Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.03.2010, 17:38 

Dołączył: 6.05.2007
Posty: 66
Pomóżcie!!!

Mam problem z uruchomieniem 944 2,5 po zimie
- stał całą zimę w ogrzewanym garażu podziemnym,
- akumulator klikuletni Bosch, dotąd działał bez zarzutu, czasem tylko gdy postał miesiąc bez uruchamiania a była wigoć to musiałem go trochę podładować,
- nie był uruchamiany przez 3 miesiące, akumulator był zerowy - naładowałem, wskażnik pokazał pełne naładowanie
- kręci dość radośnie, mocno a nie chce się uruchomić
- wspomogłem go przewodami z drugiego auta na uruchomionym silniku, kręci jeszcze mocniej a nie chce zaskoczyć.

Pomóżcie, co może być najczęstszą przyczyną tego stanu rzeczy.
Uprzedzając ew. pytania -

0. przejrzałem poprzednie posty na forum dotyczące uruchamiania 944
1. paliwo w baku jest :)
2. po przekręceniu kluczyka pali się na czerwono ciśnienie oleju, ale po sprawdzeniu bagnetu olej jest
3. pali się również na czerwono ładowanie akumulatora, pokazuje ok. 12 volt
4. Palą się również czerwone lampki - okładziny hamulców i płyn hamulcowy.
5. Jak kręcę 10-15 razy, z przerwami, to wszystko gaśnie i zostaje tylko ładowanie akumulatora.

Auto stoi w Warszawie na Ursynowie w okolicach Wąwozowej.
Jeśli ktoś kto blisko mieszka znalazł by chwilkę żeby się spotkać i zerknąć, byłbym wdzięczny bo nawet nie mogę go ruszyć żeby pojechać do elektryka.

Dzięki za pomoc
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 17:54 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Po takiej zimie to niełatwo się obudzić. Podobno niedżwiedzie też mają ten problem :oops:
wierzę jednak że się uda.

Ps. a czy porsche można palić na pych? może z wysokiego biegu - trójka?????

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 17:56 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
nie wiem jak to jest z olejem w 944 ale u mnie prawdziwy poziom oleju można sprawdzić dopiero po nagrzaniu silnika do odpowiedniej temp. - albo na wskaźniku albo na bagnecie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 18:11 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 215
Miałem podobny problem - tyle, że u mnie nie chodziło kilka z ośmiu cylindrów. Jak wyjechałem to się rozkręcił. Proponowałbym zacząć od przeczyszczenia świec i kabli. Następnie bym sprawdził czy jest iskra. Jak wszystko ok, to pozostaje paliwo (rozumiem, że żadnych wycieków i smrodu nie ma?). Jeśli po intesywnym kręceniu gaśnie lampka oleju, to z nim chyba wszystko ok (nie wiem czy masz wskaźnik ciśnienia oleju?). Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 19:29 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
przekaźnik pompy paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 19:55 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5284
Jeżeli kręci "radośnie" i nie odpala to znaczy że nie ma jednej z trzech,
do zapalenia potrzebnych, rzeczy: powietrza, paliwa lub iskry :)
Ja bym zobaczył czy paliwo jest, może wtryski padły? Choć nie wiem
czy to możliwe.

Jeżeli chodzi o tak długi postój, to wyczytałem gdzieś że dobrze jest
nawilżoną olejem szmatę wetknąć w dolot i wydech. (jeżeli chodzi
o ochronę silnika).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 21:06 

Dołączył: 6.05.2007
Posty: 66
Panowie, dzieki za wstępne sugestie :)

FULNEK - stoi niestety w garażu podziemnym, więc nie ma nawet w którą stronę "popchnąć" :P

PIT - na bagnecie mam 2 mm ponad minimum

SIMO - wycieków ani smrodu nie ma, mam wskaźnik ciśnienia oleju, jak kręcę na całkiem zimnym to mam "0" a jak zgasną czerwone kontrolki to podskakuje do dwóch, dwóch i pół.

Być może to zbyt niski poziom oleju, sprawdzę jeszcze świece i czy pompa podaje paliwo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 21:12 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
tak jak wspomnialem co do bagnetu to w 964 można sprawdzić bagnetem, ale tylko wtedy jak silnik jest rozgrzany.w 944 nie wiem jak jest, może tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 21:26 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5284
Poziom oleju nie ma nic do odpalania auta. Nie widzieliście nigdy pracujących
"na sucho" samochodów? W 944 stan oleju sprawdza się na zimnym silniku.
W 911 faktycznie jest odwrotnie, bo pewnie nie jednego właściciela zdziwiło.

Co do wskaźnika ciśnienia oleju, to przecież jak przekręcasz kluczyk to nie
ma żadnego ciśnienia, bo silnik nie pracuje. Normalnie dopiero po odpaleniu
coś pokazuje, choć oczywiście jak długo kręcisz to też olej przecież jest
pompowany do góry :)

Tak jak napisałeś, zobacz czy jest iskra i paliwo. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2010, 21:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Olej nie ma tu nic do rzeczy, kontrolki palą się też prawidłowo. Szukaj usterek w iskrze lub paliwie, powietrze myślę że jest ;) Iskrę choćby prymitywnie, zdjąć przewód, wetknąć śrubokręt i patrzeć czy przeskoczy na masę. Paliwo - hm, można wykręcić świecę, powinna być mokra. A jeśli jest mokra z zapaleniem będzie kłopot. Czyli wracamy do iskry.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.03.2010, 2:14 

Dołączył: 30.07.2007
Posty: 172
dolej strzykawkę 10ml benzyny do przepustnicy, w miejscu gdzie idzie przewód od regulatora ciśnienia paliwa. powinno pomóc :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.03.2010, 9:22 

Dołączył: 11.06.2007
Posty: 352
krotki postuj, u mnei takich problemow nie bylo przy staniu np. 3msc.

Duzo miales tego paliwa w baku jak go zostawiles?

Obstawiam roz**** pompke paliwa - wogole sprawdz czy podaje paliwo bo dla mnie jak auto nie odpala po dlugim postoju to aku/swiece/kable/pompa to powinny byc sprawdzane w pierwszej kolejnosci(zakladajac ze rozrusznik kreci).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.03.2010, 10:29 

Dołączył: 2.02.2009
Posty: 114
przejżyj tez instalacje elektryczną, czasami jakiś gryzoń zrobi sobie schronienie pod maską i jakiś kabelek mu posmakuje, sprawdź kable w okolicach modułu zapł. cewki, czujników, rozepnij i wepnij kostki z modułu i czujnika położenia wału - może jakiś styk zaśniedział
najpierw sprawź czy jest ciśnienie na listwie paliwowej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.04.2010, 9:46 

Dołączył: 6.05.2007
Posty: 66
Wielkie dzięki dla wszystkich za pomoc i zainteresowanie.
O przebiegu akcji reanimacyjnej poinformuję na bieżąco :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Witajcie :-)
PostNapisane: 11.04.2010, 16:57 

Dołączył: 6.05.2007
Posty: 66
Rację miał SIMPREZ :-)
Padł przekaźnik pompy paliwa
Po włożeniu sprawnego odpalił dosłownie po 3 sekundach.

Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc i do zobaczenia na warszawskich traktach :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.04.2010, 17:11 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
podłączę się pod temat bo miałem ostatnio podobny problem:) o który przekaźnik chodzi? te co są nad listwą bezpieczników? o ile to się w ogóle nazywa przekaźniki;d


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.04.2010, 21:06 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
tak to te, poszukaj na kartce przyczepionej do spodu pokrywy puszki przekaźnika DME Relay


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.04.2010, 23:26 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
dzięki za podpowiedź, ostatnio właśnie miałem problem i ledwo dojechałem bo mi gasł i nie chciał palić... dopiero potem się dopatrzyłem że przyczyna tkwi właśnie wśród tych przekaźników, tzn niby nie łączyło bo podociskałem wszystko i auto chodzi bez zarzutu ale mimo wszystko dla swojego własnego spokoju wolę go wymienić jeśli cena nie będzie jakaś kosmiczna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP