Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.11.2017, 0:21 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
Witam szanowne grono. Czy ktoś ma może informację z jakim momentem należy dokręcić koło pasowe napędzające pasek wielorowkowy w Cayenne S 4.5 '03? Mój mechanik nie dał kleju anaerobowego na gwint po wymianie rozrządu, śruba się odkręciła, koło zsunęło i rozleciał się jego kołnierz, niszcząc przy okazji uszczelniacz... Straty w sumie niewielkie, nie licząc tego, że zaglebiłem nocą 100 km od domu... Muszę teraz to wszystko poskładać i nie wiem jaki powinien być moment z jakim mam śrubę tego koła dokręcić. A może jest jakiś bardziej skomplikowany patent typu określony moment plus dokręcenie o określony kąt? Jeśli ktoś wie i byłby się uprzejmy wiedzą podzielić, będę zobowiązany. ;-))

pozdrawiam

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2017, 0:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Niewielkie straty? Sam uszczelniacz to 1000zł przecież. Chociaż z drugiej
strony mogło "dojść" do rozrządu, więc w sumie straty nie najgorsze.

Porsche podaje, że śruba centralna powinna być nowa za każdym dokręcaniem.
Są 4 kroki:
- 25Nm
- 50Nm
- 250Nm
- 90st.
To będzie spory moment. Porsche zaleca dwie osoby plus klucze na 3/4 cala.
Dodatkowo do specjalny klucz do blokowania koła pasowego.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2017, 12:52 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
Bardzo dziękuję za szybką i kompetentną odpowiedź! ;-)))

Co do strat to właśnie się dowiedziałem że ten uszczelniacz kosztuje 880 zł i dostępny jest w zasadzie tylko przez serwis. Będę musiał pokombinować, bo za kawałek blaszki i gumki które w produkcji kosztują 20 eurocentów nie jestem w stanie zapłacić takich pieniędzy. Bariera mentalna i już... ;-))) Ale szczęście w nieszczęściu że nie ścięło klina na kole zębatym rozrządu i nie rozwaliło całego silnika. Śrubę kupię nową, bo kosztuje drobne 50 zeta, koło pasowe pójdzie używane za stówę - w końcu ono się praktycznie nie zużywa a moje też nie było nowe.... Tylko ten uszczelniacz... Ech... ;-)) Ale to wszystko to drobny problem. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2017, 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Uszczelniacz jest tylko produkowany na zamówienie Porsche, ale dostępny
jest nie tylko przez serwis. Mogę zaoferować taki uszczelniacz w lepszych
pieniądzach. Śrubę także ;) Pisz na PW jeżeli jesteś zainteresowany.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2017, 18:30 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Moim zdaniem mechanik dokrecil po prostu za lekko (sama grzechotka??). Nawet pneumatem jakby popukal to za cholere by sie nie odkrecila


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2017, 23:29 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
Nie miała prawa się odkręcić... No ale nic to. Samochód już śmiga. Tak dla zainteresowanych, uszczelniacz kosztujący prawie 9 stówek można mieć za 15 zeta plus przesyłka i flaszkę. 15 zł kosztuje uszczelniacz Corteco 45x58x7 w wykonaniu z wargą przeciwpyłową (polecam e-simmeringi.pl). Flaszkę kosztuje obróbka na tokarce starego uszczelniacza tak, aby nowy wszedł jak w masło (należy zrobić na 57,8). Powstaje bardzo ładne łoże, w które elegancko wprasowuje się nowy uszczelniacz. Nie ma szansy żeby wypadł na zewnątrz, do środka też nie wpadnie, bo w razie czego oprze się o obudowę rozrządu. Na śrubę klej anaerobowy (niestety poszła stara, bo nie mogłem czekać na ściągnięcie nowej), moment nieco ponad 250 Nm (nie ryzykowałem tych 90 stopni, bo mogłaby nie wytrzymać, a wtedy nie wykręciłbym jej bez rozebrania połowy przodu). Kilka setek nakręcone, jak na razie jest git. Na wszelki wypadek zaznaczyłem farbą od czoła położenie śruby i koła. Wystarczy za jakiś czas sprawdzić czy nie odkręca się. Ale chyba teraz nie ma szansy...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum