To ja i ja się wypowiem bo rok temu miałem taki sam dylemat: jeep srt - cayenne gts/turbo, mb AMG63 , bmw x5m.
Wybrałem Jeepa SRT 6.4 - pojezdziłem autem kolegi i "zakochałem "się w nim
Męskie agresywne sportowe auto w karoserii SUVa. No i ten dzwięk podczas jazdy - ja mam dodatkowo sportowe wydechy Borla zamontowane
Na pewno przeważyła też wielkość wnętrza (pozbyłem się vana w którym większą część czasu woziłem powietrze)- zależało mi by po złożeniu foteli do środka zmieścił się sprzęt do windsurfingu - deska, quiverbag z żaglami albo rower - cayenne ma niestety wyrażnie mniej przestrzeni w środku.
Jeżeli ma to znaczenie to ten model Jeepa jest aktualnie produkowany, natomiast Cayenne z 2012 to stary model dwie generacje wstecz.
Ja wiem , że niektórym marka Jeep może kojarzyć się z powolnym topornym autem, ale uwierz że po przejażdzce każdy od razu wie , że napis SRT zmienia wszystko
Jeżeli chodzi o plusy Jeepa SRT:
- rewelacyjny silnik 6.4 V8 i osiągi
- świetna skrzynia biegów (produkcji ZF - 8 biegowa)
- bardzo duże i wygodne wnętrze, świetne fotele
- bardzo dobre prowadzenie i hamulce (seria to 380 mm brembo)
- dżwięk (szczególnie z wydechem borla)
minusy:
- spalanie ? no ale ono jest podobne w tej klasie u wszystkich średnio miasto 21l , trasa około 14-15 l
- pomimo adaptacyjnych amortyzatorów (blistein) dość sztywne zawieszenie
cayenne GTS z pneumatyką będzie bardziej komfortowy
- rozmiar opon przód/tył to 295 !!! / 20 - mocno czuć koleiny w mieście, należy się przyzwyczaić
- cayenne GTS na pewno ma lepiej wykonane wnętrze , ale w SRT naprawdę tragedii nie ma, ładnie to ogólnie wygląda (alcantara, deska w skórze, carbon)
Generalnie czy kupisz Jeepa SRT czy Cayenne GTS będziesz bardzo zadowolony
- oba auta są świetne , kwestia gustu i potrzeb (np. wielkosć wnętrza, komfort etc)...
ps. najlepsze przyspieszenie jakie udało mi się zmierzyć to 4,5s 0-100 km/h co w 2,5 t kanciastym wielkim aucie przy akompaniamencie strzałów z wydechu przy każdej zmianie biegów powoduje "banana" na twarzy
no chyba , że ktoś jest bardzo eco-friendly i chce to przeżywać w ciszy w elektryku