michal928 napisał(a):
Bialykk - przepraszam, ale jak szłysze takie porady to aż mnie skręca.
Po to jest komputer i procedura kalibracji by ją wykonać i rozwiązać temat tak jak powinno być.
Później człowiek naprawia takie tematy "kwiatki" i cały dzień się głowi co tu narzeźbili bo nie da sie kalibracji wykonać i zawieszenie zachowuje się dziwnie...
Powyższą podpowiedź uznaję za totalne druciarstwo i nie polecam takich napraw - to nie era pneumatycznych zaworów rodem z pierwszych cieżarówek i regulacja wysokosci przez skracanie druta.
Może troche się uniosłem ale spędziłem ostatnio pół dnia nad tematem braku komunikacji ze sterownikami w cayenne i okazało sie, ze jakiś "artysta" podpiął monitoring gps do linii diagnozy sterowników - głupota ale zabiera czas na głupie analizy problemu który ktoś spowodował.
Podginanie czujników to dokładanie kolejnego "pomysłu" do problemu i tzw leczenie objawów a nie problemu. A co jeśli czujnik źle czyta wysokosć? To się ktoś później naszuka jak czujnik padnie i trzeba go będzie wymienić i zrobić kalibrację. Na pewno będzie klął jak spędzi kilka godzin nad tematem zanim dojdzie, że ktoś tu coś powyginał.
Wracając do meritum sprawy - jeśli zaworki już wymienione (wiekszość tematów nieopuszczającego sie zawieszenia do konca to ich wina) to faktycznie może zawieszenie wymaga kalibracji. Może sensor był zmieniany, może były wcześniej jakieś walki w zawieszeniu.
Wykonaj kalibrację i zobacz jak będzie stało auto.
Może trochę uprościłem mój tok rozumowania.
Więc rozwinę na podstawie przykładu z przed miesiąca --pacjent Q7
Klient przywiózł auto bo przód stoi krzywo .
Pytam co było robione- oczywiście nic.
Zaczynam od kalibracji ( parametry z czujników są OK), bo to akurat tu zajmuje chwilę i jest najprostszą rzeczą do zrobienia, zero poprawy.
Więc auto na podnośnik , widzę nowe wahacze górne L+P.
I tu właśnie napotykam na tzw "druty". Przy wymianie wahaczy ktoś przestawił(wygiął) mocowanie jednego czujnika poziomu. Także poprawne ustawienie
go było konieczne.
Wracając do tematu Cayenne opierałem się na dostępnych danych z wątku.
Jak sam napisałeś po wymianie zaworka nie powinno być potrzeby kalibracji.
cayenne v6 napisał że sytuacja pojawiła się po wymianie właśnie zaworka,
auto podnosi się i opuszcza prawidłowo problem jest tylko z poziomem ,więc tak wywnioskowałem , a skoro prosi o porady to może sam chciałby coś zrobić.
Także może najprościej od razu pojechać do mechanika który ma auto u siebie i komplet danych do naprawy.
Pozdrawiam.
_________________
Tomek
Fajne 911 i auto fryzjera.
www.autotechnika.info