RooS napisał(a):
Panowie witam i proszę o poradę bo mi już cyce opadają.
Pacjent to pierwszy Cayenne 3,2 w manualnej skrzyni.
Mam problem z wyczuwalnymi drganiami przenoszonymi z układu napędowego na niskich biegach.
Na niskich biegach 1, 2 w czasie ruszania czuć walenie z napędu, tak jakby przód z tyłem się nie zgrywał i tłukło wałem.
Wymieniono najpierw sprzęgło bo kupiłem ze ślizgającym, potem jak drgania się nasiliły ori dwumas bo rozwaliło (nadmierny luz poprzeczny i taki plastikowy ślizg w środku wytarło). Diagnoza padła na skrzynkę redukcyjną poszła do regeneracji i podobno była też rozwalona jakieś łańcuchy powyciągane i niby zrobiona. Dalej to samo, żadnych luzów na wale wszystko w zawieszeniu tip top. Koła powyważane opony nowe.
Ciekawostka po odłączeniu wtyczki do elektryki reduktora drgania znikają ale wiadomo kontrolka na desce pali i napędy pewnie niesprawne.
Ktoś coś takiego przeżywał? Obstawiam że reduktor poszedł się grzać i ktoś spartolił regenerację.
Mialem stycznosc z podobnym przypadkiem - po wizycie w ASO POznan - diagnoza była taka - ze w trakcie eksploatacji wymieniny byl kotrys z napedów( mostów) i po wymianie most przedni i tylny nie mialy takich przełozen - co skutkowalo tym ze redukotr nie mogl zgrac predkosci i wpadal wlasnie w takie drgania o których mowisz ( rozne predkosci odczytywal jako brak przyczepnosci przednich lub tylnych kół i wtedy zaczuna jak kałasznikow zalaczac i rozłaczac napędy co skutuje takim stukaniem wlasnie). Niestety finalnie nie udalo mi sie ustalic kotry z mostow byl nie wlasciwy - oraz jakie przelozenia mialy oba mosty.
Jezeli udaloby ci sie sprawdzic jakie przelozenia maz w przednim i tylnym moscie to bylby to krok do przodu. Przydalby sie do tego fachowiec z dziedziny napedów ktory podpowie gdzei i jak odczytac przełozenie mostów w Cayenne ( w sumie to to samo co Touareg)
a przy okacji gdzie oddawales reduktor do regeneracji i jaki byl tego koszt ( mozesz podesłac Na PW).