|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
przemekwww
|
Napisane: 14.06.2019, 15:39 |
|
Dołączył: 13.02.2019 Posty: 21
|
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Cayenne 4,5 Turbo 2004 rok. Od zakupu borykam się z błędem zawieszenia. Myślałem że to czujnik poziomowania ale po zamianie stron jest bez zmian błąd 00140- czujnik przyspieszenia nadwozia przód prawy G342-zwarcie z masą. I moje pytanie czy czujnik G342 to to samo co G289 /czyli poziomowania xenon/. Jeśli nie to gdzie go szukać. 2. Gdzie jest sterownik pneumatycznego zawieszenia?
|
|
Góra |
|
przemekwww
|
Napisane: 14.06.2019, 19:35 |
|
Dołączył: 13.02.2019 Posty: 21
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 14.06.2019, 20:53 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Te oznaczenie "G" nic mi nie mówią, ale jeżeli po podstawieniu innego czujnika nadal jest ten sam błąd, to może przejrzyj wiązkę.
Sterownik jest w bagażniku w prawym nadkolu.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
przemekwww
|
Napisane: 14.06.2019, 22:00 |
|
Dołączył: 13.02.2019 Posty: 21
|
przejrzałem trochę forum tuarega i wynika że G342 to czujnik przyspieszenia... 7L0907674A tylko że nie bardzo go mogę w aucie zlokalizować przy amorze
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 14.06.2019, 22:23 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jest tam pod nadkolem taki czujnik.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
przemekwww
|
Napisane: 15.06.2019, 15:47 |
|
Dołączył: 13.02.2019 Posty: 21
|
Rozgrzebałem całe nadkole i po odpięciu czujnika dalej ten sam błąd. Wiązka wygląda na ok więc pewnie sterownik. Tym bardziej iż zajrzałem do niego i wygląda na robiony. Jutro zamówię i się okaże...
|
|
Góra |
|
przemekwww
|
Napisane: 19.06.2019, 6:36 |
|
Dołączył: 13.02.2019 Posty: 21
|
...i niestety dupa. Inny sterownik i dalej to samo. Nawet nie wiem gdzie teraz szukać.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 19.06.2019, 18:18 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Samo odpięcie i podpięcie czujnika pod nadkolem nic nie da. Przecież po jego odpięciu błąd pozostanie co sam napisałeś. Czy podstawiałeś drugi, sprawny czujnik? Nie rozumiem po co od razu wymieniać sterownik. Co to ma dać. Sterownik jest kodowany pod auto i każdy czujnik jest adaptowany. Wymiana sterownika to ostateczność gdyż drugi trzeba zakodowac, poadaptować wszystkie sensory wysokości i zrobić kalibrację zawieszenia. A jak sensor pod nadkolem jest uszkodzony to i tak wywali błąd. Szukanie w ciemno.... Upewnij się najpierw na 100%, że czujnik który wytypowałeś jest uszkodzony/sprawny a potem dopiero szukaj dalej.
|
|
Góra |
|
przemekwww
|
Napisane: 19.06.2019, 19:32 |
|
Dołączył: 13.02.2019 Posty: 21
|
Michał masz 100% racji... ale zmylił mnie czujnik poziomowania, który po odpięciu dawał błąd przerwa w obwodzie o nie zwarcie do masy, dlatego myślałem że po odpięciu czujnika przyspieszenia powinno zmienić błąd na przerwa w obwodzie. Dziś znowu rozebrałem nadkole i na podglądzie Live VCDS-em sprawdziłam napięcie czujnika G341, G342 i G343. Dwa miały ok 2,5V ten uszkodzony ma 0,5V a po jego odpięciu jest 0V, więc tak jak mówisz pewnie czujnik. Już zamówiłem na wymiankę. Po prostu nie przypuszczałem, że po odpięciu czujnika błąd będzie ten sam.
|
|
Góra |
|
przemekwww
|
Napisane: 22.06.2019, 17:23 |
|
Dołączył: 13.02.2019 Posty: 21
|
Tak tylko informacyjnie, po wymianie czujnika przyspieszenia wszystko jest ok.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.06.2019, 23:39 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Dzięki za odzew
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Baderus
|
Napisane: 17.07.2019, 19:42 |
|
Dołączył: 11.11.2018 Posty: 8
|
Witam. Po wymianie wahacza wyrzuca mi błąd zawieszenia i konieczna jest kalibracja. Niestety termin w serwisie mam dopiero za jakiś czas, a muszę zrobić 800 km trasę. Czy z tym błędem mogę jechać? Różnica w poziomie lewy/prawy przód to 2 cm. Poroszę o podpowiedzi, dzięki!
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 17.07.2019, 21:38 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Dziwne naprawy. Dlazcego na warsztacie nie skalibrowali ?
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 17.07.2019, 22:29 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
He - bo pewnie nie mieli sprzętu... A konieczność kalibracji wynika jak sądzę z błędnej wymiany. Jeszcze się nie spotkałem z tym by trzeba było cokolwiek kalibrować po wymianie wachaczy - no poza tematami gdzie jakiś warsztat coś namotał. Każdy mechanior chętnie zabierze sie za wachacze bo to fajna robota ale jak coś nie pójdzie to potem wymówki, ze to nie on albo że tzreba jechać do specjalisty bo on już sam nie wie co jest nie tak albo, ze sterownik jest uszkodzony...
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 18.07.2019, 0:16 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Jest jakiś numer błędu , ktory wynika z odczytu pamięci sterownika ?
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 18.07.2019, 0:19 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
michal928 napisał(a): Jeszcze się nie spotkałem z tym by trzeba było cokolwiek kalibrować po wymianie wachaczy - no poza tematami gdzie jakiś warsztat coś namotał.
+1 sie nie spotkalem . Wydaje mi się odłączali czujniki, i nie było czym błąd usunąć.
|
|
Góra |
|
Baderus
|
Napisane: 18.07.2019, 9:34 |
|
Dołączył: 11.11.2018 Posty: 8
|
Z pewnością coś poszło nie tak przy wymianie wahacza, ale czy można z takim błędem wyjechać w trasę? Auto oczywiście prowadzić się normalnie, a różnica wysokością jest niezauważalna. Obawiam się sytuacji, gdy żółta lampka zmieni się na czerwoną i będę musiał wzywać lawetę.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Mart_000
|
Napisane: 19.07.2019, 11:02 |
|
Dołączył: 29.11.2016 Posty: 116
|
Mnie się kiedyś odpięło cięgno od czujnika w trakcie jazdy. Auto powoli wzniosło się na tym kole na maksymalną wysokość i wyskoczył mi błąd układu poziomowania nadwozia. Po spięciu cięgna i uruchomieniu nadal był błąd i nieprawidłowa wysokość, ale po krótkim czasie wszystko wróciło do normy i po kolejnym odpaleniu zdaje się błędu już nie było. Zdaje się więc że tam nie ma trwałego błędu który trzeba kasować komputerem, o ile przywróci się prawidłowe działanie czujników. W sprzedaży są teraz wahacze różnych alternatywnych firm, które niby są mechanicznie zgodne, ale konstrukcja wahacza (rozmawiamy rozumiem o górnym) nieco się różni. W szczególności pozycja mocowania czujnika może być nieco inna, co tłumaczyć może zmianę wysokości pojazdu. Ale czy to powinno wygenerować błąd? Nie do końca jestem przekonany... ) M.
|
|
Góra |
|
Baderus
|
Napisane: 19.07.2019, 19:10 |
|
Dołączył: 11.11.2018 Posty: 8
|
Nr błędu to 01780. Na forum VW Tuarega znalazłem wątek opisujący podobny problem. Na szczęście udało mi się zarezerwować w PorschePana termin przed planowaną trasą. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 19.07.2019, 20:15 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|