|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Elberoth
|
Napisane: 28.12.2022, 11:23 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Kupiłem kolejne 964, wyjechałem z garażu sprzedającego, przejechałem może 2km i zapalił się błąd skrzyni Jako że to już drugie 964 C2 w tipie, od razu miałem wątpliwości w działaniu skrzyni, bo nie zmieniała biegów z 1 na 2 tak płynnie jak pamiętałem. Nic dramatycznego i zapewne gdyby ktoś po raz pierwszy jechał 964 w tipie mógłby zrzucić to na karb wieku auta, ale jam ma się doświadczenie z tym modelem to pewne rzeczy zauważa się wcześniej. Po zapaleniu się światełka ostrzegawczego na desce, auto weszło w tryb serwisowy (blokada na 3 biegu), co jest normalne. Miał ktoś kiedyś podobny problem? Jakieś pomysły gdzie szukać?
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 28.12.2022, 13:41 |
|
|
Raczej trudno będzie tu komuś zrobić diagnostykę skrzyni przez internet...
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 28.12.2022, 14:56 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Raczej oczekuję sugestii, co warto sprawdzić.
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 28.12.2022, 15:17 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 172 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
Kiedyś czytałem w jednym z artykułów motoryzacyjnych, że w 964 w skrzyni Tiptronic "elektronika lubi się popsuć". Nie wiem na czym był oparty ten artykuł i czy jest wiarygodny. Zacznij od znalezienia kogoś w okolicy kto by się do komputera wpiął i sprawdził błędy (np. piwis) Może poprzedni właściciel coś wie? Dzwoniłeś? Jaki przebieg samochodu?
40 Jahre #0719
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 28.12.2022, 16:07 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 172 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
Możesz też spróbować włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika… i następnie naciśnić pedał gazu do oporu (do podłogi) na 11 sekund.
40 Jahre #0719
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 28.12.2022, 16:24 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
Może pomoże , na pewno nie zaszkodzi - odłącz aku na kilka minut.
|
|
Góra |
|
seteman
|
Napisane: 28.12.2022, 16:46 |
|
Dołączył: 19.09.2012 Posty: 208
|
pmka napisał(a): Możesz też spróbować włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika… i następnie naciśnić pedał gazu do oporu (do podłogi) na 11 sekund.
40 Jahre #0719 Na co to pomaga?
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 28.12.2022, 17:38 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 172 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
seteman napisał(a): pmka napisał(a): Możesz też spróbować włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika… i następnie naciśnić pedał gazu do oporu (do podłogi) na 11 sekund.
40 Jahre #0719 Na co to pomaga? Reset ECU (Motronic). Ale to nie w każdej 964 zadziała. Więc można zrobić inaczej: 1. Zagrzać silnik, krótka przejażdżka wskazana (chodzi o to by silnik był zagrzany po tym jak dojdziesz do pkt 4) 2. Odłączyć akumulator na 30 minut 3. Podpiąć akumulator i odpalić 4. Wykonać normalną, minimum 15 minutową jazdę bez zatrzymywania (ponowna nauka ECU) 40 Jahre #0719
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 28.12.2022, 17:50 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Dzięki za sugestie.
Podzwoniłem dzisiaj po ludziach i dużo osób wskazuje właśnie na możliwe problemy z elektryką (przewód masowy skrzyni, duża wtyczka przy skrzyni, wtyczka przy TCU, walnięte TCU).
Mam drugą 964 w tipie pod ręką, więc jeżeli nie pomoże reset i sprawdzenie połączeń, to podmienię TCU.
Jutro podjadę do Michała do PorschePana, aby zobaczyć co PIWIS powie.
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 28.12.2022, 18:09 |
|
|
Tzn ja nie chciałem być złośliwy czy coś, ale co tu można faktycznie pomocnie doradzić? "Sprawdź elektrykę", "sprawdź elektronikę", "zczytaj błędy" itd - tak na prawdę bez diagnostyki to można zgadywać i wklejać przypadkowe przypadłości z internetu a bez podpięcia się to nawet nie wiadomo, czy skasowanie błędu i "odblokowanie" skrzyni na siłę, nie pogorszy jej stanu gdy spróbujesz potem normalnie pojechać.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 28.12.2022, 19:36 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
podjechać do mechanika, sprawdzić błędy, na pewno przed naprawą wymienić olej bo to też moze być przyczyna i obserwować
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 28.12.2022, 23:35 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Eternit napisał(a): Tzn ja nie chciałem być złośliwy czy coś, ale co tu można faktycznie pomocnie doradzić? "Sprawdź elektrykę", "sprawdź elektronikę", "zczytaj błędy" itd - tak na prawdę bez diagnostyki to można zgadywać i wklejać przypadkowe przypadłości z internetu a bez podpięcia się to nawet nie wiadomo, czy skasowanie błędu i "odblokowanie" skrzyni na siłę, nie pogorszy jej stanu gdy spróbujesz potem normalnie pojechać. Jedno drugiego nie wyklucza. Często są usterki, które są po prostu "typowe", przerabiane po 100 razy. Zawsze warto zapytać o doświadczenia innych, choćby po to, aby serwisowi podpowiedzieć możliwe rozwiązanie.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 28.12.2022, 23:38 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Eternit napisał(a): Tzn ja nie chciałem być złośliwy czy coś, ale co tu można faktycznie pomocnie doradzić? "Sprawdź elektrykę", "sprawdź elektronikę", "zczytaj błędy" itd - tak na prawdę bez diagnostyki to można zgadywać i wklejać przypadkowe przypadłości z internetu a bez podpięcia się to nawet nie wiadomo, czy skasowanie błędu i "odblokowanie" skrzyni na siłę, nie pogorszy jej stanu gdy spróbujesz potem normalnie pojechać. Wymień Pan olej w skrzyni to trochę takie typowe hasło serwisu, gdy nie wiedzą, co się dzieje Been there, done that.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 29.12.2022, 20:34 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
miałem bardzo lekkie szarpnięcia czasem przy zmianie z trójki na czworkę, zmieniłem olej, szarpnięcia znikneły, czasem działa i warto spróbować bo to napewno nie zaszkodzi na początek...
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 30.12.2022, 23:59 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Byłem dzisiaj u Michała w PorschePana. Jak na złość - kontrolka się dziś nie zapaliła, PIWIS czysty Z braku innych pomysłów faktycznie spuścimy na początek olej i zobaczymy co nam spłynie.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.12.2022, 9:34 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Może to głupie, co napiszę, ale miałem w dwóch samochodach w zbliżonym wieku problem z automatem. Wchodził w tryb awaryjny, generalnie wariował. Myślałem, że to sterownik itp. A w obu przypadkach pomogła… wymiana akumulatora. Problemy zniknęły jak ręką odjął. Niby było z nimi wszystko ok, ale musiało być chyba lekko za niskie napięcie i to generowało różne usterki. I tak, wiem, że w czasie jazdy za napięcie w instalacji odpowiada alternator. Ale u mnie „winny” był akumulator.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 31.12.2022, 12:18 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Dobry trop - bardzo ci dziękuję za ten wpis. Akumulator był faktycznie rozładowany - odpalałem z boostera. Po tym jak go naładowałem, błąd nie wyskoczył. Może to być przypadkowa zbieżność, a może to była faktycznie przyczyna.
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 3.01.2023, 10:39 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 862 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
|
wit007 napisał(a): Może to głupie, co napiszę, ale miałem w dwóch samochodach w zbliżonym wieku problem z automatem. Wchodził w tryb awaryjny, generalnie wariował. Myślałem, że to sterownik itp. A w obu przypadkach pomogła… wymiana akumulatora. Problemy zniknęły jak ręką odjął. Niby było z nimi wszystko ok, ale musiało być chyba lekko za niskie napięcie i to generowało różne usterki. I tak, wiem, że w czasie jazdy za napięcie w instalacji odpowiada alternator. Ale u mnie „winny” był akumulator. Bardzo podobnie miałem w 996
_________________
MB W126 260SE '87 MB C126 560SEC '90 MB R129 SL500 '99 MB W204 C63 AMG '09 Porsche 911 996.2 C2 '01 Honda CRX ED9 K20 track tool '90 BMW S1000R '17
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 3.01.2023, 12:15 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Jednym z pierwszych objawów siadania aku jest dezaktywacja systemu start-stop
|
|
Góra |
|
seteman
|
Napisane: 3.01.2023, 13:24 |
|
Dołączył: 19.09.2012 Posty: 208
|
chris napisał(a): Jednym z pierwszych objawów siadania aku jest dezaktywacja systemu start-stop W 964?😉
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|