|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Chilli_W
|
Napisane: 11.08.2025, 10:50 |
|
Dołączył: 16.07.2025 Posty: 10
|
Witam, Zakupiłem 997.1 turbo z Japonii. Auto w dokumentach wyprodukowane na rynek niemiecki i wywiezione do Japonii, teraz wróciło do Europy. Moją uwagę przykuło, że auto nie pokazuje ciśnienie w oponach na zegarach, mimo, że w konfiguracji posiada "482 Układ kontroli ciśnienia w oponach, RDK 433 Mhz". Lampka od opon także się nie zapala się nawet kontrolnie w chwili włączenia zapłonu. Podobni jest z tempomatem, który działa ale nie świeci się na zielono na zegarach. Podobo często to było usuwane na rynki Japonii. Czy można te funkcje przywrócić? Czy polecicie kogoś od kodowania (Śląsk), o ile kodowanie może pomóc przywrócić te funkcje? Dodam, że tempomat faktycznie działa, tylko nie sygnalizuje aktywacji Opony mają także czujniki ciśnienia w wentylach.
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 12.08.2025, 10:25 |
|
Członek Zarządu PCP |
 |
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2289 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Zapytaj w Auto-Dusza w Mikołowie lub w Auto-Technika w Kędzierzynie-Koźle. Często auta z Japonii posiadają nieoryginalną jednostkę sterującą.
_________________ pozdrawiam Adam ============ 944/993/996T/957/970986/996http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Chilli_W
|
Napisane: 12.08.2025, 10:51 |
|
Dołączył: 16.07.2025 Posty: 10
|
...oj, to mnie zmartwiłeś... Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?)
|
|
Góra |
|
KJK
|
Napisane: 12.08.2025, 19:48 |
|
Dołączył: 9.08.2021 Posty: 93
|
Chilli_W napisał(a): ...oj, to mnie zmartwiłeś... Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?) Co ma ecu to tego co napisales, obstawiam ze nic. Ecu masz napewno oem ewentualnie jest zawirusowany.
|
|
Góra |
|
Miki14
|
Napisane: 13.08.2025, 10:11 |
|
Dołączył: 14.02.2020 Posty: 81
|
Co do tempomatu to sprawdz czy dziala - utrzymuje prędkość. Też sie martwiłem, że mam cos z tempomatem namieszane, bo po wciśnięciu przycisku nie miałem kontrolki na zegarach, a okazało sie, ze przepaliła sie żaróweczka w zegarach. Po jej wymianie wszystko działa. Bez niej tempomat tez powinien działać, ale nie pomyślałem, żeby to sprawdzić 
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 13.08.2025, 10:18 |
|
Członek Zarządu PCP |
 |
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2289 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
KJK napisał(a): Chilli_W napisał(a): ...oj, to mnie zmartwiłeś... Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?) Co ma ecu to tego co napisales, obstawiam ze nic. Ecu masz napewno oem ewentualnie jest zawirusowany. Często nieoryginalne radio jest wpinane w CAN i czasami robi zakłócenia gdy jest źle skonfigurowane, lub nie w 100% zgodne. Miałem tak z moim Cayenne (auta są z podobnego rocznika to zakładam, że może być podobnie).
_________________ pozdrawiam Adam ============ 944/993/996T/957/970986/996http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Chilli_W
|
Napisane: 19.08.2025, 8:46 |
|
Dołączył: 16.07.2025 Posty: 10
|
tak, radio to Japoński wynalazek dwa din, którego musze się pozbyć. Już zamówiłem PCCM + więc jak dojdzie będzie wymina. Mam nadzieję, że Japończycy nie pocięli oryginalnych kabli i wymiana pójdzie sprawnie. Jak wymienię jednostkę, wybiorę się do serwisu, który ma PIWIS i postara się wszystko uporządkować. Szkoda, że dla Porsche nie ma łatwo dostępnych aplikacji z możliwością prostego kodowania jak w bardziej popularnych markach. Znacie jakiś serwis wyspecjalizowany w kodowaniu i elektronice Porsche? Może można to zrobić online, jak w wielu innych markach?
|
|
Góra |
|
Keysi
|
Napisane: 21.08.2025, 10:03 |
|
Dołączył: 2.12.2016 Posty: 179
|
Zapomnij że podmienisz to plug and play , z mojego doświadczenia będziesz musiał odtworzyć instalację ze schematu. Są 2 opcje w autach z Japonii. Jeśli było importowane z fabryki to masz okablowanie pod radio japońskie, Pioneer lub podobne z zupełnie innymi wtyczkami. Wersja 2 „prywatny import” auta ze specyfikacją EU , to instalacja jest pocięta i zrobione druciarstwo pod radio japońskie
|
|
Góra |
|
Chilli_W
|
Napisane: 26.08.2025, 15:51 |
|
Dołączył: 16.07.2025 Posty: 10
|
Spoko, damy radę   Już daliśmy  Auto w specyfikacji DE. Nie było druciarstwa. Ocalili wszystkie kable i wszystkie wtyczki. Ktoś to robił bardzo profesjonalnie. Mimo, iż dołożył kilometry kabli, wtyczek, złączek, bezpieczników i chyba wszystko co ówcześnie mógł, zrobił to z głową nie niszcząc niczego, nawet jeśli uznał to za nie potrzebne.  Także dużo strachu, a w praktyce prawie P&P oraz usuwanie niezliczonego, dla mnie zbędnego okablowania. Najważniejsze, ze ocalił układ optyczny do wzmacniacza i zmieniarki. Wszytko gra  A dodatkowo wykorzystałem trochę Japońskiej pracy i pozostawiłem wyniesione USB w schowku podłokietnika i kamerę cofania, tu pomógł.
|
|
Góra |
|
Keysi
|
Napisane: 31.08.2025, 11:04 |
|
Dołączył: 2.12.2016 Posty: 179
|
|
Góra |
|
zielony.m
|
Napisane: 5.09.2025, 18:58 |
|
Dołączył: 13.12.2021 Posty: 27
|
Chilli_W napisał(a): Spoko, damy radę   Już daliśmy  Auto w specyfikacji DE. Nie było druciarstwa. Ocalili wszystkie kable i wszystkie wtyczki. Ktoś to robił bardzo profesjonalnie. Mimo, iż dołożył kilometry kabli, wtyczek, złączek, bezpieczników i chyba wszystko co ówcześnie mógł, zrobił to z głową nie niszcząc niczego, nawet jeśli uznał to za nie potrzebne.  Także dużo strachu, a w praktyce prawie P&P oraz usuwanie niezliczonego, dla mnie zbędnego okablowania. Najważniejsze, ze ocalił układ optyczny do wzmacniacza i zmieniarki. Wszytko gra  A dodatkowo wykorzystałem trochę Japońskiej pracy i pozostawiłem wyniesione USB w schowku podłokietnika i kamerę cofania, tu pomógł. Ale pajęczyna
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|