|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Darek78
|
Napisane: 5.11.2023, 19:38 |
|
Dołączył: 3.11.2023 Posty: 6
|
Przyszedł czas na spełnienie marzeń. Nic nowego, każdy z Was może podpisać się pod tymi słowami. Od kilku tygodni intensywnie szukam 997. Samochód będzie drugim w rodzinie, aczkolwiek użytkowany 2-3 razy w tygodniu, całorocznie (przebiegi w okolicach 5-7 tys, km rocznie.). Stąd jednym z wymagań jest model 4 lub 4S. Podoba mi się targa. Kluczowe ,by auto było bezwypadkowe i zadbane, regularnie serwisowane. Niestety w Polsce nic ciekawego nie ma w sprzedaży. Szukam również w Japonii, ale tam również słaba podaż 911tek z napędem na cztery koła. Rozglądam się po Europie. Znalazłem poniższe egzemplarze, które mnie zainteresowały: 1) https://www.vemucars.com/car/porsche-91 ... oungtimer/Dobrze udokumentowany, choć czy wymiana oleju pomiędzy 09/2018,a 02/2021 jest ok? Fakt, że auto wtedy ledwo 7 tys. km przejechało. Ja zawsze niezależnie od przebiegu w moich autach wymieniam olej co rok. 2) https://www.mobile.de/pl/Samochod/Porsc ... act-sellerDobrze wyposażony, ciekawy egzemplarz. 3)https://www.mobile.de/pl/Samochod/Porsche-997-Targa-4/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:20100_17_,frn:2009,frx:2009,ful:petrol,mlx:160000,fwd:true/pg:vipcar/374135893.html Ostatni chyba niestety jeszcze przedliftowy. Co sądzicie o powyższych egzemplarzach? Zakładam sprawdzenie przedzakupowe auta w serwisie Porsche wraz z badaniem endoskopem gładzi. Mam o to obawy przeglądając forum odnośnie modelu 997.
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 5.11.2023, 20:27 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Szukaj polifta czyli IV kwartał 2008.Poznasz po wnętrzu ale najłatwiej po tylnych światłach.Te które wstawiłeś to przedlifty.Polift to też już pdk czyli najzabawniejszy automat. Przemyśl jeszcze raz czy potrzebujesz napęd na 4koła.Czuć ciężar i w zakrętach taki sobie.
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 5.11.2023, 21:26 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 164
|
Jak powyżej zdecydowanie 997.2 a więc polift(co zaoszczędzisz możesz wydać podczas remontu silnika w przedlifcie)
Przy takich przebiegach, nawet mimo całorocznego użytkowania zdecydowanie polecam 2s jak kolega powyżej.
Było tutaj na forum kilka fajnych sztuk do sprzedania.
Powodzenia!
|
|
Góra |
|
Darek78
|
Napisane: 5.11.2023, 22:19 |
|
Dołączył: 3.11.2023 Posty: 6
|
Wielkie dzięki za porady. Daliście mi do myślenia z tym napędem na cztery koła.
Zakładam ,że przy takiej mocy posiadanie napędu na 4 koła jest bezpieczniejsze. Choć samochód, który jest w rodzinie najbardziej eksploatowany 4x4 nie ma i daje radę. Tu obawiam się mimo wszystko sporej mocy i napędu na tył. Raczej na torach 911tką jeździć nie będę. To ma być samochód, którym czasem pojadę do dużego miasta, ale częściej do weekendowych wyjazdów.
Jeśli ktoś z forumowiczów ma do sprzedania zadbaną, bezwypadkową 997.2 to chętnie ją przygarnę.
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 5.11.2023, 22:32 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 5.11.2023, 22:54 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
cukin napisał(a): Jak powyżej zdecydowanie 997.2 a więc polift(co zaoszczędzisz możesz wydać podczas remontu silnika w przedlifcie)
Jak swojego czasu obserwowałem rynek to różnica w cenie pomiędzy 997.1 a 997.2 była w okolicy 100tys pln, tak wiec na remont spokojnie starczy - o ile będzie potrzebny Słyszałem, że 997.2 też miewa problemy…
|
|
Góra |
|
arti_dg
|
Napisane: 5.11.2023, 23:33 |
|
Dołączył: 13.09.2014 Posty: 90
|
Darek78 napisał(a): Wielkie dzięki za porady. Daliście mi do myślenia z tym napędem na cztery koła.
Zakładam ,że przy takiej mocy posiadanie napędu na 4 koła jest bezpieczniejsze. Choć samochód, który jest w rodzinie najbardziej eksploatowany 4x4 nie ma i daje radę. Tu obawiam się mimo wszystko sporej mocy i napędu na tył. Raczej na torach 911tką jeździć nie będę. To ma być samochód, którym czasem pojadę do dużego miasta, ale częściej do weekendowych wyjazdów.
Jeśli ktoś z forumowiczów ma do sprzedania zadbaną, bezwypadkową 997.2 to chętnie ją przygarnę. Ja za jakieś miesiąc będę sprzedawał 997.2 2S. 2009 r, bezwypadkowa, 95 tys km, sprowadzona z Japonii. Odnośnie napędu - 911 ma mocno dociążony tył i z natury świetną trakcje. Dodatkowo bardzo dobre PSM. Jeździłem 4s i absolutnie nie widzę uzasadnienia AWD w wolnossącej 911. Dla mnie napędy tylko zwiększają podsterowność i zabierają lekkość prowadzenia. Jedyny argument to szeroki tyłek. 997.1 to wg mnie- tu się pewnie narażam niektórym użytkownikom - tykającą bomba... Wcześniej miałem 997.2 zwykła Carrere, teraz chce spróbować 991, ale nie miałem odwagi kupić 997.1 czy 996. Dodatkowo 997.2 wygląda o wiele nowocześniej od 1.
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 6.11.2023, 0:48 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Miałem oba 997.1 i 997.2 i zdecydowanie polecam 997.2, silnikowo jest duży postęp, ale skrzynia PDK w stosunku do Tiptronika to przepaść. Do tego moim zdaniem jakość materiałów w środku to także przepaść na plus dla 997.2, koniec łuszczących się plastików i powycieranych klawiszy. Mam wrażenie, że jakość skór też lepsza, ale to może być kwestia egzemplarza. Ja także robiłem 6-10 tys km rocznie i dlatego polecam PDK, manual - ciężko chodzi sprzęgło i stanie w korkach daje się we znaki. A przy PDK must have to Sport Chrono, jak pisał Krzysztof, ono potrafi zmienić charakter auta z potulnego auta do taczania się po mieście w drapieżnika, który daje niesamowita przyjemność. Moim zdaniem napęd na 4 koła w 911 jest słaby i niewiele daje, ja bym nie stawiał tego na ważnym miejscu. Moich 3 znajomych rozbiło auta na barierkach przy aqaplaningu i wszystkie to były 4, nie słyszałem by to zdarzyło się 2. S jest fajna, ale wydaje się być głośniejsza, zwykła 3,6 jest cichsza, ze zwykłym wydechem. Wersja bez Bose ma wiekszy bagażnik i dodatkowe miejsce za tylnymi fotelami na 2 torby, czy małą walizkę. Jak masz małe dzieci to najlepsza jest 2 coupe, bez Bose, wtedy jest najwięcej miejsca z tyłu dla dzieci i na bagaże. Moim zdaniem najlepiej szukać polifta z pdk i ze sprt chrono. Czy S to zależy od Ciebie, a jak S to fajnie jak ma regulowaną głośność wydechów. Ja 4 bym odpuścił, chyba, że trafił by się taki przyzwoity egzemplarz. A, sport chrono można dołożyć koszt to pewnie okolice 6 tys zł w ASO, ma wtedy Launch control, sport i sport+, ale ciężko dołożyć zegarek i uruchamianie funkcji stopera z manetki.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 6.11.2023, 8:47 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Jedna sprawa co do Targi, wydaje mi się, że jest ona budowana na cabrio, a to moim zdaniem minus. Ale to tylko dla mnie (waga, sztywność)
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 6.11.2023, 12:16 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 164
|
Patrząc na ceny 997.2 na mobile to zaczynamy od +/- 50 tyś euro. Plus akcyza itp, przemyślałbym czy nie warto dołożyć niewiele i w budżecie 300+ tyś zł są już 991 na polskim otomoto. Tutaj przykład https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... FnWqn.html (nie mam związku z oferta/sprzedającym, drugie najtańsze bezwypadkowe 991 na otomoto)
|
|
Góra |
|
Darek78
|
Napisane: 6.11.2023, 18:33 |
|
Dołączył: 3.11.2023 Posty: 6
|
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za porady. Dały mi do myślenia. Cukin, na razie skupię się na 997.2,bo gdy zacznę rozglądać się za 991 to budżet powoli zacznie odlatywać.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|