Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.01.2019, 18:14 

Dołączył: 28.04.2017
Posty: 23
Witam.

Sytuacja, przez przypadek dolalem o duzo 1l oleju ( nie pytac co i jak dalem ciala)
Pojechalem w trase 400km, wracajac przy predkosci okolo 190km nagle spadek mocy,

wlaczyla sie ikona sprezynki i zaczela mmigac.

Dojechalem do domu myslalem ze oleju zjadlo... dolalem kolejny litr... pojechalem kawalek zaswiecil sie silnik :)

Rano pdojechalem do mojego majstra spuscili okolo 2 l oleju,
ale neistety sprezyny mrugaja dalej silnik bladd skasowany.

Co sie okazalo, padl jakis czujnik na turbosprezarce ??? skad wiem na ktorej i ktory ? nie wiem.

dodatkowo pokazala sie ikona filtra czastek stalych... auto nie ma mocy.

Blad p154f00.

ikona filtra znikla sprezynki mrugaja....silnik sie pojawia jak skasuje znika..auto jezdzi bez mocy.

Co robic?jakies pomysly?????


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2019, 22:31 

Dołączył: 20.08.2018
Posty: 157
Nie masz PA ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2019, 23:08 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
Masz problem z ciśnieniem doładowania , więc nie ma mocy !
P154F00 - czujnik ciśnienia doładowania turbosprężarki, nieprawdopodobny sygnał.
Jako konsekwencja - wypalanie DPF jest zablokowane, dlatego miales kontrolke!
Strona zależy od tego DDE , w którym jest zapisany błąd.
Przyczyny mogą być:
1. Trudny ruch dźwigni turbo.
2. Elektroniczny regulator turbo (regulator ciśnienia turbo)
3. Sama turbo.
4. Problem w instalacji.
Trzeba patrzeć parametry w czasie rzeczywistym - zadana wartość ciśnienia od sterownika i rzeczywiste ciśnienie.
Jeśli jesteś na Slasku, pisz na PW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.01.2019, 23:16 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
faffik napisał(a):
...Sytuacja, przez przypadek dolalem o duzo 1l oleju ( nie pytac co i jak dalem ciala)...

...Dojechalem do domu myslalem ze oleju zjadlo... dolalem kolejny litr... pojechalem kawalek zaswiecil sie silnik :)


Nie pytam co i jak, nie drwię i nie szydzę, zadam proste pytanie...czy w 4,2 tdi nie ma bagnetu oleju ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2019, 0:04 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
adam748 napisał(a):
faffik napisał(a):
...Sytuacja, przez przypadek dolalem o duzo 1l oleju ( nie pytac co i jak dalem ciala)...

...Dojechalem do domu myslalem ze oleju zjadlo... dolalem kolejny litr... pojechalem kawalek zaswiecil sie silnik :)


Nie pytam co i jak, nie drwię i nie szydzę, zadam proste pytanie...czy w 4,2 tdi nie ma bagnetu oleju ??
Niestety nie. Malo tego w grupie vw czesto czujniki poziomu oleju mialy usterki polegające na niewłaściwym wskazaniu oleju (pokazywały mniej niż było faktycznie). Kolega ma duuuuzo szczęścia. Oglądałem tak silnik po tym jak po przelaniu olejem puściły turbiny i sie motor rozkrecił. To było coś.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2019, 11:36 

Dołączył: 28.04.2017
Posty: 23
A cos w temacie ?? Ma bagnet ale nieuzywa sie go bo podaje wskaznik elektronicznie wszystko lecz zle go odczytalem.
Filtr dpf sie juz nie pali, mam chyba suchy bo wlewu na ad blue nie ma.
Jak sprawdzic co sie sgalo czy tu padaja czesto czujniki od turbo? Sa dwa jak rozpoznac ktore padlo?? A moze szukac gdzie indziej przyczyny ?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2019, 15:14 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
faffik napisał(a):
A cos w temacie ??

Dziwne czytac kolejne identyczne pytanie w tym samym czasie, kiedy dana wyczerpująca odpowiedź z oprogramowania diagnostycznego porsche, z ktorego korzystaja w aso . Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie odpowiedz , tam po kolei rozpisany algorytm 1-4!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2019, 13:29 

Dołączył: 23.01.2016
Posty: 4
W tych motorach jest czujnik prędkości wałka turbiny lecz on nie powinien generować not laufa odczuwalnego podczas jazdy. Myślę że standardowo skończyła się przekładnia nastawnika turbiny. W pierwszych 4.2 Audi robiły pod 300tkm, w nowszych i Cayene są przypadki że poniżej 100tkm jest wiór.
Da się nastawnik w rozsądnych kosztach naprawić, lecz konkretny koszt generuję wydłubanie go z auta. Normalnie do tego trzeba z napędem jechać w dół, lecz jest opcja z jednej strony silnika zrobienia tego na aucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2019, 18:50 

Dołączył: 28.04.2017
Posty: 23
generalnieteraz jest tak, ze mruga sprezynka mocy nie ma
czase zaoali sie ikona silnika ale kasuje bledy foxwellem nt510.


mechanior mowil ze jakis czujnik na turbinie jest i on czesto siada.

czy to moglabyc wina przelania oleju ??ze cos zapchalem??

najlepiej bedzie kuic nowa turbine????

Wysłane z mojego SM-T835 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2019, 18:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Myślę że nie ma co zgadywać tylko jechać do specjalisty, który poprawnie zdiagnozuje usterkę




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2019, 19:26 

Dołączył: 23.01.2016
Posty: 4
Dobra diagnostyka wszystko wyjaśni, to nie jest tylko odczytanie błędów. Można sprawdzić pozycję nastawnika lewej i prawej turbiny jest w %, przepływ powietrza i doładowanie. Mocne przelanie oleju w tym motorze grozi wkręcaniem się motoru (chwilowe rozbieganie)dość nie przyjemne odczucie. Na szczęście są przepustnice na dolocie wiec da się go normalnie wyłączyć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2019, 21:45 

Dołączył: 28.04.2017
Posty: 23
Kogo w zach pom polecicie?

Wysłane z mojego SM-T835 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2019, 22:42 

Dołączył: 23.01.2016
Posty: 4
W Szczecinie mam kolegę który powinien z tym sobie poradzić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2019, 14:12 

Dołączył: 10.08.2019
Posty: 9
i jak kolego poradziles sobie z tym problemem bo mam podobny i jestem w trkcie proby dojscia do turbo:P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum