Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 31.07.2018, 23:23 

Dołączył: 26.07.2018
Posty: 9
Wiem, że dużo się pisało odnośnie dźwięku 997 3.8 i 3.6 było mówione o tłumikach firmowych, o przeróbkach z zastosowaniem "gundo hack" a ja znalazłem taki oto filmik w necie, który pozwala na znaczne poprawienie dźwięku jednocześnie nie ingerując w oryginalny tłumik - jedynie trzeba go zdemontować i ewentualnie potem zamontować jeśli dżwięk się znudzi lub potencjalny kupiec będzie chciał mieć oryginał
https://youtu.be/1o6iixVAt6A
Co o tym sądzicie ???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.08.2018, 13:27 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
Tak wygląda inna opcja. Może nie drze ryja tak bardzo ale dźwięk chyba troszkę ładniejszy zwłaszcza na niższych obrotach (chociaż to kwestia gustu)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.08.2018, 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Jako człowiek , który w życiu parę wydechów obejrzał i posłuchał, uważam tego typu rękodzielnictwo za szkodliwe, chociaż firmuje je skądinąd całkiem dobra firma Fabspeed.
Całkowity brak finezji, ale ja stary już jestem!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.08.2018, 9:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
A ja mialem 997.2 z dedykowanym acrapem ktory brzmial lepiej niz orginalny wydech. Natomiast nie ma nwet startu do Porsche Sport Eshaust w moim 991 GTSie 3.8 wolnossacym.
Z akrapem byl co kilka tysiecy jakis problem. To brzeczaly flapy to sie nie zalczal bo gruszka walnela. Owszem wysylali i naprawiali za darmo i tak do konca zycia ale to ze auto musialo stac i za kazdym razem trzeba bylo zorbierac pol tylu to juz inna sprawa. Wiec poki co PSE w GTSie jest najlepsze !!!!
Ale w 997 zwyklych wersjach silnikowych wymiana wydechu moze powodowac bledy komputera, jaki bledy z catalizatorow. W niektorych przypadkach lepiej fabryki nie poprawiac :)




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.08.2018, 9:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Ja z Akrapa nie korzystałem, natomiast mogę potwierdzić opinie, że coś tam zawsze poprawić trzeba po dłuższym użytkowaniu.
Ale pewnie wszędzie trzeba ;) tylko od Akrapa oczekujemy niezawodności przy tej cenie.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.08.2018, 15:01 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
To co się oczekuje to jedno a co się dostaje to drugie. Tłumik Akrapa za 20 tyś jest znacznie bardziej zawodny od wyspawanego na wymiar przez dobrego fachowca a na hamowni wyniki bardzo podobne. Ale z drugiej strony tak jak napisano Akrap gwarancje bierze na klate.
Berni500 Fabspeed firmuje tylko te dwie rureczki a cała ta partyzantka to już dzieło kogoś kto to będzie montował. Może z powodu lekkiej ujmy na prestiżu firmy te rurki są wycenione na 500$ :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.08.2018, 18:44 

Dołączył: 26.07.2018
Posty: 9
Czy to oznacza, ze takie 2 "rurki" mogę narobić biedy w silniku ? W końcu po coś te tłumiki są- chodxi mi o cisnienia gazów wylotowych. Czy ktoś z Was ma na ten temat wiedzę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2018, 3:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Zarowno PSE i Acrapovic dziala na zasadzie lekkiego bypassu drugiego tlumnika (Tych po bokach pod zderzakiem) jest poprostu dodatkowa rura ze sterowana podcisnieniem klapa) Klapa ta przy normalnym trybie jest zamknieta wiec gazy przplywaja przez obydwa muffery. W momencie zalczenia wydech w tryb sport drugi wydech jest czesciowo bypasowany poniewaz klapa sie otwiera wi pozwala przeplywac z pominieciem drugiego tlumnka. To co widze na zdjeciu to jest poprosty usuniecie tlumnika pierwszego na obydwu wydechac. Wiec tak naprawde poostaje tylk o tlumnik nr 2. Wiec zupelnie innye rozwiaznaie. Teraz pytanie czy w takim zestawieniu przejdze przeglad. Czy na poznaniu nie zostatanie sciagniety z toru za nadmierny halas. Czy szkodliwe dla silnika nie wiem ale performance moze byc gorszy z racji tego ze silniki w 997.2 byly juzt tak podostarjane ze kazda taka zmiana powodowala nie do konca prawidlowa prace. Mi sie zdarzyl 2 razy blod 471 i 472 czyli wspomniana wczesniej nieprawidlowa praca katalizatorow. Alarm byl kasowany po ich przpalaniu w tr trybie z kompa zale kosztowalo to 500 PLN. Takze mysle ze takie roziwaznie jest dla kogos to jest mechanikiem z komputerem i moze samemu sobie grzebac. Ja po doswiadczeniach z Akrapem za 27 tysiecy pozostane przy PSE ktore kosztuje 11k jesli chceesz swoje auto doposazyc w porsche.
Jedyny pozytek z acrapovica to dozywotnia gwarancja na wydech (problem z oczekiwaniem na czesci bo zamowien sporo w szystko manufaktura)
Pozatym ze zmodyfikowanym wydechem nie mozna przedluzac gwarancji.

Ja osobiscie nie zdecydowalbym sie na taka modyfikacje.Moze jedynie w aucie ktore bylo by do sportu i po takiej zmianie ktos by umial dostroic silnik do lepszego oddychania.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2018, 8:33 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
PSE w 991 brzmi super ale w 997 nic bym nie zmieniał.Za dużo w koło jeździ samochodów ze sztucznym podbitym dzwiękiem.Ja doceniam w moim to że przy wolnej jeździe praktycznie niczym się nie wyróżnia ale jak przycisnę na trzecim biegu to już jest piękny prawdziwy dzwięk z silnika a nie z głośnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum