Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Carrera 997 GTS
PostNapisane: 13.12.2023, 15:10 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 9
Nr klubowicza: 969
Buon giorno.
w nawiązaniu do posta powitalnego, jestem na etapie rozpoznania w kontekście zakupu 997GTS.
Na co warto zwrócić uwagę w kontekście tej sztuki:
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... FRpWk.html

Auto w posiadaniu classic-expert.eu która w świadku porsche powinna być cokolwiek znana. Sprowadzone z USA
https://bid.cars/pl/lot/0-27648153/2012 ... 93CS720201

W teorii naprawiana w PCW - sądząc po uszkodzeniach; zderzak, lampy - poduszki całe. Nie dyskryminuje to samochodu z użytkowania, tym niemniej o ile sporą wiedzę mam na temat Audi RS, o tyle zupełnie brak mi doświadczenia w kontekście Porsche.
Ergo - będe wdzięczny za każdy głos w temacie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2023, 23:12 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 123
Hej,

Tego egzemplarza nie znam, ale jeśli chodzi o classic-expert.eu to polecam.
Półtora roku temu kupiłem od nich 997 i póki co wszystko ok, bez niespodzianek.
Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2023, 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
997.2 GTS i jeszcze w manualu to będzie klasyk. Szkoda że po przygodach i duży przebieg ale nie ma co się bać, cena też uczciwa




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2023, 12:12 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 153
Jak dobrze zrobiona i jest dokumentacja/rachunki to nie ma się czego bać. Jest też niedrogi za to co oferuje i ceny aut obecnie.

Jednak osobiście wolałbym dołożyć +/- 100tyś i kupić 991 z polskiego salonu, bo takie były tutaj na forum ogłaszane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2023, 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Mega fajne auto! Gdyby nie manual to bardzo bym się zastanawiał. Cena niska, auto miało znikome uszkodzenia - trzeba po prostu dobrze sprawdzić jak jest naprawiona.
I to jest plus auta z USA - wiesz czego się spodziewać. Gdyby to auto miało taką przygodę w Japonii czy Szwajcarii byłby to kolejny bezwypadkowy kolekcjonerski egzemplarz z historią nie do wytropienia. Zwłaszcza ty gdzie buda nawet pewnie nie była tknięta przez lakiernika a front to jednak odkręć przykręć.

Jedyne co trochę boli to przebieg. No i manual 😂


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2023, 14:47 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 9
Nr klubowicza: 969
Dzięki za feedback.
W kontekście inwestycyjnym - tak przebieg trochę boli, natomiast ciężko znaleźć coś co trochę "odstaje" od reszty - stąd akurat ten konkretnie model, nie C4 czy coś inszego.
W kontekście manuala - mam dwa automaty ;) i zupełnie celowo szukam czegoś, co będzie ładnie skręcać i porozumiewać się z delikwentem za kierownicą (najpewniej mną ) - nie musi robić 3 do setki - i tak w większości nie ma gdzie, a tam gdzie jest - mam czym latać na długich prostych.

Well, zobaczymy - pochwalę się bez względu na wynik ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2023, 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Pamiętaj przy manualu sprawdzić overrev’y silnika. Zresztą przy pdk (na pewno w GT3 jak masz dwoma łopatkami clutch kick) też.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2023, 11:47 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Przyglądałem się i auto wyglada na wymęczone.

To że wymęczone to można poprawić ale pytanie o kondycję mechaniczną w związku z tym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2023, 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
b0g0b0jny napisał(a):
Przyglądałem się i auto wyglada na wymęczone.

To że wymęczone to można poprawić ale pytanie o kondycję mechaniczną w związku z tym.


Słuszna uwaga. Albo już wszystko „za nim” bo przebieg wymusił, albo pakiet startowy o wartości x^n dopiero przed nim. Nie mniej GTS w tej kasie (i pewnie do negocjacji) - warto zabrać to na sprawdzenie do Duszy czy Porschepana.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2023, 22:14 

Dołączył: 3.01.2014
Posty: 57
Moim zdaniem dobry wybór z całej gamy 997.2 - fajnie że GTS, fajnie że tył napęd i akurat moim zdnaiem fajnie że manual. Jak to auto było nowe PDK był objawieniem i relawynie mało ich powstało W manualu.

Do tego masz parę nietypowych opcji (szpera, sportowe zawieszenie P17) i dobrze że jest chrono. Ja bym tylko trochę marudził nad brakiem pakietu skórzanego.

Nie bałbym się takiego przebiegu. Bez przesady. Chyba że chodzi tu przede wszystkim o "inwestycję".

Ja bym pojechał, obejrzał i zweryfikował. Na zdjęciach może pewne niuanse nie wyglądają super zachęcająco, ale jak szukasz to przekonaj się na żywo.

Cena bardzo uczciwa, w USA GTSy wcale nie są tanie. Możesz jeszcze sprawdzić carfax i upewnić się czy to była jedyna szkoda oraz może przy okazji dowiesz się czegoś więcej o historii (właściciele, czasem dokładne wpisy serwisowe)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 13:31 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 9
Nr klubowicza: 969
Update.
Odwiedziłem classic-expert i wróciłem bez auta :)
Auto przyjechało pod dom kilka dni później i towarzyszy dzielnie v10 w garażu, ale po kolei.
Przede wszystkim nie spodziewałem się tak profesjonalnego podejścia ze strony sprzedającego, tutaj wielkie chapeu-bas - odbiór z lotniska, kawa, możliwość obejrzenia auta z każdej strony na podnośniku, komputer i odczyt wszystkiego co w samochodzie etc etc etc.
Finalnie, pomimo drobiazgów w stylu plastiki, czy nie działający schowek, auto okazało się być w bardzo dobrej kondycji. Wanna z przodu, plus wszystkie elementy etc - poza paroma przecierkami z tytułu progów zwalniających czy innych tego typu, nie tknięta, w istocie auto straciło tylko zderzak i przednie lampy, nic nadto.
Over-rev check wykazał, że w całej historii auto pracowało przez ok 90s łącznie w zakresie 1 & 2.
Dlaczego nie wróciłem autem od ręki? Silnik na wolnych obrotach dostawał czkawki, o ile na amerykańskich forach opisywane jest lekkie falowanie obrotomierza wynikające z charakterystyki pracy silnika, o tyle potencjalny szereg usterek stojący za rzucaniem silnika na wolnych obrotach (po rozgrzaniu) był zbyt długi - i tutaj dochodzimy do sedna; gentlemans agreement, że jeśli usterkę wyeliminują mamy deal, jeśli nie - pass.
Panowie w poniedziałek po mojej sobotniej wizycie, zrzucili motor, wyczyścili kolektor dolotowy (przypadłość wszystkich NA z bezpośrednim wtryskiem) oraz znaleźli pęknięty przewód odmy. Plus wymiana paru innych drobiazgów.
Auto w czwartkowy poranek zameldowało się w miejscu docelowym.

Tak też podsumowując - nie taki diabeł straszny, po raz kolejny okazuje się, że warto zajechać na miejsce i sprawdzić sprzęt samemu. A ja grzecznie mogę się przywitać jako posiadacz Carrery GTS ;)

Przy okazji chciałem również podziękować wszystkim komentującym za sugestie i wsparcie w temacie :)

Słonecznego "poświętach" i do zobaczenia na trasie! :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Gratulacje, teraz zapraszamy do klubu i na imprezy 8)




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 14:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Gratulacje i dużo pociechy z nowego dziecka!
GTS, fajna sprawa :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 188
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
Gratulacje, GTS niezależnie od budy zawsze jest fajnym wyborem...

Tylko pamiętaj żeby go czasami na tor wypuścić...nie wyhasany będzie wył w garażu ;-)

Najbliższa oficjalna okazja do spotkania klubowiczów na torze to kwietniowe Kielce - wpadaj koniecznie :-)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 14:20 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Gratuluję !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 14:26 

Dołączył: 22.12.2021
Posty: 70
Ciekawa historia i jak widać ze szczęśliwym zakończeniem.

Gratuluję zakupu!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Gratulacje! 💪 i faktycznie szacun dla sprzedającego za podejście do tematu!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 17:04 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 123
~mer napisał(a):
Update.
Odwiedziłem classic-expert i wróciłem bez auta :)
Auto przyjechało pod dom kilka dni później i towarzyszy dzielnie v10 w garażu, ale po kolei.
Przede wszystkim nie spodziewałem się tak profesjonalnego podejścia ze strony sprzedającego, tutaj wielkie chapeu-bas - odbiór z lotniska, kawa, możliwość obejrzenia auta z każdej strony na podnośniku, komputer i odczyt wszystkiego co w samochodzie etc etc etc.
Finalnie, pomimo drobiazgów w stylu plastiki, czy nie działający schowek, auto okazało się być w bardzo dobrej kondycji. Wanna z przodu, plus wszystkie elementy etc - poza paroma przecierkami z tytułu progów zwalniających czy innych tego typu, nie tknięta, w istocie auto straciło tylko zderzak i przednie lampy, nic nadto.
Over-rev check wykazał, że w całej historii auto pracowało przez ok 90s łącznie w zakresie 1 & 2.
Dlaczego nie wróciłem autem od ręki? Silnik na wolnych obrotach dostawał czkawki, o ile na amerykańskich forach opisywane jest lekkie falowanie obrotomierza wynikające z charakterystyki pracy silnika, o tyle potencjalny szereg usterek stojący za rzucaniem silnika na wolnych obrotach (po rozgrzaniu) był zbyt długi - i tutaj dochodzimy do sedna; gentlemans agreement, że jeśli usterkę wyeliminują mamy deal, jeśli nie - pass.
Panowie w poniedziałek po mojej sobotniej wizycie, zrzucili motor, wyczyścili kolektor dolotowy (przypadłość wszystkich NA z bezpośrednim wtryskiem) oraz znaleźli pęknięty przewód odmy. Plus wymiana paru innych drobiazgów.
Auto w czwartkowy poranek zameldowało się w miejscu docelowym.

Tak też podsumowując - nie taki diabeł straszny, po raz kolejny okazuje się, że warto zajechać na miejsce i sprawdzić sprzęt samemu. A ja grzecznie mogę się przywitać jako posiadacz Carrery GTS ;)

Przy okazji chciałem również podziękować wszystkim komentującym za sugestie i wsparcie w temacie :)

Słonecznego "poświętach" i do zobaczenia na trasie! :)
Gratuluję. Tak jak wspomniałem Panowie z Classic-expert znają się na rzeczy i byle czego nie sprzedają. Jak już wiesz posiadają również warsztat więc zawsze można wrócić na późniejszy przegląd…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2023, 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
Szczere gratulacje! GTSy mają swój smaczek. I niech daje Ci tyle radosci ile pozytywnej energii płynie z Twojej opowieści.

:drive: :drive: :drive:

:D :lol: :D




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum