Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.07.2007, 10:05 

Dołączył: 11.04.2007
Posty: 11
Witam,mam pytanie czy pompa olejowa w 944 psuje się stopniowo (spadają wskazania wskazówki na tablicy) czy staje to się nagle.U mnie ostatnio przestała pracować wskazówka jest na dole i nic a nic się nie podnosi.Jest to już druga pompa,wymieniłem na używaną i po wymianie było OK.Wskazówka na 5 przy 3 tys.obrotów.I tu nagle kilka dni temu rano odpalam a wskazówka stoi na dole ani drgnie i silnik lekko hałasuje.Czy może coś innego się zepsuło?.Pomimo,że nie jestem aktywnym członkiem forum (ale śledzę i czytam cały czas) proszę o pomoc.Serdecznie pozdrawiam Zbyszek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.07.2007, 11:11 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 69
Mysle ze to wina zaworu redukcyjnego (inaczej : upustowego , nadmiarowego ). Zaleznie od rocznika były montowane różne wersje zaworów ( montowany jest w korpusie- obudowie chłodniczki oleju , pod filtrem oleju ) . Sprawdz czy tłoczek sie nie zacina i czy oring jest na swoim miejscu ( jak w ogóle jeszcze jest :) ) , pompa ma problem z zassaniem oleju - zasysa powietrze i nie masz cisnienia .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.07.2007, 21:29 

Dołączył: 11.04.2007
Posty: 11
Dzięki za podpowiedź,będę musiał to rozebrać i sprawdzić i naprawić.Dzisiaj spróbowałem odpalić ponownie i zauważyłem minimalny ruch wskazówki gdy przygazowałem ciśnienie zaskoczyło.Przejechałem 30km wszystko było OK.Gdy po po 2 godzinach odpaliłem znowu ciśnienie zero,ale ruszyłem i po chwili (30 sekund) ciśnienie zaskoczyło.Czy to by wskazywało na ten element o którym piszesz?.Będę musiał szybko się tym zająć bo takie chodzenie "na sucho" może się źle skończyć.Jeszcze raz bardzo dziękuje za podpowiedź.Pozdrawiam Zbyszek.Ciekawi mnie co inni sądzą o tych objawach,może ktoś miał podobny problem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.07.2007, 21:37 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 69
W dwoch moze trzech 944 miałem podobne objawy i za kazdym razem była to usterka zaworu.Radził bym ci to jak najszybciej zrobic-panewki ostro dostaja po d.... jak jedziesz bez cisnienia :? . Raz tylko miałem nieszczelnosc przy zasysaniu oleju z miski ( mocowanie smoka ) -ale
w tym przypadku klient najpierw rozwalił miske olejowa a po załozeniu nowej mechanik nie sprawdził wszystkiego i potem był problem :) :) .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2007, 18:02 

Dołączył: 11.04.2007
Posty: 11
Witaj,dopiero przedwczoraj mój znajomy mechanik znalazł czas aby zajrzeć do tego zaworu.Po wykręceniu okazało się,że nie ma tam żadnego oringu.Na rysunku z PET są pokazane trzy uszelki jedna większa i dwie mniejsze.Ta większa to chyba ta podkładka miedziana pod łeb śruby tego zaworu i ona ma podany wymiar.Natomiast te dwie prawdopodobnie to te oringi o których piszesz nie mają wymiarów.Mechanik dobrał te dwa oringi z typowych tak aby pasowały średnice zewnętrzna do kanału i wewnętrzna na zawór.Nie znam wymiarów tych oringów.Po założeniu zaworu z nowymi oringami dalej nie ma ciśnienia.Czy to może być wina nieodpowiednich oringów.Już mi ręce opadają.Z góry dziekuje za odpowiedź Zbyszek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2007, 18:15 

Dołączył: 11.04.2007
Posty: 11
I jeszcze jedno nie jestem pewien gdzie powinny być założone te oringi.Jeden to raczej na pewno w takim rowku w pobliżu łba śruby zaworu na to wskazuje ten rowek.Ten drugi zamocowaliśmy kilka centymetrów dalej,ale tam już nie ma rowka tylko szersza przestrzeń powiedzmy około 6-8mm na tej przestrzeni są zaworki (dziurki) średnica tego odcinka jest taka sama jak tego wąskiego rowka.Jest troszczeczkę miejsca na samych końcu zaworu,ale to miejsce nie wydaje się odpowienie na oring,co otym sądzisz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2007, 18:27 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
jak już w temacie, może ja spytam o radę... w mojej 924S mam często coś takiego, że przy odpaleniu na zimnym przez pierwszych 10/15 sekund nie mam oleju... Silnik zasysa dopiero po jakimś czasie i jest super - ciśnienie cały czas wporządku...
ale tak jak mówię - jak rano odpalam auto, to pierwszych 10/15 sekund strasznie hałasuje i pracuje na "sucho"...
Tkacki wymieniał mi oring z nadzieją, że resztki oleju w silniku były wypróżniane przez jego nieszczelność, ale to niestety nic nie dało...
W sumie jest to problem i nie jest to problem... bo jak jeżdżę, to auto jest super - nie bierze oleju, silnik zdrowy itp itd... ale z rana zawsze siedzę i liczę sekundy aż zacznie zasysać...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2007, 18:42 

Dołączył: 11.04.2007
Posty: 11
U mnie było podobnie ale ten czas pracy na "sucho" się wydłużał i bałem się o panewki i przestałem używać samochód.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2007, 19:06 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
no u mnie tak mniej wiecej od kiedy kupilem... :P czyli od listopada... ale sie nie zwieksza ten czas... nie wiem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2007, 20:33 

Dołączył: 11.04.2007
Posty: 11
Myślę,że też musisz coś z tym zrobić bo jak piszą fachowcy to największe zużycie silnika,panewek następuje przy rozruchu silnika nawet przy całkowicie sprawnym układzie smarowania.Podobno jest to około 50% żywotności silnika.Dlatego też w niektórych autach stosowane są elektryczne układy wspomagania samorowania przed właściwym uruchomieniem silnika,gdzieś to wyczytałem.Teraz pomyśl co się dzieje przez przez 10-20 sekund,szkoda silnika one i tak już swoje dostały


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.01.2008, 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
Zbyszek, uporałeś się z problemem ciśnienia?? U mnie dzis podczas jazdy zaczęło spadać siśnienie i wzrastało, wskazówka ciśnieniomierza skakała od max do min. Zatrzymałem auto i odrazu wyłączyłem silnik, sprawdziłęm stan oleju i było ok, po czwili uruchomiłem silnik i wszystko było w porządku. Przejechałęm znowu parę kilometrów i wskazówka zaczęła szaleć. Na wolnych obrotachwskazanie lekko powyżej zera, po przygazowaniu do max 1,5. Znów wyłączam silnik, stoje chwile i odpalam i wszystko gra :dontknow:

Jkeiś pomysły?? Może nawale sam czujnik ciśnienia?? albo wskażnik na desce?? A może zawór upustowy??
Proszę o rady nim oddam auto w czyjeś ręce, a zaufanego mechanika nie mam :cry:




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.01.2008, 16:49 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Ciśnienie tak nie może szaleć. Masz problem kabelka lub czujnik do wymiany. Stawiam na to pierwsze. Sprawdź styki przy czujniku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.01.2008, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
Dzięki tkacki, mi też sie wydaje że ciśnienie nie może tak szaleć. Na razie wszystko ok, jutro sprawdzę kabelki. Czy ten czujnik znajduje się pod filtrem oleju :?:




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.01.2008, 22:45 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Tak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.01.2008, 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
W czujnik postukałem, poprawiłem styk przewodów na zaciskach i na razie wszystko jest ok, będę obserwował wskazania i w razie wystąpienia podobnych objawów wymienię czujnik.
Podziękowania dla tkackiego :notworthy:




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum