Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 930 czy 993 ?
PostNapisane: 27.05.2021, 9:58 

Dołączył: 30.03.2021
Posty: 52
Cześć,wiem że to różne generacje i różna jazda ale według tych dwóch ,który polecacie jako klasyka,inwestycje i ponadczasowy wygląd?
Ze względu na budżet odpada 993 turbo.Tylko 993 carrera lub 930 turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2021, 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Klasyk, inwestycja, ponadczasowy wygląd to z tego zestawu 930.
Ale kup to Ci się bardziej podoba, ważne aby te auta jeździły, a nie stały w garażu.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2021, 14:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2101
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Nie wiem jakie masz doświadczenia z mocnymi samochodami z tylnym napędem, ale jak kupisz 930 (rozumie przez to Turbo) to dokup dobrą polisę na życie :angel4:
Jak chcesz auto do "codziennej" jazdy to chyba lepiej 993.
A "inwestycyjnie" to najlepiej 997 Turbo.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2021, 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Inwestycyjnie kup najtańszy
Najmniej stracisz jak Ci się inwestycja nie uda.
Pomijam, ze zupełnie nie rozumiem co to za inwestycja...




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2021, 19:13 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
adamax napisał(a):
Nie wiem jakie masz doświadczenia z mocnymi samochodami z tylnym napędem, ale jak kupisz 930 (rozumie przez to Turbo) to dokup dobrą polisę na życie :angel4:

Albo żartujesz albo demonizujesz.Prowadziłeś 930?
W latach 70 ,gdzie większość samochodów miała po 50KM,może uzasadnione było nazywanie 930 widowmaker.Dla mnie to normalny samochód do jazdy nawet jako daily.Nie odczuwam żadnej turbo dziury,raczej szybkie przyśpieszenie,ale to radosne odczucie.

Tutaj fajny filmik jak dziewczyna się tym bawi:)

https://youtu.be/cknQrutbFt0


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 9:20 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Arekk napisał(a):
adamax napisał(a):
Nie wiem jakie masz doświadczenia z mocnymi samochodami z tylnym napędem, ale jak kupisz 930 (rozumie przez to Turbo) to dokup dobrą polisę na życie :angel4:

Albo żartujesz albo demonizujesz.Prowadziłeś 930?
W latach 70 ,gdzie większość samochodów miała po 50KM,może uzasadnione było nazywanie 930 widowmaker.Dla mnie to normalny samochód do jazdy nawet jako daily.Nie odczuwam żadnej turbo dziury,raczej szybkie przyśpieszenie,ale to radosne odczucie.

Tutaj fajny filmik jak dziewczyna się tym bawi:)

https://youtu.be/cknQrutbFt0


I tak i nie. Oczywiście moc i przyspieszenie 930 na suchym w linii prostej dziś nikogo nie przestraszy, ale poczekaj aż popada i spróbuj pojechać dynamicznie po torze tak jak jesteś przyzwyczajony jeździć współczesnym. Brak psm, abs i turbo dziura uczą szacunku.

Mam Carrerę 993 w kolekcji, ale nie spodziewam się dalszych mega zwrotów. Te auta zdrożały 8-10 lat temu i teraz trochę rosną wraz z inflacją.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 9:30 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
[quote="Arekk"

Tutaj fajny filmik jak dziewczyna się tym bawi:)

https://youtu.be/cknQrutbFt0[/quote]

Fajny filmik??? 70% to chwalenie sponsorów, reszta to gadka przy jeździe na wprost. Oskara nie będzie.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 10:40 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Cytuj:
Albo żartujesz albo demonizujesz.Prowadziłeś 930?
W latach 70 ,gdzie większość samochodów miała po 50KM,może uzasadnione było nazywanie 930 widowmaker.Dla mnie to normalny samochód do jazdy nawet jako daily.Nie odczuwam żadnej turbo dziury,raczej szybkie przyśpieszenie,ale to radosne odczucie.

Tutaj fajny filmik jak dziewczyna się tym bawi:)

https://youtu.be/cknQrutbFt0


Nie bez powodu auto ma swoją ksywke. Czy "współczesne" 930 maja dołożone nowe systemy i stały się prostsze w prowadzeniu, czy też współczesni kierowcy wychowani na autach z masą elektroniki, która robi wszystko za Ciebie są lepsi od kierowców z innej epoki gdzie liczyły się tylko Twoje umiejętności a auto nie pomagało a wręcz często chciało Cie zabić. Trochę dziwne stwierdzenie a jazda po prostej i suchej drodze nie jest szczytem umiejętności kierowcy. Moze jeździłeś wersja Biturbo skoro uważasz, że nie ma turbo dziury ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 11:21 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Pierwsze modele z lat 75-77 3.0 bez intercolera miały turbodziurę.
W 3.3 już jest zupełnie inaczej.
Takie moje zdanie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Arekk napisał(a):
Pierwsze modele z lat 75-77 3.0 bez intercolera miały turbodziurę.
W 3.3 już jest zupełnie inaczej.
Takie moje zdanie


spróbuj na mokrym albo posypanym piaskiem zakręcie wdepnąć tak przy 3500 rpm do dechy :banghead: :D
albo lepiej nie próbuj :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 14:16 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Arekk napisał(a):
Pierwsze modele z lat 75-77 3.0 bez intercolera miały turbodziurę.
W 3.3 już jest zupełnie inaczej.
Takie moje zdanie


Hmm mam 3.3 i nie zauważyłem aby było inaczej :) Jasne że w porównaniu do 3.0 zmniejszyli problem z turbo dziurą, ale dalej została i na pewno nie można tego porównywać do współczesnej konstrukcji gdzie wciskasz gaz i startuje ci z niskich obrotów. Sam sposób rozwijania mocy też jest zupełnie inny i bardziej brutalny.
W 3.3 dopiero od 4 tys zaczyna się budzić do życia a poniżej możesz deptać do woli w podłogę ;) Ja osobiście mam duży respekt do tego auta i na pewno nigdy bym nie powiedział że jest to auto które jest łagodne i łatwe w prowadzeniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 14:39 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Nie powiedziałem że jest łatwe ale mówienie że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście a tylko po torze czy potrzeba wykupienia polisy na życie to wyolbrzymienie.
Gaz w podłodze w zakręcie z tylnym napędem i silnikiem umieszczonym z tyłu w każdym aucie może skończyć się nieciekawie.
Nie mówiąc już o mokrym czy posypanym piaskiem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 18:27 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
3.0 ma turbo dziurę jak stodoła
A 3.3 jak trochę mniejsza stodoła ale tylko trochę mniejsza


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2021, 19:37 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Ciekawie się czyta dyskusje byłych i nowych właścicieli Minerwy i @kacpra, który jeżeli dobrze pamietam doprowadził ja do świetności.




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum