|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kal800
|
Napisane: 9.11.2010, 20:15 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
Hej,
Na początku chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów klubu Porsche.
Chciałbym się stać w niedalekiej przyszłości właścicielem samochodu tej marki. Wprawdzie zawsze marzyłem o 911, jednak z powodów zdrowotnych muszę mieć teraz większy (wyższy) i bardziej komfortowy samochód. Dlatego właśnie bardzo poważnie myślę o Porsche Cayenne - rocznik 2007 albo 2008. Głównie miasto i trasa, teren to co najwyżej dojazd do działki albo mała przejażdżka po lesie.
Jako, że mało wiem o marce, miałbym parę pytań:
1. Jakie są wady i zalety wersji S i Turbo? Wiadomo - turbo mocniejsze o ponad 100 KM, ale co z komfortem, zestrojeniem skrzyni, eksploatacją?
2. Jakie są istotne elementy wyposażenia, na które warto zwrócić uwagę? Bardziej mnie interesują te mechaniczne, ale te poprawiające komfort też mile widziane/
3. Na co trzeba zwracać uwagę kupując to auto? Czy są jakieś komponenty, które lubią się zużywać/psuć i które są jakoś szczególnie kosztowne?
4. Jak jest z przebiegiem - przez ile tyś km Porsche Cayenne będzie wciąż świeżym autem?
Wszelkie opinie mile widziane
pozdrawiam
Kal
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 10.11.2010, 10:41 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
Cześć.
Mogę napisać kilka moich odczuć odnośnie Cayenne (od czerwca 2008)
1. Wersja S i GTS ma tą zaletę że nie ma turbiny Samochody uturbione wypadałoby traktować trochę ostrożniej. Wg. mnie 405 KM z GTS jest wystarczające dla tego auta, choć na początku zanim zdałem sobie sprawę że to nie 911 to spodziewałem się czegoś więcej. Jeśli ma zastąpić 911 to możesz pomyśleć nad turbo tylko weż pod uwagę że np. mój GTS pali 20l/100km a turbo podobno ok 30l/100 (nie sprawdzałem - z opowiadań)
2. obowiązkowo musi mieć pneumatyczne zawieszenie (mało egzemplarzy go nie ma ale jednak się zdarzają, szczególnie te importowane) turbo chyba ma je w standardowym wyposażeniu. mnie bardzo spodobała się 4 strefowa klimatyzacja, bo jak jest bardzo ciepło to z przodu ustawiam sobie 21 a z tyłu LO i nawiew na max i auto szybko się schładza a nie wieje mi po spoconym ciele. szklany dach też fajna sprawa, pomimo tego że cały czas jest zamknięty to w aucie jest dużo światła i bardzo miła atmosfera
3. chyba najdroższą częścią która się psuje jest silnik (ja miałem wymieniany przy 60 tys). jak się ogląda ogłoszenia niemieckie to spory % miał wymieniane silniki przy 60-80 tys km, więc coś w tym jest. Jeśli myślisz o aucie 2007/2008 to poszukaj takiego który jest jeszcze na gwarancji, żeby dało się ją przedłużyć. Ja w swoim przedłużyłem i nie żałuję bo już mi na tej gwarancji wymieniali pompę paliwową czy wtryskową (nie wiem dokładnie).
4. mój ma obecnie 71 tys i wygląda jak nowy, nic nie skrzypi, nie trzeszczy
generalnie to super auto i jestem z niego bardzo zadowolony
powodzenia w poszukiwaniach dobrego egzemplarza.
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 10.11.2010, 12:41 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
W tej chwili mam dosyć mocno wyposażoną E60 535d i zależy mi na tym, żeby wymiana na Porsche była krokiem trochę wyżej a nie niżej. Głównie chodzi mi o takie aspekty jak:
1. Zbieranie się auta podczas wyprzedzania - w tej chwili mam taki efekt, że jak chce cokolwiek wyprzedzić co jedzie z normalną prędkością po polskich drogach, to wciskam pedał a auto katapultuje do przodu niezależnie od prędkości czy biegu. Cayenne S ma 100 KM więcej ale też masa jest większa i aerodynamika inna, poza tym nie wiem jak się sprawuje benzynowe V8 gdyż moje doświadcznie na benzyniakach się sprawadza do R4 , czy dorównuje elastycznością dieslom? Generalnie wolałbym uniknąć suszarki pod maską, sam się nad GTS zastanawiałem, jednak czytałem jakąś recenzję z której wynika, że GTS ma tak zestrojoną skrzynię, że praktycznie non stop auto jest na wysokich obrotach, co generuje niemały hałas.
2. Gadżety ułatwiające życie - automatyczne światła (również długie), wycieraczki, tempomat aktywny, sensory parkowania itd - nie wiem jaka jest polityka Porsche jeżeli chodzi o dodatki - czy za wszystko trzeba płacić i to słono, czy też większość Cayenne S już to ma?
No i ta awaryjność. Wprawdzie na forum BMW też straszono awaryjnością E60, ale jakoś mi się nic nie przydarzyło. Wymiana silnika - to brzmi naprawdę groźnie. Stąd pytanie - ile standardowo Cayenne ma gwarancji i jaki jest koszt jej przedłużenia i o ile maksymalnie?
Kal
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 10.11.2010, 13:21 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
Według mnie podczas wyprzedzania GTS zbiera się wystarczająco (S pewnie też) ale petarda to to nie jest. Benzyna V8 pracuje i brzmi wspaniale ale wg mnie elastycznością mocnemu dieslowi nie ma szans dorównać. Moje doświadczenie z dieslami jest raczej mizerne bo miałem Volvo 2,4 D5 i to była straszna krowa.
Polityka w Porsche jest taka że płaci się w zasadzie za wszystko i to sporo
Cayenne ma 2 lata gwarancji, można ją przedłużyć do max 9 lat co roku lub co 2 lata. Opłata za rok to ok. 8 tys.
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 10.11.2010, 17:34 |
|
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 10.11.2010, 18:25 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
[admin: usunięto] napisał(a): Jesli masz 535d biturbo to bys musial kupic Cayenna turbo S abys poczul roznice i byl zadowolony. Zwykle S i GTS nie da ci wieksze frajdy niz obecne twoje BMW.
To duze ciezkie auto i nie rozpedza sie jak limuzyna czy 911..... Lepiej do Twojego wlozyc chipa i masz wynik 5,5 sec lub lepszy albo kupic Cayenna Turbo.
Gdybym chciał frajdę, to bym kupił 911 ale jak pisałem - mój kręgosłup wymaga wyższego auta. Generalnie nie chodzi mi o to, żeby mieć większy fun niż teraz, tylko żeby nowe auto nie odbiegało zbytnio osiągami od tego co mam teraz. Wiem, że to jest duże i ciężkie auto, do tego 4x4, wciąż jednak mam nadzieje, że V8 o mocy prawie 400 KM jakoś to zrekompensuje...
Kal
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 10.11.2010, 18:33 |
|
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 11.11.2010, 12:26 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
Nie ma wyjścia - muszę zrobić test drive po prostu i sam sprawdzić.
Mam jedno pytanie do posiadaczy - na środkowej konsoli między lewarkiem a podłokietnikiem są takie pokrętła - czasami jest jedno, czasami dwa. Do czego one służą?
Kal
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 11.11.2010, 12:35 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
to z lewej to ustawienia terenowe a to z prawej podnoszenie i obniżanie auta, jeśli ma pneumatyczne zawieszenie
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 16.11.2010, 21:23 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 16.11.2010, 22:13 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.11.2010, 23:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Zapewne rok prod. 2006 więc w ogóle słaby biznes Nawet bez akcyzy wychodzi drogo.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Bezpiecznik
|
Napisane: 16.11.2010, 23:07 |
|
Dołączył: 16.10.2010 Posty: 163
|
ale te 17000 heh... przez 3 lata
samochód z 2007...to daje miesięcznie ok 500 km... może miał blisko do pracy
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 16.11.2010, 23:16 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
no na mobile nie spotkałem tańszego egzemplarza o takim przebiegu....
zresztą jako ciężarówka nie będzie aż taki drogi
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 16.11.2010, 23:26 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
Może to jest 17 tys po wymianie silnika.
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 16.11.2010, 23:26 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
Bezpiecznik napisał(a): ale te 17000 heh... przez 3 lata samochód z 2007...to daje miesięcznie ok 500 km... może miał blisko do pracy
No dziwne, ale jak się zobaczy fotki kierownicy i foteli - nic nie wytarte, naprawdę auto świeżo wygląda...
Ile według Was powinien kosztować? Czy te 128 tyś zł to naprawdę dużo? Najtańsza oferta na otomoto to 170k brutto za auto z przebiegiem 50 000 km
Kal
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 17.11.2010, 1:19 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.11.2010, 1:38 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Gwarancja owszem, ale zapewne za dopłatą. No i kwestia jak z jej realizacją w PL. Poza tym znów zapewne rocznik 2006. Ale wygląda spoko.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kal800
|
Napisane: 25.11.2010, 19:15 |
|
Dołączył: 9.11.2010 Posty: 78
|
A jak wygląda sprawa porównania normalnego audio w Cayenne S z BOSE?
Głównie chodzi mi o kwestię subwoofera - w Bose jest, czy w standardzie też? Bo jeżeli tak, to nie ma problemu, żeby standardowe audio zapgrejdować montując lepsze głośniki i wzmacniacz...
Kal
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|