Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.06.2021, 23:33 

Dołączył: 16.05.2021
Posty: 13
Próbowałem znaleźć ten temat szukajką, ale bezskutecznie. Jeśli było - będę wdzięczny za link i przepraszam za "śmietnikowanie".

Ale do rzeczy... przymierzam się bardzo mocno do tematu Porsche 944, ale mam w głowie cały czas kilka pytań, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.

1. EU vs. US.
Wiem, że jest różnica w zderzakach, pewnie też zegary (mile vs. km). Są różnice w mocy silnika.

Natomiast czy istnieją jeszcze jakieś dodatkowe różnice pod kątem eksploatacji? Czy takie tematy jak np. klocki, tarcze, amortyzatory itp - to wszystko jest jedno i to samo i nie ma problemu z częściami?

Ewentualnie upraszczając pytanie - co w przypadku wersji US może być problematyczne w naprawie/zakupie?

2. Pre-lift/po-lift
Zauważyłem, że część 944 ma zegary podobne do 924, natomiast część takie mocniej 90's. Wiem już, że były wersje 944 S, S2, Turbo, natomiast z przyczyn budżetowych interesuję się wyłącznie wersją "podstawową".

Różnice są widoczne we wnętrzu - ok, ale czy mechanicznie też się różnią od siebie te wersje? Powiedzmy - rocznik 83 vs. 87?

3. Ocynk...
Z tego co już się zorientowałem, 924 nie miało ocynku, 924s już miało... ale nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi jak to wygląda w przypadku 944. Wszystkie mają ocynkowaną blachę?

Dużo pytań, ale z góry dziękuję za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.06.2021, 23:47 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
1. części eksploatacyjne (hamulce, filtry, zawieszenie) są te same dla EU i US.
Inne są niektóre elementy karoseryjne. Oprócz zderzaków również błotniki, i lampy (przednie, również te w zderzakach, tylne - inny rozkład żarówek wewnątrz klosza, obrysówki, środkowy stop w klaposzybie US jest obowiązkowy). Auta z US częściej mają klimę i skóropodobną tapicerkę.
Elementy karoseryjne US są coraz trudniej dostępne. Zresztą EU powoli też.
Najbardziej problematyczny w wersji US jest VIN!
Rozbieżność między VIN wybitym na grodzi (wg jednakowego układu dla wszystkich 944) a VIN na tabliczce znamionowej i przy przednim słupku.

2. prelift i polift różnią się mechanicznie. Mało tego, polifty mają 2 fazy: 85.5-86 i od 87 (różnica w rozstawie kół w zawieszeniu, wymiana wahaczy, piast, amortyzatorów).
Prelifty mają inne wahacze (stalowe), inne skrzynie biegów, inne mechanizmy odczytu prędkości, inny osprzęt silnika, inną elektrykę (całą!), inne przednie szyby.

3. Wszystkie 944 są ocynkowane

4. zapraszam do odwiedzenia: www.924.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.06.2021, 19:35 

Dołączył: 16.05.2021
Posty: 13
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Czy mógłbyś proszę rozwinąć nieco kwestię tego VINu? Często się nie zgadzają? Z czego to wynika? I w sumie... co jeśli taki problem występuje?

924.pl znam, kojarzę, niestety nie mogę założyć tam nadal konta ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.06.2021, 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Przez wiele lat Porsche nabijało vin europejski w fabryce z marszu. Potem dodawali vin w wersji usa, to jest "ten sam" vin z dodatkami w który zakodowane są podstawowe opcje. Rdzeń numeru jest taki sam. Problem w tym, że masz dwa viny na jednej budzie i diagności dostają białej gorączki jak to widzą. W papierach jest jeden, ale ten który jest w papierach to tylko przynitowana blaszka, wygląda jak jakaś samoróbka w tamtych lat kontra potężnie wybity numer na grodzi.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum