Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.10.2017, 0:52 

Dołączył: 14.10.2017
Posty: 2
Witam,
Jakiś czas temu kupiłam Porsche jak w tytule. Na pierwszy rzut oka autko : z zewnątrz stan opłakany lakier jak i skóra spalona od slonca, silnik suchy bez wycieków, niecale 150000 przejechanie, serwisowany do 140000km. Wydawało się wszystko wporzadku tylko kosmetyka i jeździć.
Że auto z Dubaju przyprowadzone i wszystko w piasku (proszku) było, więc standardowa wymiana filtrów i oleju. Krótki czas po wymianie próba odpalenia - i tu pierwszy PROBLEM- nie odpala. Przyczyna, pompa paliwowa. Na marginesie dodając mechanik nie znając przyczyny zregenerowal tez wtryski.

Auto odpala Ale nie równo chodzi.

Mechanik nr 2. Zamowil świece i cewki. I tu SEDNO sprawy. Podczas wymiany okazało się że część świec jest tylko "wetknięta" a nie wkręcona cewki całe sparciane. Po ściągnięciu cewek i swiec okazuje się że wszystko jest brudne w oleju swiece popekane a 3 cewki byly jakieś wieksze zalozone i zaklejone sylikonem czy jakims czymś podobnym. Mechanik wszystko wyczyscil zalozyl nowe. Po odpaleniu pierwsze 2-3minuty chodziło super rowniutko i znów to samo. Wszystko z powrotem zalane w oleju. Do tego olej cieknie tak że nie ma mowy o jakiejkolwiek jeździe.

I tutaj pytanie do wszystkich mądrych:
1. Co to może być (wiadomo trzeba pewnie rozebrać i na nowo uszczelnic)
2. Jakie sa koszty czegos takiego
3. Co jest lepiej: nowy silnik czy regeneracja tego co jest?

Z powodu iż tylko głupią blondynką jestem :banghead: proszę bardzo o pomoc.

PS mechanik nr2 powiedział że nie podejmie się tego bo nie zna się na tych silnikach więc jeśli macie kogoś rzetelnego proszę piszcie. Auto stoi obecnie w okolicach Legnicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2017, 9:35 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Nie trzeba remontowac silnika z powodu wycieku oleju.
Trzeba uszczelnic rurki cewek co nie jest bardzo skomplikowane jednak do ich wyjecia jest potrzebne narzedzie specjalne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2017, 12:52 

Dołączył: 14.10.2017
Posty: 2
Z tego co mówił to wymienił to w trakcie gdy zmienial cewki i swiece. Przyszły te rurki w komplecie z cewkami.

W załączniku jest uszczelka która mi wysłał jako że musi być wymieniona

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2017, 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witamy na forum :)

To jest uszczelka z 996 turbo. Oddziela "klawiaturę" (czyli wałek rozrządu
z popychaczami) od głowicy.

Wracając do Twojego zagadnienia. Michał napisał o rurkach które oddzielają
cewkę (a właściwie przewód zapłonowy, o tym niżej) od wnętrza głowicy.
To co przyszło z cewkami to takie jakby bardzo krótkie przewody zapłonowe.

Tzw. rurki cewek mogą być pęknięte (czasem 1-2 sztuki są do wymiany), ale
zawsze należy wymienić na nich oringi i dokładnie wyczyścić miejsca gdzie
są one osadzone - nie jest to proste jeżeli na aucie jest zamontowany
układ wydechowy. To nie jest standardowa operacja przy wymianie cewek.
Robi się to tylko wtedy kiedy cieknie z nich olej. Jeżeli mechanik sugeruje
wyminą tej uszczelki, to możliwe że chce uszczelnić cały dekiel zaworów.
W 996 jest on składany/uszczelniany na specjalny silikon. Przy zdejmowania
dekla jest potrzebne narzędzie które przytrzyma wałki rozrządu - podczas
pracy silnika trzyma/dociska je owy dekiel głowicy.

Powodzenia! :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2017, 13:32 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 302
Dubai napisał(a):
Z tego co mówił to wymienił to w trakcie gdy zmienial cewki i swiece. Przyszły te rurki w komplecie z cewkami.

W załączniku jest uszczelka która mi wysłał jako że musi być wymieniona

Pozdrawiam


Dubai, oddaj auto do naprawy do kogoś kto zna się na (996) problemie i ogarnia prosiaki.

Mam obawy że na kilka dni napiszesz mechanik nr 3. poźniej nr 4...
Szkoda czasu, kasy, auta...

PS patrz na wpisy powyżej

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum