Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 996 4S Manual
PostNapisane: 31.01.2015, 21:13 

Dołączył: 4.12.2013
Posty: 7
Witam wszystkich, od razu zaznaczam, że szukałem odpowiedniego tematu, ale nie trafiłem na tzw. kompendium wiedzy o 996 4S... jedynie pobieżne informacje.. Przechodząc do rzeczy.

Chcę kupić 911(996) 4S koniecznie ze skrzynią manualną i teraz mam kilka pytań:
1. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie, miejsca newralgiczne?
2. W jaki sposób sprawdzić prawidłowo działający napęd 4x4?
3. Czy jest jakiś graniczny przebieg dla tego auta? gdzie należałoby odpuścić już zakup auta... w ogłoszeniach są różne przebiegi od 60-250tyś km. A może istnieje rozpiska kilometrażu do napraw?:)
4. Rozumiem, że wybuchowość silnika 3.6 jest zależna od stylu jazdy, dbania o auto? Nie widzę zależności na zagranicznych forach aby te silniki się kończyły przy równych przebiegach... Widziałem we FR 3.6 które miało 300tyś km i właściciel upierał się, że nic nie było naprawiane.. więc może ktoś mnie upewni, jak to jest naprawdę?
5. Najbardziej usterkowe rzeczy w tym aucie ?
6. a może pokusisz się czytelniku tego posta o kilka wskazówek od serca ?


Jeśli chodzi o mnie to:
-posiadam umiejętności stricte napraw mechanicznych;
-wiem, że kupując auto za 100-120tyś muszę liczyć się z wkładem, w końcu auto jako nowe kosztowało dużo więcej;
-spalanie auta... jakoś mnie nie ogranicza... rocznie robię przebiegi ok 4tyś km, więc czy zatankuję 3-4 pełne zbiorniki paliwa więcej - nie gra mi różnicy..
-doświadczenie z prowadzenia auta? masa godzin na go-kartach, oraz w ramach wolnego czasu jest Impreza STI ;) - wiadomo po zakupie będę musiał uczyć się od nowa auta i jego zachowania ;)
w związku z tym, proszę o pomoc!

z góry dziękuję za każde wypowiedziane słowo, za każdy link nakierowujący mnie na odpowiednią wiedzę.

Pozdrawiam
agin


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.02.2015, 16:09 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Mam 4S manual z przebiegiem ponad 180 tyś km i nie odczuwam żadnego zmęczenia silnika/auta. Wszystko pracuje idealnie nic nie stuka, tapicerka w dobrym stanie. Więc raczej przebieg nie ma znaczenia jeśli auto miało kresowe przeglądy . Polecam 996 4S to jedna z lepszych odmian 911.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.02.2015, 20:08 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Najładniejsze auto serii 996.
Jak było mądrze serwisowane i nie jeżdziło po torze to przebieg nie będzie problemem.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.02.2015, 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
jurek968 napisał(a):
...i nie jeżdziło po torze to przebieg nie będzie problemem.

I pomyśleć, że każde porsche przeznaczone jest do jazdy... miedzy innymi na torze. Co w tym złego? na parkingu przy osiedlowym jeszcze szybciej można zarżnąć auto chociażby kręcąc bączki. :wink:




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2015, 22:20 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
DK napisał(a):
jurek968 napisał(a):
...i nie jeżdziło po torze to przebieg nie będzie problemem.

I pomyśleć, że każde porsche przeznaczone jest do jazdy... miedzy innymi na torze. Co w tym złego? na parkingu przy osiedlowym jeszcze szybciej można zarżnąć auto chociażby kręcąc bączki. :wink:


I tak i nie.Kiedyś czytałem dokładnie instrukcję mojego 996 i byłem zaskoczony ,że było tam dośc wyraźnie napisane ,że zabrania się używania semislicków.A to daje do myślenia.Ponadto znany jest fakt ,że w 996 na ostrych zakrętach widać jak spada ciśnienie na wskażniku owego ciśnienia oleju.Oczywiście jak auto jest nowe a olej najlepszy możliwy to jakiś czas można i na torze jeżdzić.
Ponadto 996 4 S , jest szersze i ma szersze opony czyli wskażnik G force na zakręcie i bez slików będzie pokaźny.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2015, 0:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Co do semi to się zgodzę ( w 993 podobnie), gdyż zapewne Porsche ma jakiś zapas wytrzymałości elementów na modyfikacje, ale pewnie semi aż za bardzo nadwyrężają zawieszenie i półosie.
Z tym olejem to dla mnie zaskoczenie tym bardziej w aucie z suchą miską, zawsze myślałem, że jest to przemyślane pod tym kątem.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2015, 1:32 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
4S nie ma suchej miski


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2015, 8:41 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Tak jest. Sucha miska jest tylko w Gt3 Gt2 i turbo bo maja zupełnie inne silniki niż seryjne 996.
Przebiegiem bym sie nadto nie przejmował ca.150 Tkm nie powinno zmęczyć auta jeżeli było poprawnie serwisowane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2015, 12:58 

Dołączył: 4.12.2013
Posty: 7
Dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi (i czekam na więcej;)),

narodził się jeszcze jeden temat dla znawców modelu,
chodzi o reflektory.. zauważyłem wersje lamp:
-litronic (xenon - światła mijania, żarówka halogenowa na światła drogowe)
-bixenon (xenon na światła mijania i drogowe)

pytania:
7. czy w tym modelu wychodziły lampy bez xenonu? (wszystko na żarówki halogenowe)
8. konwersja z Litronic na Bixenon - polega na samej zamianie lamp? Czy potrzeba dodatkowe czujniki podłączyć itd. Na głębokie rozumowanie Litronic powinien mieć pełny system do samopoziomowania.. chociaż na zdjęciach nie widzę w tych lampach systemu spryskiwaczy... (Niestety nie posiadam PIWIS-a, i nie jestem w stanie tego określić..) ktoś pomoże?

Jeśli chodzi o Semislicki czy też kręcenie się na placu pod "Auchan", to odnoszę wrażenie, że w Porsche jest tak jak w Subaru.. mam na myśli siłę "tarcia" a oddziaływanie na elementy podzespołu napędowego. Spinając dyfer maksymalnie (najefektowniejsza jazda) na asfalcie czy "trzymającej" nawierzchni jesteśmy w stanie w ciągu 30min ugotować dyfer ;) natomiast przy mniejszym obciążeniu (siły tarcia) nawierzchnie sypkie/śnieg/lód nic złego się nie stanie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2015, 14:07 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
tak wystepoway w 4s zwyke lampy bez zadnego xenonu , sam bylem zdziwiony jak dopatrzyem to w aucie klubowego kolegi Alexdr
nie porownuj subaru do porsche , osobiscie nie spotkaem sie z ugotowaniem dyfra - w przypadku 911 skrzyni manualnej ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2015, 14:25 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Spryskiwacz wygląda jak w tej aukcji - pod chromowanym dekielkiem. W halogenie tego nie ma. http://allegro.pl/porsche-carrera-996-l ... 74898.html




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2015, 15:45 

Dołączył: 4.12.2013
Posty: 7
wit007 napisał(a):
Spryskiwacz wygląda jak w tej aukcji - pod chromowanym dekielkiem. W halogenie tego nie ma. http://allegro.pl/porsche-carrera-996-l ... 74898.html


Ok, zgadza się, mój błąd.. sprawdzałem lampy z Litroniciem na stronach z USA http://www.vertexauto.com/ShowItem/151247%20Porsche%20996%20Headlight%20Assembly%20Right%20-%20Litronic.aspx a tam przecież nie ma wymogów co do spryskiwaczy..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron