Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.12.2015, 0:40 

Dołączył: 16.07.2015
Posty: 45
W skrócie - check engine - komputer - zbyt bogata mieszanka paliwowa krzyczy lambda. Wykasowanie błędów - po 2000km to samo. Jakieś pomysły koledzy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2015, 3:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Masz troche wiecej w temacie ponizej

997-2-s-fault-code-p0421-otrzymalem-dis-na-desce-t13563.html#p147343




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2015, 6:07 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
zdarzyło mi się kiedyś w 997.2. Sondy są 4, padła mi 1 z nich. Padła w Monachium. W serwisie nie mieli, ale powiedzieli, że mogę jechać dalej bez problemu. Wykasowali błąd, pojawił się następnego dnia rano. Dotarłem do...Stuttgartu, gdzie głowne centrum Porsche w fabryce też sprawdziło ,że to sonda, nie miało ...części :), ale powiedziano mi, że mogę spokojnie wrócić do W-wy :)...i w PCW mi po prostu wymieniono sondę w kilka dni (dotarła cześć z Poznania).
Wykasowywanie błędu więc nie pomagało.
aha, jak powiedziano mi wtedy w serwisie, przy padniętej sondzie jest lekki spadek mocy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2015, 14:49 

Dołączył: 27.01.2015
Posty: 83
Panowie niekoniecznie. to jest efekt/wina złego paliwa (niestety u nas w Polsce nie ma dobrego). komputer jest nastawiony na jakieś parametry, jakis przedział. jesli dostaje sygnał o mieszance o parametrach przekraczających ten zakres to wywala błąd. jest sposób na to. trzeba przeprogramować kompa na wiekszy zakres i nie będzie problemu. koszt to ok 1,5 tpl. ja przerabiałem to w kilku autach i później nic nie wyskakiwało. Robiłem to w Piasecznie k/w-wy u Pana Grabowskiego. jakby co to polecam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2015, 14:51 

Dołączył: 21.02.2012
Posty: 9
Jeśli jesteś pewien że to tylko sonda to spokojnie można z tym jeździć przez jakiś czas tzn. silnik od tego nie padnie :). Najlepiej jednak wymienić, tym bardziej że może się zdarzyć że mając cały czas ten check engine, myśląc że to sonda zlekceważysz jakiś poważniejszy problem.
Czasami też problem z sondą może oznaczać problem z katalizatorami i w tym wypadku jest kilka możliwości - czyszczenie katalizatorów, ich wymiana lub zabawa z komputerem żeby nie widział tych błędów (i niestety to ostatnie rozwiązanie pewnie będzie najtańsze...)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2015, 5:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Duzy Like za przeprogramywanie zakresow. Nie chce byc zlosliwy ani nikogo urazic ale funkcje alarmow sa poustawiane tak aby powiadomic uzytkownika o niesprawnosci. Silniki w 997.2 (oprocz turbo) sa bardzo wysrubowane i zestrojone aby osiagac maksymum mozliwosci w granicach bezpieczenstwa i zywotnosci. Kazda mala zmiana/niesprawnos w ukladzie pliwowym, wydechowym, zaplonowym spowoduje alarm konwersji katalizatora lub katalizatorow. Doradzam zdiagnozowanie i usuniecie usterki a nie "naprawe" w stylu prezentowanych w programie usterka. Konsekwencje pozniejsze moga duzo bardziej kosztowne.

Pozatym lambdy bardzo latwo sprawdzic komputerem serwisowym i wbudowanym oprogramowaniem testowym. Jesli tylko jedna z 4 bedzie pokazywac glupoty to trzeba ja wymienic.
http://teile.com/pl/porsche-sklep-czesc ... 800/114538

http://teile.com/pl/porsche-sklep-czesc ... 701/114539

Cena od 600 - 900 PLN chyba nie jest az tak ciezka do przelkniecia a wymiana po zdjeciu tylnego kola wrecz banalna.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2015, 9:30 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
Ja miałem problem z checkiem w 997 przy małej ilości paliwa w zbiorniku , taka wada 997




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum