Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.09.2015, 2:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Zauwazylem odglos jak gdyby tarcia gumy o gume wydobywajacy sie z kolumny kierowniczej jakby zza zegarow podczas krecenia kierownica na postoju w lewo.
Jest slyszalny tylko podczas operacji parkingowy i tylko podczas skretu w lewo i spowrotem do ustawien kol na prosto. Dzwiek ten jest slyszalny rowniez na zewnatrz.
Podczas sprawdzenia geometrii auta mechanik powiedzial mi ze to oznaki przytartego lozyska macpersona (rozumiem ze chodzi o lozysko na gorze przedniego lewego amortyzatora)
Natomiast od drugiego mechanika uslyszalem ze jest to powodowane przez amortyzator sam w sobie a w zasadzie jego trzon (podobno czesta przypadlosc w 911) A dzwiek tarcia przenosi sie poprostu po kolumnie.

Mieliscie moze taka przypadlosc w swoich prosiakach.

Amory maialem na trzepaku i trzymaja dobrze przy PASM ON rowniez i przy OFF




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2015, 9:05 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Deep-groove ball bearing with housing, na górze kolumny macpersona (mechanik od geometrii).
Jeśli chodzi o amory PASM to spotkałem się tylko z problemem na tylnej osi (stuki, wylanie).
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2015, 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Dzieki za podpowiedz.
Czyli dokladnie chodzi o nr 11 z rysunku ponizej.

Czy ktos jest w stanie potwierdzic nr 996 343 515 05 - deep-groove ball bearing with housing pasuje do 997.2 C2S ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2015, 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak, ten numer jest odpowiedni dla tego auta.

Warto przy okazji sprawdzić stan odbojów i osłon amortyzatora.
Oraz poduszki 997 343 018 01 (numer 3 z załączonego obrazka).




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2015, 8:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Dzieki Qubak,

Czyli komplecik zamowic najlepiej
2 x lozyska (996 343 515 05) plus 2 x mocowania/poduszki (997 343 018 01) ?

Oslona rozumiem ze nr 8 (bellow 996 343 531 49)

Odboje 4; 5; 6 ???

Jakbym mogl prosic o wylistowanie tego co mam zamowic.
Rozumiem ze wymieniac po obu stronach nawet jesli odglosy sa tylko z lewego lozyska. A moze wymienic tylko po lewej ?




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2015, 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Odbój to numer 9 na rysunku. Numery będą trzy. W zależności od opcji
jakie masz w aucie. Zawieszenie standardowe, sportowe lub model 911
sport classic. Odpowiednio opcje 029, 030 lub 756. Rozkodowanie numeru
VIN wszystko wyjaśni lub Twoja wiedza jakie masz zawieszenie :)

Co do konieczności wymiany, trudno się tutaj wypowiadać bez obejrzenia
auta na podnośniku :) Każda strona jest autonomicznie rozbierana, więc
nie ma potrzeby ruszania tej która jest dobra. Podstawą jest natomiast
sprawdzenie czy wymieniasz części odpowiedzialne za dźwięki, bo części
każdy Ci chętnie sprzeda, tylko jeżeli to potem nie będzie to, to szkoda
pieniędzy na wymianę dobrych części :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.09.2015, 2:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Dzieki Qbak,

VIN podeslalem ci na PW jesli jestes wstanie wyciagnac ktory odboj mam zamowic bylbym zoobowiazany.
Czyli sumujac:

Lozysko nr 11- 996 343 515 05
Mocowanie nr 3 - 997 343 018 01
Odboj (additional spring) nr 9 - 996 343 301 09 (wydaje mi sie ze do mojego auta po VIN) ale moze bedziesz w stanie mi to potwierdzic.

Rowniez jestem zdania ze jezeli prawa strona dziala bez zarzutow to nie ma sensu jej ruszac. POzatym jak sie domyslam odglos przy skrecie jest spowodowany zapewne tym iz lozysko jest suche i przytarte.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum