|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Duc748
|
Napisane: 30.08.2008, 11:45 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 1.09.2008, 10:25 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
No muszę przerobić temat bo faktycznie to jest duży problem.Zresztą na torze ostatnio padło kolejne 996...nawet bez semislicków...( ale miało przebieg 190 000)
Widziałem gdzieś lepsze rozwiązanie od tego prezentowanego w sklepie FWD ,przynajmniej teoretycznie.Trzeba poszukać co proponuje Porsche oryginalnie Można było bowiem coś w tym temacie zamówić jako opcja fabryczna.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Peter_Ch
|
Napisane: 20.09.2008, 19:44 |
|
Dołączył: 4.07.2007 Posty: 106
|
Słuchajcie - właśnie rozkręciłem swój silnik z 996 (3,4) po nieudolnym zlocie w tym roku, okazało się że jest przytarta panewka 6 korbowodu (zerwało zamki panewki i się obróciła), najbliżej skrzyni biegów. Jak dokładne przyglądnąłem się rozwiązaniom w misce olejowej to okazuje się że auto ma 3 smoki olejowe, czyli jeden po środku i 2 boczne. W takim razie po co to rozwiązanie z tą niby "pseudo suchą miską" skoro są aż 3 smoki które mają zapobiegać uciekaniu oleju przy ostrych przechyłach i działaniu siły odśrodkowej ??? W zasadzie pewnie przez to skończył mi się silnik ale nie jestem tego do końca pewny że to wina samej konstrukcji miski. Mi się osobiście wydaje że padła mi najpierw pompa olejowa i dopiero przytarło panewkę. Pompa wygląda dobrze ale podczas składania silnika i tak pewnie założę nową bo nie mam zamiaru 2 raz kupować nowego wału ))
Peter
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 20.09.2008, 20:14 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Peter_Ch napisał(a): Słuchajcie - właśnie rozkręciłem swój silnik z 996 (3,4) po nieudolnym zlocie w tym roku, okazało się że jest przytarta panewka 6 korbowodu (zerwało zamki panewki i się obróciła), najbliżej skrzyni biegów. Jak dokładne przyglądnąłem się rozwiązaniom w misce olejowej to okazuje się że auto ma 3 smoki olejowe, czyli jeden po środku i 2 boczne. W takim razie po co to rozwiązanie z tą niby "pseudo suchą miską" skoro są aż 3 smoki które mają zapobiegać uciekaniu oleju przy ostrych przechyłach i działaniu siły odśrodkowej ??? W zasadzie pewnie przez to skończył mi się silnik ale nie jestem tego do końca pewny że to wina samej konstrukcji miski. Mi się osobiście wydaje że padła mi najpierw pompa olejowa i dopiero przytarło panewkę. Pompa wygląda dobrze ale podczas składania silnika i tak pewnie założę nową bo nie mam zamiaru 2 raz kupować nowego wału )) Peter
Na którym zlcie Ci padło auto? Na tym 2008 widziałem tylko jak chyba korba bokiem wyszła w Cabrio 996 ! Ale tam był już silnik 3,6 o ile się niemyle przebieg 190 000.
To rozwiązanie z FVD ma za zadanie jedynie zwiększyć ilośc oleju a tym samym ,powiedzmy zmniejszyć iloś ewentualnych baniek powietrza w nim zawartych i zasanych przez smoki....wiem ,ze jest lepsze rozwiązanie ale niemiałem czasu się tym zaintresować ,raczej w misce powinny być dodatkowe przegrody- tak się to robi.
A ogólnie to panewki nieprzytrze od razu...w końcu to Porsche ...
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 20.09.2008, 20:16 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
na ostatnim ,ale to inny egzemplarz ,troche aut poległo w tym sezonie na poznaniu ,ja do swojego jeszcze nawet nie zajrzałem z braku gotówki...
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 20.09.2008, 20:32 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Acha to by się zgadzało bo tamten właścicel auta był lekko zszokowany i nie w temacie mechaniki.
Cały tył silnika zbryzgany olejem,walające się odłamki aluminium nawet takie centymetrowe,więc chciałem wyciągnąć miarkę oleju aby zobaczyć ile go zostało.Poniweaż była zablokowana chciałem nieco mocniej pociągnąć na co przerażony ...nieciągnij bo coś popsujesz...aby go pocieszyć zapytałem a ile błędów wywalił komp? Poszedł przekręcił kluczyk i powiedział wyrażnie ucieszony ' zero błędów może niejest tak źle"....no właśnie korba bokiem wyszła a komputer nic niewykazał.....super...
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 20.09.2008, 22:16 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
jurek968 napisał(a): Na którym zlcie Ci padło auto? Na tym 2008 widziałem tylko jak chyba korba bokiem wyszła w Cabrio 996 ! Ale tam był już silnik 3,6 o ile się niemyle przebieg 190 000.
Troche mnie martwia takie wypowiedzi, bo oznaczaloby, ze Porsche z przebiegiem ok. 200 000km nie nadaje sie juz na tor bo silnik sie rozleci:( Gdzie slynna jakosc Porsche, w koncu 911 to typowe auto sportowe.
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 20.09.2008, 23:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
NIC PODOBNEGO AWARIE ZDARZAJĄ SIĘ...ostatnio byłem na przeglądzie 964 ...przyjechał koleś z przebiegiem 600.000 km ...i co i wszystko ok ! ciśnienie ok wymiana oleju ... - ..i pojechał dalej ...
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 22.09.2008, 11:41 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Moim zdaniem ,wspóczesne silniki niemają takiej trwałości jak te starsze.
Najtrwalsze były silniki chyba 993 i 964.
Im wyższa moc tym ,żywot motoru niższy- niema się co oszukiwać.
W skrócie- moc generuje ciepło- ciepło zawęża limity wytrzymałości .
Stopień komplikacji też jest przeszkodą w długowieczności...
600 000 km /milion km. to wytrzymują stare mercedesy, w dodatku 2 zaworowe ,gdzie max moment obrotowy oscyluje w ok. 2000 obrotów, silnik jest od początku pomyśłany na długowieczność a łańcuchy rozrządu są tak grube ,że mogłyby kulę ziemską zatrzymać
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 30.01.2009, 21:11 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
|
Góra |
|
Dadi
|
Napisane: 31.01.2009, 12:04 |
|
Dołączył: 14.05.2008 Posty: 581
|
Miska jak miska. Nie kapuje Dawid oswiec mnie.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 31.01.2009, 12:37 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Dadi napisał(a): Miska jak miska. Nie kapuje Dawid oswiec mnie.
Odkąd znikneła sucha miska olejowa seria 996/997/Boxter/Cajman właściwie nienadają się na tor.W szczególności po założeniu slicków czy nawet semi slicków .
powodem jest zasysanie pęcherzyków powietrza przez pompę olejową lub nawet wogóle przerwy w dostawie oleju.Spowodowane jest to dużymi przeciążeniami bocznymi w wyniku czego olej zamias na dnie miski wędruje na jego boki i smok zasysa powietrze.
Powyższe rozwiązenie jest jednym z lepszych aczkolwiek to tylko półśrodek.W tym rozwiązaniu grubsza jest uszczelka oraz pokrywa miski co daje większą ilośc oleju w misce ( piszą 0.5 US Quart) .Więcej oleju - większa szansa ,że coś z niego zostanie na spodzie!Dodatkowo to rozwiązanie ma osłony wokół ssaka oleju co zatrzymuje ten olej.Np . w FVD - brak tego dodatkowego rozwiązania.
Minusem powyższych rozwiązań jest fakt ,że miska która i tak jest najniższym elemantem samochodu idzie jeszcze bardziej w dół ,czyli wzrasta ryzyko że ją uszkoadzimy
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 31.01.2009, 13:28 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Wiec jest sens montowania tego rozwiązania ?
koszt jest nieduzy ?
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 31.01.2009, 13:52 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
David napisał(a): Wiec jest sens montowania tego rozwiązania ?
koszt jest nieduzy ?
Koszt jest mały więc sens jest i pewnie na semislickach takie rozwiązanie jest wystarczające.996 40 anniversary model (345KM) ma identyczne rozwiązanie w serii więc aprobata Porsche jakaś tam jest.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 31.01.2009, 15:05 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Peter_Ch napisał(a): Słuchajcie - właśnie rozkręciłem swój silnik z 996 (3,4) po nieudolnym zlocie w tym roku, okazało się że jest przytarta panewka 6 korbowodu (zerwało zamki panewki i się obróciła), najbliżej skrzyni biegów. Jak dokładne przyglądnąłem się rozwiązaniom w misce olejowej to okazuje się że auto ma 3 smoki olejowe, czyli jeden po środku i 2 boczne. W takim razie po co to rozwiązanie z tą niby "pseudo suchą miską" skoro są aż 3 smoki które mają zapobiegać uciekaniu oleju przy ostrych przechyłach i działaniu siły odśrodkowej ??? W zasadzie pewnie przez to skończył mi się silnik ale nie jestem tego do końca pewny że to wina samej konstrukcji miski. Mi się osobiście wydaje że padła mi najpierw pompa olejowa i dopiero przytarło panewkę. Pompa wygląda dobrze ale podczas składania silnika i tak pewnie założę nową bo nie mam zamiaru 2 raz kupować nowego wału )) Peter Czyli inzynierowie zadbali wlasciwie o to zeby zawsze jeden ze smokow dostawal mozliwosc "zlapania troszke powietrza". Takie rozwiazanie z punktu widzenia kinematyki przeplywow musi byc bardzo skaplikowane i jestem przekonany, ze wlasnie tu tkwi diabel.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
Dadi
|
Napisane: 31.01.2009, 19:05 |
|
Dołączył: 14.05.2008 Posty: 581
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 31.01.2009, 22:54 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
bardzo dzienkuje za dobre wytłumacenie. bardzo przydatne. A jak jest w 996T
|
|
Góra |
|
browar
|
Napisane: 1.02.2009, 0:28 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 58
|
W 996 dostępny jest Power Kit który zawiera modyfikację układu olejowego.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 1.02.2009, 10:24 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Tromer napisał(a): bardzo dzienkuje za dobre wytłumacenie. bardzo przydatne. A jak jest w 996T
Jest dobrze- sucha miska olejowa,
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|