|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marus33
|
Napisane: 3.02.2020, 14:53 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
Witajcie! Mam nadzieję na Waszą podpowiedź. Swoje Cayenne posiadam od maja 2018 roku. 4.5L V8 340 KM 220 000 tys przebiegu Ostatnie 6 lat jezdziło na instalacji gazowej PRINS
Problem mam z pracą silnika w szczególości na gazie od jakiś 8 tygodni.
Zaczęło się gdy jechałem do Bydgoszczy i w pewnym momencie poczułem dziwne wibracje w silniku odruchowo nacisnąłem przycisk wyłączenia gazu i ustały. Po chwili załączyłem instalację i wszystko zaczęło działać jak nalezy.
Po kilku tygodniach zaczął już tak wariować że wyskoczyły błędy w tym błąd na drugim cylindrze. Wymieniłem cewkę i było ok i teraz znów pojawia się ten sam problem. Byłem w firmie która zakłądała instalacje gazową mówią że wszystko wyczyścili i wyrównali ciśnienie gazu. Problem nadal ten sam. Facet mówi że na komputerze wyświetla mu komunikat "czujnik wałka rozrządu". Mój obecny mechanik twierdzi że trzeba wymienić wariatory(2 sztuki) i sprawa powinna być wyjasniona. Poprzedni właściciel któremu ufam mówi że skoro dzieje się to na gazie to on by doszukiwał się problemu po stronie gazu.
Szukam niezależnych opinii od osób które znają się na tych silnikach i miały już z tym styczność.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź!
Pozdrawiam serdecznie! Marek
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 3.02.2020, 15:34 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 4.02.2020, 12:02 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 4.02.2020, 12:33 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Jeżeliby okazało się, że to jednak wariatory, to nie trzeba kupić nowych, skontaktuj się z firmą Mehenker z Rzeszowa. Mają własną linię produkcyjną części do nich, z tych samych materiałów co oryginały. Nie mam żadnych binzesowych powiązań z nimi, tuż przed świętami zregnerowali moje, co prawda do innego auta, ale Cayenne też w ofercie mają, mechanik powiedział że cudna robota, tylko szkoda że nie taka szybka, póki co odpukać wszystko pięknie chodzi.
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 4.02.2020, 22:02 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
marus33 napisał(a): Facet mówi że na komputerze wyświetla mu komunikat "czujnik wałka rozrządu". Mój obecny mechanik twierdzi że trzeba wymienić wariatory(2 sztuki) i sprawa powinna być wyjasniona.
Tia wariatory..... będziesz wymieniał po kolei kolejne części. Napisz jeszcze czym (tester) ci Panowie diagnozowali te wariatory...
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 5.02.2020, 11:11 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
Duke napisał(a): Jeżeliby okazało się, że to jednak wariatory, to nie trzeba kupić nowych, skontaktuj się z firmą Mehenker z Rzeszowa. Mają własną linię produkcyjną części do nich, z tych samych materiałów co oryginały. Nie mam żadnych binzesowych powiązań z nimi, tuż przed świętami zregnerowali moje, co prawda do innego auta, ale Cayenne też w ofercie mają, mechanik powiedział że cudna robota, tylko szkoda że nie taka szybka, póki co odpukać wszystko pięknie chodzi. Hej! Super! Ogromne dzięki za odpowiedz i bardzo przydatne informacje! Pisałem do jednej z firm już wcześniej i właśnie mieli wszystkie inne modele i wersje silnikowe poza moja. Dzisiaj się z nimi skontaktuje. Raz jeszcze bardzo dziekuje. Dam znać co udało mi się zrobić w tej sprawie.
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 5.02.2020, 11:14 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
szwagierek napisał(a): marus33 napisał(a): Facet mówi że na komputerze wyświetla mu komunikat "czujnik wałka rozrządu". Mój obecny mechanik twierdzi że trzeba wymienić wariatory(2 sztuki) i sprawa powinna być wyjasniona.
Tia wariatory..... będziesz wymieniał po kolei kolejne części. Napisz jeszcze czym (tester) ci Panowie diagnozowali te wariatory... Siemanko! Dziekuje za zainteresowanie moim problemem. Podłączenie poprzez złącze pod kierownica do komputera diagbostycznego i tyle. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 5.02.2020, 11:47 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Marus33, zanim zaczniesz kombinować z wałkami to podjedź proszę tam, gdzie podpinali Ci się pod kompa i niech sczytają kody błędów i wrzuć na forum.
Ale zanim do nich pojedziesz to odepnij minus aku na około godzinę (znajdziesz pod nogami kierowcy dwie plastikowe zaślepki i to jest chyba ta bliżej tunelu, masz tam śrubę chyba na klucz 13 odkręcasz i czekasz). Może być tak, że rozjechały Ci się mapy benzyny przez LPG.
Po godzinie podpinasz, skręcasz - i włączasz silnik i tak niech pochodzi do rogrzania. Potem w drogę i zobacz czy dalej jest to samo.
Jeśli dalej to zacząłbym od wizytu u ogarniętego gazownika, który sprawdzi Ci wszystkie parametry wtrysków LPG, również może być, że wtryski benzynowe są zasyfione i tu można zastosować regenerator wtrysków (niemiecki dostępny na All..o) z Liqui Moly.
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 5.02.2020, 18:56 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
Troszkę byłem zagoniony dzisiaj - wrzucam wydruk z przed wymiany cewki na drugim cylindrze SebastianP napisał(a): Marus33, zanim zaczniesz kombinować z wałkami to podjedź proszę tam, gdzie podpinali Ci się pod kompa i niech sczytają kody błędów i wrzuć na forum.
Ale zanim do nich pojedziesz to odepnij minus aku na około godzinę (znajdziesz pod nogami kierowcy dwie plastikowe zaślepki i to jest chyba ta bliżej tunelu, masz tam śrubę chyba na klucz 13 odkręcasz i czekasz). Może być tak, że rozjechały Ci się mapy benzyny przez LPG.
Po godzinie podpinasz, skręcasz - i włączasz silnik i tak niech pochodzi do rogrzania. Potem w drogę i zobacz czy dalej jest to samo.
Jeśli dalej to zacząłbym od wizytu u ogarniętego gazownika, który sprawdzi Ci wszystkie parametry wtrysków LPG, również może być, że wtryski benzynowe są zasyfione i tu można zastosować regenerator wtrysków (niemiecki dostępny na All..o) z Liqui Moly.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 5.02.2020, 21:10 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
Duke napisał(a): Jeżeliby okazało się, że to jednak wariatory, to nie trzeba kupić nowych, skontaktuj się z firmą Mehenker z Rzeszowa. Mają własną linię produkcyjną części do nich, z tych samych materiałów co oryginały. Nie mam żadnych binzesowych powiązań z nimi, tuż przed świętami zregnerowali moje, co prawda do innego auta, ale Cayenne też w ofercie mają, mechanik powiedział że cudna robota, tylko szkoda że nie taka szybka, póki co odpukać wszystko pięknie chodzi. Skontaktowałem się i dostałem odpowiedz: „ Dzień dobry Dysponujemy bardzo małą bazą informacji na temat tych nastawników. Poza tym do tej pory było bardzo małe zainteresowanie regeneracją tych kół. Jeśli nie jest to problem, nastawniki można przysłać do nas. Po sprawdzeniu w dziale technicznym, potwierdzimy czy jest szansa na ich regenerację.„
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 6.02.2020, 8:11 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Patrząc po kodach błędów to chyba najlepiej będzie, jak napiszesz do kolegi z forum Qbak i prześlesz mu kody
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 7.02.2020, 3:04 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Dlaczego wymieniłeś te dwie cewki wcześniej na B1? Błąd P0021 i P0011 to nie ten sam błąd tylko odpowiednio dla B2 i B1? Chyba opis jest słaby z tej diagnostyki. Może też być tak jak napisał Sebastian, mapy się rozjechały, tylko nie wiem czy odpięcie akumulatora wystarczy. Spróbować możesz. Trzeba sprawdzić stan gładzi, parametry silnika podczas pracy (przestawienie rozrządu) oraz jak szybko zmieniają się fazy wałków rozrządu. Może tylko korekta rozrządu, może sztyca sterująca wariatorem, a może (chyba jeszcze nigdy się nie spotkałem w 9PA) wariator. A może coś zupełnie innego Znajdź serwis który coś tam przy Cayenne 4,5 robi raz na jakiś czas lub chce się zaangażować. W Twojej okolicy nie znam nikogo. Teraz też są błędy? Jakie? Ten błąd P0352 może wskazywać na wiązkę do cewki co będzie skutkowało wypadaniem zapłonu.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 8.02.2020, 0:30 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
Qbak napisał(a): Dlaczego wymieniłeś te dwie cewki wcześniej na B1? Błąd P0021 i P0011 to nie ten sam błąd tylko odpowiednio dla B2 i B1? Chyba opis jest słaby z tej diagnostyki. Może też być tak jak napisał Sebastian, mapy się rozjechały, tylko nie wiem czy odpięcie akumulatora wystarczy. Spróbować możesz. Trzeba sprawdzić stan gładzi, parametry silnika podczas pracy (przestawienie rozrządu) oraz jak szybko zmieniają się fazy wałków rozrządu. Może tylko korekta rozrządu, może sztyca sterująca wariatorem, a może (chyba jeszcze nigdy się nie spotkałem w 9PA) wariator. A może coś zupełnie innego Znajdź serwis który coś tam przy Cayenne 4,5 robi raz na jakiś czas lub chce się zaangażować. W Twojej okolicy nie znam nikogo. Teraz też są błędy? Jakie? Ten błąd P0352 może wskazywać na wiązkę do cewki co będzie skutkowało wypadaniem zapłonu. Hej! 😮😮😮 Powoli zaczyna się robić jak w Hogwardzie - tylko nieliczni potrafią zrozumieć te magię która się tutaj dzieje 😋 Na przyszły tydzień jestem umówiony w serwisie w Gnieźnie na sprawdzenie wszystkich cewek i wtrysków. Zaczniemy od tego i zobaczymy jak będzie działać po tym zabiegu - ewentualnej wymianie na nowe. Dziekuje! Do usłyszenia za kilka dni!
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 8.02.2020, 13:26 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Marus33, odłącz aku jeszcze i sprawdź czy jest ok
|
|
Góra |
|
Mart_000
|
Napisane: 12.02.2020, 23:42 |
|
Dołączył: 29.11.2016 Posty: 116
|
Też mam 4.5 na gazie, ale nie notuję tego typu problemów. Natomiast to już moje n-te auto z gazem więc możesz wypróbować moją radę, tym bardziej że nie jest kosztowna. Jeśli na benzynie chodzi dobrze a na gazie nie, to problem leży w instalacji gazowej lub w instalacji zapłonowej samochodu. Załóżmy że wtryskiwacze i reszta są OK. Benzyna jest wtryskiwana pod postacią mgiełki, w tych warunkach znacznie łatwiej dochodzi do jonizacji ośrodka pod wpływem wysokiego napięcia, która jest pierwszym etapem przeskoku iskry. Jako że zachodzi znacznie łatwiej, to w cewce zapłonowej indukują się niższe napięcia. Paliwo gazowe jest 'suche', potrzeba wyższego napięcia do przeskoku iskry. Napięcie na cewce rośnie aż do momentu przeskoku iskry. Fajkocewki w naszych wiekowych autach już nie są pierwszej świeżości i być może dochodzi do przebić do masy, jeśli napięcie osiąga odpowiednio wysoki poziom. W tych cylindrach gdzie do tego dojdzie będą wypadały zapłony i silnik będzie chodził jak serce wiekowej damy lekkich obyczajów. Wystarczy tylko zmniejszyć przerwę na świecach, ja kiedyś z powodzeniem jeździłem na 0.4-0.5 mm. Zmniejszenie przerwy powoduje przeskok iskry przy niższym napięciu, więc jest szansa że nie będzie dochodziło do przebić. Energia wyładowania też będzie niższa, ale w zupełności wystarczy do odpalenia gazu, z benzyną też nie powinno być kłopotów (a jeśli już to tylko przy dużym obciążeniu na wysokich obrotach). Wypróbuj, jeśli będzie wyraźna poprawa to masz sprawę w zasadzie zdiagnozowaną.
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 17.02.2020, 17:38 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
Jestem pod ogromnym wrażeniem jaką wiedzą dysponujecie!!! Chylę czoła! Mart_000 napisał(a): Też mam 4.5 na gazie, ale nie notuję tego typu problemów. Natomiast to już moje n-te auto z gazem więc możesz wypróbować moją radę, tym bardziej że nie jest kosztowna. Jeśli na benzynie chodzi dobrze a na gazie nie, to problem leży w instalacji gazowej lub w instalacji zapłonowej samochodu. Załóżmy że wtryskiwacze i reszta są OK. Benzyna jest wtryskiwana pod postacią mgiełki, w tych warunkach znacznie łatwiej dochodzi do jonizacji ośrodka pod wpływem wysokiego napięcia, która jest pierwszym etapem przeskoku iskry. Jako że zachodzi znacznie łatwiej, to w cewce zapłonowej indukują się niższe napięcia. Paliwo gazowe jest 'suche', potrzeba wyższego napięcia do przeskoku iskry. Napięcie na cewce rośnie aż do momentu przeskoku iskry. Fajkocewki w naszych wiekowych autach już nie są pierwszej świeżości i być może dochodzi do przebić do masy, jeśli napięcie osiąga odpowiednio wysoki poziom. W tych cylindrach gdzie do tego dojdzie będą wypadały zapłony i silnik będzie chodził jak serce wiekowej damy lekkich obyczajów. Wystarczy tylko zmniejszyć przerwę na świecach, ja kiedyś z powodzeniem jeździłem na 0.4-0.5 mm. Zmniejszenie przerwy powoduje przeskok iskry przy niższym napięciu, więc jest szansa że nie będzie dochodziło do przebić. Energia wyładowania też będzie niższa, ale w zupełności wystarczy do odpalenia gazu, z benzyną też nie powinno być kłopotów (a jeśli już to tylko przy dużym obciążeniu na wysokich obrotach). Wypróbuj, jeśli będzie wyraźna poprawa to masz sprawę w zasadzie zdiagnozowaną.
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 17.02.2020, 17:40 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
Qbak napisał(a): Dlaczego wymieniłeś te dwie cewki wcześniej na B1? Błąd P0021 i P0011 to nie ten sam błąd tylko odpowiednio dla B2 i B1? Chyba opis jest słaby z tej diagnostyki. Może też być tak jak napisał Sebastian, mapy się rozjechały, tylko nie wiem czy odpięcie akumulatora wystarczy. Spróbować możesz. Trzeba sprawdzić stan gładzi, parametry silnika podczas pracy (przestawienie rozrządu) oraz jak szybko zmieniają się fazy wałków rozrządu. Może tylko korekta rozrządu, może sztyca sterująca wariatorem, a może (chyba jeszcze nigdy się nie spotkałem w 9PA) wariator. A może coś zupełnie innego Znajdź serwis który coś tam przy Cayenne 4,5 robi raz na jakiś czas lub chce się zaangażować. W Twojej okolicy nie znam nikogo. Teraz też są błędy? Jakie? Ten błąd P0352 może wskazywać na wiązkę do cewki co będzie skutkowało wypadaniem zapłonu.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 18.02.2020, 23:00 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
marus33 napisał(a): Qbak napisał(a): Dlaczego wymieniłeś te dwie cewki wcześniej na B1? Błąd P0021 i P0011 to nie ten sam błąd tylko odpowiednio dla B2 i B1? Chyba opis jest słaby z tej diagnostyki. Może też być tak jak napisał Sebastian, mapy się rozjechały, tylko nie wiem czy odpięcie akumulatora wystarczy. Spróbować możesz. Trzeba sprawdzić stan gładzi, parametry silnika podczas pracy (przestawienie rozrządu) oraz jak szybko zmieniają się fazy wałków rozrządu. Może tylko korekta rozrządu, może sztyca sterująca wariatorem, a może (chyba jeszcze nigdy się nie spotkałem w 9PA) wariator. A może coś zupełnie innego Znajdź serwis który coś tam przy Cayenne 4,5 robi raz na jakiś czas lub chce się zaangażować. W Twojej okolicy nie znam nikogo. Teraz też są błędy? Jakie? Ten błąd P0352 może wskazywać na wiązkę do cewki co będzie skutkowało wypadaniem zapłonu. P0021 Camshaft position (CMP), intake/left/front bank2 over-advanced system performance - ustawienie rozrządu, uszkodzenie mechaniczne silnika, elektrozawór zmiennych faz.
|
|
Góra |
|
marus33
|
Napisane: 21.02.2020, 9:39 |
|
Dołączył: 3.02.2020 Posty: 12
|
szwagierek napisał(a): marus33 napisał(a): Qbak napisał(a): Dlaczego wymieniłeś te dwie cewki wcześniej na B1? Błąd P0021 i P0011 to nie ten sam błąd tylko odpowiednio dla B2 i B1? Chyba opis jest słaby z tej diagnostyki. Może też być tak jak napisał Sebastian, mapy się rozjechały, tylko nie wiem czy odpięcie akumulatora wystarczy. Spróbować możesz. Trzeba sprawdzić stan gładzi, parametry silnika podczas pracy (przestawienie rozrządu) oraz jak szybko zmieniają się fazy wałków rozrządu. Może tylko korekta rozrządu, może sztyca sterująca wariatorem, a może (chyba jeszcze nigdy się nie spotkałem w 9PA) wariator. A może coś zupełnie innego Znajdź serwis który coś tam przy Cayenne 4,5 robi raz na jakiś czas lub chce się zaangażować. W Twojej okolicy nie znam nikogo. Teraz też są błędy? Jakie? Ten błąd P0352 może wskazywać na wiązkę do cewki co będzie skutkowało wypadaniem zapłonu. P0021 Camshaft position (CMP), intake/left/front bank2 over-advanced system performance - ustawienie rozrządu, uszkodzenie mechaniczne silnika, elektrozawór zmiennych faz. Hej! Myślisz ze będzie to związane tylko z tymi „Vanosami”?
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|