|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bg12
|
Napisane: 11.12.2013, 0:14 |
|
Dołączył: 17.06.2013 Posty: 5
|
Pojawila sie wczoraj wiadomosc ze jest problem z zawieszeniem. Zauwazylem ze przod samochodu jest nisko i sie prawie nie podnosi kiedy zmieniam ustawienia zawieszenia. Tyl natomiast jest bardzo wysoko. Na jakikcholwiech wybojach samochod nie reaguje jak normalnie, jest bardzo sztywny.
Samochod byl po drobnej naprawie blacharskiej i stal na zewnatrz przez miesiac, nie wiem czy to moglo spowodowac ten problem.
Czy ktos mial cos podobnego? Co to moze byc i czy polecacie jakis dobry warsztat (nie ASO) w Wawie na ten problem i generalnie na przeglady samochodu na biezaco?
dziekuje !
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 11.12.2013, 20:30 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Jakiego rodzaju była to drobna naprawa blacharska? Przewody pneumatyczne idace do miechów sa plastikowe i moze ktos przy okazji ktorys uszkodził lub podczas stluczki cos sie uszkodzilo?
Moze ktorys miech pekł?
Moze ktorys z czujnikow sie uszkodził czy to przy stluczce, naprawie czy tez podczas stania? Przewody do czujnikow całe?
Czy system zgłasza jakis bład? Trzeba by się podpiąć i zobczyc co pokazuje.
|
|
Góra |
|
bg12
|
Napisane: 11.12.2013, 21:44 |
|
Dołączył: 17.06.2013 Posty: 5
|
Dziekuje za podpowiedz...
Byla to drobna naprawa, lekko wgieta listwa na drzwiach i rysa na tylnym zderzaku - kosmetyka.
Myslalem tez ze moze tylko komputer blad pokazuje, ale widac ze tylek jest mocno podniesiony, a przod bardzo nisko i tyl sie nie opuszcza przy zmianach ustawienia... W sobote mialem jechac w trase i teraz nie za bardoz chyba sie da
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 11.12.2013, 22:27 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Podjedz do mnie (namiary znajdziesz w stopce), podłacze komputer, zobaczymy co mu jest.
Moze cos uda sie zaradzic na szybko.
|
|
Góra |
|
bg12
|
Napisane: 11.12.2013, 22:58 |
|
Dołączył: 17.06.2013 Posty: 5
|
dzieki, postaram sie jutro wyrobic w ciagu dnia
|
|
Góra |
|
bg12
|
Napisane: 18.12.2013, 0:08 |
|
Dołączył: 17.06.2013 Posty: 5
|
Problem rozwiazany w pare minut wielkie dzieki
|
|
Góra |
|
Bukol
|
Napisane: 18.12.2013, 19:06 |
|
Dołączył: 14.08.2011 Posty: 290
|
bg12 napisał(a): Problem rozwiazany w pare minut wielkie dzieki
Warto skrobnac co bylo, moze kiedys ktos inny bedzie szukal rozwiazania identycznego problemu.
|
|
Góra |
|
maciejbiker
|
Napisane: 29.07.2014, 10:40 |
|
Dołączył: 4.05.2014 Posty: 6
|
czy ktoś zna może finał tej historii ? Zdaje się, że mam ten sam problem
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 29.07.2014, 11:09 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
Ciągłe przygody z zawieszeniem pneumatycznym.
Miałem to w A8.
Musisz podjechać pod kompa, żeby wszystko zresetowali i ustawili na nowo.
Przy okazji zczytają błędy, pokasują.
Jeżeli kompresor pada to absolutnie nie polecam jego regeneracji.
Kosztuje min 1000 zł i starcza na ok 20 tys km.
Na ebay kupujesz nowy z osprzętem za ok 2500 pln.
|
|
Góra |
|
maciejbiker
|
Napisane: 29.07.2014, 11:32 |
|
Dołączył: 4.05.2014 Posty: 6
|
dziękuje za podpowiedź.
Co do kompresora myślę, że jest sprawny, ponieważ autko bez problemu unosi się. kłopot jest jedynie z obniżeniem do poziomu poniżej trybu "Normalnego"
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 29.07.2014, 22:38 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
W sumie rozwiazanie sie nie pojawiło wiec dopisze.
Diagnoza wykazała uszkodzony czujnik wysokosci zawieszenia przedni prawy.
Czujnik okazał się sprawny, rozkrecone było ramie (dlaczego i jak to mozliwe to nie mam pojęcia).
|
|
Góra |
|
Papi
|
Napisane: 13.10.2016, 1:12 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
Dołączę się do tematu od jakiegoś dnia jestem szczęśliwym posiadaczem Cayenne 2005, 3.2 . Wyświetla mi się "air suspension fault workshop". Raz na trasie - a teraz w mieście w ciągu 2 dni wyświetliło się z 2-3 razy - nie za każdym razem kiedy zmieniam - mam wrażenie też, że samochód się automatycznie nie unosi - zawieszenie jest cały czas na normal - na trasie nawet przy większej prędkości zeszło o jeden w dół na sporcie. Z tego co wyczytałem tutaj warto podłączyć pod kompa i z czyta co to za błąd dokładnie - kompresor, czujnik itd. Na amerykańskich forach radzą kupić zestaw naprawczy - śrubki i Oringi Jeśli już czytać błędy to jaki kabel wystarczy z tych z allegro - są po 50, 130, a nawet ponad 1000 zł??? Druga sprawa już w innym temacie - świeci się check engine (przy odpalaniu service now) - z tego co wyczytałem możliwe, że to nakrętka baku - mieliście podobny problem. Kolejnym jest spalanie - 20 L przy 140-160 na trasie (raczej duże?) miasto przy spokojnej jeździe w małych korkach 20-23 L - wydaje mi się za duże...
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 13.10.2016, 7:02 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Tymi kompami za 1000 zł nic nie wskurasz z zawiasem. Co do spalania - dobre i nie dobre. Mój przy 140 pokazuje w granicach 16l. Miasto a miasto to różnica kolosalna. Lublin to 17-20l jezdzac dość spokojnie. Także przy 160 pod 20l jest do osiagniecia, a miasto 23 tym bardziej
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 13.10.2016, 8:24 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Driv3rrrr napisał(a): Tymi kompami za 1000 zł nic nie wskurasz z zawiasem. Co do spalania - dobre i nie dobre. Mój przy 140 pokazuje w granicach 16l. Miasto a miasto to różnica kolosalna. Lublin to 17-20l jezdzac dość spokojnie. Także przy 160 pod 20l jest do osiagniecia, a miasto 23 tym bardziej Z pneumatyką lepiej podjechać do jakiegoś warsztatu na odczyt błędów, zapłacisz 50 pln, a i może coś Ci podpowiedzą. Do odczytu błędów podstawowych OBDII możesz kupić profilaktycznie interfejs z allegro za około 100-200 pln. Ze spalaniem, to wszystko zależy od wagi nogi i stanu technicznego. Spróbuj wyczyścić sprayem do czyszczenia EGRa lub zmywaczem hamulcowym przepustnicę i przepływomierz (tylko przepływka ma być zimna), a dodatkowo wymień filtr powietrza. Próbowałem swojego 3.2 jeżdżąc delikatnie po mieście (Katowice, Tychy, Dąbrowa Górnicza) przepisowo i na trasie do max 130 wyszło mi średnie spalanie (liczone na baku, a nie z tego co komp pokazuje) na poziomie 15 litrów. Potem przejeździłem cały bak po mieście przepisowo, trasa (również autostrada DE) nawet czasami ile fabryka dała i wyszło 18 litrów. Na paliwie z DE auto lepiej się zbierało i mnie paliło. Może też spróbuj zmienić stację na której tankujesz. Ciśnienie w oponach prawidłowe? Najważniejsze to sprawdzić checka ECU, bo może też tu coś siedzi. Skąd jesteś? Jak ze śląska to po koleżeńsku mogę użyczyć skaner Odnośnie błędu pneumatyki, to podobny komunikat miałem w A6 i okazało się, że akumulator do wymiany - po wymianie nie było problemu. W A8 też podobny komunikat i kompresor do wymiany. A czy zawieszenie trzyma poziom? Tzn. czy nie ma przechyłu na którąś stronę?
|
|
Góra |
|
Papi
|
Napisane: 13.10.2016, 11:59 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 14.10.2016, 2:02 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Wszystkie kable które wkleiłeś z aukcji nadają się do śmietnika... Odczytasz sobie nimi kody błędów silnika i to wszystko. Tak samo wszelkie Vagi są do VW - Cayenne to nie VW i ma inna diagnostykę. Zestawy naprawcze kompresora służą do naprawy kompresora jeśli już wiemy, że to on niedomaga - nie jest to żaden zestaw podstawowy do naprawy zawieszenia. Na układ składa się dużo więcej elementów i cały sekret to wytypowanie wadliwego elementu. Przy diagnostyce zawieszenia pneumatycznego oprogramowanie prawdopodobnie nic Ci nie powie jako laikowi - błędy są z reguły bardzo ogólne np "brak możliwości regulacji zawieszenia" itp. Czasami jak usterka jest typowo elektryczna wywali błąd np któregoś czujnika. Skuteczna naprawa tego systemu opiera się raczej na doświadczeniu i wiedzy fachowca. Bardzo pożądanym elementem przy diagnostyce zawieszenia jest możliwość sterowania poszzcególnymi elementami systemu z poziomu diagnostyki czego żaden program z allegro Ci nie da. Myślę, że najszybsze, najtańsze i najprostsze jest podjechanie do kogoś, kto ogarnia te tematy na diagnozę systemu i zapłacenie za zlokalizowanie usterki. Jeśli już sam chcesz się bawić to kup kabel Durametric który udczyta Ci podstawowe błędy systemu.
|
|
Góra |
|
arkjef
|
Napisane: 14.10.2016, 8:32 |
|
Dołączył: 10.09.2016 Posty: 57
|
Witam podepne sie pod temat u mnie rowniez usterka zawieszenia cayenne 2004rok 4.5t po diagnostyce wyszło brak komunikacji modułu zawieszenia ze sterownikiem silnika czy ktos moze posiada jakis schemat lub słuzy pomocą ktore przewody ze sterwonika zawieszenia idaą do sterownika silnika abym mogł to sprawdzic wiem ze moduł zawieszenia jest z tyłu z prawej srtrony.usterka tak wygląda :po uruchomieniu silnika po kilkudziesieciu sekundach wyłącza sie kompresor i wyskakuje błąd zwieszenia na desce rozdzielczej,pozatym auto stoi równo manualnie sie podnosi i opuszcza choc trwa to troche długo.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 14.10.2016, 10:05 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
michal928 napisał(a): Wszystkie kable które wkleiłeś z aukcji nadają się do śmietnika... Odczytasz sobie nimi kody błędów silnika i to wszystko. Tak samo wszelkie Vagi są do VW - Cayenne to nie VW i ma inna diagnostykę. Zestawy naprawcze kompresora służą do naprawy kompresora jeśli już wiemy, że to on niedomaga - nie jest to żaden zestaw podstawowy do naprawy zawieszenia. Na układ składa się dużo więcej elementów i cały sekret to wytypowanie wadliwego elementu. Przy diagnostyce zawieszenia pneumatycznego oprogramowanie prawdopodobnie nic Ci nie powie jako laikowi - błędy są z reguły bardzo ogólne np "brak możliwości regulacji zawieszenia" itp. Czasami jak usterka jest typowo elektryczna wywali błąd np któregoś czujnika. Skuteczna naprawa tego systemu opiera się raczej na doświadczeniu i wiedzy fachowca. Bardzo pożądanym elementem przy diagnostyce zawieszenia jest możliwość sterowania poszzcególnymi elementami systemu z poziomu diagnostyki czego żaden program z allegro Ci nie da. Myślę, że najszybsze, najtańsze i najprostsze jest podjechanie do kogoś, kto ogarnia te tematy na diagnozę systemu i zapłacenie za zlokalizowanie usterki. Jeśli już sam chcesz się bawić to kup kabel Durametric który udczyta Ci podstawowe błędy systemu. Potwierdzam to co napisał Michal928 - fachowiec do pneumatyki wymagany. Przerabiałem temat z A6 i A8. Naprawiałem u znajomego, który specjalizuje się w VAG, auta były sprawdzane-testowane organoleptycznie wraz z diagnostyką całego układu poprzez komputer, kolejny etap to wymiana części i adaptacja, następnie znowu testowanie całego układu i fachowcom zajęło to 2 dni Panowie, układ zawieszenia pneumatycznego to nie jest pole do rzeźbienia, to jest ważny element związany z bezpieczeństwem! Arkjef i Papi - Wasze auta mają 12 i 11 lat, w pneumatyce jest wiele elementów gumowych, które parcieją i lepiej, aby cały układ sprawdził fachowiec (nie mówię tu o stacji diagnostycznej) bo zaniedbania potem odbiją się po kieszeni, a i obciach potem pod galerią , jak zawieszenie podobne do Lambo się zrobi . Ja w 6 letniej wówczas A6, którą miałem od nowości wymieniałem też tylne miechy (wtedy 2 tyś. sztuka) bo już puszczały, a Wasze mają dwa razy tyle, także lepiej sprawdzić. W naszych warunkach klimatycznych oraz związanych z utrzymywaniem dróg bardzo ważne jest sprawdzenie pneumatyki po zimie, ponieważ duża wilgotność powietrza powoduje przedostawanie się do układu wody i jego nieprawidłowe działanie. Dlatego należy sprawdzać stan przewodów ciśnieniowych, poduszek oraz działanie wszystkich zaworów i czujników.
|
|
Góra |
|
arkjef
|
Napisane: 14.10.2016, 22:32 |
|
Dołączył: 10.09.2016 Posty: 57
|
Brawo w takim razie czy moze ktoś zna jakiegoś fachowca od pneumatyki w okolicach trojmiasta a moze jakiegoś fachowca od porsche w okolicy trojmiasta oprócz pana na Osowej .
|
|
Góra |
|
Gaya
|
Napisane: 7.03.2018, 11:17 |
|
Dołączył: 24.02.2018 Posty: 2
|
Cześć Wszystkim. Podpinam się pod temat, od jakiegoś czasu wyskakują nam błędy numer 1780 i 1400 w Cayenne,seria 2, Turbo 4.8 2008 rok. Auto wyraźnie jest krzywe, tył podniesiony, i przód nierównomiernie ( z lewej niżej z prawej wyżej). Czasami błąd świecił na czerwono, ale zazwyczaj kilka chwil po ruszeniu zapala się na pomarańczowo i tak już się z tym bujamy jakiś czas. Byliśmy na diagnostyce, narzeczony czyścił czujniki zawieszenia ale ciągle to samo. diagnostyki na Vag-u i Obds-ie. Jeden gość nam powiedział że małe natężenie prądu na którymś czujniku; wymieniliśmy i dalej to samo. Co polecacie zrobić? Chce ogarnąć temat bo w tej chwili zero komfortu z jazdy, dobrze by było konkretnie zdiagnozować co dolega naszej Cayenne i zrobić z tym porządek raz na zawsze. Z góry dzięki za wszelkie rady pozdro
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|