|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Papi
|
Napisane: 6.03.2017, 10:29 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
Witam,
Pojawiło mi się światełko check engine. Na razie nie miałem czasu nigdzie podjechać sprawdzić o co, aczkolwiek mam pewne podejrzenia.
Podejrzewam przepływomierz - kilka dni temu oddałem samochód do zagazowania i montażysta zadzwonił, że nie podoba mu się praca silnika, ma wrażenie, że auto powinno mieć więcej mocy i wykazuje mu ubogą mieszankę - stąd moje podejrzenia. Sondy wykluczył, bo czytają dobrze.
Ogólnie ciężko o kogoś kto to dobrze zdiagnozuje w moim regionie (świętokrzyskie). Mam jednego speca, nie ma durametric ale mówi, że by sobie z tym poradził. Na razie planuje w ciemno przeczyścić przepływkę i zobaczyć co się zmieni.
Jakieś sugestie? Może ktoś miał podobny problem?
|
|
Góra |
|
tashi
|
Napisane: 6.03.2017, 12:12 |
|
Dołączył: 17.05.2015 Posty: 27
|
Do zdiagnozowania tego nie potrzebujesz durametrica. Jakikolwiek uniwersal typu Launch a nawet zwykły czytnik OBD. Łączysz się i sprawdzasz korekty długo i krótko terminowe. Jeśli są mocno dodatnie na obydwu bankach to odpinasz przepływkę i patrzysz jak bez niej (powinny być mocno minusowe). Jeśli tak wyjdzie to sprawdzasz jeszcze czy na pewno jest wszystko szczelne pomiędzy kolektorem ssącym a przepływką - wystarczy jeden zrzucony wężyk i na wolnych obrotach będziesz miał wyrzuconą mieszankę ubogą - rozwalony separator odmy też potrafi rzucić ubogą mieszankę więc komputer i diagnostyka bo czyszczenie przepływomierza jeśli nie jest oblepiony tak że widać to gołym okiem nic nie da.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 6.03.2017, 15:42 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Cześć, podepnij go pod obdII i wrzuć co Ci za błędy pokazuje
|
|
Góra |
|
Papi
|
Napisane: 6.03.2017, 19:08 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
Podpiąłem - błędy ubogiej mieszanki - typowe dla wadliwego przepływomierza. Na razie przeczyściłem go - teraz planuje pojeździć dzień czy dwa i zobaczyć jak się zachowuje - następnym krokiem będzie dokładna diagnoza.
Jak na razie sprawdziłem to o czym wspominał kolega i rzeczywiście wartości prezentują się tak jak opisałeś.
Teraz tak - jak wybrać przepływkę? Oryginał to BOSCH - ale widziałem prawie o połowę tańszą firmy bremi? co myślicie?
|
|
Góra |
|
tashi
|
Napisane: 6.03.2017, 19:16 |
|
Dołączył: 17.05.2015 Posty: 27
|
jeśli wartości są mocno plusowe (dojście do 25% powoduje check'a) to zanim kupisz przepływkę sprawdź koniecznie szczelność samego kolektora ssącego jak i rury od przepływki do kolektora. Jak był robiony gaz to równie dobrze może to być nieszczelna wkrętka od wtryskiwacza, przycięty oring od wtryskiwacza benzynowego itp. Ubogo wali w całym zakresie czy tylko na wolnych? Jaką ma wartość w gr/s na wolnych?
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 7.03.2017, 7:55 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Papi napisał(a): Podpiąłem - błędy ubogiej mieszanki - typowe dla wadliwego przepływomierza. Na razie przeczyściłem go - teraz planuje pojeździć dzień czy dwa i zobaczyć jak się zachowuje - następnym krokiem będzie dokładna diagnoza.
Jak na razie sprawdziłem to o czym wspominał kolega i rzeczywiście wartości prezentują się tak jak opisałeś.
Teraz tak - jak wybrać przepływkę? Oryginał to BOSCH - ale widziałem prawie o połowę tańszą firmy bremi? co myślicie? Papi, podaj kod błędu
|
|
Góra |
|
Papi
|
Napisane: 8.03.2017, 1:07 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
Niestety nie pamiętam już kodów błędu... ale jak sprawdzałem wpisując w google to chodziło głównie o MAF. Jeśli chodzi o gramy to coś mówił mi, że 7 - i na tak duży silnik to mało. Jutro jadę do znajomego dobrze to zdiagnozować. Przeczyszczenie nie pomogło - podejrzewam, że to przepływomierz, albo gdzieś jakaś dziurka... zdziwiłbym się jakby chodziło o korek wlewu paliwa
|
|
Góra |
|
tashi
|
Napisane: 8.03.2017, 2:29 |
|
Dołączył: 17.05.2015 Posty: 27
|
Jeżeli pomiar maf jest w gramach na sek to 7g/s to sporo jeśli piszesz o wygrzanym silniku na biegu jałowym bez klimy itp. Tak czy inaczej jeśli korekty paliwowe są mocno na + na wolnych to możesz pozdejmować i zaślepić lub zacisnąć podciśnienia wychodzące z kolektora ssącego np to idące do odpowietrzania baku i zobaczyć czy korekta spada. Chyba że korekta idzie na + w czasie jazdy?
|
|
Góra |
|
Papi
|
Napisane: 11.03.2017, 21:42 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
Diagnoza postawiona - klapki za kolektorem - nieszczelność - dostaje się lewe powietrze.
Zazwyczaj tego nie robię ale przy okazji polecę zakład gdzie robiłem diagnostykę porschepana w Raszynie pod Warszawą: + Zostałem przyjęty z dnia na dzień - mimo natłoku pracy znaleźli 2 godzinki, żeby mi pomóc bo akurat musiałem być w Warszawie - mieszkam 200 km + Rozmowa, doradztwo - zadałem mnóstwo pytań i na każde dostałem odpowiedź - cierpliwość, która przydałaby się wielu specom od passeratich + Cena w sam raz - przede wszystkim dlatego, że w mojej okolicy pewnie nikt by sobie nie poradził lub zajęło by to mu 2-3 razy więcej czasu + Doradzili co mogę zrobić we własnym zakresie - można liczyć za podwójny plus bo lubię sobie czasem pogrzebać - Jak dla mnie na razie brak - o ile diagnoza okaże się trafna - w co swoją drogą nie wątpię
Na razie tyle - w przyszły weekend coś postaram się poszperać przy samochodzie to będę wiedział więcej.
|
|
Góra |
|
tashi
|
Napisane: 12.03.2017, 2:46 |
|
Dołączył: 17.05.2015 Posty: 27
|
Tak jak obstawiałem - nie przepływomierz a nieszczelność. Uznanie dla serwisu bo często spotykam się z sytuacją że nie tłumaczą nic nawet po zakończonej naprawie.
|
|
Góra |
|
Papi
|
Napisane: 18.04.2017, 12:48 |
|
Dołączył: 22.05.2015 Posty: 40
|
Klapki za kolektorem wymienione - cały czas wyrzuca po jakimś czasie check engine. Wykazuje ubogą korektę na obu bankach na niskich obrotach, biegu jałowym. Korekty są niewielkie - teoretycznie przy tym nie powinien wyrzucać checka. Kontrolka zapala się czasem po 20, czasem po 100 km. Obstawiacie nieszczelność? Ja właśnie tak bym strzelał...
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|