Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.06.2020, 13:37 

Dołączył: 2.06.2019
Posty: 24
Witam i, jak zwykle, proszę o pomoc :)
Przy wymianie akumulatora na chwilę zostały podłączone odwrotnie bieguny (bez przekręcania kluczyka, dosłownie na chwilę do zaiskrzenia). Po prawidłowym podłączeniu bezawaryjnie przejechałem ponad 400 km - więc nie jestem na 100% pewny, czy problem jest bezpośrednio związany ze złym podłączeniem aku. W ostatnim etapie przed awarią podczas jazdy lekko przygasało radio jakby zanikało napięcie. Po zaparkowaniu i zgaszeniu zapłonu, ponowne odpalenie auta okazało się nie możliwe (na chwilę kontrolki się zaświeciły, ale po ponownym przekręceniu kluczyka już nie było żadnej reakcji i nawet kontrolek).
Problem: zupełny brak napięcia we wszystkich obwodach, tak jakby nie było podłączonego akumulatora.
- brak reakcji na kluczyk,
- brak napięcia na wszystkich bezpiecznikach płytkowych,
Co sprawdziłem:
- bezpieczniki płytkowe; wszystkie sprawne,
- bezpieczniki główne, te przy rozdzielaczu +; wszystkie sprawne,
- akumulator sprawny,
- zero jakiejkolwiek reakcji po podłączeniu zewnętrznego zasilania,
- brak zasilania na OBD.
Pytania:
1. Czy jest w aucie np. jakiś przekaźnik, który odcinał by napięcie we wszystkich obwodach? Może on "po woli" wysiadał?
2. Co może być przyczyną?
Proszę o sugestie i wsparcie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2020, 17:36 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1207
Kable od aku nigdzie się nie nadpaliły lub nie poluzowały, częsta przyczyna tzw brak masy. Jeszcze przychodzi mi do głowy regulator napięcia ,tylko nie wiem czy jego padnięcie odcina wszystko. Podczas jazdy nie wjechałeś w dużą kałużę lub nie zalało elektroniki podczas deszczu - zapchane odpływy dachu -wilgoć na podłodze kabiny. Spróbuj na innym aku - jak sprawdziłeś że twoje nie zdechło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2020, 20:49 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Kabel masowy od akumulatora?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2020, 21:47 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Jakie ładowanie ma akumulator?Czy nie za wysokie??
Zdaje się że regulator albo przejaźnik się skleił, robi zwarę i rozwala ci akumulatory.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2020, 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 405
Nr klubowicza: 583
Alternator po odwrotnym podłączeniu jest uwalony, nie ma innego sposobu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2021, 20:01 

Dołączył: 2.06.2019
Posty: 24
Rozwiązanie:
W wyniku odwrotnego podłączenia biegunów, pomiędzy przewodem masowym a karoserią wytworzyły się tlenki, które sukcesywnie zaczęły tworzyć warstwę izolującą. Po woli, po woli... nastąpiło odcięcie masy. Wystarczyło odkręcić przewód masowy od karoserii, popsikać Kontaktem 40 i wszystko wróciło do normy. Dziękuję wszystkim za wskazówki i pomoc. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum