii tego auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 20:01 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Matschke napisał(a):
jesli masz zamiar tym autem troche poszalec po torze i na imprezach Porsche Clubu to bierz manuala, tiptronic moze jest ok na codzien, ale mnie za kazdym razem wkurza ta skrzynia na torze, grzeje sie szybko, itp.
a w manualu wymienisz sprzeglo na mocniejsze Sachsa i smigasz ;)
w tej cenie bralbym manuala bez pytan....


Czy kolega mógłby napisać jakie są koszty serwisowania w PL ? Rocznie robię ok 20 tys więc pewnie hamulce idą na pierwszy ogień, tylko tu jest ceramika więc wielka zagadka dla mnie jak to się sprawuje :) Przy manualu na trasie 14-16l spalanie jest realne ?

A te skrócone 2 przełożenie to jest jakaś popularna przeróbka ? powinienem się tego obawiać ? Stan turbin są w stanie dokładnie sprawdzić w serwisie ? Czy ktoś użytkuje Turbo zimą ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 21:18 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Jeśli rocznie robisz około 20 tys, to niezbyt często będziesz bywał w serwisie: średnio raz w roku. Koszty niewielkie.
Klocki hamulcowe: jak będziesz jeździł 'normalnie' to też będziesz rzadko wymieniał. Do ceramiki zestaw około 5000 PLN. Nawet mam takie nowe w garażu bo zamówiłem zanim zmieniłem na stalowe.
Hamulce do codziennej jazdy są OK ale trzeba uważać podczas mokrych dni. Mają drobne opóźnienie więc trzeba uważać. A to tylko przy szybkiej jeździe jest to odczuwalne. Na zimnych i mokrych tarczach zostawiaj sobie więcej miejsca przed sobą.

Spalanie: 14-16 jak będziesz delikatnie jeździł. Ale w turbo to nie jest łatwe :-).
Na trasie można zejść podobno niżej - moim nawet raz miałem 11 litrów na autostradzie... Srednio w mieście 18-21. Podejrzewam jednak że moje auto trochę więcej pali... Tak samo z siebie! :-)
Ten skrócony 2 bieg to trochę enigma dla mnie. Napisz dokładnie jak to nazywa właściciel. Chyba że ktoś z forum wie o co chodzi.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 21:48 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Jasmin napisał(a):
Jeśli rocznie robisz około 20 tys, to niezbyt często będziesz bywał w serwisie: średnio raz w roku. Koszty niewielkie.
Klocki hamulcowe: jak będziesz jeździł 'normalnie' to też będziesz rzadko wymieniał. Do ceramiki zestaw około 5000 PLN. Nawet mam takie nowe w garażu bo zamówiłem zanim zmieniłem na stalowe.
Hamulce do codziennej jazdy są OK ale trzeba uważać podczas mokrych dni. Mają drobne opóźnienie więc trzeba uważać. A to tylko przy szybkiej jeździe jest to odczuwalne. Na zimnych i mokrych tarczach zostawiaj sobie więcej miejsca przed sobą.

Spalanie: 14-16 jak będziesz delikatnie jeździł. Ale w turbo to nie jest łatwe :-).
Na trasie można zejść podobno niżej - moim nawet raz miałem 11 litrów na autostradzie... Srednio w mieście 18-21. Podejrzewam jednak że moje auto trochę więcej pali... Tak samo z siebie! :-)
Ten skrócony 2 bieg to trochę enigma dla mnie. Napisz dokładnie jak to nazywa właściciel. Chyba że ktoś z forum wie o co chodzi.


Dzięki za cenne informacje :) Czyli do normalnego przemieszczania się lepsze byłyby stalowe tarcze ? Olej co ile się wymienia ? Z tym skróconym drugim biegiem powinienem jutro coś więcej wiedzieć. Na razie czekamy na odp z serwisu żeby poznać historię tego auta


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 22:29 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Z takim przebiegiem olej raz na rok.
Jak zaczniesz szaleć z nami na torze to może dwa razy w roku. A klocki trochę częściej :-)
Z ceramiką proponuję tak: zostaw sobie ją w garażu a zmień sobie hamulce na stalowe. Koszt w sumie ci wyjdzie kilka tysięcy.
A przy ewentualnej odsprzedaży ceramika będzie dużym plusem, szczególnie niezniszczona :-). Bo na torze leci!...




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 22:35 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
A czy przypadkiem nie chodzi o tzw 'skrócony skok lewarka - short shifter'?




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2012, 23:08 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
Jasmin napisał(a):
Z takim przebiegiem olej raz na rok.
Jak zaczniesz szaleć z nami na torze to może dwa razy w roku. A klocki trochę częściej :-)
Z ceramiką proponuję tak: zostaw sobie ją w garażu a zmień sobie hamulce na stalowe. Koszt w sumie ci wyjdzie kilka tysięcy.
A przy ewentualnej odsprzedaży ceramika będzie dużym plusem, szczególnie niezniszczona :-). Bo na torze leci!...


Ja tutaj z Jurkiem sie nie zgodzę ponieważ z ceramiki jestem mega zadowlony , jak lubisz mocniej pocinąc to siła z jaką hamuje ceramika i powtarzalność hamowania nap na atostradzie jest porażająca i bym nigdy nie zamienił na stal. Co innego jeżeli zabawy na torze to wtedy koszta ceramiki są dużo większe od stalowych ( to moja opinia :) )

Paweł




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum