Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.11.2012, 23:23 

Dołączył: 15.10.2010
Posty: 28
Cześć

Mam pytanko do posiadaczy pierwszej generacji 997 GT3 bądź GT3 RS.

Jakiej grubości podkładki macie założone by uzyskać fabryczny camber -1*20' przód i -2.0* tył a także jaka jest maksymalna grubość podkładek jakie można wstawić oraz o ile zmienia się camber na 1mm grubości podkładki przód i tył?

Spotkałem się z alternatywnymi nastawami cambera: -1*20min przód i -1*40' tył a także -1,5* przód i tył... co ciekawe, wszystkie 3 komplety nastaw pochodzą z technicznej dokumentacji różnego typu (service information, workshop manual itp.). Może fabryczne nastawy zmieniały się w zależności od roku produkcji? Jeśli tak, to jakie kąty finalnie obowiązują?

Kolejna rzecz - domyślny caster wynosi 8* (+/-30'). Jeśli jednak obrócimy o 180* górne mocowanie amortyzatorów, caster się wówczas zmniejszy o 1* (czyli w okolice 7*) natomiast zyskamy dzięki temu trochę cambera z przodu - o ile dokładnie?

Ostatnia sprawa - katalogowy zakres regulacji prześwitu wynosi 108+5mm z przodu i 133+5mm z tyłu... patrząc jednak na rzeczywisty zakres na amortyzatorach, skala zmian jest chyba większa niż te 5mm ;-)
Jakie więc są bezpieczne ustawienia w obie strony dla przodu i tyłu?


Z góry dziękuję za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: hey
PostNapisane: 13.11.2012, 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
hey
maly off topic od nie posiadacza gt3

chyba pochylenie fabryczne to jedynie sugestia, kompromis poprawnego zachowania auta

- ulica /zrecznosciowki jak najmniejsze pochylenie
- tor /slick najwieksze

wysokosc tu tez podobnie
ustawienie fabryczne wysokosci + korekta na wagach i bedzie OK

pewnie na rennlist znajdziesz precyzyjna odpowiedz na nurtujace Cie pytania

no i gratuluje auta




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2012, 13:59 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
zaduzo tłumaczenia

zadzwon


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2012, 16:59 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
David napisał(a):
zaduzo tłumaczenia

zadzwon


A może znalazł być czas opisać? Pewnie przyda się paru osobą :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2012, 18:29 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
LesiU napisał(a):
Jakiej grubości podkładki macie założone by uzyskać fabryczny camber -1*20' przód i -2.0* tył a także jaka jest maksymalna grubość podkładek jakie można wstawić oraz o ile zmienia się camber na 1mm grubości podkładki przód i tył?


A więc tak :)


w każdym aucie jest inaczej ( w zaleznosci na jaki rynek były sprzedawane)
w jednej miałem 1mm a w innym 5mm i na pewno tak wyjechały z fabryki

maksymalna grubość to 16mm (można 15+1)

w używanym aucie juz nie wyznaczymy az tak dokładnie ile da ci 1mm podkładki poniewarz buda swoje sie juz powyginała :)

ja u siebie mam 16mm i dało mi to -2,5 ale to tylko z przodu bo o ile pamietam tylny wachacz nie jest przedłurzany i nic tam nie wstawisz reguluje sie tylko mimosrodowo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2012, 18:31 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
LesiU napisał(a):

Spotkałem się z alternatywnymi nastawami cambera: -1*20min przód i -1*40' tył a także -1,5* przód i tył... co ciekawe, wszystkie 3 komplety nastaw pochodzą z technicznej dokumentacji różnego typu (service information, workshop manual itp.). Może fabryczne nastawy zmieniały się w zależności od roku produkcji? Jeśli tak, to jakie kąty finalnie obowiązują?



do czego ma byc używany samochód to podstawowe pytanie ?
jedna ważna sprawa (co jest do wszystkiego to jest do niczego) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2012, 18:34 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
LesiU napisał(a):

Kolejna rzecz - domyślny caster wynosi 8* (+/-30'). Jeśli jednak obrócimy o 180* górne mocowanie amortyzatorów, caster się wówczas zmniejszy o 1* (czyli w okolice 7*) natomiast zyskamy dzięki temu trochę cambera z przodu - o ile dokładnie?



nic nie mieszaj z kontem wyprzedenia zwrotnicy musi zostac na pierwotnych wartościach
(takie rzeczy to za pare lat zaczniesz regulować :) i do tego trzeba mieć w pełni regulowane gorne mocowanie we wszystkich płaszczyznach zwane 3D)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2012, 18:39 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
LesiU napisał(a):

Ostatnia sprawa - katalogowy zakres regulacji prześwitu wynosi 108+5mm z przodu i 133+5mm z tyłu... patrząc jednak na rzeczywisty zakres na amortyzatorach, skala zmian jest chyba większa niż te 5mm ;-)
Jakie więc są bezpieczne ustawienia w obie strony dla przodu i tyłu?




bardzo ważna sprawą w GT3 jest własnie balans
rozregulowanie go powoduje ze auto całkowicie sie nie prowadzi
Ja w tym roku tak na modziłem że pół sezonu dochodziłem co jest grane.

tyle samo przód i tył opuszczaj to bardzo ważne
ja moglem tylko 10mm bo latam teraz na 245z przodu i jak wiecej to obciera przy parkowaniu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2012, 18:41 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
i najważniejsze zastanów sie do czego ma służyć to auto
bo to podstawa w doborze ustawień


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2012, 0:20 

Dołączył: 15.10.2010
Posty: 28
Dzięki za odpowiedzi i sugestie (i gratulacje ;-) ) ale... ja tego auta nie posiadam. Tak na dobrą sprawę, to będę skakać na rzęsach, jeśli kiedykolwiek będzie mnie stać na jakiegokolwiek Prosiaczka (a 997.1 GT3 to moje marzenie) :D
Wszystkie informacje potrzebuję do pewnego projektu związanego z moim hobby (simracing, dłubanie fizyki i takie tam. Napiszę o tym więcej, we właściwym czasie ;) ).
Muszę wiedzieć, jakie są realne możliwości w kwestii nastawów zawieszenia w tym modelu i stąd moje pytania. Jednocześnie istotne dla mnie jest, by nie uwzględniać modyfikacji typu wymiana dog bones czy LCA na wersję z Cupówki (co wówczas pozwoli wskoczyć z camberem powyżej -3* i dalej).

@Duc748
Rennlist i inne fora "renn...." są mi bardzo dobrze znane ale wbrew pozorom (i mimo prób), za wiele się tam nie dowiedziałem :(

David, dzięki, będziemy w kontakcie :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2012, 0:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
?????




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2012, 0:55 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
stach napisał(a):
?????


:roll: :roll: :roll: :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum