Autor |
Wiadomość |
Adam_911
|
Napisane: 9.01.2020, 16:10 |
|
Dołączył: 23.12.2018 Posty: 255
|
staram się nie wdawać w dyskusje na tematy które mnie nie dotyczą, ale tym razem dołożę swoje 3 grosze.
Nie rozumiem cen używanych 911... Stare samochody (ponad 10 lat) kosztują "połowę" swojej pierwotnej ceny? Tzn. że jeżeli ktoś przy zakupie samochodu 10 lat temu odliczył podatki to de facto sprzedaje samochód z minimalną stratą? Ja (odliczam podatki) przy tych cenach wolałbym kupić trochę gorzej wyposażone nowe auto, z pełną gwarancją i w 100% nowe. Mam wrażenie, że takich ludzi jest więcej, a stare samochody w takich cenach czekają na maniaków dla których cena ma drugorzędne znaczenie (i tego nie krytykuję). ps. na szybko znalazłem informację, że w 2005r 911 startowało od 374 tysięcy złotych plus dodatki minus rabat.
|
|
Góra |
|
smiglidigli
|
Napisane: 9.01.2020, 17:46 |
|
Dołączył: 15.06.2018 Posty: 65
|
No ale czy tez nie dlatego kupuje sie Porsche, a nie vw?:>
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.01.2020, 17:56 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Dobrze że dodałeś „startowało”. No i nie 10, a 15 lat temu. Moje 997.2 kosztowało nowe bodaj 640k, więc 250k stanowi 40% wyjściowej ceny. Po 10 latach PS. Co zatem robisz na forum Porsche?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 9.01.2020, 18:00 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Adam_911 napisał(a): Nie rozumiem cen używanych 911... Stare samochody (ponad 10 lat) kosztują "połowę" swojej pierwotnej ceny? Fajne auta tak mają. Kupiłem kiedyś nową S2000, sprzedałem po ponad 7 latach ciut powyżej połowy ceny zakupu. Gdybym poczekał kolejne 3 lata sprzedałbym za 60% Popatrz na to z innej strony. Chcesz mieć sportowy samochód, masz do wydania około 250k. Co kupisz? Nową Suprę? A110? Zbyt dużego wyboru nie ma a to co jest d... nie urywa. 997 z relatywnie niedużym przebiegiem to wciąż fajne auto. Jeśli nie nabijesz wielu kilometrów to spadek wartość wciąż będzie dość powolny więc w perspektywie 3-5 lat posiadania całkowity koszt może się okazać zbliżony bądź nawet niższy niż podanych przeze mnie nowych aut.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.01.2020, 18:52 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Stawiam dolary przeciw orzechom, że łączny koszt utrzymania 997 będzie znacząco niższy niż nowego A110, Supry czy nawet 718. Głównie dlatego, że lwią część stanowi utrata wartości, największa w pierwszych latach użytkowania.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
memo
|
Napisane: 9.01.2020, 18:58 |
|
Dołączył: 5.05.2019 Posty: 24
|
Coś jest na rzeczy... Najpierw zakochałem się w 718, ale jako, że potrzebuje 2 foteliki za plecami, to jednak od pół roku śledzę nasz rodzimy rynek 911 i nie jest lekko Faktycznie te same ogłoszenie, które były pół roku temu są i dziś. Cena ponad 250 tys. za 10 letnie auto może wydawać się nieco ryzykownym interesem (i nie jest to jeszcze żaden klasyk). Za 50 tys mniej można kupić kilka lat młodszą Evorę S - fakt u nas rynek na nie praktycznie nie istnieje, ale u naszych zachodnich sąsiadów jest w czym wybierać. Ostatnio wpadł mi w oko np BMW i8, które nowe startowało bodajże od 700 tys, a dziś czteroletnie auto można kupić już poniżej 250 tys. Sam już nie wiem czego szukać, zwariować można
|
|
Góra |
|
Doggy Dogg
|
Napisane: 9.01.2020, 19:34 |
|
Dołączył: 1.01.2014 Posty: 99
|
Względne trzymanie wartości przez wiekszość generacji 911 to jedna największych zalet tego modelu, trzeba tylko mieć nosa, czasami szczęście i kupić odpowiednią sztukę i nienajechać dużo kilometrów. Czyli wychodzi, że przez 15 lat bazowa 911 C2 „podrożała” o 39%. Nie wiem czy to dużo czy mało, ale w tej chwili Porsche średnio na każdym sprzedanym aucie zarabia najwięcej wśród producentów aut masowych. Może największy wpływ na to ma Macan czy Cayenne, ale ten ostatni swego czasu sprawił że dziś cały czas możemy kupić nowe 911. No ale to chyba nie ten wątek Ja wracam z pytaniem do znawców 997.2 odnośnie żółtego C4S Cab z Sopotu: czy multifunkcyjna kierownica w połączeniu z PDK i SportChrono nie powinna mieć nad modułem poduszki powietrznej takiej listewki wyświetlającej info Sport, Sport Plus i Launch Control?? Czy może się mylę??
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.01.2020, 20:10 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ta listwa weszła pod koniec produkcji. Ja w MY 09 jej nie mam
A co do cen - 911 bardzo mocno poszło w górę. 997.1 4S kosztowało niewiele ponad 400k
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 9.01.2020, 21:03 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
400K wtedy to cena bazowa czy już jakoś wyposażone auto? Wiesz może z którego roku ta cena? wit007 napisał(a): A co do cen - 911 bardzo mocno poszło w górę. 997.1 4S kosztowało niewiele ponad 400k
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.01.2020, 21:43 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
2008 zdaje się. Doposażone, na pewno z Tipem
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 9.01.2020, 22:10 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
wit007 napisał(a): 2008 zdaje się. Doposażone, na pewno z Tipem Od tego czasu kumulatywna inflacja to prawie 30%. Do tego o 5% wzrosla akcyza. Czesc wzrostu cen z tego wynika. Reszta to pewnie zmiana polityki cenowej. Z ciekawosci sprawdze zmiane ceny innej marki, np. M3 w tym samym okresie.
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 9.01.2020, 23:15 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
Co do cen ludziom tez czesto nie spieszy sie zeby zmienic 911. Jak sie sprzeda super, przesiada sie do nowszej generacji, jak nie to poczekaja rok-dwa na kupca i dalej beda cieszyc sie obecnym autem .
|
|
Góra |
|
Tobis
|
Napisane: 9.01.2020, 23:30 |
|
Dołączył: 10.12.2019 Posty: 95
|
może problem jest w tym że z takiego modelu nie ma za bardzo na co się przesiąść. Nie każdemu kolejne generacje podpasowały.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 11.01.2020, 1:02 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
|
Góra |
|
Paweł50
|
Napisane: 17.01.2020, 1:56 |
|
Dołączył: 28.02.2015 Posty: 274
|
adam748 napisał(a): Pamiętacie może cenę z tego ogłoszenia ?
|
|
Góra |
|
Bartekbz
|
Napisane: 17.01.2020, 10:42 |
|
Dołączył: 14.02.2019 Posty: 54
|
Paweł50 napisał(a): adam748 napisał(a): Pamiętacie może cenę z tego ogłoszenia ? Wydaje mi się, że to było 600 tys tylko, że bez faktury. Teraz sprzedawany na fakturę VAT.
|
|
Góra |
|
Paweł50
|
Napisane: 18.01.2020, 14:00 |
|
Dołączył: 28.02.2015 Posty: 274
|
Paweł50 napisał(a): https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-911-ID6CKtoE.html#d7c9584ac5 Zna ktoś może właściciela ? A może jest na forum ? Proszę o kontakt. Ponawiam pytania i prośbę o kontakt.
|
|
Góra |
|
tony_szpachli
|
Napisane: 18.01.2020, 16:01 |
|
Dołączył: 1.01.2018 Posty: 355
|
Taka ciekawostka.
|
|
Góra |
|
Alucard
|
Napisane: 19.01.2020, 23:14 |
|
Dołączył: 19.07.2019 Posty: 7
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 19.01.2020, 23:31 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|