Poniżej wklejam link (na przykładzie Audi). Dla cierpliwych, jest wyjaśnione w jaki sposób układ reguluje wysokość/twardość (komfort).
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=75011LPolecam przeczytać całość, jednak dla leniwych, znów cytat:
"Otóż amortyzator ma specjalną konstrukcję - posiada zawory PDC - umożliwiającą adaptację sztywności i tłumienia. Skutkiem tego jest miękkie zawieszenie na wysokich poziomach, a twarde na 1.
Ponadto miech ma swój udział w tym procesie. Jest on zbudowany w ten sposób, aby mógł zmieniać swoją objętość w zależności od poziomu, jaki wybierzemy. Jego ścianki rolują się, gdy auto się opuszcza, i rozwijają gdy podnosi. W wyniku tego działania, po napompowaniu miecha (w celu podniesienia samochodu) zwiększy się też jego objętość, czyli ciśnienie w nim nie wzrośnie tak drastycznie, żeby bardzo utwardzić zawieszenie. Działa to też w drugą stronę, czyli po spuszczaniu ciśnienia przez sterownik, miech roluje się i zmniejsza swoją objętość, w wyniku czego auto nie kanapowieje"
Przeczytajcie jednak całość, z szacunku dla osoby, której chciało sie to stworzyć
Jednocześnie w całym artykule opisany jest problem utraty wysokości zawieszenia tzw "kucanie" samochodu po dłuższym postoju, czy zmianie temperatury.