|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
luke2001
|
Napisane: 16.02.2016, 18:49 |
|
Dołączył: 3.06.2009 Posty: 56
|
Witajcie.
Ostatnio zdarzyla mi sie awaria jak w temacie , cayenne 4.5s 2003r. Normalnie jechalem az nagle samochod wywalil blad PSM failure workshop i zero reakcji na gaz, auto zaczelo zwalniac az sie zatrzymalem. Silnik normalnie pracowal ale zero reakcji na gaz.
Zgasilem go pare razy i nagle wszystko wrocilo do normy. Blad PSM jeszcze swiecil z 5 min. ale potem zgasl. Mialem tak juz 3 razy przez tydzien czasu, ktos moze cos podpowiedziec gdzie lezy przyczyna?
Dzieki.
|
|
Góra |
|
rodan.555
|
Napisane: 17.02.2016, 11:30 |
|
Dołączył: 17.05.2015 Posty: 62
|
Z tego co kojarzę to cayenne bez względu na wersję silnikową to ma przepustnicę elektryczną. Przyczyny szukałbym w jakimś nie kontakcie albo przy przepustnicy albo przy wtyczce (wiązce) dochodzącej do pedału gazu w kabinie. Oczywiście najlepiej by go było podpiąć do komputera i sprawdzić co się w nim zapisało wtedy łatwiej będzie znaleść usterkę.
|
|
Góra |
|
vLuKaSv
|
Napisane: 17.02.2016, 23:54 |
|
Dołączył: 21.12.2015 Posty: 86
|
Podłącz komputer bo powodów może być wiele. Na ślepo niema czego szukać.
|
|
Góra |
|
luke2001
|
Napisane: 18.02.2016, 18:12 |
|
Dołączył: 3.06.2009 Posty: 56
|
Podłączyłem , wygląda to tak: Jeśli dobrze czytam to problem jest po stronie pedału gazu.Widziałem na allegro cały pedał z potencjometrem za 150zl. Zamawiać ?
|
|
Góra |
|
rodan.555
|
Napisane: 18.02.2016, 18:26 |
|
Dołączył: 17.05.2015 Posty: 62
|
Ja bym najpierw oczyścił styki i przyjrzał się temu co jest. Możliwe że sam czujnik da się rozebrać i np. wymaga on tylko oczyszczenia. Poza tym masz jeszcze błąd pochodzący od przepływomierza, na twoim miejscu bym go wymontował a następnie oczyścił za pomocą izopropanolu (tylko przemywając bo to dosyć delikatne urządzenie).
|
|
Góra |
|
luke2001
|
Napisane: 18.02.2016, 22:47 |
|
Dołączył: 3.06.2009 Posty: 56
|
rodan.555 napisał(a): Ja bym najpierw oczyścił styki i przyjrzał się temu co jest. Możliwe że sam czujnik da się rozebrać i np. wymaga on tylko oczyszczenia. Poza tym masz jeszcze błąd pochodzący od przepływomierza, na twoim miejscu bym go wymontował a następnie oczyścił za pomocą izopropanolu (tylko przemywając bo to dosyć delikatne urządzenie). Dzięki Rodan za sugestie, tak zrobię , sprawdzę styki przy pedale gazu. Natomiast jeśli chodzi o przepływomierz to mam używany i już go wymieniłem. Na poprzednim obroty nie były stabilne ,teraz jest ok. Dam znać co pomogło dla potomnych
|
|
Góra |
|
wake surf
|
Napisane: 16.02.2017, 22:27 |
|
Dołączył: 20.10.2016 Posty: 18
|
Mam identyczny problem , raz na jakiś czas wyskakują te błędy czy udało się usunąć problem i w jaki sposób ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
pitong
|
Napisane: 18.02.2017, 5:15 |
|
Dołączył: 11.08.2013 Posty: 160
|
luke2001 napisał(a): Dam znać co pomogło dla potomnych dzisiaj mija rok i zapomniało się dać znać co pomogło... a potomni są...
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 21.02.2017, 23:06 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
Kiedyś dawno temu była taka akcja serwisowa na pedału gazu, był z nim problem (układ scalony) wymieniało się całą tą część. Nie sądzę żeby to było to ale warto sprawdzić czy aby na pewno akcja ta została wykonana (sprawdzić nr części pedału gazu).
|
|
Góra |
|
Mart_000
|
Napisane: 5.05.2017, 10:04 |
|
Dołączył: 29.11.2016 Posty: 116
|
Pedały gazu wykonane są zazwyczaj w ten sposób, że jest to rezystor regulowany. Układ sterujący bada jego całkowitą rezystancję, a także rezystancje składowe do odczepu regulowanego. Ich suma powinna dać rezystancję całkowitą. Proporcja rezystancji składowych pozwala sterownikowi określić wychylenie pedału. Jeśli ścieżka po której poruszają się styki rezystora gdzieś się wytrze lub zabrudzi, sterownik wykrywa błąd. Pedał gazu niby pracuje w całym zakresie, ale należy pamiętać, że większość swojego życia spędza w dwóch położeniach: spoczynkowym i właściwym dla normalnej jazdy (pewnie u każdego kierowcy to inny zakres). I tam zazwyczaj dochodzi do uszkodzeń. Można przemierzyć taki pedał, najlepiej dwoma miernikami które mają możliwość podpięcia do komputera. Wtedy można dla wielu prób poruszania pedałem w różnych zakresach sprawdzić, czy nie występują nagłe i znaczące odchyłki którejś z rezystancji składowych. Ale to kupa zabawy i niepewny efekt. Jeśli nie pomoże demontaż pedału, delikatne czyszczenie i spryskaniem środkiem na poprawę kontaktu, zainwestowałbym 150 zeta w używkę. Ryzyko że też będzie strzelona jest przy podaży części do Cayenna chyba niewielkie... ))
|
|
Góra |
|
wake surf
|
Napisane: 12.06.2017, 0:46 |
|
Dołączył: 20.10.2016 Posty: 18
|
Problem rozwiązany wymieniłem pedał gazu na najtańszy z allegr 19zl i jeżdżę tak już ponad 3 miesiące wcześniej błąd wyskakiwał kilka razy dziennie tylko reset kompem lub odpięcie aku pomagało teraz jest cisza i spokój
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
wake surf
|
Napisane: 12.06.2017, 0:48 |
|
Dołączył: 20.10.2016 Posty: 18
|
Pedał gazu który kupiłem różnił się ostatnia cyfra nr seryjnego
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|