Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 10:29 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Witam,

Pojawiło mi się światełko check engine. Na razie nie miałem czasu nigdzie podjechać sprawdzić o co, aczkolwiek mam pewne podejrzenia.

Podejrzewam przepływomierz - kilka dni temu oddałem samochód do zagazowania i montażysta zadzwonił, że nie podoba mu się praca silnika, ma wrażenie, że auto powinno mieć więcej mocy i wykazuje mu ubogą mieszankę - stąd moje podejrzenia. Sondy wykluczył, bo czytają dobrze.

Ogólnie ciężko o kogoś kto to dobrze zdiagnozuje w moim regionie (świętokrzyskie). Mam jednego speca, nie ma durametric ale mówi, że by sobie z tym poradził. Na razie planuje w ciemno przeczyścić przepływkę i zobaczyć co się zmieni.

Jakieś sugestie? Może ktoś miał podobny problem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 12:12 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 27
Do zdiagnozowania tego nie potrzebujesz durametrica. Jakikolwiek uniwersal typu Launch a nawet zwykły czytnik OBD. Łączysz się i sprawdzasz korekty długo i krótko terminowe. Jeśli są mocno dodatnie na obydwu bankach to odpinasz przepływkę i patrzysz jak bez niej (powinny być mocno minusowe). Jeśli tak wyjdzie to sprawdzasz jeszcze czy na pewno jest wszystko szczelne pomiędzy kolektorem ssącym a przepływką - wystarczy jeden zrzucony wężyk i na wolnych obrotach będziesz miał wyrzuconą mieszankę ubogą - rozwalony separator odmy też potrafi rzucić ubogą mieszankę więc komputer i diagnostyka bo czyszczenie przepływomierza jeśli nie jest oblepiony tak że widać to gołym okiem nic nie da.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 15:42 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Cześć, podepnij go pod obdII i wrzuć co Ci za błędy pokazuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 19:08 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Podpiąłem - błędy ubogiej mieszanki - typowe dla wadliwego przepływomierza. Na razie przeczyściłem go - teraz planuje pojeździć dzień czy dwa i zobaczyć jak się zachowuje - następnym krokiem będzie dokładna diagnoza.

Jak na razie sprawdziłem to o czym wspominał kolega i rzeczywiście wartości prezentują się tak jak opisałeś.

Teraz tak - jak wybrać przepływkę? Oryginał to BOSCH - ale widziałem prawie o połowę tańszą firmy bremi? co myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 19:16 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 27
jeśli wartości są mocno plusowe (dojście do 25% powoduje check'a) to zanim kupisz przepływkę sprawdź koniecznie szczelność samego kolektora ssącego jak i rury od przepływki do kolektora. Jak był robiony gaz to równie dobrze może to być nieszczelna wkrętka od wtryskiwacza, przycięty oring od wtryskiwacza benzynowego itp. Ubogo wali w całym zakresie czy tylko na wolnych? Jaką ma wartość w gr/s na wolnych?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.03.2017, 7:55 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Papi napisał(a):
Podpiąłem - błędy ubogiej mieszanki - typowe dla wadliwego przepływomierza. Na razie przeczyściłem go - teraz planuje pojeździć dzień czy dwa i zobaczyć jak się zachowuje - następnym krokiem będzie dokładna diagnoza.

Jak na razie sprawdziłem to o czym wspominał kolega i rzeczywiście wartości prezentują się tak jak opisałeś.

Teraz tak - jak wybrać przepływkę? Oryginał to BOSCH - ale widziałem prawie o połowę tańszą firmy bremi? co myślicie?



Papi, podaj kod błędu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2017, 1:07 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Niestety nie pamiętam już kodów błędu... ale jak sprawdzałem wpisując w google to chodziło głównie o MAF.

Jeśli chodzi o gramy to coś mówił mi, że 7 - i na tak duży silnik to mało.

Jutro jadę do znajomego dobrze to zdiagnozować. Przeczyszczenie nie pomogło - podejrzewam, że to przepływomierz, albo gdzieś jakaś dziurka... zdziwiłbym się jakby chodziło o korek wlewu paliwa :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2017, 2:29 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 27
Jeżeli pomiar maf jest w gramach na sek to 7g/s to sporo jeśli piszesz o wygrzanym silniku na biegu jałowym bez klimy itp. Tak czy inaczej jeśli korekty paliwowe są mocno na + na wolnych to możesz pozdejmować i zaślepić lub zacisnąć podciśnienia wychodzące z kolektora ssącego np to idące do odpowietrzania baku i zobaczyć czy korekta spada. Chyba że korekta idzie na + w czasie jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.03.2017, 21:42 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Diagnoza postawiona - klapki za kolektorem - nieszczelność - dostaje się lewe powietrze.

Zazwyczaj tego nie robię ale przy okazji polecę zakład gdzie robiłem diagnostykę porschepana w Raszynie pod Warszawą:
+ Zostałem przyjęty z dnia na dzień - mimo natłoku pracy znaleźli 2 godzinki, żeby mi pomóc bo akurat musiałem być w Warszawie - mieszkam 200 km
+ Rozmowa, doradztwo - zadałem mnóstwo pytań i na każde dostałem odpowiedź - cierpliwość, która przydałaby się wielu specom od passeratich
+ Cena w sam raz - przede wszystkim dlatego, że w mojej okolicy pewnie nikt by sobie nie poradził lub zajęło by to mu 2-3 razy więcej czasu
+ Doradzili co mogę zrobić we własnym zakresie - można liczyć za podwójny plus bo lubię sobie czasem pogrzebać
- Jak dla mnie na razie brak - o ile diagnoza okaże się trafna - w co swoją drogą nie wątpię

Na razie tyle - w przyszły weekend coś postaram się poszperać przy samochodzie to będę wiedział więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2017, 2:46 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 27
Tak jak obstawiałem - nie przepływomierz a nieszczelność. Uznanie dla serwisu bo często spotykam się z sytuacją że nie tłumaczą nic nawet po zakończonej naprawie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2017, 12:48 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Klapki za kolektorem wymienione - cały czas wyrzuca po jakimś czasie check engine. Wykazuje ubogą korektę na obu bankach na niskich obrotach, biegu jałowym. Korekty są niewielkie - teoretycznie przy tym nie powinien wyrzucać checka. Kontrolka zapala się czasem po 20, czasem po 100 km. Obstawiacie nieszczelność? Ja właśnie tak bym strzelał...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum