Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.11.2021, 13:31 

Dołączył: 16.09.2020
Posty: 19
Cześć

W Porsche Cayenne z zawieszeniem pneumatycznym można ustawić wysokość samochodu oraz tryb jazdy wygodny, normalny i sport.

Czy ustawienia wysokości: normalna i autostradowa mogą mieć wpływ na komfort jazdy?

Na przykład, jeżeli taki zwykły rower ma mniejsze ciśnienie powietrza w kołach, to opony lepiej tłumią nierówności. Nie wiem, ale wydaje mi się, że regulacja wysokości może wpływać na ciśnienie powietrza w amortyzatorach: gdy amortyzator się zwęża ciśnienie rośnie (siła=ciśnienie*powierzchnia).

W niektórych samochodach, amortyzator się zwęża gdy auto jest podnoszone. Wymaga to większego ciśnienia w amortyzatorze, żeby utrzymać ten sam ciężar auta. Większe ciśnienie sprawia, że samochód traci nieco na komforcie.

W niektórych samochodach, stosuje się dodatkowy zbiornik wyrównawczy przy amortyzatorze, po to, żeby zwiększyć objętość powietrza w amortyzatorze. Im większa objętość powietrza, tym łagodniejsza jest charakterystyka pracy amortyzatora: mniejsza zmiana ciśnienia przy tej samej zmianie wysokości.

Wydaje mi się, że regulacja sport, normal, komfort wpływa na szybkość tłumienia.

Podnosząc i opuszczając Cayenne być może zmienia się powierzchnia amortyzatora i jego pojemność, co może mieć wpływ na komfort jazdy.

Chciałbym zapytać o wasze odczucia, czy Cayenne jest mniej lub bardziej komfortowa na wysokości normalnej czy autostradowej?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2021, 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Moje odczucia są takie że tryb komfort przy wysokości standardowej jest bardziej "komfortowy" niż przy autostradowej.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2021, 18:05 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Podzielam zdanie piterson,
wskazuje zresztą na to fakt, że jeśli ustawimy auto w tryb normal(Chrono),
to o ile nie wymusi tego wysoka prędkość to auto będzie w pozycji
"średnia/normalna" (pneumatyka) a nie "niska".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 20:39 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 371
Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
Antek,
w zależności od generacji Cayenne jest więcej lub mniej kombinacji, ale generalnie wszystko sprowadza się do jednego: praw fizyki Pan nie zmienisz...
I tego pilnuje fabryka: wybierzesz wyższy prześwit, a będziesz jechał szybko - samochód się obniży; wybierzesz komfort, a będziesz poganiał samochód - ten się usztywni. Wszystko niezależnie od Ciebie. Wszystko, aby zachować maksimum stabilności na drodze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2021, 0:52 

Dołączył: 29.07.2012
Posty: 21
Poniżej wklejam link (na przykładzie Audi). Dla cierpliwych, jest wyjaśnione w jaki sposób układ reguluje wysokość/twardość (komfort).

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=75011L

Polecam przeczytać całość, jednak dla leniwych, znów cytat:

"Otóż amortyzator ma specjalną konstrukcję - posiada zawory PDC - umożliwiającą adaptację sztywności i tłumienia. Skutkiem tego jest miękkie zawieszenie na wysokich poziomach, a twarde na 1.
Ponadto miech ma swój udział w tym procesie. Jest on zbudowany w ten sposób, aby mógł zmieniać swoją objętość w zależności od poziomu, jaki wybierzemy. Jego ścianki rolują się, gdy auto się opuszcza, i rozwijają gdy podnosi. W wyniku tego działania, po napompowaniu miecha (w celu podniesienia samochodu) zwiększy się też jego objętość, czyli ciśnienie w nim nie wzrośnie tak drastycznie, żeby bardzo utwardzić zawieszenie. Działa to też w drugą stronę, czyli po spuszczaniu ciśnienia przez sterownik, miech roluje się i zmniejsza swoją objętość, w wyniku czego auto nie kanapowieje"

Przeczytajcie jednak całość, z szacunku dla osoby, której chciało sie to stworzyć :thumbup:

Jednocześnie w całym artykule opisany jest problem utraty wysokości zawieszenia tzw "kucanie" samochodu po dłuższym postoju, czy zmianie temperatury.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum