Witam. Dziś po dość dynamicznej jeździe zauważyłem że przy wyrzuceniu biegu wstecznego występuje dość mocne szarpniecie któremu towarzyszy dźwięk metaliczny - tak jak by spinania napędów. Szarpniecie występuje tylko jak wrzucam z P na R bądź z N na R. Szarpanie nie występuje gdy przerzucam z D na R (szybki ruch) tak poza tym to skrzynia działa prawidłowo..... Nie ma do czego się doczepic. Dodam że skrzynia jest około 5000km po wymianie oleju i filtrów - może trzeba zrobić dolewkę?
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak najbardziej sprawdzenie poziomu oleju jest wskazane. Pamiętaj, że robi się to przy określonej temp. oleju w skrzyni (30st. C). Dobrze też żeby zobaczyć czy może olej nie jest już ponownie brudny, chyba że wcześniej wiadomo kiedy był wymieniamy. Może długo nie był wymieniany i teraz się troszkę skrzynia wymyła po ostatniej wymianie? Powodzenia.
W poniedziałek podjadę do mechanika. Niech sprawdzi olej. Wyczytałem że takie objawy mogą świadczyć o zużyciu taśmy hamulcowej w skrzyni (co kolwiek to jest)
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie wiem czy zużycie taśmy hamującej nie byłoby bardziej odczuwalne jako ślizgające się sprzęgło. Może przy okazji zresetować ustawienia skrzyni i zrobić adaptację od nowa? Nie pamiętam tylko czy 9PA ma takę możliwość, wiem że któryś model nie ma takiej możliwości.
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem... na zimnym silniku auto i skrzynia startuje z 1-nki, ciągnie obroty na 1-dynce do 3-4000 obrotów jest szarpnięcie i wskakuje 2jka dopiero... reszta biegów zmieniana jest płynnie, bez problemów. Czy mam się czegoś już obawiać? Czy to normalne zachowanie skrzyni..? Jak silnik złapie temperaturę to oczywiście startuje z 2jki i problemów nie ma...
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników