Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.04.2019, 23:06 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
Witam,

Mam podejrzenie że pada mi przedni dyfer. Słychać jakby coś obciekało/ciężko pracowało podczas jazdy. po przejechaniu kilku km hałas się jakby zwiększa. Im szybciej tym bardziej słychać.Nie jest to silnik, hamulce, skrzynia ani wał. Czuć minimalne drżenie/cierpienie w kierownicy.

Jak sprawdzić jaki model/numer tej części jest do mojego auta? 2005 rok model WLS (Turbo z pakietem E81 fabrycznym) czyli Turbo S.

Wiem że można kupić z innym przełożeniem - chyba 3 różne przełożenia są w Cayenne 955 z tych lat.

Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2019, 23:21 

Dołączył: 20.10.2016
Posty: 18
Zamiast używki możesz zregenerowac swój most w cenie okolo 1200 w warsztacie zajmujacym sie tym to bedzie napewno trwalsze rozwiazanie z używam różnie na forum touarega(tam są takie same mosty) znalazlem że ludzie sami je regeneruja wymiana lozysk koszt ok 300 za czesci o ile to tylko lozyska

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2019, 13:19 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 62
Spuść z niego olej to szybko się przekonasz czy to on. Jeśli w nim padły łożyska to będzie dużo opiłków. Raczej regeneruj swój bo będziesz wiedział czym jeździsz, kupisz używkę to możesz mieć powtórkę w krótkim czasie. Łożyska na tym moście to słaby punkt tego samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.05.2019, 10:43 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
Ja wymieniłem w swoim łożyska sam i efekt jest zadowalający. Zamiast huku podczas jazdy, który kojarzyłem początkowo z padniętym łożyskiem koła, mam elegancką ciszę, minęło już jakichś 40k. Koszt około 300 zł. Jest trochę roboty, bo samo wyjęcie dyfra nie jest łatwe, ale da się zrobić nawet bez kanału. Warto mieć do pomocy drugie ręce (najlepiej silne, bo wszystko jest cholernie masywne). Samo odkręcanie jest trywialne ale trzeba opuścić sanie całkiem mocno, dopiero wtedy da się jakoś wymanewrować dyfer na zewnątrz. Kłopotliwe jest odkręcenie śruby centralnej na wałku atakującym - jest przykręcona jakimś kosmicznym momentem (jest do wyszperania gdzieś w sieci, polecam skręcać z mniejszym co najmniej o połowę). Trzeba zrobić sobie odpowiednie mocowanie kielicha i walczyć dobrym kluczem na dużym ramieniu. Jak się już odkręci, to jest mały problem z demontażem wewnętrznej bieżni łożyska przy zębatce atakującej. Może jest jakiś ściągacz do tego ale wszyscy robią raczej nacięcie kątówką i za pomocą majzla rozbijają ją na pół. Po rozebraniu dyfra koniecznie trzeba zaznaczyć które podkładki dystansowe przychodzą z której strony, one odpowiadają za regulację przekładni kątowej. U mnie po rozebraniu na łożyskach dyfra były bardzo niewielkie wżery świadczące o ich zużyciu. Łożyska wałka atakującego były praktycznie bez śladu. W oleju, jak pisał kolega, opiłków od groma. Wchodzi tam jakiś specjalny olej, nie pamiętam teraz jaki ale to do znalezienia. Całość roboty oceniam na dniówkę dla dwóch przeciętnie wprawnych amatorów. Powodzenia.

ps. Czemu robiłem sam? Bo mi się najpierw nie chciało, więc kupiłem używkę, oddałem do regeneracji za 1200 zeta a po montażu okazało się, że źle sprawdziłem przełożenia. Mało nie zajechałem skrzyni rozdzielczej... No więc kupiłem łożyska, uszczelniacze, zregenerowałem swój samodzielnie a profesjonalnie zregenerowany dyfer do innego modelu leży sobie spokojnie w garażu! Jak chcesz możemy sprawdzić czy ci nie podejdzie. ;-)))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum