Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.09.2021, 13:29 

Dołączył: 6.08.2016
Posty: 202
Proszę o podpowiedzi w sprawie dwóch aut:


https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... da2ceeb69a

Trochę martwi fakt, iż ostatnie dwa lata to 4 zmiany właścicieli.

Drugi to:

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... da2ceeb69a

Niski przebieg. Fajny ten czarny.

Dzięki za opinie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2021, 10:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Przy budżecie 205 stanowczo spojrzałbym na propozycję Corvusa.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2021, 10:16 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Porównujesz dwa różne auta dzielące duża różnica w cenie.
Na jakie opinie liczysz?
Są zwolennicy 997, są zwolennicy 996.

Kupując każde Porsche musisz mieć 10k pln na pakiet startowy: oleje, klocki, opony, jakieś nieprzewidziane pierdoły o których sprzedający nie miał pojęcia - bo często jest tak, że się do nich przyzwyczaił i przestał się tym martwić.

Przy budżecie 230-240 możesz pomyśleć o sprowadzeniu fajnej 991 z USA (i nie mam na myśli wraku z copart).

Ja bym brał 996 - ostatnia „analogowa” 911 :)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2021, 11:31 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Adam… Piotrek nie wspominał o budżecie tylko prosił o opinie o tych samochodach. Ja np po sprzedaży Bartkowi 996.2 chciałem uderzyć w 991. Nie wiem dlaczego ale ten samochód podchodzi mi pod GT. Co oczywiście jest fajne. Niestety brak w nim surowości czy jak wspomniałeś „analogu”. Sam zastanawiam się nad powrotem do polifta 996. Uważam, że zbyt wysoko wystrzeliły 997.1.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2021, 15:33 

Dołączył: 21.02.2021
Posty: 198
Nr klubowicza: 791
mareknowak napisał(a):
Adam… Piotrek nie wspominał o budżecie tylko prosił o opinie o tych samochodach. Ja np po sprzedaży Bartkowi 996.2 chciałem uderzyć w 991. Nie wiem dlaczego ale ten samochód podchodzi mi pod GT. Co oczywiście jest fajne. Niestety brak w nim surowości czy jak wspomniałeś „analogu”. Sam zastanawiam się nad powrotem do polifta 996. Uważam, że zbyt wysoko wystrzeliły 997.1.


Marek, może Bartek chce odsprzedać? Może się już najeździł ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.09.2021, 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Ja napiszę tylko, ze 996.2 to jest bardzo fajny i nowoczesny samochód.
Wydaje mi się, ze niewiele ustępuje 997 w wersji podstawowej, a jest dużo tańszy.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2021, 18:14 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 307
Ja jestem fanem 996, to historyczny model już uznany przez Porsche klasykiem, pierwsze Porsche 911 chłodzone cieczą, jedyne 911 które ma takie śliczne przednie reflektory .
Jeśli możesz to celuj w 4S lub Turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 10:14 

Dołączył: 18.12.2018
Posty: 39
Zdecydowanie 997. W tym kolorze będzie to fajny klasyk za jakiś czas a i samo 997 będzie się lepiej "starzeć" od 996.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 10:22 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 870
Dopiero 996 zaczyna być uznawane jako klasyk i to wczesny, 997 jest raczej na etapie "stary model" i ten jakiś czas do klasyka jeszcze będzie długo trwał..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 10:46 

Dołączył: 18.12.2018
Posty: 39
kilazz napisał(a):
Dopiero 996 zaczyna być uznawane jako klasyk i to wczesny, 997 jest raczej na etapie "stary model" i ten jakiś czas do klasyka jeszcze będzie długo trwał..

To że 996 jest uważane już za klasyka to fakt, ale to że ceny 997 już się odbiły od dna i idą do góry również. 997 będzie zawsze droższe od 996 co pokazują ceny transakcyjne za oceanem ale i w Japonii.
https://bringatrailer.com/porsche/997/? ... Frame=year
Kwestią gustu jest to co się komu bardziej podoba. A wielu podoba się to na co ich stać. Jeden wyda 600 tyś na GT3 997 inny będzie szukał opcji kupienia turbo 991. W tym konkretnym przypadku, porównując oba auta z pytania kolegi, nie ulega wątpliwości że 997 jest lepszym wyborem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Ale kolega nie chce klasykować, tylko normalnie jeździć jak się domyślam i pyta o różnice pomiędzy 996 3,6 a 997 3,6.
Jest duża różnica?




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 11:35 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Miałem oba, 996 tiptronic, 997.1 manual, różnica jest duża w ergonomii wnętrza, 997 moim zdaniem ma dużo lepsze fotele. Mniejsza w prowadzeniu i osiągach, część zawieszenia jest wspólna, ale lepiej prowadziła mi się 997. 997 dawała tez lepsze wyczucie drogi, była mniej wrażliwa na koleiny i nierówności, miała lepszy układ kierowniczy. Z każdą generacją coś tam się poprawiało, małymi kroczkami. 997 polift to już bliżniacza konstrukcja do 991.1, skrzynia PDK, inny silnik. Jak do jazdy na co dzień to chyba najlepszy wybór, auto nowocześniejsze, a jeszcze analogowe. Ma zwykłe wspomaganie, nie elektryczne, zwykły ręczy, nie jakiś tam przycisk, kompaktowe wymiary. Myślę że 997.2 kiedyś będzie najdroższym i najlepszym klasykiem, ale to jeszcze trochę czasu musi upłynąć.
Ceny robią się podobne, trzeba wybrać to co bliższe sercu, co się bardziej podoba.
A, na pewno nie kupił bym 996 bez kontroli trakcji, chyba że do naprawdę sporadycznej jazdy w słoneczne dni. W deszczu przy przyspieszaniu potrafi zaskoczyć.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 12:06 

Dołączył: 15.04.2021
Posty: 58
Sam nie jeździłem 997, ale szukając odpowiedzi na moje wątpliwości odnośnie tego jak moje własne 996 się prowadzi, to znalazłem taki temat:

https://rennlist.com/forums/996-gt2-gt3 ... ion-2.html

Co prawda to jest o GT3 i nie wiem na ile potwierdzone to informacje ale różnice między 996 a 997 mogą być duże.

Cytuj:
According to his estimates of the different models stiffness:

'88 911 7k nm/deg (measurement by burgermeister)
964 11.5k nm/deg (993 was 20% stiffer)
993 13.9k nm/deg (996 was 45% stiffer)
996 20.1k nm/deg (Excellence was Expected p.1381)
997 33k nm/deg
991 40k nm/deg (porsche used 20% torsionally stiffer as a design target, has claimed "up to 25% stiffer")

Cytuj:
Having driven both, I think the biggest difference is not the suspension per say but the the entire chassis. The 997 chassis is what makes the car 'feel' as different as it does. The words 'more planted', 'can't feel it as much', 'isolated', 'less raw', 'go to war with it, etc etc etc - it has been said a million ways - but what you are feeling is that the 997 chassis is substantially stiffer than the 996 - in the 996, the entire car bends more as it absorbs bumps so you feel it - in the 997, the chassis bends less, isolates the driver from this bending and the suspension does it's work without you feeling it as much.


Andruszka napisał(a):
997 moim zdaniem ma dużo lepsze fotele.

Nie wiem czy 997 ma lepsze, ale 996 ma bardzo słabe fotele.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 18:53 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 870
vandersix napisał(a):
kilazz napisał(a):
Dopiero 996 zaczyna być uznawane jako klasyk i to wczesny, 997 jest raczej na etapie "stary model" i ten jakiś czas do klasyka jeszcze będzie długo trwał..

To że 996 jest uważane już za klasyka to fakt, ale to że ceny 997 już się odbiły od dna i idą do góry również. 997 będzie zawsze droższe od 996 co pokazują ceny transakcyjne za oceanem ale i w Japonii.
https://bringatrailer.com/porsche/997/? ... Frame=year
Kwestią gustu jest to co się komu bardziej podoba. A wielu podoba się to na co ich stać. Jeden wyda 600 tyś na GT3 997 inny będzie szukał opcji kupienia turbo 991. W tym konkretnym przypadku, porównując oba auta z pytania kolegi, nie ulega wątpliwości że 997 jest lepszym wyborem.


Nie wiem czy lepszym bo kosztuje 70tys więcej od tego drugiego.. Dobre auto to będzie dopiero po dołożeniu kolejnych 70tys i będzie to 997 turbo :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 21:47 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Ja jezdze na codzień 997 turbo i uważam że nie ma dramatu jeszcze w temacie starości tego modelu, niby 14 lat na karku ale frajda jest i jakoś nie ma wstydu z tym środkiem i wyglądem zewnątrz, wiele osób jak się pyta ile lat ma moje auto to myślą że powiem bardziej 4 niż 14 :D :D, 996 przez przednie światła wygląda jednak starzej bo inaczej niż najnowsze modele, jak stoi z przodu lub boku 997 czy 991 to różnice są widoczne dla miłosnika porsche bo dla przeciętnej osoby auta wyglądaja tak samo, dlatego 997 wygląda jeszcze w miare świeżo, środek jest problematyczny, ja mocno myślę czy zmienić te multimedia na jakiś dotykowy ekran i czy zmienić kierownice z wersji 991, po takim odświeżeniu auto wygląda przynajmniej 5 lat młodziej..tyle ze traci urok oryginału. Ja polecam 997, 996 niestety mi się nigdy nie podobało, chociaż dzisiaj wersję turbo bym chętnie zakupił bo wygląda rewelacyjnie, ale tylko turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Wg mnie ładniejsze jest 4S, ale to już kwestia gustu.
Ale gusty się zmieniają, kiedyś nie mogłem patrzeć na 996, teraz postawiliśmy oba turbo 996 i 997 obok siebie i bardzie podoba mi się 996🤣




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 18:08 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
996 TT tez mi się strasznie podoba I jak to czytam to mnie naszła taka refleksja, że kobiety to w sprawie aut to jednak mają coś z oczami...

Moja żona jak jej ostatnio pokazałem 996 TT które chciałem kupić to powiedziała, że chyba oszalalem ze chce wydać 2XX tysięcy na takie same auto jak mamy tylko białe (996.1 Carrera 4) :) :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2021, 16:15 

Dołączył: 15.10.2018
Posty: 36
Gust to jedno, ale sadzilem, ze 997 ma mimo wszystko bardziej dopracowany silnik pod katem awaryjnosci. Zwlaszcza po 2007 roku, Jesli sie myle to przepraszam, ale czy 996 to nie jest pierwszy 'eksperytment' Porsche z silnikiem chlodzonym plynem a nie olejem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2021, 22:45 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Piotrek (Westbam) najpierw musi sobie zrobić porządek z udem i biodrem a potem może myśleć o czymś nowszym niż jego 996.

Ten od "corvus`a" fajny, ale ktoś będzie 11stym właścicielem tego auta...
Statystycznie to rok z hakiem na jednego posiadacza.
Czyżby przebieg już swoje zrobił?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum