Hej. taka przygoda: jestem na przeglądzie na Stacji kontroli pojazdów z 997.2 PDK i wykonuje wszystkie polecenia, przod, tyl, hamulec, itd. W pewnym momencie mam cofnac, wrzucam R i pracownik stacji mówi ze swiatla cofania się nie świecą. Sprawdzam, jestem w R, ale dioda od R mruga. Dziwne, sprawdzam czy auto pojedzie do tyłu, nie jedzie - tak jakby był ciągle na N. Zmieniam biegi parę razy ale zawsze w pozycji R dioda mruga. Wyłączam auto, włączam i działa.
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
W międzyczasie doczytałem trochę o tym przypadku na zagranicznych forach. Generalnie mrugające R oznacza że PDK wszedł w tryb awaryjny umożliwiający doczłapanie się powoli do serwisu. Sporo osób opisuje podobny przypadek szczególnie w odniesieniu do wczesnych modeli PDK. Zazwyczaj problem znika i się nie pojawia, ale były tez posty użytkowników u których to wracało i Porsche wymieniało im skrzynie na gwarancji. PDK to skomplikowany i nietani temat (14k$ w US), więc miejmy nadzieję, że mruganie się ponownie nie pojawi.
Dodam, że mamy w domu BMW X3 które raz na ruski rok wariuje i też przechodzi w tryb awaryjny (najczęściej przy powolnej jeździe w ecodrive). Resetuję wówczas auto ponownym odpaleniem i przez kilka miesięcy mam spokój - można z tym żyć.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników