Witamy na forum

To jest uszczelka z 996 turbo. Oddziela "klawiaturę" (czyli wałek rozrządu
z popychaczami) od głowicy.
Wracając do Twojego zagadnienia. Michał napisał o rurkach które oddzielają
cewkę (a właściwie przewód zapłonowy, o tym niżej) od wnętrza głowicy.
To co przyszło z cewkami to takie jakby bardzo krótkie przewody zapłonowe.
Tzw. rurki cewek mogą być pęknięte (czasem 1-2 sztuki są do wymiany), ale
zawsze należy wymienić na nich oringi i dokładnie wyczyścić miejsca gdzie
są one osadzone - nie jest to proste jeżeli na aucie jest zamontowany
układ wydechowy. To nie jest standardowa operacja przy wymianie cewek.
Robi się to tylko wtedy kiedy cieknie z nich olej. Jeżeli mechanik sugeruje
wyminą tej uszczelki, to możliwe że chce uszczelnić cały dekiel zaworów.
W 996 jest on składany/uszczelniany na specjalny silikon. Przy zdejmowania
dekla jest potrzebne narzędzie które przytrzyma wałki rozrządu - podczas
pracy silnika trzyma/dociska je owy dekiel głowicy.
Powodzenia!

_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992