|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
westbam1973
|
Napisane: 2.09.2021, 13:29 |
|
Dołączył: 6.08.2016 Posty: 202
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 3.09.2021, 10:05 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Przy budżecie 205 stanowczo spojrzałbym na propozycję Corvusa.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 3.09.2021, 10:16 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Porównujesz dwa różne auta dzielące duża różnica w cenie. Na jakie opinie liczysz? Są zwolennicy 997, są zwolennicy 996. Kupując każde Porsche musisz mieć 10k pln na pakiet startowy: oleje, klocki, opony, jakieś nieprzewidziane pierdoły o których sprzedający nie miał pojęcia - bo często jest tak, że się do nich przyzwyczaił i przestał się tym martwić. Przy budżecie 230-240 możesz pomyśleć o sprowadzeniu fajnej 991 z USA (i nie mam na myśli wraku z copart). Ja bym brał 996 - ostatnia „analogowa” 911
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 3.09.2021, 11:31 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Adam… Piotrek nie wspominał o budżecie tylko prosił o opinie o tych samochodach. Ja np po sprzedaży Bartkowi 996.2 chciałem uderzyć w 991. Nie wiem dlaczego ale ten samochód podchodzi mi pod GT. Co oczywiście jest fajne. Niestety brak w nim surowości czy jak wspomniałeś „analogu”. Sam zastanawiam się nad powrotem do polifta 996. Uważam, że zbyt wysoko wystrzeliły 997.1.
|
|
Góra |
|
rafsa
|
Napisane: 3.09.2021, 15:33 |
|
Dołączył: 21.02.2021 Posty: 198
Nr klubowicza: 791
|
mareknowak napisał(a): Adam… Piotrek nie wspominał o budżecie tylko prosił o opinie o tych samochodach. Ja np po sprzedaży Bartkowi 996.2 chciałem uderzyć w 991. Nie wiem dlaczego ale ten samochód podchodzi mi pod GT. Co oczywiście jest fajne. Niestety brak w nim surowości czy jak wspomniałeś „analogu”. Sam zastanawiam się nad powrotem do polifta 996. Uważam, że zbyt wysoko wystrzeliły 997.1. Marek, może Bartek chce odsprzedać? Może się już najeździł
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 4.09.2021, 17:35 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Ja napiszę tylko, ze 996.2 to jest bardzo fajny i nowoczesny samochód. Wydaje mi się, ze niewiele ustępuje 997 w wersji podstawowej, a jest dużo tańszy.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 5.09.2021, 18:14 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 307
|
Ja jestem fanem 996, to historyczny model już uznany przez Porsche klasykiem, pierwsze Porsche 911 chłodzone cieczą, jedyne 911 które ma takie śliczne przednie reflektory . Jeśli możesz to celuj w 4S lub Turbo.
|
|
Góra |
|
vandersix
|
Napisane: 7.09.2021, 10:14 |
|
Dołączył: 18.12.2018 Posty: 39
|
Zdecydowanie 997. W tym kolorze będzie to fajny klasyk za jakiś czas a i samo 997 będzie się lepiej "starzeć" od 996.
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 7.09.2021, 10:22 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
Dopiero 996 zaczyna być uznawane jako klasyk i to wczesny, 997 jest raczej na etapie "stary model" i ten jakiś czas do klasyka jeszcze będzie długo trwał..
|
|
Góra |
|
vandersix
|
Napisane: 7.09.2021, 10:46 |
|
Dołączył: 18.12.2018 Posty: 39
|
kilazz napisał(a): Dopiero 996 zaczyna być uznawane jako klasyk i to wczesny, 997 jest raczej na etapie "stary model" i ten jakiś czas do klasyka jeszcze będzie długo trwał.. To że 996 jest uważane już za klasyka to fakt, ale to że ceny 997 już się odbiły od dna i idą do góry również. 997 będzie zawsze droższe od 996 co pokazują ceny transakcyjne za oceanem ale i w Japonii. https://bringatrailer.com/porsche/997/? ... Frame=year Kwestią gustu jest to co się komu bardziej podoba. A wielu podoba się to na co ich stać. Jeden wyda 600 tyś na GT3 997 inny będzie szukał opcji kupienia turbo 991. W tym konkretnym przypadku, porównując oba auta z pytania kolegi, nie ulega wątpliwości że 997 jest lepszym wyborem.
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 7.09.2021, 11:10 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Ale kolega nie chce klasykować, tylko normalnie jeździć jak się domyślam i pyta o różnice pomiędzy 996 3,6 a 997 3,6. Jest duża różnica?
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 7.09.2021, 11:35 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Miałem oba, 996 tiptronic, 997.1 manual, różnica jest duża w ergonomii wnętrza, 997 moim zdaniem ma dużo lepsze fotele. Mniejsza w prowadzeniu i osiągach, część zawieszenia jest wspólna, ale lepiej prowadziła mi się 997. 997 dawała tez lepsze wyczucie drogi, była mniej wrażliwa na koleiny i nierówności, miała lepszy układ kierowniczy. Z każdą generacją coś tam się poprawiało, małymi kroczkami. 997 polift to już bliżniacza konstrukcja do 991.1, skrzynia PDK, inny silnik. Jak do jazdy na co dzień to chyba najlepszy wybór, auto nowocześniejsze, a jeszcze analogowe. Ma zwykłe wspomaganie, nie elektryczne, zwykły ręczy, nie jakiś tam przycisk, kompaktowe wymiary. Myślę że 997.2 kiedyś będzie najdroższym i najlepszym klasykiem, ale to jeszcze trochę czasu musi upłynąć. Ceny robią się podobne, trzeba wybrać to co bliższe sercu, co się bardziej podoba. A, na pewno nie kupił bym 996 bez kontroli trakcji, chyba że do naprawdę sporadycznej jazdy w słoneczne dni. W deszczu przy przyspieszaniu potrafi zaskoczyć.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
B4ndit
|
Napisane: 7.09.2021, 12:06 |
|
Dołączył: 15.04.2021 Posty: 58
|
Sam nie jeździłem 997, ale szukając odpowiedzi na moje wątpliwości odnośnie tego jak moje własne 996 się prowadzi, to znalazłem taki temat: https://rennlist.com/forums/996-gt2-gt3 ... ion-2.htmlCo prawda to jest o GT3 i nie wiem na ile potwierdzone to informacje ale różnice między 996 a 997 mogą być duże. Cytuj: According to his estimates of the different models stiffness:
'88 911 7k nm/deg (measurement by burgermeister) 964 11.5k nm/deg (993 was 20% stiffer) 993 13.9k nm/deg (996 was 45% stiffer) 996 20.1k nm/deg (Excellence was Expected p.1381) 997 33k nm/deg 991 40k nm/deg (porsche used 20% torsionally stiffer as a design target, has claimed "up to 25% stiffer") Cytuj: Having driven both, I think the biggest difference is not the suspension per say but the the entire chassis. The 997 chassis is what makes the car 'feel' as different as it does. The words 'more planted', 'can't feel it as much', 'isolated', 'less raw', 'go to war with it, etc etc etc - it has been said a million ways - but what you are feeling is that the 997 chassis is substantially stiffer than the 996 - in the 996, the entire car bends more as it absorbs bumps so you feel it - in the 997, the chassis bends less, isolates the driver from this bending and the suspension does it's work without you feeling it as much. Andruszka napisał(a): 997 moim zdaniem ma dużo lepsze fotele. Nie wiem czy 997 ma lepsze, ale 996 ma bardzo słabe fotele.
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 7.09.2021, 18:53 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
vandersix napisał(a): kilazz napisał(a): Dopiero 996 zaczyna być uznawane jako klasyk i to wczesny, 997 jest raczej na etapie "stary model" i ten jakiś czas do klasyka jeszcze będzie długo trwał.. To że 996 jest uważane już za klasyka to fakt, ale to że ceny 997 już się odbiły od dna i idą do góry również. 997 będzie zawsze droższe od 996 co pokazują ceny transakcyjne za oceanem ale i w Japonii. https://bringatrailer.com/porsche/997/? ... Frame=year Kwestią gustu jest to co się komu bardziej podoba. A wielu podoba się to na co ich stać. Jeden wyda 600 tyś na GT3 997 inny będzie szukał opcji kupienia turbo 991. W tym konkretnym przypadku, porównując oba auta z pytania kolegi, nie ulega wątpliwości że 997 jest lepszym wyborem. Nie wiem czy lepszym bo kosztuje 70tys więcej od tego drugiego.. Dobre auto to będzie dopiero po dołożeniu kolejnych 70tys i będzie to 997 turbo
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 7.09.2021, 21:47 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
Ja jezdze na codzień 997 turbo i uważam że nie ma dramatu jeszcze w temacie starości tego modelu, niby 14 lat na karku ale frajda jest i jakoś nie ma wstydu z tym środkiem i wyglądem zewnątrz, wiele osób jak się pyta ile lat ma moje auto to myślą że powiem bardziej 4 niż 14 , 996 przez przednie światła wygląda jednak starzej bo inaczej niż najnowsze modele, jak stoi z przodu lub boku 997 czy 991 to różnice są widoczne dla miłosnika porsche bo dla przeciętnej osoby auta wyglądaja tak samo, dlatego 997 wygląda jeszcze w miare świeżo, środek jest problematyczny, ja mocno myślę czy zmienić te multimedia na jakiś dotykowy ekran i czy zmienić kierownice z wersji 991, po takim odświeżeniu auto wygląda przynajmniej 5 lat młodziej..tyle ze traci urok oryginału. Ja polecam 997, 996 niestety mi się nigdy nie podobało, chociaż dzisiaj wersję turbo bym chętnie zakupił bo wygląda rewelacyjnie, ale tylko turbo.
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 8.09.2021, 16:33 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Wg mnie ładniejsze jest 4S, ale to już kwestia gustu. Ale gusty się zmieniają, kiedyś nie mogłem patrzeć na 996, teraz postawiliśmy oba turbo 996 i 997 obok siebie i bardzie podoba mi się 996🤣
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
MaciejKRK
|
Napisane: 22.10.2021, 16:15 |
|
Dołączył: 15.10.2018 Posty: 36
|
Gust to jedno, ale sadzilem, ze 997 ma mimo wszystko bardziej dopracowany silnik pod katem awaryjnosci. Zwlaszcza po 2007 roku, Jesli sie myle to przepraszam, ale czy 996 to nie jest pierwszy 'eksperytment' Porsche z silnikiem chlodzonym plynem a nie olejem?
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 22.10.2021, 22:45 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Piotrek (Westbam) najpierw musi sobie zrobić porządek z udem i biodrem a potem może myśleć o czymś nowszym niż jego 996.
Ten od "corvus`a" fajny, ale ktoś będzie 11stym właścicielem tego auta... Statystycznie to rok z hakiem na jednego posiadacza. Czyżby przebieg już swoje zrobił?
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|