|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Rijndael
|
Napisane: 26.12.2018, 0:57 |
|
Dołączył: 14.05.2016 Posty: 9
|
Witajcie
Rozglądam się za ciekawym 996.2. Przejechałem się jednym egzemplarzem. Ogólne wrażenia pozytywne, z dwoma wyjątkami:
1. Sprzęgło chodzi bardzo ciężko, do tego stopnia, że miałem wrażenie, ze nie każdy byłby w stanie wcisnąć je do końca w normalny sposób. To wrażenie rozciąga się na mało finezyjne działanie lewarka zmiany biegów. Ogólnie moje odczucie było takie, że zespół sprzęgło-skrzynia działał bardzo siermiężnie - wymagał dużo siły i oferował mało precyzji. Zupełnie nie pasowało to do reszty podzespołów (układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce itd.).
2. Na wolnych obrotach pojawiają się wibracje przenoszone na całą karoserię. Raz mniejsze raz większe. Co ciekawe, silnik pracuje równo (i nie mam do niego zastrzeżeń także w innych zakresach obrotów), jednak wibracje czuć nawet na fotelu pasażera.
Czy to są normalne cechy tych aut? Wydaje mi się, ze nie, aczkolwiek nie mam porównania z innymi egzemplarzami, choć jeździłem wieloma, ciekawymi i "dziwnymi" autami. Jeśli to nie jest norma, to czy warto brać ten egzemplarz pod uwagę i sprawdzać w serwisie czy raczej odpuścić?
Z góry dzięki za pomoc.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 26.12.2018, 12:56 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Sprzęgło w starszych 911 chodzi dość ciężko. Po półgodzinnej jeździe 964 w korku bolała mnie lewa noga. Pytanie czy tu chodzi za ciężko? Najprościej porównać z innym egzemplarzem.
Co do wibracji - może to banał typu poduszka silnika? Na pewno nie jest to normalne
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 26.12.2018, 14:01 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Sprzęgło chodzi ciężko - tak już jest. W tydzień się przyzwyczaisz. Nie ma mowy o wibracjach - coś się wyrobiło lub jest luźne i myślę, że to będzie niewielki problem. Samochód nie należy do skomplikowanych. Powodzenia.
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 26.12.2018, 14:05 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 685 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
Sprawdź czy masz tam normalne sprzęgło czy sportowe i czy jest shortshifter. Jak kupowałem swoje auto w maju to też mnie takie zachowanie zdziwiło. Ale mam fabryczny shortshifter (fajny, mechaniczny klekot) i założyłem ponownie sportowe sprzęgło i po prostu akceptuję, że “ten typ tak ma” Co do wibracji to nie wiem, nie miałem, nie znam się.
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 26.12.2018, 14:12 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
W Gmodelu czy 964 sprzęgło chodzi twardo ale w 996 już nie powinno .To raczej oznaka zużytej tarczy. W 997 chodzi normalnie jak w każdym innym niemieckim samochodzie.Piszę niemieckim bo w Japońskich chodzą nadzwyczaj lekko.
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 26.12.2018, 15:24 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
Nie jeździłem nigdy wiatrakiem, więc trudno mi o porównanie. Wzoruję się na BMW. Porównanie z podobnych roczników i mocy silników. W beemce mniej siły w nodze wystarcza. 996 i 997 sprzęgła działają podobnie.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 26.12.2018, 23:11 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5203 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Nowe sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) plus sprawna/nowa sprężyna pedału sprzęgła i 996 w manualu nawet korki nie straszne Raczej powinno dość lekko pracować - jak na taki silnik oczywiście, nie porównujmy z osobowym 1,6. Ja bym zaczął sprawdzenie sprężyny przy pedale sprzęgła. Jeżeli jest ok, to raczej docisk już swoje zrobił.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 27.12.2018, 7:16 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 176
|
mareknowak napisał(a): Porównanie z podobnych roczników i mocy silników. W beemce mniej siły w nodze wystarcza. 996 i 997 sprzęgła działają podobnie. Jesli w 996 i 997 jest podobnie, to nie powiedzial bym ze sprzeglo chodzi ciezko. Bardziej wbija sie je z 'przyjemnym oporem'. Kilka osob wsiadalo do mojego 997.1 i za kazdym razem mowili ze sprzeglo i skrzynia chodza bardzo przyjemnie wiec jesli Rijndael ma inne odczucia to raczej nie powiedzial bym ze to sa normalne cechy tego auta.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 27.12.2018, 11:54 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2285 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Arekk napisał(a): W Gmodelu czy 964 sprzęgło chodzi twardo ale w 996 już nie powinno .To raczej oznaka zużytej tarczy. W 997 chodzi normalnie jak w każdym innym niemieckim samochodzie.Piszę niemieckim bo w Japońskich chodzą nadzwyczaj lekko. 964/965 sprzęgło to już bajka -hydraulika .G model daje popalić bo na lince
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 27.12.2018, 14:30 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
MDU napisał(a): mareknowak napisał(a): Porównanie z podobnych roczników i mocy silników. W beemce mniej siły w nodze wystarcza. 996 i 997 sprzęgła działają podobnie. Jesli w 996 i 997 jest podobnie, to nie powiedzial bym ze sprzeglo chodzi ciezko. Bardziej wbija sie je z 'przyjemnym oporem'. Kilka osob wsiadalo do mojego 997.1 i za kazdym razem mowili ze sprzeglo i skrzynia chodza bardzo przyjemnie wiec jesli Rijndael ma inne odczucia to raczej nie powiedzial bym ze to sa normalne cechy tego auta. No i masz rację. Mam takie samo odczucie. Jest inaczej ale to raczej "przyjemny opór". Musiałbym porównać tamto sprzęgło z moim - inaczej możemy tylko "pogdybać".
|
|
Góra |
|
Rijndael
|
Napisane: 27.12.2018, 17:24 |
|
Dołączył: 14.05.2016 Posty: 9
|
Dziękuję za szeroki odzew. Jeśli chodzi o sprzęgło, to niestety nie miałem wrażenia, że działa z przyjemnym oporem. Działało po prostu ciężko, trudno było je wyczuć i brało dodatkowo dość wysoko. I wrażenie małej precyzji dotyczyło też dźwigni zmiany biegów, choć w mniejszym stopniu. Dodam, że jeździłem w innych autach m.in. na tarczy kevlarowej i dwóch różnych tarczach ceramicznych (4- i 6-łopatkowej) i lubiłem te sprzęgła (może oprócz kevlarowego, bo było za słabe i szybko zaczęło się ślizgać). W tym Porsche działało to na tyle nieprzyjemnie, że nie czułem żadnej przyjemności ze zmiany biegów. Jeśli natomiast chodzi o drgania, to dużo bardziej mnie to martwi. Oczywiście mogą być to poduszki, ale co, jeśli nie? Przeglądając materiały na anglojęzycznych forach można znaleźć w zasadzie każdy scenariusz, w tym historie, w których forumowicze miesiącami nie mogli poradzić sobie z problemem. Podsumowując, sprzęgło prawdopodobnie okaże się do wymiany, a drgania są niewiadomą. Oprócz tego auto miało przygodę (naprawiany jeden element i malowane jeszcze dwa) i ma kilka mało istotnych detali do poprawienia, Czy, według Waszego doświadczenia, takim samochodem warto się dalej interesować? Czy taki stan rzeczy to norma w 15-letnim, używanym Porsche, czy raczej trafiłem na niezbyt dobry egzemplarz?
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 27.12.2018, 17:30 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
Interesuj się dalej tym autem, tylko uzyskaj stosowny rabat. Wymień tarcze, docisk, łożysko oporowe, dwumase i będzie chodzić jak nowe. U mnie po wymianach chodzi jak w kompakcie. Powodzenia
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.12.2018, 19:42 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Zdecydowanie warto zweryfikować, zwłaszcza drgania, w wyspecjalizowanym serwisie. ASO lub np. Porschepana lub Auto Dusza. Zależy skąd jesteś
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|