|
Page 1 of 1
|
[ 12 posts ] |
|
| Author |
Message |
Chilli_W
|
Posted: 11.08.2025, 10:50 |
|
Joined: 16.07.2025 Posts: 15
|
|
Witam, Zakupiłem 997.1 turbo z Japonii. Auto w dokumentach wyprodukowane na rynek niemiecki i wywiezione do Japonii, teraz wróciło do Europy. Moją uwagę przykuło, że auto nie pokazuje ciśnienie w oponach na zegarach, mimo, że w konfiguracji posiada "482 Układ kontroli ciśnienia w oponach, RDK 433 Mhz". Lampka od opon także się nie zapala się nawet kontrolnie w chwili włączenia zapłonu. Podobni jest z tempomatem, który działa ale nie świeci się na zielono na zegarach. Podobo często to było usuwane na rynki Japonii. Czy można te funkcje przywrócić? Czy polecicie kogoś od kodowania (Śląsk), o ile kodowanie może pomóc przywrócić te funkcje? Dodam, że tempomat faktycznie działa, tylko nie sygnalizuje aktywacji Opony mają także czujniki ciśnienia w wentylach.
|
|
| Top |
|
adamax
|
Posted: 12.08.2025, 10:25 |
|
| Członek Zarządu PCP |
 |
Joined: 20.05.2015 Posts: 2315 Location: Tychy
Club number: 468
|
|
Zapytaj w Auto-Dusza w Mikołowie lub w Auto-Technika w Kędzierzynie-Koźle. Często auta z Japonii posiadają nieoryginalną jednostkę sterującą.
_________________ pozdrawiam Adam ============ 944/993/996T/957/970986/996http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
| Top |
|
Chilli_W
|
Posted: 12.08.2025, 10:51 |
|
Joined: 16.07.2025 Posts: 15
|
|
...oj, to mnie zmartwiłeś... Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?)
|
|
| Top |
|
KJK
|
Posted: 12.08.2025, 19:48 |
|
Joined: 9.08.2021 Posts: 96
|
Chilli_W wrote: ...oj, to mnie zmartwiłeś... Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?) Co ma ecu to tego co napisales, obstawiam ze nic. Ecu masz napewno oem ewentualnie jest zawirusowany.
|
|
| Top |
|
Miki14
|
Posted: 13.08.2025, 10:11 |
|
Joined: 14.02.2020 Posts: 83
|
Co do tempomatu to sprawdz czy dziala - utrzymuje prędkość. Też sie martwiłem, że mam cos z tempomatem namieszane, bo po wciśnięciu przycisku nie miałem kontrolki na zegarach, a okazało sie, ze przepaliła sie żaróweczka w zegarach. Po jej wymianie wszystko działa. Bez niej tempomat tez powinien działać, ale nie pomyślałem, żeby to sprawdzić 
|
|
| Top |
|
adamax
|
Posted: 13.08.2025, 10:18 |
|
| Członek Zarządu PCP |
 |
Joined: 20.05.2015 Posts: 2315 Location: Tychy
Club number: 468
|
KJK wrote: Chilli_W wrote: ...oj, to mnie zmartwiłeś... Auto było sprawdzone przed zakupem w Auto Dusza i nie dostałem informacji, ze tu coś może być nie tak...Musze do nich się wiec odezwać i umówić na ewentualną weryfikację szczegółową oraz ewentualne kodowania. Nie pytam nawet ile może kosztować oryginalna jednostka sterująca (bo nie rozmawiamy o PCM?) Co ma ecu to tego co napisales, obstawiam ze nic. Ecu masz napewno oem ewentualnie jest zawirusowany. Często nieoryginalne radio jest wpinane w CAN i czasami robi zakłócenia gdy jest źle skonfigurowane, lub nie w 100% zgodne. Miałem tak z moim Cayenne (auta są z podobnego rocznika to zakładam, że może być podobnie).
_________________ pozdrawiam Adam ============ 944/993/996T/957/970986/996http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
| Top |
|
Chilli_W
|
Posted: 19.08.2025, 8:46 |
|
Joined: 16.07.2025 Posts: 15
|
|
tak, radio to Japoński wynalazek dwa din, którego musze się pozbyć. Już zamówiłem PCCM + więc jak dojdzie będzie wymina. Mam nadzieję, że Japończycy nie pocięli oryginalnych kabli i wymiana pójdzie sprawnie. Jak wymienię jednostkę, wybiorę się do serwisu, który ma PIWIS i postara się wszystko uporządkować. Szkoda, że dla Porsche nie ma łatwo dostępnych aplikacji z możliwością prostego kodowania jak w bardziej popularnych markach. Znacie jakiś serwis wyspecjalizowany w kodowaniu i elektronice Porsche? Może można to zrobić online, jak w wielu innych markach?
|
|
| Top |
|
Keysi
|
Posted: 21.08.2025, 10:03 |
|
Joined: 2.12.2016 Posts: 179
|
|
Zapomnij że podmienisz to plug and play , z mojego doświadczenia będziesz musiał odtworzyć instalację ze schematu. Są 2 opcje w autach z Japonii. Jeśli było importowane z fabryki to masz okablowanie pod radio japońskie, Pioneer lub podobne z zupełnie innymi wtyczkami. Wersja 2 „prywatny import” auta ze specyfikacją EU , to instalacja jest pocięta i zrobione druciarstwo pod radio japońskie
|
|
| Top |
|
Chilli_W
|
Posted: 26.08.2025, 15:51 |
|
Joined: 16.07.2025 Posts: 15
|
Spoko, damy radę   Już daliśmy  Auto w specyfikacji DE. Nie było druciarstwa. Ocalili wszystkie kable i wszystkie wtyczki. Ktoś to robił bardzo profesjonalnie. Mimo, iż dołożył kilometry kabli, wtyczek, złączek, bezpieczników i chyba wszystko co ówcześnie mógł, zrobił to z głową nie niszcząc niczego, nawet jeśli uznał to za nie potrzebne.  Także dużo strachu, a w praktyce prawie P&P oraz usuwanie niezliczonego, dla mnie zbędnego okablowania. Najważniejsze, ze ocalił układ optyczny do wzmacniacza i zmieniarki. Wszytko gra  A dodatkowo wykorzystałem trochę Japońskiej pracy i pozostawiłem wyniesione USB w schowku podłokietnika i kamerę cofania, tu pomógł.
|
|
| Top |
|
Keysi
|
Posted: 31.08.2025, 11:04 |
|
Joined: 2.12.2016 Posts: 179
|
|
| Top |
|
zielony.m
|
Posted: 5.09.2025, 18:58 |
|
Joined: 13.12.2021 Posts: 29
|
Chilli_W wrote: Spoko, damy radę   Już daliśmy  Auto w specyfikacji DE. Nie było druciarstwa. Ocalili wszystkie kable i wszystkie wtyczki. Ktoś to robił bardzo profesjonalnie. Mimo, iż dołożył kilometry kabli, wtyczek, złączek, bezpieczników i chyba wszystko co ówcześnie mógł, zrobił to z głową nie niszcząc niczego, nawet jeśli uznał to za nie potrzebne.  Także dużo strachu, a w praktyce prawie P&P oraz usuwanie niezliczonego, dla mnie zbędnego okablowania. Najważniejsze, ze ocalił układ optyczny do wzmacniacza i zmieniarki. Wszytko gra  A dodatkowo wykorzystałem trochę Japońskiej pracy i pozostawiłem wyniesione USB w schowku podłokietnika i kamerę cofania, tu pomógł. Ale pajęczyna
|
|
| Top |
|
Chilli_W
|
Posted: 8.09.2025, 21:21 |
|
Joined: 16.07.2025 Posts: 15
|
zielony.m wrote: Ale pajęczyna
No niestety spaghetti było potężne. Jak to wyjąłem, to nie wiedziałem za co się zabrać, od czego zacząć. Dwa głębsze oddechy i bez paniki, kabel po kablu. Usunięte co zbędne. Ucieszyłem się, że co potrzebne, było całe. Ciągnąć instalację od nowa było by bardzo trudno.
|
|
| Top |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 12 posts ] |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|