Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.07.2015, 21:04 

Dołączył: 27.07.2015
Posty: 2
Panowie witam i proszę o poradę bo mi już cyce opadają.

Pacjent to pierwszy Cayenne 3,2 w manualnej skrzyni.

Mam problem z wyczuwalnymi drganiami przenoszonymi z układu napędowego na niskich biegach.

Na niskich biegach 1, 2 w czasie ruszania czuć walenie z napędu, tak jakby przód z tyłem się nie zgrywał i tłukło wałem.

Wymieniono najpierw sprzęgło bo kupiłem ze ślizgającym, potem jak drgania się nasiliły ori dwumas bo rozwaliło (nadmierny luz poprzeczny i taki plastikowy ślizg w środku wytarło). Diagnoza padła na skrzynkę redukcyjną poszła do regeneracji i podobno była też rozwalona jakieś łańcuchy powyciągane i niby zrobiona. Dalej to samo, żadnych luzów na wale wszystko w zawieszeniu tip top. Koła powyważane opony nowe.

Ciekawostka po odłączeniu wtyczki do elektryki reduktora drgania znikają ale wiadomo kontrolka na desce pali i napędy pewnie niesprawne.

Ktoś coś takiego przeżywał? Obstawiam że reduktor poszedł się grzać i ktoś spartolił regenerację.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2015, 14:18 

Dołączył: 4.12.2014
Posty: 48
RooS napisał(a):
Panowie witam i proszę o poradę bo mi już cyce opadają.

Pacjent to pierwszy Cayenne 3,2 w manualnej skrzyni.

Mam problem z wyczuwalnymi drganiami przenoszonymi z układu napędowego na niskich biegach.

Na niskich biegach 1, 2 w czasie ruszania czuć walenie z napędu, tak jakby przód z tyłem się nie zgrywał i tłukło wałem.

Wymieniono najpierw sprzęgło bo kupiłem ze ślizgającym, potem jak drgania się nasiliły ori dwumas bo rozwaliło (nadmierny luz poprzeczny i taki plastikowy ślizg w środku wytarło). Diagnoza padła na skrzynkę redukcyjną poszła do regeneracji i podobno była też rozwalona jakieś łańcuchy powyciągane i niby zrobiona. Dalej to samo, żadnych luzów na wale wszystko w zawieszeniu tip top. Koła powyważane opony nowe.

Ciekawostka po odłączeniu wtyczki do elektryki reduktora drgania znikają ale wiadomo kontrolka na desce pali i napędy pewnie niesprawne.

Ktoś coś takiego przeżywał? Obstawiam że reduktor poszedł się grzać i ktoś spartolił regenerację.



Mialem stycznosc z podobnym przypadkiem - po wizycie w ASO POznan - diagnoza była taka - ze w trakcie eksploatacji wymieniny byl kotrys z napedów( mostów) i po wymianie most przedni i tylny nie mialy takich przełozen - co skutkowalo tym ze redukotr nie mogl zgrac predkosci i wpadal wlasnie w takie drgania o których mowisz ( rozne predkosci odczytywal jako brak przyczepnosci przednich lub tylnych kół i wtedy zaczuna jak kałasznikow zalaczac i rozłaczac napędy co skutuje takim stukaniem wlasnie). Niestety finalnie nie udalo mi sie ustalic kotry z mostow byl nie wlasciwy - oraz jakie przelozenia mialy oba mosty.

Jezeli udaloby ci sie sprawdzic jakie przelozenia maz w przednim i tylnym moscie to bylby to krok do przodu. Przydalby sie do tego fachowiec z dziedziny napedów ktory podpowie gdzei i jak odczytac przełozenie mostów w Cayenne ( w sumie to to samo co Touareg)

a przy okacji gdzie oddawales reduktor do regeneracji i jaki byl tego koszt ( mozesz podesłac Na PW).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2015, 15:31 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Tak jak napisał kolega - różne przełożenia mostów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2015, 13:38 

Dołączył: 4.12.2014
Posty: 48
RooS.

spisz numery z przedniego i tylnego mostu.

Wrzuc poporstu w google. Nawet w wynikach aukcji internetowych wyjdzie ci z jakich aut pochodza napedy.

Najprawdopodobniej którys z napedow masz od diesla, bo z wersji 4,5 litrowych nie pasuja wymiarowo i nie da sie zalozyc.

U mnie po sprawdzeniu i sprowadzeniu przedniego i tylnego mostu do wspolnego mianownika ( jeden typ silnikowy) problem zniknął.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum