Cześć,
rok temu w styczniu kupiłem 958 z 2013 w wersji S diesel 4.2. Po krótce odpowiadając na pytania (faktycznie, każde z osobna było wałkowane wielokrotnie na forum).
1. 10kkm jak rozłożone? 10km dziennie czy 200km co tydzień? Jak bliżej drugiego wariantu to 4.2d jest genialny, jeździłem 3.0d na jazdach przed zakupem i nie ma porównania. Ponoć spalanie w tym 3.0d wcale nie jest jakoś wiele niższe a 850nm robi swoje. Trochę droższy jest w serwisie, trzeba do wielu rzeczy sinik wyciągać bo ciasno, pilnować zmian oleju bo się grzeje, standard przy sporej pojemności.
2. Tak, szukaj z pneumatyką. Duża różnica w komforcie i fajnie że się sam obniża przy wyższych prędkościach. Nie musiałem zaglądać, poprzedni właściciel ponoć też nie (175kkm na liczniku). Odpuść bieda-wersje bez, w takich egzemplarzach często innych bajerów też nie ma, ktoś kroił co popadło z konfiguratora
3. Dla mnie jest dobrze, ale nie mam porównania, niech się inni wypowiedzą
4. Reduktor (temat rzeka), ja musiałem zregenerować biturbo, poza tym jeżdżę i spokój.
5. Jak szukasz diesla to gdzieś koło 2015 (do potwierdzenia dokładnie) zaczęli dodawać AdBlue, więc ja bym unikał
6. Silnika słuchaj jak się pięknie kręci
7. --
Pozdrawiam