Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.01.2020, 16:50 

Dołączył: 27.11.2018
Posty: 17
Witam
No tak jak w tytule , auto swoje lata ma 2004r właściciel twierdzi że na półsyntetyku śmiga przynajmniej ostatnie 5lat tak było .Tak chciałem podpytać czy warto i bezpiecznie przejść nagle na rekomendowany 5W30 czy lać już tego 10W40 i ogólnie dbać o interwał olejowy .


Drugi temat to hit dnia , okazuje się że 2gi kluczyk owszem otwiera centralny zamek , grot do stacyjki też oczywiście pasuje ale immo blokuje i odpalić auta nie mogę . Pytanie co mnie czeka i co z tym robić ,czy do ,,prosiakowych" warsztatów jeżdzić z tym czy każda z firm zajmująca się tym szeroko pojętym dorabianiem kluczy to ogarnie i jakich się kwot spodziewać żebym gdzieś nie przepłacił czegoś ,,bo porsche " itd .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2020, 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
10W40 to półsyntetyk - olej o znacznie gorszych parametrach od syntetycznego oleju 5W30... Ja bym wolał jeździć na jak najlepszym oleju.
Pytanie, czy silnik w jakimkolwiek zakresie niedomaga ? Popija olej ?




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2020, 17:49 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Zdecydowanie na syntetyk , nawet zastanowiłbym się nad 5W40. Co do kluczyka to może być zamiennik z dorobionym grotem ale bez elektroniki wtedy kreci ale nie odpali.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2020, 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja bym zalał 5W50.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2020, 18:49 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Qbak jeśli fabryka zaleca górny parametr 30 to przeskok w górę na 40 jest dopuszczalne ale przy 50 będzie duża lepkość i grubszy film olejowy, jeśli kol.dawidombra jeżdzi zimą to zbyt gęsty/lepki olej zbyt wolno docierać do najdalszych miejsc podczas rozruchu i może nastąpić przytarcie. Ja 50 używam w boxsterze którego zimą nie używam.Oczywiście to moja teoria wg której dobieram olej. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2020, 19:13 

Dołączył: 27.11.2018
Posty: 17
znaczy jeśli chodzi o olej to też raczej ,,wrócę " do syntetyka , tak chciałem dopytać czy jakiś minusów nie ma taki zabieg , wiem że po oleju mineralnym przeskok na syntetyki nie bardzo wskazany .


A jeśli chodzi o kluczyk to on otwiera zamek z pilota ( jest ten normalny nie zbliżeniowy czy jakoś tak ) pasuje do stacyjki ,nawet się w niej kręci bo grot stary ale immo wywala że nie i koniec . Więc taki ,,prawie " sprawny :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2020, 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
to nie jest mineralny tylko półsyntetyk.
I zadałem Ci pytanie w jakiej kondycji jest silnik ? Nie odpowiedziałeś...

Powinieneś zalać silnik olejem o klasie lepkości i jakości (!), którą zaleca producent do tego konkretnego silnika.


PS. Ciekawe kto i po co zalał ten silnik takim olejem...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2020, 21:09 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Przejście z tzw.półsyntetyka na syntetyk niczym nie grozi, wręcz bym zalecał. Musisz sobie zdawać sprawę że większość olejów w niskiej i średniej półce cenowej to oleje pseudo syntetyki nawet jak pisze 100 proc syntetyk albo full syntetyk a kosztuje 120 zeta za 5 litr. Prawdziwy olej synt. jest z gazu ziemnego i za 1 litr potrafi kosztować ponad 45 zeta. W zwykłym sklepiku motoryzacyjnym wszystkie albo większość to pseudo syntetyki czyli oleje mineralne z dodatkami. Niestety przepisy u nas pozwalają że jak g... ma odpowiednią ilość dodatków to można to nazywać pełnym syntetykiem. To że olej ma spec 5W30 to nie oznacza że jest prawdziwym syntetykiem . Kol Rafie zwrócił uwagę na bardzo ważną rzecz - klasę jakości oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.01.2020, 0:00 

Dołączył: 27.11.2018
Posty: 17
Silnik jest w kondycji raczej poprawnej , jakoś mam sentyment do Motula i w 8100x-c bym poszedł chociaż oni maja tam u siebie takie dedykowane dla VW nawet specyfiki .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum