Przepraszam za odkop ale widzę (choć przyznam że nie czytałem wszystkich stron tego tematu od deski do deski) że kwestia, czym jest klasa GT4, nie została finalnie wyjaśniona a myślę że co nieco mogę o tym napisać.
Więc jest to seria bazująca na seryjnych, lekko zmodyfikowanych autach.
Do najważniejszych zmian należą:
- slicki
- wybebeszone wnętrze (wiadomo, oprócz deski rozdzielczej),
- niektóre elementy nadwozia zamienione na lżejsze odpowiedniki (panele z włókna węglowego w drzwiach itp.)
- obowiązkowo oczywiście wspawana klatka oraz kompletny wyczynowy układ gaśniczy
- sportowy układ wydechowy, ale z katalizatorem (Akrapovic jest popularny - na pewno siedzi w Prosiaku i BMW... pięknie brzmią
)
- modyfikacje zawieszenia, głównie by móc ustawiać większy ujemny camber (aż pod -5 stopni) oraz obniżyć o kilka cm
- jeśli seryjne auto tego wymaga (np. M3 ze swoimi seryjnymi przegrzewającymi się pływającymi zaciskami...
), to zakładany jest wyczynowy układ hamulcowy, jednak ani pedałów, ani serwa hamulcowego się nie rusza (master cylindra również),
- twarde sprężyny (rzędu 160-200N/mm) oraz clubsportowe amortyzatory (2-way, popularny jest Moton Clubsport ale w BMW siedzą Ohlinsy),
- jeśli organizator zezwoli, auto otrzymuje również pakiet aerodynamiczny. 997 GT3 w spec. GT4 ma splitter z Cupówki, natomiast BMW M3 w połowie 2010 roku wprowadziło model Evo, bazujący na M3 GTS)
-... jeszcze jakieś pierdoły, jak data logging, kubeł, wyczynowe pasy itp.
- oczywiście dochodzą do tego modyfikacje związane ze zrównywaniem osiągów aut by były konkurencyjne (balance of performance), więc się zwiększa bądź redukuje masę auta, wstawia zwężkę w dolocie czy zmienia prześwit
Pozdrawiam