|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
fulnek
|
Napisane: 25.07.2011, 21:15 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Witam,
Mam następujący problem - dziś przy dynamiczniejszym ruszeniu z miejsca skrzynia lekko przychaczyła przy przełączaniu z jednki na dwójkę, tzn poczułem że dwójka "zniknęła" Szybko wrzuciłem trójkę i auto normalnie pojechało. Po chwili czuję że biegów brak, tzn drążek skrzyni pracuje lekko bez żadnego oporu i to tylko w płaszczyźnie 3 - 4 biegu, na boki nie daje się poruszać. Chodzi zupełnie luźno. Auto ma cały czas zapiętą trójkę i tak dojechałem do domu. Żadna z kontrolek się nie zaświeciła, nic też nie chrobocze w tej skrzyni.
Na moją logikę wygląda to tak, jakby drążek przestał "gadać" ze skrzynią. Tak jakby coś się po drodze rozłączyło, może pękło...
Czy ktoś wie co to może być?
Polecacie kogoś w Warszawie ktoby to zdiagnozował?
Pozdrawiam,
Adam
|
|
Góra |
|
md_4
|
Napisane: 25.07.2011, 22:05 |
|
Dołączył: 21.04.2011 Posty: 7
|
Na moje oko to nic strasznego, najpewniej linki zmiany biegów - to chyba dość popularna awaria w 997.
M.
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 25.07.2011, 22:12 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
Miałem taki efekt w Caymanie. Cudem dojechalem do warsztatu na..5-ce. I tak jak pisze kolega wyżej, to była linka. Aso w wa-wie na pewno Ci to zrobi jesli dasz rade dojechac...najgorsze światła...
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 25.07.2011, 23:00 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
[quote="jacekm"]Miałem taki efekt w Caymanie. Cudem dojechalem do warsztatu na..5-ce. quote]
no tak, na piątce to już wyzwanie ruszać, sprzęgło trochę dostaje. Na trójce na szczęście w miarę łatwo się rusza, dzięki elastyczności silników typu boxer
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 26.07.2011, 9:18 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Adam, tak jak Ci juz na PW pisalem, spokojnie w VTG ogarniemy ten temat...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 26.07.2011, 13:21 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
To chyba popularna usterka. Aktualnie w Carrerze 996 mam bardzo podobnie, z tym, ze jeszcze mogę zmieniać biegi - trzeba to robić delikatnie, żeby nie przestrzelić. Raz wrzucając trójkę przy bardziej dynamicznej jeździe, drążek skrzyni biegów wszedł głębiej niż zwykle - z 1 i 5 jest identycznie. Wyślizguje się teraz co 3, 4 zmianę.
Diagnoza - linka lub wodzik, ze wskazaniem na linkę bo w ASO mi mówili, że niedługo się skończy. Jutro albo po jutrze też oddaje do rozgrzebania.
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 26.07.2011, 22:50 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
moje auto już pojechało do VTG, dam znać po naprawie co było.
Adam
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 27.07.2011, 18:12 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
no też sie dziwie ze takie delikatne to , wyminiałem ostatnio koncowki linek te ze sprzynkami bo tez puszczały , a nie wspomne juz o mocowanich na skrzyni linek przy ostrej jezdzie potrafia puscic na wszelki wypadek warto zastosowac dodatkowo tryte
|
|
Góra |
|
BeeMiX
|
Napisane: 28.07.2011, 2:40 |
|
Dołączył: 28.05.2009 Posty: 376
|
porscheee napisał(a): no też sie dziwie ze takie delikatne to , wyminiałem ostatnio koncowki linek te ze sprzynkami bo tez puszczały , a nie wspomne juz o mocowanich na skrzyni linek przy ostrej jezdzie potrafia puscic na wszelki wypadek warto zastosowac dodatkowo tryte
Te plastikowe na skrzyni ? To jest jakiś żart konstrukcyjny w takim miejscu dać krzuchy plastik
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 28.07.2011, 12:17 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
dokładnie , zarówno na dole na skrzyni jak i wewnatrz auta pod konsola na koncu linek tez plasticzek gwintowany sie wyrabia najlepiej dodatkowo to opaska scisnac , ponoc w gt3 jest juz ok ale w turbo dali ciała nie wiem jeszcze jak gt2 , w kazdym razie jestem na etapie eliminacji tych słabych punktów bo przeciez mozna sie załamac jadac gdzies na wakacje z rodzinką a tu linka spada ze skrzynki i nie masz wstecznego lub 1i2 ... synchronizatory w skrzyni tez trzeba zmieniac na metalowe bo seria pada , miałem duzo mocnych aut tanszych marek i takich gaf nie było
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 28.07.2011, 13:09 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
nie przypuszczalbym ze w takich miejscach szuka sie oszczednosci na materiale. Przeciez to mechanizm ciagle pracujacy i to w wielu kierunkach, no chyba ze cos za cos, czzyli mamy lekkie carrery z dobrymi osiagami ale za cene trwalosci poszczegolnych elementow. Zapewne tak.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 28.07.2011, 13:30 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
to prawda, ale akurat w tym przypadku linka nie padla w tym miejscu...tylko w pancerzu w srodku...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 28.07.2011, 16:48 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Linki byy wielokrotnie zmieniane ( kolejne numery części Porsche przechodzące w inne)już od wczesnych 996 i jak widać stale mają z nimi jakiś problem...mi też kiedyś sie urwała.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 30.07.2011, 20:08 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Auto juz naprawione, wszystko ok. Dzieki Maciek za profesjonalna obsluge w VTG.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 31.07.2011, 0:06 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Lubie to
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 31.07.2011, 0:11 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
nawet biegi jakis lepiej teraz wskakuja, tak jakby lżej, takze naprawde cool.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|