|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Morpheus
|
Napisane: 14.10.2021, 10:28 |
|
Dołączył: 14.10.2021 Posty: 3
|
Szanowni... Chodzę z zamiarem zakupienia Cayenne I generacji. Budżet oscyluje w skromnych 30-35 tysiącach - wiem, jest to może i mały przedział - pojazd ma być jako daily, nie przewiduję codziennych gigantycznych tras tym samochodem - jest to raczej jakieś tam spełnienie marzeń, gdy na praktykach widziało się Cayenne. Napotkałem ostatnio takie dwa ogłoszenia: 2004 - https://www.olx.pl/d/oferta/porsche-cay ... bserved_ad2007 - https://www.olx.pl/d/oferta/porsche-cay ... derIndex=5Wiem, że ciężko z opisu cokolwiek wywnioskować bo pisać każdy może wszystko, ale czy ktoś z Was posiadający ten sam model bądź posiadający wiedzę, mógłby się wypowiedzieć na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie takich pojazdów z takim przebiegiem? Prosiłbym również o kilka podpowiedzi: - sugerowalibyście silnik 3.6 VR6 (model z rocznika 2007) czy 4.5 V8 (z rocznika np. 2004)? - łańcuch rozrządu: wymiana jest w około 300.000 km czy raczej kilometraż nie ma tutaj znaczenia? Przeczytałem, że można programem diagnostycznym sprawdzić czy łańcuch jest już rozciągnięty czy nie - jest to prawda czy raczej kit? - na co dokładnie zwrócić uwagę przy zakupie pojazdu z 2004 roku a 2007? - pneumatyczne zawieszenie: faktycznie jest bardzo awaryjne? Zauważam, że ile ludzi tyle opinii. - spalanie: czy ktoś z Was modyfikował mapę i wspomogło to w niższym spalaniu? - sugerujecie kupić czy omijać samochody z LPG: nie chodzi mi raczej o krytykę że "gaz jest do kuchenek" bądź "stać cię na takie auto to i na paliwo", wiadomo wiele osób chce z spalaniem zejść jak najniżej (nawet kosztem miejsca w bagażniku); Będę wdzięczny oczywiście za każdą dodatkową sugestię bądź radę.
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 14.10.2021, 14:27 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Głos rozsądku - odpuść sobie z tym budżetem. Chyba że masz jeszcze wolne 10k PLN na pakiet startowy.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 14.10.2021, 14:48 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
I potem po parę tysięcy rocznie podobnie w prezerwie.
|
|
Góra |
|
hashiriya
|
Napisane: 14.10.2021, 15:14 |
|
Dołączył: 10.10.2021 Posty: 54
|
Kupowanie jakiegokolwiek auta, którego nie chce się tylko gdzieś szybko przetyrać, a faktycznie nim jeździć, z nastawieniem na dolną granicę widełek cenowych, to proszenie się o kłopoty, a nie spełnianie marzeń...
|
|
Góra |
|
Czosnek
|
Napisane: 14.10.2021, 16:36 |
|
Dołączył: 27.01.2020 Posty: 23
|
Wszystko zależy od tego jak postrzegasz to auto.
Jeśli tak jak ja marzyłeś o nim i wiesz, że w tym przedziale cenowym czekają cię pewne kompromisy.
To o ile eksploatacja nie jest za droga dla ciebie i będziesz miał siłę i chęci do grzebania przy nim to śmiało możesz coś znaleźć.
Tylko serio licz się z tym, że pali jak smok i niektóre części potrafią być abstrakcyjnie drogie.
|
|
Góra |
|
Morpheus
|
Napisane: 14.10.2021, 22:00 |
|
Dołączył: 14.10.2021 Posty: 3
|
Dziękuję serdecznie za pomoc! Nie pozostaje mi nic innego jak zwiększyć budżet bądź jak Johnny pisze - głosem rozsądku odpuścić póki co.
Czosnek, z mechanicznego punktu widzenia największym wyzwaniem byłaby wymiana rozrządu, bo minimum skrzynia musi lecieć w dół. Poza tym naprawy ogarniał bym we własnym zakresie. Najbardziej jednak martwi to, że do ceny zakupu trzeba będzie doliczyć 10K na start.
|
|
Góra |
|
roswell
|
Napisane: 14.10.2021, 23:58 |
|
Dołączył: 23.01.2021 Posty: 34
|
Mam wrażenie, że te 10k na start to jest całkiem optymistyczny wariant...
|
|
Góra |
|
Przemek KG
|
Napisane: 15.10.2021, 19:03 |
|
Dołączył: 23.03.2021 Posty: 291
Nr klubowicza: 724
|
Morpheus napisał(a): Dziękuję serdecznie za pomoc! Nie pozostaje mi nic innego jak zwiększyć budżet bądź jak Johnny pisze - głosem rozsądku odpuścić póki co.
Czosnek, z mechanicznego punktu widzenia największym wyzwaniem byłaby wymiana rozrządu, bo minimum skrzynia musi lecieć w dół. Poza tym naprawy ogarniał bym we własnym zakresie. Najbardziej jednak martwi to, że do ceny zakupu trzeba będzie doliczyć 10K na start. Powiem tak - kupowanie Cayenna mając tylko 10k PLN na ewentualne naprawy to jak zapraszać dziewczynę do restauracji i liczyć na to, że zamówi tylko małe danie i wodę niegazowaną. W rzeczywistości musisz mieć wystarczająco dużo kasy w portfelu by zamówić przystawki, deser i drinka. Więc wypadałoby mieć ze 30k w kieszeni na wszelki wypadek, albo odpuścić sobie randki w restauracjach
|
|
Góra |
|
TheNorthernBird
|
Napisane: 22.10.2021, 11:11 |
|
Dołączył: 21.06.2021 Posty: 11
|
Witajcie. Ma. To samo…jak kolega „ Morpheus” … szukam konkretnie Cayenne 3.6VR6… gdzieś tez jakieś marzenie od kilku lat … może dlatego ponieważ nawet jak to „stare” Porsche stoi obok BMW , Mercedesa, Audi to zauważam w nim pełne dopracowanie wszytkich elementów… nawet głupie zaślepki na hak są lepiej wykonane niż w innych markach … No i to podobieństwo do 911 🥰
Z tym budżetem startowym to prawda… choć ja chce kupić jako drugie auto i powoli własnymi siłami krok po kroku doprowadzać auto do fajnego stanu mechanicznego . Co trochę słyszę : „ głupi jesteś ze chcesz sie pakować w Porsche , takie stare …” „ przecież to drogie w utrzymaniu, części drogie” moja żona „ ludzie będą gadać ze nam się w dupie poprzewracało” A ja Sobie tak myśle: „ jak nie teraz to kiedy?”
Za 20 lat? Wiadome jest dzieci się pojawiają, kasa kasa kasa … idzie jak woda z kranu na co innego… odkładać znowu jakieś pie kasze przez kolejne kilka lat? Bez sensu …
Nie jestem z wykształcenia mechanikiem ale z zamiłowania hobbystycznefo 🔩⚙️🔧 coś tam działam przy motocyklowej mechanice … . Kiedyś miałem Subaru Legcy i robiłem silnik przy nim z precyzja i starannością mechaniki motocyklowej i wszytko „musiało” chodzić jak w zegarku. Nawyki mechaników motocyklowych i poziom pracy z wykonaniem tych prac różni się dużo od większości warsztatów samochodowych gdzie niestety może przyznacie mi racje albo i nie wszytko robi się szybko, niechlujnie i jest przemiał i nastawienie na zarobek … brakuje w Polsce „czystych warsztatów” gdzie pracują ludzie z zamiłowania do mechaniki … jak pewnie większość z Was wolałbym zapłacić jakiś % więcej $ i mieć spokojna głowę ze moj silnik w trakcie np. Remontu został dokładnie wyczyszczony i precyzyjnie złożony … Uważam, ze jak ktoś ma CZAS ( to jest jeden z kluczowych wyznacznikow ) ale i smykałkę, zamiłowanie do mechaniki i potrafi czytać ServiceManuale to z palcem w przysłowiowej „dupie” taki silnik VR6 a nawet V8 jest w stanie rozłożyć i złożyć na nowych częściach oczywiście ze wsparciem wykwalifikowanych warsztatów chodzi konkretnie o planowanie głowicy sprawdzenie szczelności , uszczelniacze zaworowe , zawory itd itp.
Dlatego szukam dalej Cayenna , a jak znajdę to na początek oleje filtry, klocki tarcze, przewody hamulcowe, to co stuka i puka w zawieszeniu , dalej … wszytkie przewody podciśnieniowe od czujników … wszytkie lambdy itd… przewody kostki ktore maja oznaki starości … potem jak padnie silnik .. z czasem będzie fajne autko 👍
|
|
Góra |
|
Syl-west-er
|
Napisane: 29.10.2021, 20:05 |
|
Dołączył: 19.11.2014 Posty: 59
|
Witam,
po zakupie Cayenne I 4.8 Turbo w pierwszy przegląd włożyłem ok. 15tyś zł, bo prócz tego że chciałem coś zrobić trzeba było jeszcze coś koniecznie zrobić. Potem 3 lata bezproblemowej eksploatacji, tylko klima i olej. Fakt że nie oscylowałem w najtańszy egzemplarz i szukałem tylko wersji Turbo. Moim zdaniem budżet 30-35 tyś zł na auto rozumiem, lpg rozumiem, ale czy w takim aucie 10tyś zł starteru wystarczy to nie wiem - chyba że jest udokumentowany seriws to wtedy myślę że jest domniemanie że z autem wszystko ok, więc pozostanie kontynuowanie serwisu.
A co do mojego auta to obecnie jest wystawione na sprzedaż. Można zobaczyć w dziale sprzedaż.
|
|
Góra |
|
TheNorthernBird
|
Napisane: 7.11.2021, 23:36 |
|
Dołączył: 21.06.2021 Posty: 11
|
Witajcie. Biłem się z myślami i kupiłem Cayenne z 2008 r. Z OttoMotto … w sumie taki jaki chciałem bo chciałem bez Pneumatyki …Posprawdzaliśmy …czujnikami Vin tez był sprawdzany różnymi dojściami … jest Oki. Klapa z tylu lekko robiona i trochę tylni zderzak porysowany ale to nie jest nowe auto. Co do szczegółów to : -3.6 VR6 -Bez pneumatyki ( jak na duży przebieg naprawdę nic nie stuka puka i jedzie się fajnie… trzyma się drogi na nierównościach tez jest Oki) - Skrzynia manual: na pierwszy rzut oka nie wiedziałem co o tym myśleć? Taki samochód w manualu … pierwszy raz widziałem taki przypadek … wiem ze to wyglada jak wersja dla ubogich ( znajomi mi się pukali w głowę ze takie auto w manualu kupować ale …. Tańsze w utrzymaniu i mniej się może popsuć…frajda z jazdy jest mega … jak dla mnie bo mi to 290/280 czy ile tam zostało koni wystarczy) Czarne w jasnej skórze koloru piaskowego … nie dojechany jak na 332000 km przebiegu. ( chociaż wydaje się ze przebieg oryginalny ) - koła oryginalne Porsche 21’ od turbo chyba na których Pirelli Scorpio jest zimowa już na wykończeniu + do tego dostałem 18’ oryginalną felgę Porsche .
Jest kilka rzeczy do podrobienia na wstępie coś tam nie działa jak powinno … ale to z czasem się zrobi … jeździła nim 2,5 roku kobieta ( do końca nie wiadomo oczywiście ) ale jak rozmawiałem z poprzednimi właścicielami to widać ze dbali o ten samochód … co się psuło to wymieniali … serwisy olejowe widać ze robione regularnie … nic tam nie leje się i nie poci … wiec może naprawdę się udało znaleźć auto zadbane a nie jakiś szrot? Już zrobiłem okazjonalnie 1200 km i naprawdę jestem w szoku jeśli chodzi o moc, prowadzenie i wygodę ( przesiadłem się z małego autka marki Peugeot 🤣) żona teraz nim jeździ bo powiedziała Ze Porsche nie będzie jeździć
Mam nadzieje ze jak tknę w Moje Cayenne drugie albo trzecie życie to mi się odwdzięczy bezawaryjnością ..
Oczywiście będę pytać na forum jeśli cos mnie zaskoczy w tym aucie … i będę zdawać relacje z inwestowania 🤣
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 7.11.2021, 23:40 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Gratulacje Bardzo ciekawy egzemplarz
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 7.11.2021, 23:57 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Samej frajdy z porszaka! Fajny konifg! Też mi chodzi czasem po głowie Cayenne kiedyś, i to najlepiej z manualem właśnie Najlepszego!
|
|
Góra |
|
TheNorthernBird
|
Napisane: 9.11.2021, 20:30 |
|
Dołączył: 21.06.2021 Posty: 11
|
Ooo frajda jest tak mówili mi znajomi ze to mały silnik jak na takie ciężkie auto ale jak się dobrZe „depnie” to fajnie to wyglada … jest przycisk „sport” to wydaje mi się inna szybsza reakcja pedału gazu … daje radę. Tak naprawdę to wszytko zależy od oczekiwań🤷♂️ Ja szukałem dużego auta, żeby od czasu do czasu zapakować żonę z dzieckiem , jechać wygodnie w dłuższa trasę , bezpiecznie i miec tez komfort zapasu mocy żeby wyprzedzić i jak trzeba przycisnąć trochę szybciej … Na ta chwile wszytkie moje oczekiwania- spełnia 🥰 Jak chce jeździć bardzo szybko to wsiadam na motocykl 😂 … „Jadąc motocyklem ile się da, w ciągu pięciu minut przezywasz więcej niż inni przez całe życie” The World faster’s Indian Burt Monroe To samo pewnie czuja posiadacze 911…
|
|
Góra |
|
Colonel
|
Napisane: 11.07.2022, 19:56 |
|
Dołączył: 25.12.2021 Posty: 4
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|