Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 11:23 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Kupiłem kolejne 964, wyjechałem z garażu sprzedającego, przejechałem może 2km i zapalił się błąd skrzyni :(

Jako że to już drugie 964 C2 w tipie, od razu miałem wątpliwości w działaniu skrzyni, bo nie zmieniała biegów z 1 na 2 tak płynnie jak pamiętałem. Nic dramatycznego i zapewne gdyby ktoś po raz pierwszy jechał 964 w tipie mógłby zrzucić to na karb wieku auta, ale jam ma się doświadczenie z tym modelem to pewne rzeczy zauważa się wcześniej.

Po zapaleniu się światełka ostrzegawczego na desce, auto weszło w tryb serwisowy (blokada na 3 biegu), co jest normalne.

Miał ktoś kiedyś podobny problem? Jakieś pomysły gdzie szukać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28.12.2022, 13:41 
Raczej trudno będzie tu komuś zrobić diagnostykę skrzyni przez internet...


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 14:56 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Raczej oczekuję sugestii, co warto sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 15:17 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Kiedyś czytałem w jednym z artykułów motoryzacyjnych, że w 964 w skrzyni Tiptronic "elektronika lubi się popsuć".
Nie wiem na czym był oparty ten artykuł i czy jest wiarygodny.
Zacznij od znalezienia kogoś w okolicy kto by się do komputera wpiął i sprawdził błędy (np. piwis)
Może poprzedni właściciel coś wie? Dzwoniłeś?
Jaki przebieg samochodu?

40 Jahre #0719




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 16:07 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Możesz też spróbować włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika… i następnie naciśnić pedał gazu do oporu (do podłogi) na 11 sekund.

40 Jahre #0719




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 16:24 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1192
Może pomoże , na pewno nie zaszkodzi - odłącz aku na kilka minut.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 16:46 

Dołączył: 19.09.2012
Posty: 208
pmka napisał(a):
Możesz też spróbować włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika… i następnie naciśnić pedał gazu do oporu (do podłogi) na 11 sekund.

40 Jahre #0719


Na co to pomaga?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 17:38 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
seteman napisał(a):
pmka napisał(a):
Możesz też spróbować włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika… i następnie naciśnić pedał gazu do oporu (do podłogi) na 11 sekund.

40 Jahre #0719


Na co to pomaga?
Reset ECU (Motronic).
Ale to nie w każdej 964 zadziała.
Więc można zrobić inaczej:
1. Zagrzać silnik, krótka przejażdżka wskazana (chodzi o to by silnik był zagrzany po tym jak dojdziesz do pkt 4)
2. Odłączyć akumulator na 30 minut
3. Podpiąć akumulator i odpalić
4. Wykonać normalną, minimum 15 minutową jazdę bez zatrzymywania (ponowna nauka ECU)

40 Jahre #0719




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 17:50 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Dzięki za sugestie.

Podzwoniłem dzisiaj po ludziach i dużo osób wskazuje właśnie na możliwe problemy z elektryką (przewód masowy skrzyni, duża wtyczka przy skrzyni, wtyczka przy TCU, walnięte TCU).

Mam drugą 964 w tipie pod ręką, więc jeżeli nie pomoże reset i sprawdzenie połączeń, to podmienię TCU.

Jutro podjadę do Michała do PorschePana, aby zobaczyć co PIWIS powie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28.12.2022, 18:09 
Tzn ja nie chciałem być złośliwy czy coś, ale co tu można faktycznie pomocnie doradzić? "Sprawdź elektrykę", "sprawdź elektronikę", "zczytaj błędy" itd - tak na prawdę bez diagnostyki to można zgadywać i wklejać przypadkowe przypadłości z internetu :) a bez podpięcia się to nawet nie wiadomo, czy skasowanie błędu i "odblokowanie" skrzyni na siłę, nie pogorszy jej stanu gdy spróbujesz potem normalnie pojechać.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 19:36 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
podjechać do mechanika, sprawdzić błędy, na pewno przed naprawą wymienić olej bo to też moze być przyczyna i obserwować :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 23:35 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Eternit napisał(a):
Tzn ja nie chciałem być złośliwy czy coś, ale co tu można faktycznie pomocnie doradzić? "Sprawdź elektrykę", "sprawdź elektronikę", "zczytaj błędy" itd - tak na prawdę bez diagnostyki to można zgadywać i wklejać przypadkowe przypadłości z internetu :) a bez podpięcia się to nawet nie wiadomo, czy skasowanie błędu i "odblokowanie" skrzyni na siłę, nie pogorszy jej stanu gdy spróbujesz potem normalnie pojechać.


Jedno drugiego nie wyklucza. Często są usterki, które są po prostu "typowe", przerabiane po 100 razy. Zawsze warto zapytać o doświadczenia innych, choćby po to, aby serwisowi podpowiedzieć możliwe rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.12.2022, 23:38 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Eternit napisał(a):
Tzn ja nie chciałem być złośliwy czy coś, ale co tu można faktycznie pomocnie doradzić? "Sprawdź elektrykę", "sprawdź elektronikę", "zczytaj błędy" itd - tak na prawdę bez diagnostyki to można zgadywać i wklejać przypadkowe przypadłości z internetu :) a bez podpięcia się to nawet nie wiadomo, czy skasowanie błędu i "odblokowanie" skrzyni na siłę, nie pogorszy jej stanu gdy spróbujesz potem normalnie pojechać.


Wymień Pan olej w skrzyni to trochę takie typowe hasło serwisu, gdy nie wiedzą, co się dzieje ;)

Been there, done that.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.12.2022, 20:34 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
miałem bardzo lekkie szarpnięcia czasem przy zmianie z trójki na czworkę, zmieniłem olej, szarpnięcia znikneły, czasem działa i warto spróbować bo to napewno nie zaszkodzi na początek...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2022, 23:59 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Byłem dzisiaj u Michała w PorschePana. Jak na złość - kontrolka się dziś nie zapaliła, PIWIS czysty :banghead:

Z braku innych pomysłów faktycznie spuścimy na początek olej i zobaczymy co nam spłynie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2022, 9:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Może to głupie, co napiszę, ale miałem w dwóch samochodach w zbliżonym wieku problem z automatem. Wchodził w tryb awaryjny, generalnie wariował. Myślałem, że to sterownik itp. A w obu przypadkach pomogła… wymiana akumulatora. Problemy zniknęły jak ręką odjął. Niby było z nimi wszystko ok, ale musiało być chyba lekko za niskie napięcie i to generowało różne usterki. I tak, wiem, że w czasie jazdy za napięcie w instalacji odpowiada alternator. Ale u mnie „winny” był akumulator.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2022, 12:18 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Dobry trop - bardzo ci dziękuję za ten wpis. Akumulator był faktycznie rozładowany - odpalałem z boostera. Po tym jak go naładowałem, błąd nie wyskoczył. Może to być przypadkowa zbieżność, a może to była faktycznie przyczyna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
wit007 napisał(a):
Może to głupie, co napiszę, ale miałem w dwóch samochodach w zbliżonym wieku problem z automatem. Wchodził w tryb awaryjny, generalnie wariował. Myślałem, że to sterownik itp. A w obu przypadkach pomogła… wymiana akumulatora. Problemy zniknęły jak ręką odjął. Niby było z nimi wszystko ok, ale musiało być chyba lekko za niskie napięcie i to generowało różne usterki. I tak, wiem, że w czasie jazdy za napięcie w instalacji odpowiada alternator. Ale u mnie „winny” był akumulator.


Bardzo podobnie miałem w 996 ;)




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Jednym z pierwszych objawów siadania aku jest dezaktywacja systemu start-stop


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 13:24 

Dołączył: 19.09.2012
Posty: 208
chris napisał(a):
Jednym z pierwszych objawów siadania aku jest dezaktywacja systemu start-stop


W 964?😉


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum