Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.03.2012, 17:38 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 155
Witam, od paru miesięcy rozważam zakup Boxstera S 987 lub 997. Interesuje mnie tylko i wyłącznie manual. 2 lata temu przez kilka miesięcy byłem posiadaczem Boxstera 204 i pomimo tego, że był to egzemplarz pozostawiający wiele do życzenia zakochałem się w marce. Prosiłbym kogoś mającego doświadczenie o przedstaiwiemie mi najważniejszych różnic pomiędzy Boxsterem S 280 lub 295, a 325 konnym 997. Czy 997 da dużo większą frajdę z jazdy, czy różnice w osiągach są bardzo zauważalne? Czy awaryjność i koszty utrzymania są podobne? I wreszczie ostatnia rzecz - czy ktoś z forumowiczów lub klubowiczów posiada na sprzedaż Boxstera S lub 997 godne polecenia? Maksymalny budżet to 150000 PLN. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 18:39 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Podstawowe różnice są dwie:

1. 911 to najważniejsze auto marki Porsche. Top of the food chain
Boxster jest super ale jednak młodszy brat. Oczywiście 911 standardowo jest w wersji coupe a Boxster - to roadster/cabrio.
2. Boxster jest tańszy i do 150 tys znajdziesz dobrego młodego Boxstera a niekoniecznie dobrą 911 997. Ale może się mylę.

Poza tym osiągi tych dwóch aut są podobne. Miałem już Boxstera i przesiadłem się na 911 - tyle że różnica w osiągach w moim przypadku jest ogromna.
Jak chcesz mieć fajne cabrio do wyjazdów z dziewczyną na wakacje i wycieczki oraz fajne auto na nasze zloty to bierz 987.
Jak chcesz mieć przepiękne coupe do tego samego co ww ale jednak z nieco lepszym sportowym zacięciem to weź 911.
Ja bym wziął 911.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 20:57 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 155
Spróbuję bardziej sprecyzować swoje pytania. Boxster S 987 i 997 wizualnie podobają mi się tak samo. Za 2005 rok boxstera muszę zapłacić ok. 100000zł, za 911 50% więcej. Czy technologicznie te auta dzieli tak duża różnica? Czy te 30KM lub 45KM sprawia, że przyjemność z jazdy 911 jest o tyle większa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 21:32 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Na takie pytania musisz odpowiedzieć sobie sam.
Mowa o emocjach i osobistych preferencjach.

Ja ci odpowiedziałem : 911

Chociaż tzw track performance będzie całkiem podobny.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 21:54 

Dołączył: 30.07.2009
Posty: 47
Przyjemność to jest kwestia względna.
U mnie przyjemność z jazdy pojawia się wiosną gdy dach otwieram 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 22:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
tuborg11: pytasz o subiektywne porownanie przyjemnosci z jazdy. Mysle, ze zadne nasze sugestie nie zastapia Ci przejazdzki kazdym z rozwazanych modeli. Po paru minutach w obydwu autach bedziesz mial odpowiedz na pytanie, czym Tobie przyjemniej sie jezdzi. Jesli przyjemosc ta sama, a wizualnie nie robi Ci roznicy, to bierz Boxa. A ja wzialbym jedenastke... bo wizualnie robi mi roznice. 8)




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 22:51 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 155
Miałem przyjemność jeżdzić boxsterem 245KM i 997 325KM. Porównując te dwa auta różnica była kolosalna. Patrząc jednak po specyfikacjach różnica między 295KM Boxsterem a 325KM 997 jest już niewielka. Chyba faktycznie będę musiał spróbować jeszcze przejażdżki boxsterem S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 23:17 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 49
Boxster i Cayman super autka. Rewelacyjnie sie to prowadzi :) Chyba kiedyś widziałem filmik jak boxster S z pdk był szybszy od 911. Jak nie musisz mieć topowego prosiaka, to taki boxster z pdk nie wiem czy nie jest fajniejszy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 23:21 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Kolega nie bierze pod uwagę modelu po lifcie.
Wtedy wolałbym Caymana S PDK zamiast 997 C2 jeśli chodzi o performance.
Ale emocje mimo wszystko w stronę 911.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 23:23 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 155
Właśnie taki boxster S z PDK uciekł mi kilka dni temu sprzed nosa ( Auto Kimbexa ). Teraz 2 auta których jestem najbliżej to boxster S Sylwestra, kiedyś auto klubowicza Newada, a drugie auto to 997 Cabrio użytkownika Silent. Nie widziałem jeszcze tych egzemplarzy na żywo ale po rozmowach z właścicielami i informacjach z forum to nad nimi zastanawiam się najmocniej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 23:32 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
No to pisz od razu że interesuje cię cabrio!

Tu masz zagwozdkę: 911 to jest to ale Boxster jest po prostu ładniejszy od 911 cabrio. Moim zdaniem dlatego że był projektowany od początku jako roadster a w 911 musieli obciąć dach.
Przejedź się jednym i drugim i dopiero wtedy będziesz wiedział.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 23:51 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 155
To nie "musi" być cabrio, ale jeżeli będzie to jest to dla mnie zdecydowany plus a nie minus. Tak naprawdę nie wykluczam żadnej odmiany 997, ale fundusze mocno mnie ograniczają. Jeżeli by nie ograniczały to szukałbym najprawdopodobniej Targi bo ona podoba mi się najbardziej. Wymieniłem w porprzednim poście 2 samochody klubowiczów gdyż z tego co usłyszałem i przeczytałem są godne polecenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2012, 23:55 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Nareszcie ktoś z dobrym gustem :-).
Targa jest najfajniesza tyle że technicznie mniej sportowa od coupe.
Niestety te auta to rzadkość. Ciężko będzie coś znaleźć.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2012, 12:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mój kumpel sprzedaje Targę 4S. Ale niestety jest poliftowa i z PDK, więc cena "troszkę" przekracza Twój budżet.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2012, 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2236
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
Carrera silenta to moje wczesniejsze auto , fajne.
Oferowalem ci juz moje 997 S i to jest najlepszy silnik bo ma piekny klang i z 3,8 poj. piekne 355 KM no i cena najlepsza w Europie.
Pospisz sie bo to tez ucieknie 8)




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2012, 13:04 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 765
Jasmin napisał(a):
No to pisz od razu że interesuje cię cabrio!

Tu masz zagwozdkę: 911 to jest to ale Boxster jest po prostu ładniejszy od 911 cabrio. Moim zdaniem dlatego że był projektowany od początku jako roadster a w 911 musieli obciąć dach.
Przejedź się jednym i drugim i dopiero wtedy będziesz wiedział.


Tu akurat się nie zgadzam... Mam 997 Cabrio, ale kupiłem je "przypadkiem". Szukałem 997 Coupe ( chciałem pozbyć się opini że auto kupuje na "pokaz/lans" ) ale trafiło się Cabrio z pewnych rąk, bezwypadkowe i z Polskiego salonu. W tej sytuacji wolałem pewne Cabrio niż niespodziankę z Coupe.

I... dzisiaj jestem zadowolony, bo Cabrio zaczęło mi się bardziej podobać od Coupe. I nie dlatego że je akurat mam tylko taka jest prawda, dach ma bardzo fajnie poprowadzoną linię, a tył wydaje się szerszy i bardziej spłaszczony niż w Coupe. Co nie zmienia faktu że oba są piękne według mnie Ale to już jest skutek choroby :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2012, 14:29 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
tuborg11 - trudno doradzać ale gdybym miał podjąć nową decyzję z "uszczuplonym" budżetem to wybrałbym Boxstera S , tak jak pisałeś tylko i wyłącznie ze skrzynią manual - daje niesamowicie dużo frajdy z zabawy tym autem no i chyba jest szybszy od Carerry :wink:
poza tym , dla mnie najładniejszym z Porschawek jest właśnie Boxster a 981 to już małe dzieło sztuki :)

- co do Cabrio daje więcej frajdy ( jeśli dopisuje pogoda ;) ) , ale gdybym miał pojeździć (szybko) już po torze to nie koniecznie Cabrio (bezpieczeństwo!) i tak dachu nie odtworzysz - no chyba , że na paradę ;)
- jakąkolwiek decyzje podejmiesz to i tak na 100% będziesz miał dużo radości :) - tego Tobie życzę :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2012, 20:19 

Dołączył: 10.09.2011
Posty: 307
krotko, wybierz porsche! to przekonasz się, według twojego budżetu i będzie fun, zrob jazdy testowe i wybierz sam według twojego uznania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2012, 22:12 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 155
Pojawiła się u mnie dzięki jednemu z klubowiczów, któremu bardzo dziękuję za szczerą i długą rozmowę telefoniczną opcja zakupu boxstera s 295KM w super stanie. Niestety auto nie manual, a tiptronic :(. To chyba jedyna wada tego auta. I stąd kolejny dylemat. Dużo wolniejszy będzie taki boxster? Chodzi mi oczywiście o przyspieszenie a nie Vmax? Od 3 godzin bezskutecznie przeszukuję net by znaleźć jakieś dane na temat Boxstera 987 S Tiptronic...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2012, 22:29 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Takie dane chyba powinny być dostępne bez problemu.
Różnica to chyba 0,4 sek do 100 km/h na niekorzyść tiptronica.
Musi mieć sport chrono bo inaczej to cię cholera weźmie - jak ci będzie przed zakrętami załączał wyższy bieg.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum