Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.08.2025, 10:50 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 10
Witam,
Zakupiłem 997.1 turbo z Japonii. Auto w dokumentach wyprodukowane na rynek niemiecki i wywiezione do Japonii, teraz wróciło do Europy. Moją uwagę przykuło, że auto nie pokazuje ciśnienie w oponach na zegarach, mimo, że w konfiguracji posiada "482 Układ kontroli ciśnienia w oponach, RDK 433 Mhz". Lampka od opon także się nie zapala się nawet kontrolnie w chwili włączenia zapłonu. Podobni jest z tempomatem, który działa ale nie świeci się na zielono na zegarach. Podobo często to było usuwane na rynki Japonii. Czy można te funkcje przywrócić? Czy polecicie kogoś od kodowania (Śląsk), o ile kodowanie może pomóc przywrócić te funkcje?
Dodam, że tempomat faktycznie działa, tylko nie sygnalizuje aktywacji
Opony mają także czujniki ciśnienia w wentylach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 10:25 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2289
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Zapytaj w Auto-Dusza w Mikołowie lub w Auto-Technika w Kędzierzynie-Koźle.
Często auta z Japonii posiadają nieoryginalną jednostkę sterującą.




_________________

pozdrawiam
Adam

============
944/993/996T/957/970
986/996

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 10:51 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 10
...oj, to mnie zmartwiłeś...
Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2025, 19:48 

Dołączył: 9.08.2021
Posty: 93
Chilli_W napisał(a):
...oj, to mnie zmartwiłeś...
Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?)


Co ma ecu to tego co napisales, obstawiam ze nic.
Ecu masz napewno oem ewentualnie jest zawirusowany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.08.2025, 10:11 

Dołączył: 14.02.2020
Posty: 81
Co do tempomatu to sprawdz czy dziala - utrzymuje prędkość. Też sie martwiłem, że mam cos z tempomatem namieszane, bo po wciśnięciu przycisku nie miałem kontrolki na zegarach, a okazało sie, ze przepaliła sie żaróweczka w zegarach. Po jej wymianie wszystko działa.
Bez niej tempomat tez powinien działać, ale nie pomyślałem, żeby to sprawdzić :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.08.2025, 10:18 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2289
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
KJK napisał(a):
Chilli_W napisał(a):
...oj, to mnie zmartwiłeś...
Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?)


Co ma ecu to tego co napisales, obstawiam ze nic.
Ecu masz napewno oem ewentualnie jest zawirusowany.


Często nieoryginalne radio jest wpinane w CAN i czasami robi zakłócenia gdy jest źle skonfigurowane, lub nie w 100% zgodne. Miałem tak z moim Cayenne (auta są z podobnego rocznika to zakładam, że może być podobnie).




_________________

pozdrawiam
Adam

============
944/993/996T/957/970
986/996

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.08.2025, 8:46 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 10
tak, radio to Japoński wynalazek dwa din, którego musze się pozbyć. Już zamówiłem PCCM + więc jak dojdzie będzie wymina. Mam nadzieję, że Japończycy nie pocięli oryginalnych kabli i wymiana pójdzie sprawnie. Jak wymienię jednostkę, wybiorę się do serwisu, który ma PIWIS i postara się wszystko uporządkować. Szkoda, że dla Porsche nie ma łatwo dostępnych aplikacji z możliwością prostego kodowania jak w bardziej popularnych markach. Znacie jakiś serwis wyspecjalizowany w kodowaniu i elektronice Porsche? Może można to zrobić online, jak w wielu innych markach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.08.2025, 10:03 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 179
Zapomnij że podmienisz to plug and play , z mojego doświadczenia będziesz musiał odtworzyć instalację ze schematu. Są 2 opcje w autach z Japonii. Jeśli było importowane z fabryki to masz okablowanie pod radio japońskie, Pioneer lub podobne z zupełnie innymi wtyczkami. Wersja 2 „prywatny import” auta ze specyfikacją EU , to instalacja jest pocięta i zrobione druciarstwo pod radio japońskie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.08.2025, 15:51 

Dołączył: 16.07.2025
Posty: 10
Spoko, damy radę ;-)

Obrazek

Już daliśmy :-)
Auto w specyfikacji DE. Nie było druciarstwa. Ocalili wszystkie kable i wszystkie wtyczki. Ktoś to robił bardzo profesjonalnie. Mimo, iż dołożył kilometry kabli, wtyczek, złączek, bezpieczników i chyba wszystko co ówcześnie mógł, zrobił to z głową nie niszcząc niczego, nawet jeśli uznał to za nie potrzebne.

Obrazek

Także dużo strachu, a w praktyce prawie P&P oraz usuwanie niezliczonego, dla mnie zbędnego okablowania. Najważniejsze, ze ocalił układ optyczny do wzmacniacza i zmieniarki. Wszytko gra 8)
A dodatkowo wykorzystałem trochę Japońskiej pracy i pozostawiłem wyniesione USB w schowku podłokietnika i kamerę cofania, tu pomógł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2025, 11:04 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 179
Gratulacje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2025, 18:58 

Dołączył: 13.12.2021
Posty: 27
Chilli_W napisał(a):
Spoko, damy radę ;-)

Obrazek

Już daliśmy :-)
Auto w specyfikacji DE. Nie było druciarstwa. Ocalili wszystkie kable i wszystkie wtyczki. Ktoś to robił bardzo profesjonalnie. Mimo, iż dołożył kilometry kabli, wtyczek, złączek, bezpieczników i chyba wszystko co ówcześnie mógł, zrobił to z głową nie niszcząc niczego, nawet jeśli uznał to za nie potrzebne.

Obrazek

Także dużo strachu, a w praktyce prawie P&P oraz usuwanie niezliczonego, dla mnie zbędnego okablowania. Najważniejsze, ze ocalił układ optyczny do wzmacniacza i zmieniarki. Wszytko gra 8)
A dodatkowo wykorzystałem trochę Japońskiej pracy i pozostawiłem wyniesione USB w schowku podłokietnika i kamerę cofania, tu pomógł.


Ale pajęczyna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP