Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 0:00 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
Witam, czy są tu jeszcze ludzie pamiętający 944 :D ? Chciałbym się dowiedzieć jak powinien zachowywać się wskaźnik temp płynu chłodzącego w normalnym miejskim użytkowaniu w 944 2.5 86r. Po prawie roku składania wyjechałem moim 944 i zauważyłem, że wskaźnik temp nie stoi przyszpilony na środku skali jak to miałem do tej pory w innych markach aut tylko w zależności od jazdy ustawia się między drugą a trzecią kreską czyli tak na wyczucie miedzy 70 a 100 stopni i co dziwne nawet na dłuższych przelotach obwodnicą potrafi podejść do 100 a w korku spaść do 80. O co tu chodzi ? Chłodnica ma etykietę z datą 2011 czyli ktoś zmieniał, pompa wody była zmieniana przy rozrządzie w 2015r, ja myśląc że to termostat zmieniłem go na nowego Wahlera na 83 stopnie przy czym wlałem nowy płyn około 10 litrów. Wiatraki działają oba na różnych prędkościach. Układ wydaje się odpowietrzony gdyż jakiej opaski nie poluzuję leci gorący płyn, nagrzewnica grzeje. Czy ten typ tak ma, czy jest jakiś feler typowy dla 944 o którym mogę nie wiedzieć :) ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 8:06 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
Miedzy druga a trzecia kreska jest ok(tymi dwoma najblizej srodka), acz mi nigdy nie dobija do tej trzeciej. Wskazowka podróżuje góra dół, tak samo mam w Mercedesie z tego okresu, wydawalo mi sie ze to normalne. Gdy temperatura wzrosnie, otwiera sie duzy obieg, wtedy temperatura spada i zamyka sie duzy obieg, potem rosnie i znowu otwiera sie duzy obieg i tak w nieskonczonosc, ale moze jestem w bledzie, bo sie dopiero ucze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 15:09 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Wez pod uwage fakt ze masz 30 letnie przewody elektryczne ;) u mnie jak jezdze wskazowka jest lekko powyzej pierwszej kreski, wzrasta lekko pod druga i potem opada..

Dawniej auta byly dokladniejsze od obecnych..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 16:43 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
Czyli co ten typ tak ma ? Nie brać do bani ? Może podczas jazdy 200km/h przy takim przepływie powietrza chłodzącego pokazywać 100 stopni temp płynu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 18:10 

Dołączył: 5.07.2010
Posty: 110
zrób prosty test uszczelki pod głowicą to będziesz spokojniejszy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2017, 21:54 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
hmmm...płyn czysty, olej czysty, żadnego z nich nie ubywa, przewody gumowe nie puchną, to chyba dobry test Mate_usz. Jeszcze czytam w sieci, że te czujniki temp w taki sposób się psują że potrafią przekłamywać ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2017, 7:13 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
No wlasnie jeszcze do glowy mi przychodzi stary czujnik temperatury wody. Wczoraj pojezdzilem i u mnie wskazowka nie dochodzi nawet przy mocno zagrzanym do polowy odleglosci miedzy kreskami.. sprawdzilem w mojej tabelce i czujnik temperatury tez wymienialem wiec moze zacznij od tego...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2017, 22:38 

Dołączył: 5.07.2010
Posty: 110
test głowicy ile będzie Cię kosztować? 50pln?
Trwa 5 minut bez żadnego rozbierania auta a spokój masz i pewność.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2017, 0:53 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
To jest maksymalna temperatura jaką można u mnie na zegarach zobaczyć, podczas jazdy kolo 200 wskazuje raczej w dół, przynajmniej tak zaobserwowalem.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2017, 10:26 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
Duke to u mnie dużo wyżej, wchodzi aż na tą białą ostatnią kreskę czyli 100 stopni.
Mate_usz test głowicy polega na wychwyceniu gazów spalinowych w zbiorniczku wyrównawczym płynu. Co ma związek z nieszczelnością i co za tym idzie płynu musi ubywać, czy też mieszać go z olejem w zależności gdzie jest nieszczelność, czy też dymić na biało z wydechu, czy też mogą puchnąć przewody gumowe, a u mnie nic z tych rzeczy nie występuje. A kiedyś przedstawiciel pewnej firmy prezentował taki tester na serwisie w którym pracowałem i co drugie auto miało według jego testera nieszczelność głowicy :lol: Myślę, że taki wynik może mieć związek ze składem gazu poduszki powietrznej w zbiorniczku jaką wytwarza zastosowany w aucie płyn chłodzący czy też woda.
Taki test można uznać jako kolejną wskazówkę jeżeli masz inne symptomy bo polegać tylko na nim to odradzam z doświadczenia :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2017, 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Popuszczałeś opaski sprawdzając odpowietrzenie układu, a czy sprawdzałeś
sam odpowietrznik?

Nagrzewnica ustawiona na grzanie?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2017, 14:31 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
Odpowietrznik na górnym przewodzie kilka razy, opaski przy termostacie i nagrzewnicy z raz, nastawiłem raz na max ciepło nagrzewnicę i było gorąco w aucie :D Raz postawiłem go dziobem w górę i poczekałem aż wentylatory pójdą na najszybszym biegu i było to na wskaźniku 100 stopni :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2017, 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To teraz walka ze wskaźnikiem, dobrze by było jeszcze wszystkie możliwe
(punkty) masy wyczyścić.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2017, 15:47 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
No właśnie myślałem o tym tylko gdzie jest najbliższy punkt masowy dla wskaźników żeby nie rozbierać całej deski :) I co Qbak myślisz na temat wymiany czujnika temp tego niebieskiego dwu pinowego w głowicy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2017, 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Szczerze powiedziawszy nie wiem, pewnie gdzieś na grodzi od strony wnętrza,
może Michał928 się wypowie, bo zna elektrykę w transaxlach na wylot :)
Czujnik zawsze nie zaszkodzi wymienić, ale ja bym chyba zaczął od tych
punktów masy.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.07.2017, 21:20 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
Czujnik temperatury do wskaźnika na desce nie występuje w zamienniku a oryginał 92860620101 - 375 PLN :shock: Czy ktoś mi powie, że on na pewno pomoże :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2017, 20:26 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
Jakby kogoś to interesowało to pomógł demontaż przeczyszczenie styku ściśnięcie wsuwki i montaż :) Jak w Windows wystarczy przeinstalować :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2017, 12:00 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
Styku której części dokładnie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2017, 20:35 

Dołączył: 19.07.2017
Posty: 38
Tego na który wsuwa się wsuwka z przewodem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron