Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 0:57 

Dołączył: 14.05.2016
Posty: 9
Witajcie

Rozglądam się za ciekawym 996.2. Przejechałem się jednym egzemplarzem. Ogólne wrażenia pozytywne, z dwoma wyjątkami:

1. Sprzęgło chodzi bardzo ciężko, do tego stopnia, że miałem wrażenie, ze nie każdy byłby w stanie wcisnąć je do końca w normalny sposób. To wrażenie rozciąga się na mało finezyjne działanie lewarka zmiany biegów. Ogólnie moje odczucie było takie, że zespół sprzęgło-skrzynia działał bardzo siermiężnie - wymagał dużo siły i oferował mało precyzji. Zupełnie nie pasowało to do reszty podzespołów (układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce itd.).

2. Na wolnych obrotach pojawiają się wibracje przenoszone na całą karoserię. Raz mniejsze raz większe. Co ciekawe, silnik pracuje równo (i nie mam do niego zastrzeżeń także w innych zakresach obrotów), jednak wibracje czuć nawet na fotelu pasażera.

Czy to są normalne cechy tych aut? Wydaje mi się, ze nie, aczkolwiek nie mam porównania z innymi egzemplarzami, choć jeździłem wieloma, ciekawymi i "dziwnymi" autami. Jeśli to nie jest norma, to czy warto brać ten egzemplarz pod uwagę i sprawdzać w serwisie czy raczej odpuścić?

Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 12:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Sprzęgło w starszych 911 chodzi dość ciężko. Po półgodzinnej jeździe 964 w korku bolała mnie lewa noga. Pytanie czy tu chodzi za ciężko? Najprościej porównać z innym egzemplarzem.

Co do wibracji - może to banał typu poduszka silnika? Na pewno nie jest to normalne




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 14:01 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Sprzęgło chodzi ciężko - tak już jest. W tydzień się przyzwyczaisz. Nie ma mowy o wibracjach - coś się wyrobiło lub jest luźne i myślę, że to będzie niewielki problem. Samochód nie należy do skomplikowanych. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 684
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Sprawdź czy masz tam normalne sprzęgło czy sportowe i czy jest shortshifter.
Jak kupowałem swoje auto w maju to też mnie takie zachowanie zdziwiło. Ale mam fabryczny shortshifter (fajny, mechaniczny klekot) i założyłem ponownie sportowe sprzęgło i po prostu akceptuję, że “ten typ tak ma” :)

Co do wibracji to nie wiem, nie miałem, nie znam się.




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 14:12 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
W Gmodelu czy 964 sprzęgło chodzi twardo ale w 996 już nie powinno .To raczej oznaka zużytej tarczy.
W 997 chodzi normalnie jak w każdym innym niemieckim samochodzie.Piszę niemieckim bo w Japońskich chodzą nadzwyczaj lekko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 15:24 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Nie jeździłem nigdy wiatrakiem, więc trudno mi o porównanie. Wzoruję się na BMW. Porównanie z podobnych roczników i mocy silników. W beemce mniej siły w nodze wystarcza. 996 i 997 sprzęgła działają podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2018, 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nowe sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) plus sprawna/nowa sprężyna
pedału sprzęgła i 996 w manualu nawet korki nie straszne ;)
Raczej powinno dość lekko pracować - jak na taki silnik oczywiście,
nie porównujmy z osobowym 1,6. Ja bym zaczął sprawdzenie sprężyny
przy pedale sprzęgła. Jeżeli jest ok, to raczej docisk już swoje
zrobił.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2018, 7:16 

Dołączył: 30.03.2018
Posty: 175
mareknowak napisał(a):
Porównanie z podobnych roczników i mocy silników. W beemce mniej siły w nodze wystarcza. 996 i 997 sprzęgła działają podobnie.


Jesli w 996 i 997 jest podobnie, to nie powiedzial bym ze sprzeglo chodzi ciezko. Bardziej wbija sie je z 'przyjemnym oporem'. Kilka osob wsiadalo do mojego 997.1 i za kazdym razem mowili ze sprzeglo i skrzynia chodza bardzo przyjemnie wiec jesli Rijndael ma inne odczucia to raczej nie powiedzial bym ze to sa normalne cechy tego auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2018, 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Arekk napisał(a):
W Gmodelu czy 964 sprzęgło chodzi twardo ale w 996 już nie powinno .To raczej oznaka zużytej tarczy.
W 997 chodzi normalnie jak w każdym innym niemieckim samochodzie.Piszę niemieckim bo w Japońskich chodzą nadzwyczaj lekko.


964/965 sprzęgło to już bajka -hydraulika :D .G model daje popalić bo na lince :cry:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2018, 14:30 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
MDU napisał(a):
mareknowak napisał(a):
Porównanie z podobnych roczników i mocy silników. W beemce mniej siły w nodze wystarcza. 996 i 997 sprzęgła działają podobnie.


Jesli w 996 i 997 jest podobnie, to nie powiedzial bym ze sprzeglo chodzi ciezko. Bardziej wbija sie je z 'przyjemnym oporem'. Kilka osob wsiadalo do mojego 997.1 i za kazdym razem mowili ze sprzeglo i skrzynia chodza bardzo przyjemnie wiec jesli Rijndael ma inne odczucia to raczej nie powiedzial bym ze to sa normalne cechy tego auta.


No i masz rację. Mam takie samo odczucie. Jest inaczej ale to raczej "przyjemny opór". Musiałbym porównać tamto sprzęgło z moim - inaczej możemy tylko "pogdybać".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2018, 17:24 

Dołączył: 14.05.2016
Posty: 9
Dziękuję za szeroki odzew. :)

Jeśli chodzi o sprzęgło, to niestety nie miałem wrażenia, że działa z przyjemnym oporem. Działało po prostu ciężko, trudno było je wyczuć i brało dodatkowo dość wysoko. I wrażenie małej precyzji dotyczyło też dźwigni zmiany biegów, choć w mniejszym stopniu.

Dodam, że jeździłem w innych autach m.in. na tarczy kevlarowej i dwóch różnych tarczach ceramicznych (4- i 6-łopatkowej) i lubiłem te sprzęgła (może oprócz kevlarowego, bo było za słabe i szybko zaczęło się ślizgać). W tym Porsche działało to na tyle nieprzyjemnie, że nie czułem żadnej przyjemności ze zmiany biegów.

Jeśli natomiast chodzi o drgania, to dużo bardziej mnie to martwi. Oczywiście mogą być to poduszki, ale co, jeśli nie? Przeglądając materiały na anglojęzycznych forach można znaleźć w zasadzie każdy scenariusz, w tym historie, w których forumowicze miesiącami nie mogli poradzić sobie z problemem.

Podsumowując, sprzęgło prawdopodobnie okaże się do wymiany, a drgania są niewiadomą. Oprócz tego auto miało przygodę (naprawiany jeden element i malowane jeszcze dwa) i ma kilka mało istotnych detali do poprawienia,

Czy, według Waszego doświadczenia, takim samochodem warto się dalej interesować? Czy taki stan rzeczy to norma w 15-letnim, używanym Porsche, czy raczej trafiłem na niezbyt dobry egzemplarz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2018, 17:30 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Interesuj się dalej tym autem, tylko uzyskaj stosowny rabat.
Wymień tarcze, docisk, łożysko oporowe, dwumase i będzie chodzić jak nowe.
U mnie po wymianach chodzi jak w kompakcie.
Powodzenia :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2018, 19:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Zdecydowanie warto zweryfikować, zwłaszcza drgania, w wyspecjalizowanym serwisie. ASO lub np. Porschepana lub Auto Dusza. Zależy skąd jesteś




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum