Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.11.2015, 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Czy ktos walczyl z takim code wczesniej "Warm Up catalyst efficiency blow threshold"
Z tego co wyczytalem tyczy sie to banku 1 i wydajnosci pracy katalizatora (Catalyic converter)
Powody:
Katalizator nie funkcjonuje prawidlowo
Zabrudzona swieca
tudziez sensor O2 nie mierzy prawidlowo (uszkodzony)

mam zalozony wydech Acrapa na auto i w sumie jest jeszcze jakas wzmianka ze nieorginalny wydech rowniez moze to powodowac ale wtedy chyba powinno to sie dziac na obydwu bankach.
W sumie diagnostyki jeszcze zadnej nie robilem dopiero jutro podjade do mechanika ale moze ktos z was juz walczyl z ta usterka.

W aucie nie odczuwam zadnych dolegliwosci poza alarmem na desce


Z gory dzieki za podpowiedzi




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2015, 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Chyba powinno być "below".
Już raz widziałem taki błąd, wymiana katalizatora zakończyła naprawę,
ale najpierw oczywiście warto zobaczyć czy świeca i sonda pracują
prawidłowo. Będzie wskazywać jedną stronę B1 lub B2, bo przecież
jeden jest uszkodzony/zużyty, a nie dwa.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.11.2015, 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Zgadza see below (literowka)
Nie jest to tak do konca dzis po glebszej diagnostyce okazalo sie ze system tez wyplul P0431 czyli Bank 2. Po skasowaniu i tescie przy rozgrzaniu do temperatury powyzej 800 stopni bank 1 przeszedl test a na tescie banku B stanal bo wyplul fault.
Lambdy wygladaja nie najgorzej pracuja w zakresie 0,97-1,03 V i przechodza test.
Blad po wykasowaniu nie wrocil a zrobilem ponad 100 kilometrow.
Przy sprawdzaniu statusu ready wszedzie sa usmiechy oprocz Katalizatora.
Wymiana katalizatorow to niestety juz spory wydatek. mam nadzieje ze jest to spowodowane jakas nieszczelnoscia i wydechem Acrapovica ktory niedawno mial wymienione halasujace klapy.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.11.2015, 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie zagłębiałem się w temat, ale czy wydech Akrapovica nie ma
swoich katalizatorów? Te fabryczne nie są wtedy wyjmowane
i zakłada się katalizatory od nich?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.11.2015, 23:53 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
z tego co pamiętam, to nie, acrap nie dostarczał swoich katalizatorów - zostały oryginalne Porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2015, 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
DOkladnie. Akap produkuje tylko ostatnia czesc wydechu od przedniego tlumnika. Czyli koncowy tlumnik, link pipe z klapka i koncowki a cala reszta pozostaje orginalna.
Narazie blad sie nie pojawil a wczoraj troche pojezdzilem. Mam nadzieje ze wywoluje go jakas nieszczelnosc ukladu tudziez ktorac z sond ale juz czuje ze bedzie to dlugi process diagnostyczny.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2015, 10:51 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

Pacjent to Panamera 4.8 4S 2010. Wypluwa mi Check Engine co jakiś czas, potem znika (co mnie dziwi, bo myślałem ze zawsze trzeba skasować) i znowu wraca.

Błędy to: P0421 i P0431. Serwis od razu mówi o wymianie 2 katalizatorów, zapomniałem się dopytać czy razem z sondami. Dziwne że przy 140,000km katalizatory padają w sumie, i to obydwa na raz.

Czy ktoś już walczył z tym z powodzeniem? czy rzeczywiście jedyne wyjście to wymiana katów? czy może to sondy? Znalazłem również info że przyczynami mogą być również świece zapłonowe. U mnie były wymieniane przy 84,000km.

Znalazłem na forum jeszcze link do takiego produktu:
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/Cayen ... nsion.html
Ktoś próbował?

Porsche powiedziało że ta usterka nie będzie pokryta w ramach przedłużonej gwarancji, zastanawiam się nad napisaniem do centrali - jakieś sugestie?
Dlaczego myślę o napisaniu?, a to dlatego że: odebrałem auto z PC (kupione używane z Porsche) i na drugi dzień poszła cewka - laweta naprawa, odebrałem auto (143,000km), na drugi dzień check engine - katy...także nie pojeździłem w ogóle tym autem bez usterek :p


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2015, 11:28 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
hubi_pl napisał(a):
Znalazłem na forum jeszcze link do takiego produktu:
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/Cayen ... nsion.html
Ktoś próbował?


Takie dystanse sprawdzają się po całkowitym wyjęciu katalizatora i to nie zawsze(nie wiem jak czułe są sondy w panamerze ale podejrzewam że nie tak łatwą będzie je oszukać).W Twoim przypadku nie wiadomo o ile trzeba odsunąć sondę żeby odczyty były prawidłowe nawet jeżeli "zmiana" w wartości jest stała. Z drugiej strony ten cały dystans to kawałek śruby z otworem w środku i dospawana nakrętka więc koszty śmieszne i nie ma sensu tego zamawiać bo każdy mechanik coś takiego zespawa w 5 minut. Akurat checki od sondy same znikają jeżeli błędy nie powtarzają się zbyt często


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2015, 11:59 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Wodnik napisał(a):
hubi_pl napisał(a):
Znalazłem na forum jeszcze link do takiego produktu:
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/Cayen ... nsion.html
Ktoś próbował?


Takie dystanse sprawdzają się po całkowitym wyjęciu katalizatora i to nie zawsze(nie wiem jak czułe są sondy w panamerze ale podejrzewam że nie tak łatwą będzie je oszukać).W Twoim przypadku nie wiadomo o ile trzeba odsunąć sondę żeby odczyty były prawidłowe nawet jeżeli "zmiana" w wartości jest stała. Z drugiej strony ten cały dystans to kawałek śruby z otworem w środku i dospawana nakrętka więc koszty śmieszne i nie ma sensu tego zamawiać bo każdy mechanik coś takiego zespawa w 5 minut. Akurat checki od sondy same znikają jeżeli błędy nie powtarzają się zbyt często


No u mnie wyskakuje i utrzymuje się chwilę. Nie wiem jakie to ma znaczenie ale zawsze wypluwa go ponownie po tym jak auto było w serwisie...moze przypadek.

Wiem ze to zwykla sruba, ale sam jej nie zrobie, oczywiscie jakbym sie decydowal na oszukanie sondy to pojade do kogos kto bardzo dobrze zna temat wydechów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2015, 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Panowie zaglebiajac sie w temat diagnostyczny potrzebny jest komp z softem do prosiakow i ktos kto sie na tym znam. Polecam Irka Gdansk Osowa.
W sumie zeby wszywstko wykluczyc i powiedziec czy to katy czy sondy bedzi epwenie potrzebowal calego dnia. Wg wskazowek w kompie jest kilak krokow diagnozowania. U mie musial rogrzewac wydech do ponad 800 stopni zeby wogole test sond zalaczyc. Jka wyzej pisalem jedna strona przeszla druga wyplula blad. Za 2 razem przeszla. Jesli masz 64 tys od ostatnie wymian swiec to proponowal bym wymienic bo i tak to juz czas na nie. A dzieku temu wyeliminujesz te przyczyne. Przyczyna rowniez moze byc delikatna nieszczelnosc ukladu wydechowego. Jest ich tam kilka. W serwisie oczywisce odrazu ci powiedza katy a przy tym sondy zeby zabardzo sie nie meczyc z diagnostyka ale rachunek bedzie gorzkim owocem. Proponuje podrzuc auto do osoby ktora ma sprzet i wie jak go urzyc.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2015, 15:15 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
A macie wiedze gdzie można podjechac w Wawie? porschepana?

Co do świec - czy możesz podpowiedziec jakie wrzucic? Bosch FGR 5NQE? Wiem że zmieniano mi ostatnio jedną albo dwie razem z cewkami na tych swiecach po awarii, myślisz ze cewki też trzeba? cewka jak pójdzie to czuć odrazu a ja nie czuje zadnych róznic w jezdzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2015, 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Świece to tak jak napisałeś Bosch FGR5NQE04.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2015, 4:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
hubi_pl napisał(a):
A macie wiedze gdzie można podjechac w Wawie? porschepana?

Co do świec - czy możesz podpowiedziec jakie wrzucic? Bosch FGR 5NQE? Wiem że zmieniano mi ostatnio jedną albo dwie razem z cewkami na tych swiecach po awarii, myślisz ze cewki też trzeba? cewka jak pójdzie to czuć odrazu a ja nie czuje zadnych róznic w jezdzie.



Cewek nie trzeba z nimi jest jak napisales. Jesli bedzie miec przebicie to odrazu wyczujesz po pracy silnika. Na temat swiec Qbak odpowiedzial. Jest wiele opinii ja wyznaje zasade "CO ZALECA PRODUCENT"
Jak pisalem wymien swiece to napweno bardzo dobry zabieg po 60 tysiacach to rowniez przedluza zywotnosc cewek. Mam nadzieje ze problem zniknie. Jesli nie to niestety diagnostyka z kompem pewnie z jeden dzien zabawy zeby przejsc przez wszystkie testy. Posluchaj tlumnika moze gdzies jest nieszczelnosc




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2015, 10:33 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Dziekuje za odpowiedz.

Zamówie zatem świece, odrazu 8, wiem że w ASO wymieniali 1 albo 2 ale cholera wie które, to lepiej wrzucić komplet nowy.

Swoją drogą to jakby mi teraz padła chociaż 1 cewka to na gwarancji wymieniają już wszystkie cewki i świece...no ale nie pada :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Online
PostNapisane: 30.11.2015, 13:20 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 62
Błędy katalizatorów powstają w wyniku kilku przyczyn.
Jedna mamy faktycznie padniety katalizator wtedy pomoże tylko jego wymiana.
Mamy padniętą sondę lambda - co też się czasem zdarza.
Nieszczelny wydech - z tym że nieszczelność musiałaby być spora i w dodatku w bezpośredniej bliskości z sądą za katalizatorem.
No i wadliwie ustawiana mieszanka paliwowo-powietrzna - skutkująca zalewaniem katalizatora niespalonym paliwem.
Apropo dystansów żeby odsunąć lambdę z dala od strumienia spalin to sugerowałbym ją stosować tylko i wyłącznie w przypadku jeśli nie mamy już katalizatora. Jeśli katalizator będzie i mamy źle ustawioną mieszankę to taką tuleją dobijemy katalizator w wyniku czego najprawdopodobniej czeka nas całościowa wymiana wydechu - po prostu się pozapycha.
Przy takim błędzie najpierw należy sprawdzić dolot, świece i cewki. W dolocie najważniejszy czujnik przepływu powietrza bo do niego jest dobierany skład mieszanki ( sonda ma znaczenie korygujące).
Błędy samego silnika najczęściej da się sprawdzić prostym elem327 za 50 zł ...
U siebie w cayenne walczyłem z tym problemem przez chwilę skończyło się na wymianie świec i czyszczeniu przepływki, potem kilkakrotne skasowanie błędu bo katalizator tak od razu sam się nie oczyści i teraz od jakichś 10tyś mam spokój i nic niepokojącego się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2015, 13:51 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Dzięki za podpowiedzi, czyli na 1 rzut lecą świece i czyszczenie przepływki.
Wymieniłbym od razu filtr powietrza w silniku (wymieniany był jakoś niedawno) ale no wymyślili sobie niemcy chować go pod zderzakiem :p

Co do cewek - co masz na myśli sprawdzić? miałem problem z 1 z nich to mi aso wymienilo na gwarancji. Reszta nie powoduje błędów w komputerze, ani nie czuć żeby źle działały. Jak ta 1 padła to od razu autem szarpało.

hubi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Online
PostNapisane: 30.11.2015, 15:31 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 62
cewki wyjdą na komputerze. mocno zabrudzona przepływka też powinna ale to jak już jest naprawdę mocno zabrudzona. co do przepływki zastosuj płukanie jej ( albo izopropanol do czyszczenia elektroniki, albo specjalny preparat do czyszczenia przepływek ). Przy czyszczeniu przepływki trzeba mocno uważać żeby jej nie uszkodzić więc tylko płukanie płynem pod ciśnieniem bez mechanicznego czyszczenia pędzelkami czy czymś innym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2015, 23:27 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Hej,

Świece wymienione, czujnik powietrza wyczyszczony, filtr powietrza silnika wymieniony, przy okazji filtr kabinowy...

Check Engine skasowałem, teraz tylko czekać i zobaczymy co będzie.

Wymiana świec w porównaniu do wymiany filtra powietrza to kaszka z mlekiem...któż wymyślił ten filtr pod zderzakiem :p

Tak wyglądały świece: 6 sztuk (przebieg 60,000km) i 2 po przebiegu 1000km
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2015, 2:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Tragedi nie widac na zdjeciach.....trzymam kciuki ze juz sie nie pojawi.
Wymiana swiec w pannie to jak piszesz w 911 to juz niestety wyzsza szkola zgniania i manwerowania nadgarstkiem :)




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.12.2015, 23:28 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Check pojawił się dzisiaj po 4 dniach jeżdżenia, ok 400km. Błąd był P0421, nie było już P0431, ale to może najpierw jeden wypluwa.

Po powrocie do domu, skasowałem Chcek, ale jak jeszcze wyskoczy to pojeżdżę, zobaczyć czy dojdzie P0431.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum