Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 964 versus 993
PostNapisane: 1.12.2016, 0:09 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
Porsche 964 Carrera contra Porsche 993 Carrera...odwieczny dylemat )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2016, 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Cytuj:
Porsche 994 Carrera contra Porsche 993 Carrera...odwieczny dylemat )


Bary nie ma modelu 994 jest 964 ;)
A z urodą Porsche jak z resztą: jednemu córka innemu teściowa się podoba :D co kto lubi, bo chyba o urodę głównie Ci chodzi -parametry trzeba by było porównywać z tych samych lat bo w Porsche 3 lata i napisana historia od nowa.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2016, 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
eee chyba nie aż taka różnica

zabawne , ze to tak podobne samochody złożone w zupełnie innej technologi
tradycyjny montaż Porsche ver. japan technology
i chyba fajnie, że nie styknęło kasy na nową deskę w 993

powiem tak
seryjne 993 z tym zwykłym zderzakiem odpodobało mi się totalnie
jak widzę linię 964 - mrau...

w codziennej jeździe podobne
w 993 bardziej podobają mi się krótsze biegi - skrzynia 6
na torze wleczony wahacz działa słabo i lepszy podwówjny wahacz 993
Środek ... detale... kierunek przeszycie foteli

który wybrać?
odpowiedź prosta: mieć OBA




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2016, 23:44 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
DK napisał(a):
Cytuj:
Porsche 994 Carrera contra Porsche 993 Carrera...odwieczny dylemat )


Bary nie ma modelu 994 jest 964 ;)



oczywiscie ze 964 , w tytule dobrze napisalem , zwykla literowka , hehe....

ja jak najbardziej wole 964 , ale zastanawia mnie roznica w skrzyniach biegow , osobiscie wolalbym zdecydowanie krotsze przelozenia w 964 , na torze zanim sie rozpedze , to czasem nie zdaze wrzucic 5go biegu...chociaz w jezdzie miejskiej 3ci bieg jest genijany...musze przetestowac 993 i to jak najszybciej)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2016, 5:27 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Ja bym nie miał dylematu - potrzebny budżet jest identyczny, a 964 to stylistyczne apogeum 911.
Tak czy inaczej - w moim przypadku - chyba najprędzej pogodzi je 996 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2016, 10:10 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Kolejny dylemat w stylu wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy.

Technologicznie - przepaść
Emocjonalnie - wieczna rozterka

Znam takich, którzy mają obydwa. Zawsze przed wycieczką mają problem - którym ?
Lepiej więc mieć jeden i mieć o jeden problem mniej.

Znacznie mniej problemów z 993, ale pozostaje problem, że to nie 964....

Mam 996, nie mam problemów, ale to nie 993, ani 964 .... itd.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2016, 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
Bary
to fajny mod
jest sporo skrzyń z C4
wyrzucasz wiskozę i masz 6 biegową 964
i zaczyna się dylemat czy G50 20 czy 21
a może krótkie główne
oj trochę się pobawiłem w to


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2016, 21:59 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
Duc748 napisał(a):
Bary
to fajny mod
jest sporo skrzyń z C4
wyrzucasz wiskozę i masz 6 biegową 964
i zaczyna się dylemat czy G50 20 czy 21
a może krótkie główne
oj trochę się pobawiłem w to


Duc , musisz mi to jakos bardziej szczegolowo opisac) , bo totalnie nie pasuja mi aktualnie przelozenia , musze cos pokomnbinowac , napisz co potrzebuje)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2016, 18:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Bary, w przypadku skrzyni w 964 zwroc uwage, ze seryjne 964 RS ma DLUZSZE przelozenia 1 i 2 biegu, niz np. 964 Carrera 2. A RS jest, jak wiadomo, bardziej sportowa odmiana kazdego modelu. O tym tez dyskutowalismy na forum. Dlatego wycieczka w kierunku krotszych przelozen niekoniecznie musi byc udana pod wzgledem wynikow na torze, chociaz moze byc wycieczka fascynujaca i pouczajaca. Marcin duzo moze powiedziec o krotszym przelozeniu glownym. Vmax w okolicach 180-190 km/h..? Niemozliwa jazda po autostradzie, bo na dluzsza mete jazda niezbyt szybko z 5-6 tys. obrotow czesto okazuje sie meczaca. Chociaz z drugiej strony znam takich, co w ponad 30 stopniowym upale jechali halasliwa GT3 na Le Mans...




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2016, 19:26 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
BT , mialem na mysli krotsza 3 , 4 i 5tke , czytalem artukul gdzie wersja Cup miala krotsze biegi i oczywiscie mniejsza predkosc maksymalna , ale cos za cos...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2016, 20:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
bary napisał(a):
BT , mialem na mysli krotsza 3 , 4 i 5tke , czytalem artukul gdzie wersja Cup miala krotsze biegi i oczywiscie mniejsza predkosc maksymalna , ale cos za cos...


Te biegi w RSie sa akurat chyba tej samej "dlugosci", co w Carrerze, jesli dobrze pamietam.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.12.2016, 8:30 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Bary, załóż, że z fabryki wyszło optimum.
Do jakiej jazdy jest Ci to potrzebne ?
Krótkie, kręte wyścigi, rajdy, wyścigi górskie szczególnie - to pole dla krótkiego przełożenia głównego. Kielce np. czy Jastrząb jedzie się świetnie.
Poznań np. nie. Lepiej jest dopasować sobie przełożenia biegów niż drastycznie zmienić całość poprzez zmianę dyfra. Przy krótkim dyfrze, w skrzyni pięciobiegowej, seryjna "jedynka" jest prawie nieprzydatna. W skrzyni sześciobiegowej jest to jeszcze trudniejszy dobór (vide doświadczenia Marcina)
Do normalnej jazdy, krótsze 3.4.5 są oczywiście przyjemniejsze, ale, jak na wstępie, czemu to ma służyć ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2016, 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
BARY
lat temu… 12 kupiłme 993 C2
spory przebieg - ponad 200 000 km
koledzy pukali się w głowę
ale cały, nie rozbity z fajnycm wydechem

zwykłe fotele opony R888 i wio na Poznań
1:52 w 2004(??)
ZUCH

była beza - nie chciałem modyfikować
sprzedałem kupiłem auto ze stanów

z C4 poszło na C2
prostą jechałem 4 biegiem
kupiłem główne krótkie
za krótkie - nie dało się jechać dojazdówek

kupiłem najdłuższy 6 bieg
w trasie ok
na szybkim torze - Spa/ Ring
nie przyjmowało

Długi się zlitował i oddał człowiekowi europejską skrzynię
z 993

inne mody PSS10/ stabilizatory, poliweglan szyby, postawione na StandAlonie, sportowe kolektory, dziura w budżecie i …. 1:52
wiem - postarzałam się / przytyłem/oko nie te…

NIE IDŹ TO DROGĄ
zmiana skrzyni to zabieg kosmetyczny - fajniej jeździ z 6 biegami, krótsze biegi
ale jak wszedłem na ebay to posucha - nie mam skrzyń…
na wiosnę dam CI się przejechać zobaczysz różnicę, pogadaj z Marianem opowie Ci wrażenia

Drogi są 3:

1. szukasz czasu kup jakiś motor 3.3 Turbo
2.kup jakiś motor 3.6 i dmuchnij go na 0.5 bara - fajny w miarę prosty projekt
zostawisz oryginalny motor robisz drugi
długa skrzynia z turbo będzie latać jak wściekła

3. skorzystaj z mojego doświadczenia - nie chodź po omacku
kup coś co ma w nazwie Gt / Turbo manual
2 kubełki / rollbar i wio

nie wiem czy na temat
tak RSy miale krotsze wyższe biegi
Porsche 1000 Euro za przesówkę
jest w stanach GT guard Transmision czy coś takiego - chyba 500 USD




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2016, 12:56 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
Super to opisałeś. Ja ze swojej strony nawiązując do Twojej wypowiedzi polecam skrzynie z 964 Turbo G50-52 (ponoć najbardziej "pancerna" ze skrzyń )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2016, 19:07 

Dołączył: 13.11.2011
Posty: 400
Nr klubowicza: 280
Bary pakuj Tiptronika S w 993 też robi 1,52 :D




_________________

993 Targa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2016, 1:40 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
dzieki wszystkim za podpowiedzi , poczekam do Ulezy i po testach 993 pomysle co dalej...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum