|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Coni
|
Napisane: 20.07.2017, 0:00 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
Witam, czy są tu jeszcze ludzie pamiętający 944 ? Chciałbym się dowiedzieć jak powinien zachowywać się wskaźnik temp płynu chłodzącego w normalnym miejskim użytkowaniu w 944 2.5 86r. Po prawie roku składania wyjechałem moim 944 i zauważyłem, że wskaźnik temp nie stoi przyszpilony na środku skali jak to miałem do tej pory w innych markach aut tylko w zależności od jazdy ustawia się między drugą a trzecią kreską czyli tak na wyczucie miedzy 70 a 100 stopni i co dziwne nawet na dłuższych przelotach obwodnicą potrafi podejść do 100 a w korku spaść do 80. O co tu chodzi ? Chłodnica ma etykietę z datą 2011 czyli ktoś zmieniał, pompa wody była zmieniana przy rozrządzie w 2015r, ja myśląc że to termostat zmieniłem go na nowego Wahlera na 83 stopnie przy czym wlałem nowy płyn około 10 litrów. Wiatraki działają oba na różnych prędkościach. Układ wydaje się odpowietrzony gdyż jakiej opaski nie poluzuję leci gorący płyn, nagrzewnica grzeje. Czy ten typ tak ma, czy jest jakiś feler typowy dla 944 o którym mogę nie wiedzieć ?
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 20.07.2017, 8:06 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Miedzy druga a trzecia kreska jest ok(tymi dwoma najblizej srodka), acz mi nigdy nie dobija do tej trzeciej. Wskazowka podróżuje góra dół, tak samo mam w Mercedesie z tego okresu, wydawalo mi sie ze to normalne. Gdy temperatura wzrosnie, otwiera sie duzy obieg, wtedy temperatura spada i zamyka sie duzy obieg, potem rosnie i znowu otwiera sie duzy obieg i tak w nieskonczonosc, ale moze jestem w bledzie, bo sie dopiero ucze.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 20.07.2017, 15:09 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Wez pod uwage fakt ze masz 30 letnie przewody elektryczne u mnie jak jezdze wskazowka jest lekko powyzej pierwszej kreski, wzrasta lekko pod druga i potem opada.. Dawniej auta byly dokladniejsze od obecnych..
|
|
Góra |
|
Coni
|
Napisane: 20.07.2017, 16:43 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
Czyli co ten typ tak ma ? Nie brać do bani ? Może podczas jazdy 200km/h przy takim przepływie powietrza chłodzącego pokazywać 100 stopni temp płynu ?
|
|
Góra |
|
Mate_usz
|
Napisane: 20.07.2017, 18:10 |
|
Dołączył: 5.07.2010 Posty: 110
|
zrób prosty test uszczelki pod głowicą to będziesz spokojniejszy
|
|
Góra |
|
Coni
|
Napisane: 20.07.2017, 21:54 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
hmmm...płyn czysty, olej czysty, żadnego z nich nie ubywa, przewody gumowe nie puchną, to chyba dobry test Mate_usz. Jeszcze czytam w sieci, że te czujniki temp w taki sposób się psują że potrafią przekłamywać ...
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 21.07.2017, 7:13 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
No wlasnie jeszcze do glowy mi przychodzi stary czujnik temperatury wody. Wczoraj pojezdzilem i u mnie wskazowka nie dochodzi nawet przy mocno zagrzanym do polowy odleglosci miedzy kreskami.. sprawdzilem w mojej tabelce i czujnik temperatury tez wymienialem wiec moze zacznij od tego...
|
|
Góra |
|
Mate_usz
|
Napisane: 21.07.2017, 22:38 |
|
Dołączył: 5.07.2010 Posty: 110
|
test głowicy ile będzie Cię kosztować? 50pln? Trwa 5 minut bez żadnego rozbierania auta a spokój masz i pewność.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 22.07.2017, 0:53 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
To jest maksymalna temperatura jaką można u mnie na zegarach zobaczyć, podczas jazdy kolo 200 wskazuje raczej w dół, przynajmniej tak zaobserwowalem.
|
|
Góra |
|
Coni
|
Napisane: 22.07.2017, 10:26 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
Duke to u mnie dużo wyżej, wchodzi aż na tą białą ostatnią kreskę czyli 100 stopni. Mate_usz test głowicy polega na wychwyceniu gazów spalinowych w zbiorniczku wyrównawczym płynu. Co ma związek z nieszczelnością i co za tym idzie płynu musi ubywać, czy też mieszać go z olejem w zależności gdzie jest nieszczelność, czy też dymić na biało z wydechu, czy też mogą puchnąć przewody gumowe, a u mnie nic z tych rzeczy nie występuje. A kiedyś przedstawiciel pewnej firmy prezentował taki tester na serwisie w którym pracowałem i co drugie auto miało według jego testera nieszczelność głowicy Myślę, że taki wynik może mieć związek ze składem gazu poduszki powietrznej w zbiorniczku jaką wytwarza zastosowany w aucie płyn chłodzący czy też woda. Taki test można uznać jako kolejną wskazówkę jeżeli masz inne symptomy bo polegać tylko na nim to odradzam z doświadczenia
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.07.2017, 12:56 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Popuszczałeś opaski sprawdzając odpowietrzenie układu, a czy sprawdzałeś sam odpowietrznik?
Nagrzewnica ustawiona na grzanie?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Coni
|
Napisane: 22.07.2017, 14:31 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
Odpowietrznik na górnym przewodzie kilka razy, opaski przy termostacie i nagrzewnicy z raz, nastawiłem raz na max ciepło nagrzewnicę i było gorąco w aucie Raz postawiłem go dziobem w górę i poczekałem aż wentylatory pójdą na najszybszym biegu i było to na wskaźniku 100 stopni
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.07.2017, 15:17 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
To teraz walka ze wskaźnikiem, dobrze by było jeszcze wszystkie możliwe (punkty) masy wyczyścić.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Coni
|
Napisane: 22.07.2017, 15:47 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
No właśnie myślałem o tym tylko gdzie jest najbliższy punkt masowy dla wskaźników żeby nie rozbierać całej deski I co Qbak myślisz na temat wymiany czujnika temp tego niebieskiego dwu pinowego w głowicy ?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.07.2017, 20:34 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Szczerze powiedziawszy nie wiem, pewnie gdzieś na grodzi od strony wnętrza, może Michał928 się wypowie, bo zna elektrykę w transaxlach na wylot Czujnik zawsze nie zaszkodzi wymienić, ale ja bym chyba zaczął od tych punktów masy.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Coni
|
Napisane: 25.07.2017, 21:20 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
Czujnik temperatury do wskaźnika na desce nie występuje w zamienniku a oryginał 92860620101 - 375 PLN Czy ktoś mi powie, że on na pewno pomoże
|
|
Góra |
|
Coni
|
Napisane: 9.09.2017, 20:26 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
Jakby kogoś to interesowało to pomógł demontaż przeczyszczenie styku ściśnięcie wsuwki i montaż Jak w Windows wystarczy przeinstalować
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 10.09.2017, 12:00 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Styku której części dokładnie?
|
|
Góra |
|
Coni
|
Napisane: 10.09.2017, 20:35 |
|
Dołączył: 19.07.2017 Posty: 38
|
Tego na który wsuwa się wsuwka z przewodem.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|