Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.02.2018, 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Dzień dobry,

Ostatnio na forum poruszany był temat klasyków użytkowanych jako tzw. daily driver. Po przeczytaniu go zaciekawiło mnie zagadnienie - czy takie uszczelnione i dobrze utrzymane Porsche np. 3.2 z początku lat 80tych to auto, którym wybralibyście się przez Alpy do Włoch bez samochodu z obsługą techniczną? ;)
Czy jednak mielibyście stracha i wolelibyście w to miejsce wziąć 997 itp?
Nie pytam o komfort sensu stricte, sam jeżdżę w podróże 27. letnim motocyklem BMW i za nic nie przesiadłbym się na nowego 1200GS. Chodzi o, jak to górale mówią, reliability.

Pozdrawiam serdecznie,
Jacek




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2018, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Pomijając aspekt starzenia się materiału jak uszczelki , przewody itd to konstrukcje starych Porsche były robione na niezniszczalne, konstrukcja była przemyślana tak aby każdy ogarnięty w miarę kowal naprawił to auto w drodze. Nie to co współczesne auta, gdzie bez kompa nie podchodź.
Mam obydwa typy aut i szczerze jestem bardziej pewny klasyka niż nowszego, Jeśli wymienisz newralgiczne materiały (paski, przewody zapłonowe i płyny ) auto jest niezawodne. Klasyków nie widać na ulicach nie dlatego, że są awaryjne, lecz dlatego, że każdemu już szkoda rzadkie auto eksploatować w ryzykownym użytkowaniu na ulicach gdzie nie szanuje się niestety cudzej własności.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2018, 21:30 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
Ja bym się bał jechać 997. 964 zrobiła takie trasy wielokrotnie.
Piszę to z doświadczenia. Własnego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2018, 22:31 

Dołączył: 10.06.2010
Posty: 68
Ja jestem właśnie na etapie przeglądu i przygotowania swojej 964 do wiosennego wyjazdu do Słoweni :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2018, 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Ja po doświadczeniach z ostatnich kilku lat z G-modelem podczas intensywnych tras po Polsce jestem już blisko podjęcia decyzji, że taki daleki wypad nie jest wcale straszny :). Korci mnie ta trasa przez Alpy albo Rumunia. Na wszelki wypadek mam jednak wykupione ADAC na całą Europę.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2018, 22:44 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5044
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Brachu
Ale 944 S2 zrobiłeś mimo wszystko chyba trochę więcej kilometrów po Polsce w ostatnich dwóch sezonach :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2018, 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Mata napisał(a):
Brachu
Ale 944 S2 zrobiłeś mimo wszystko chyba trochę więcej kilometrów po Polsce w ostatnich dwóch sezonach :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata


928S4 też :), ale tutaj była mowa o luftgekuhltach.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2018, 23:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5044
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
I dochodzimy do wniosku, że każdym klasycznym Porsche można się wybrać w daleką trasę...
np. 1.150km w weekend na przełomie września i października 914’tką z 1973 roku. Jedyny problem jaki jest w tych podróżach to, że jak dojedziesz na miejsce i wysiądziesz z auta to nadal będziesz miał odczucie, że jedziesz :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2018, 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Dziękuję za Wasze impresje i porady!

Niewiele jeżdżę (praca z domu lub samolotem do biura raz w miesiącu) i zamierzam używać ew. 911 do przewożenia dzieciaków na treningi i paru wypadów rekreacyjnych rocznie, stąd moje pytanie. Nie mam (zdrowej) obsesji na temat oryginalności lakieru itp. ale o pojazdy dbam bardzo (częste wymiany oleju itd) więc jest szansa, że i staruszek powiezie mnie gdzie zechcę :)

Pozdrawiam Was serdecznie,
Jacek




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2018, 12:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Ostatnio wybrałem się 964 z 1990 roku (ponad 280 tys km przebiegu) do Zuffenhausen i z powrotem. Cała podróż to było jakieś 2500 km z objazdem przez Berlin w trzy dni. Średnia prędkość 110 km/h, w tym kilka przewietrzeń "do końca" w celu utarcia nosa beemkom na niemieckiej autostradzie :wink:

Jak coś się dzieje w takim aucie, to najczęściej są pierdoły, z którymi można żyć i jechać.

997 również wybierałem się w trasy poza Polskę i strachu nie było.

Nowsze auta (911) dowożą na miejsce w większym komforcie. Po jeździe starszymi trzeba się dobrze porozciągać.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum